Nincs új páciensed? Ez lehet a baj marketinggeddel fogászatodnál!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért nem jönnek az új páciensek fogászatodba

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Amennyiben ezt a cikket olvasod, feltételezzük, hogy fogorvosként nem sikerül elegendő pácienst szerezned praxisod számára. Keményen dolgoztál, mégsem sikerül eljutnod odáig, hogy rendszeresen új pácienseket fogadhass rendelődben.

Meglévő ügyfeleid persze forgalmat biztosítanak, de mi van akkor, ha lenne ugyan kapacitásod több munkát vállalni, de egyszerűen nem jönnek a telefonok?

A helyzet bizonyára az, hogy lehetséges pácienseid nehezen találnak rá praxisodra azokon a helyeken, ahol a leggyakrabban keresnek megoldásokat egészségügyi problémáikra – az interneten.

Tegyük fel tehát a kérdést: Miért nem jönnek az új páciensek? Íme a válaszok, és a megoldások!
 

1. Fogászatod webhelye nem jelenik meg elég magasan a keresési találatok között

A Google használata közben az emberek háromnegyede nem lapoz át a második találati oldalra (igen, olyan is van), hanem inkább átfogalmazza a keresését. Ha tehát fogászati webhelyed nem jelenik meg a legelőkelőbb találatok között, akkor az emberek nehezen fognak rátalálni az interneten.

10-ből 6 marketinges a SEO-t, azaz a keresőoptimalizálást tartja elsődleges inbound marketingeszközének. A SEO az a folyamat, ami segít magasabbra emelni webhelyedet a keresőtalálatok között, hogy többen láthassák azt, és többen kattintsanak rá.

Fontos tehát, hogy egy stabil és hatékony SEO stratégiát alakíts ki és alkalmazz webhelyeden, amiben egy jó marketingügynökség lehet a segítségedre.

Ha szeretnéd, hogy weboldalad megfelelően legyen optimalizálva, akkor kérd egészségügyi marketing ügynökségünk segítségét: Kattints és kérd egyedi ajánlatunkat fogászatod számára!

2. Nem elég erős fogászati praxisod online jelenléte

Mindenképpen hasznos, ha van egy mutatós fogászati webhelyed is, ez azonban még önmagában nem elég, hogy új pácienseket szerezz praxisod számára. Terjeszd ki online jelenlétedet a különböző internetes orvoskereső adatbázisokra, illetve a közösségi médiára is.

A közösségi médiát világszerte több milliárdan használják, és hazánkban is igen nagy népszerűségnek örvend. Ez fontos szempont minden fogorvos számára, hiszen ezek a platformok segíthetnek új pácienseket szerezni, ha tudják, hogy hol és milyen üzenetekkel keressék őket.

Fontos továbbá jelen lenni a különböző online linkgyűjtő webhelyeken is, egész pontosan az egészségügyieken. A Google Cégem adatlap szintén elengedhetetlen, ez ugyanis számos fontos információt tartalmaz az érdeklődő, lehetséges páciensek számára praxisodról.

 

3. Nincs elegendő nyilvánosan elérhető értékelés/vélemény praxisodról

Az emberek többsége az interneten néz utána először egy fogorvosnak, miután hall róla egy ismerősétől, egy barátjától, vagy bárhol másutt rálel a praxisra. Az ilyen online érdeklődők nagy része kifejezetten fontosnak tartja, hogy egy az egészségügyi szakemberek pozitív online hírneve legyen.

Ha fogászatodnak nincs elég pozitív, nyilvánosan látható értékelése az interneten, akkor a kereső, lehetséges páciensek nehezen előlegezik majd meg neked azt a bizalmat, ami egy időpont lefoglalásához szükséges.

Érdemes felkérni tehát pácienseidet, hogy értékeljék és véleményezzék munkádat az erre alkalmas felületeken (Facebook, Google Cégem, orvosi gyűjtőwebhelyek, stb.) Ezeket a nyilvános véleményeket aztán webhelyeden és praxisod közösségi profiljain is megoszthatod, hogy minél többen láthassák, milyen színvonalra is számíthatnak tőled.

 

4. Nem kínálsz online időpontfoglalást

Sokan manapság teljesen alapvető dolognak tartják, hogy egy magánorvos webhelyén is tudjanak időpontot foglalni. Nem mindenki szeret telefonon kommunikálni, és az emailek is könnyen elkallódhatnak, ha nem ellenőrzik őket rendszeresen.

Kínálj tehát ilyen kényelmes, modern lehetőséget a felhasználók számára, hogy időpontot foglalhassanak nálad, különben rengeteg lehetséges pácienstől esel majd el csak e miatt!

5. Túl sokat kell várniuk pácienseidnek, hogy fogadni tudd őket

A fogászati problémákat az emberek szeretik minél előbb letudni, hiszen senki sem szívesen éli napjait fájó fogakkal. Ha egy páciens szeretne minél előbb megszabadulni kínjaitól, vagy épp egy rég óta esedékes tisztításra szeretne bejelentkezni, akkor nem szívesen vár majd ezekre néhány napnál többet.

Tarts fenn tehát néhány „SOS” és új pácienseknek kijelölt időpontot a közeljövőben, hogy eleget tudj tenni az ilyen igényeknek is.

Időbeosztásod rendezése során gondolkodj el rajta, hogy megfelelő időpontokat kínálsz-e. Néhány páciens talán kifejezetten azért nem foglal időpontot nálad, mert túl sokat kellene várnia. Az Accenture felmérése szerint a hagyományos orvosi ellátást kereső páciensek 56%-a állítja, hogy a kényelmes időpontok fontos szempontot jelentenek számukra az orvos kiválasztásakor.

Már azzal is sokat javíthatsz forgalmadon, ha egy órával tovább fogadsz ügyfeleket, vagy ha hétvégente is rászánsz néhány órát az ellátásukra.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!