Így érhetsz el sikereket az emberközpontú marketing segítségével!

Marketing tanácsadás

Miért és hogyan tedd emberközpontúvá marketingedet?

A mai rohanó, adatokkal telített digitális világban a marketingeseknek kényelmesebb dolguk van, mint valaha. Minden fontos információ, statisztika, mutató csupán egy kattintásra van, és segítenek közelebbről is megismerni a felhasználók érzéseit, vágyait, félelmeit, gondolatait, és viselkedését.

Habár mindez kétségtelenül egyszerűbbé teszi az optimalizálást, sajnos sok cég szemében az emberek kizárólag csak statisztikákként szerepelnek, nem valódi személyekként.
 

Marketing tanácsadás

A tanulmányok szerint az emberek 53%-kal szívesebben veszik fel a kapcsolatot egy olyan céggel, ami erre azonnali lehetőséget biztosít számukra. Ez is azt bizonyítja, hogy az emberek még a digitális világban is közösségi lények, akik számára fontos a minél közvetlenebb kapcsolatteremtés.

 

Érdemes tehát arra törekedni, hogy az ügyfelekkel történő kommunikációk ne érződjenek túlságosan reklámszerűnek, vagy vállalati jellegűnek. Persze, ez nem egyszerű feladat, éppen ezért gyűjtöttük össze a következő tippeket, amelyek segítségével egy emberközpontú stratégiát alapozhatsz meg márkád számára.

 

 

1. Az empátia szerepe


Az empátia minden pozitív emberi kapcsolat fontos elemét jelenti, ezért ha emberibbé szeretnéd tenni márkádat, akkor fontos, hogy kampányaid / egyéb marketingkommunikációid empátiát váltsanak ki az emberekből, ezzel is kapcsolatteremtésre ösztönözve őket. Az empátia a kétirányú kommunikációs csatornák kulcsa – ha sikerül megfelelő érzéseket kiváltanod belőlük, akkor igazi párbeszédeknek adsz teret ezzel közted, és ügyfeleid között.

 

A már emlegetett demográfiai adatok felhasználásával, részletes ügyfélperszónák kialakításával, és némi idő befektetésével igazán személyes szinten is megismerheted és megértheted ügyfeleidet. Ebben a folyamatban persze fontos szerepet játszanak még a különböző közösségi figyelőeszközök is, amelyekkel figyelemmel követheted az emberek rólad alkotott, nyilvánosan megosztott véleményeit.

 

Ezen információk birtokában olyan tartalmakat készíthetsz majd, amelyek empátiát váltanak ki az emberekből, és pozitív interakcióra ösztönzik őket.

 

 

2. Fektess a storytellingbe


A storytelling értékét az adja, hogy segítségével szinte bármilyen érzelmet kiválthatsz az emberekből, ami még a mai fejlett digitális világban sem sok marketingeszközről mondható el. A barlangrajzokat elnézve a storytelling (vagyis a „történetmesélés”) az ősidők óta fontos része kultúránknak, csak éppen az előadásmód, és a médiumok változtak rengeteget.

 

A márkákról alkotott kép durván 45%-át teszi ki az, amit az adott márka mond, és ahogy mondja azt. Ebből következik, hogy fontos, hogy márkád történeteit szórakoztató, magával ragadó, az érzelmekre ható módon add elő, hogy a megfelelő reakciókat válthasd ki az emberekből, és ezzel cselekvésre ösztönözd őket.

 

 

3. Légy felkészült


Az emberek többsége nem szívesen vásárol egy webhelyről, ha nincs lehetőségük valós időben chatelni egy ügyfélszolgálatossal. Az emberek a digitális világban hozzászoktak ahhoz, hogy minden problémájukra azonnali megoldást, és minden kérdésükre azonnali választ kaphatnak, így hát, ha minél gyorsabban (lehetőleg) valós időben képes vagy „személyes” segítséget nyújtani az érdeklődőknek, azzal bizonyíthatod márkád emberközpontúságát.

 

Fontos szempont ebben a témában a személyre szabottság is. Az emberek elvárják, a márkák személyes kapcsolatokra törekedjenek, és úgy kommunikáljanak velük, ahogy az az ő személyes igényeiknek megfelel. Ha tehát biztosítani tudod, a gyors, személyre szabott kommunikációt, és azt, hogy a megfelelő tartalmakat a megfelelő időpontokban a megfelelő emberekkel oszd meg, akkor biztos lehetsz benne, hogy értékes kapcsolatokat alakíthatsz majd ki ügyfeleiddel, tovább növelve ezzel márkád hírnevét.

 


Alkalmazz automatizálást


Az emberi kapcsolatok tárgyalása közben talán nem tűnik témába vágónak az automatizálás megemlítése, azonban az évek során rengeteget fejlődtek a különböző mesterséges intelligenciájú rendszerek, amelyek gépi tanulás segítségével egyre személyre szabottabb felhasználói élményt és megoldásokat kínálnak azoknak, akikre erre azonnal van szükségük.

 

Ez a technológia chatbotok formájában kezdett elterjedni az elmúlt években, és már 2017-18 során rengeteg olyan webhellyel találkozhattunk, amelyek ilyen eszközökkel igyekeznek folyamatos ügyfélszolgálatot biztosítani. Kétségtelen, hogy egyre több helyen jelenik majd meg ez a módszer, és egyre több formában.

 

 

4. Buzdítsd az embereket arra, hogy képviseljék márkádat


10-ből 9 ember bízik jobban társaik véleményeiben, érzéseiben, és gondolataiban, mint a hagyományos marketingben. Ha mindez nem lenne elég, egy márka üzeneteit sokkal többen osztják meg, ha az nem közvetlenül a márkától, hanem annak alkalmazottaitól érkezik.

 

Ha munkatársaidat vagy hűséges ügyfeleidet kéred fel arra, hogy terjesszék márkád üzenetét (a közösségi médián, vagy bármilyen más, akár nem digitális csatornán), vagy készítsenek olyan tartalmakat, amelyek értékesek lehetnek közönséged számára, azzal sokkal, de sokkal emberibbé teheted marketingedet, hiszen üzeneteid és tartalmaid nem csak egy márkanévtől, és egy logótól, hanem egy valódi személytől érkeznek majd.

 

Ha szeretnéd kihasználni a márkaképviseletet, akkor márkádnak lehetőséget kell kínálnia arra, hogy az emberek is közbeléphessenek. Ezt többféleképpen is megteheted – beszélgetéseket indíthatsz a közösségi médián, kérdéseket tehetsz fel, szavazásokat indíthatsz, interaktív tartalmakat készíthetsz, versenyeket indíthatsz, és így tovább, és persze ne feledkezz el munkatársaidról sem!
 

 

Inkább rábíznád a marketinget szakemberekre? Akkor kérd ajánlatunkat egy órás személyes online marketing konzultációnkra vagy kérj komplett online marketing stratégia kialakítást! 

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.
GDPR mt-20"> GDPR-7621" name="GDPR" class="mycheckbox" type="checkbox" required="">

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok