Így érhetsz el sikereket az emberközpontú marketing segítségével!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Miért és hogyan tedd emberközpontúvá marketingedet?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A mai rohanó, adatokkal telített digitális világban a marketingeseknek kényelmesebb dolguk van, mint valaha. Minden fontos információ, statisztika, mutató csupán egy kattintásra van, és segítenek közelebbről is megismerni a felhasználók érzéseit, vágyait, félelmeit, gondolatait, és viselkedését.

Habár mindez kétségtelenül egyszerűbbé teszi az optimalizálást, sajnos sok cég szemében az emberek kizárólag csak statisztikákként szerepelnek, nem valódi személyekként.
 

A tanulmányok szerint az emberek 53%-kal szívesebben veszik fel a kapcsolatot egy olyan céggel, ami erre azonnali lehetőséget biztosít számukra. Ez is azt bizonyítja, hogy az emberek még a digitális világban is közösségi lények, akik számára fontos a minél közvetlenebb kapcsolatteremtés.

 

Érdemes tehát arra törekedni, hogy az ügyfelekkel történő kommunikációk ne érződjenek túlságosan reklámszerűnek, vagy vállalati jellegűnek. Persze, ez nem egyszerű feladat, éppen ezért gyűjtöttük össze a következő tippeket, amelyek segítségével egy emberközpontú stratégiát alapozhatsz meg márkád számára.

 

 

1. Az empátia szerepe


Az empátia minden pozitív emberi kapcsolat fontos elemét jelenti, ezért ha emberibbé szeretnéd tenni márkádat, akkor fontos, hogy kampányaid / egyéb marketingkommunikációid empátiát váltsanak ki az emberekből, ezzel is kapcsolatteremtésre ösztönözve őket. Az empátia a kétirányú kommunikációs csatornák kulcsa – ha sikerül megfelelő érzéseket kiváltanod belőlük, akkor igazi párbeszédeknek adsz teret ezzel közted, és ügyfeleid között.

 

A már emlegetett demográfiai adatok felhasználásával, részletes ügyfélperszónák kialakításával, és némi idő befektetésével igazán személyes szinten is megismerheted és megértheted ügyfeleidet. Ebben a folyamatban persze fontos szerepet játszanak még a különböző közösségi figyelőeszközök is, amelyekkel figyelemmel követheted az emberek rólad alkotott, nyilvánosan megosztott véleményeit.

 

Ezen információk birtokában olyan tartalmakat készíthetsz majd, amelyek empátiát váltanak ki az emberekből, és pozitív interakcióra ösztönzik őket.

 

 

2. Fektess a storytellingbe


A storytelling értékét az adja, hogy segítségével szinte bármilyen érzelmet kiválthatsz az emberekből, ami még a mai fejlett digitális világban sem sok marketingeszközről mondható el. A barlangrajzokat elnézve a storytelling (vagyis a „történetmesélés”) az ősidők óta fontos része kultúránknak, csak éppen az előadásmód, és a médiumok változtak rengeteget.

 

A márkákról alkotott kép durván 45%-át teszi ki az, amit az adott márka mond, és ahogy mondja azt. Ebből következik, hogy fontos, hogy márkád történeteit szórakoztató, magával ragadó, az érzelmekre ható módon add elő, hogy a megfelelő reakciókat válthasd ki az emberekből, és ezzel cselekvésre ösztönözd őket.

 

 

3. Légy felkészült


Az emberek többsége nem szívesen vásárol egy webhelyről, ha nincs lehetőségük valós időben chatelni egy ügyfélszolgálatossal. Az emberek a digitális világban hozzászoktak ahhoz, hogy minden problémájukra azonnali megoldást, és minden kérdésükre azonnali választ kaphatnak, így hát, ha minél gyorsabban (lehetőleg) valós időben képes vagy „személyes” segítséget nyújtani az érdeklődőknek, azzal bizonyíthatod márkád emberközpontúságát.

 

Fontos szempont ebben a témában a személyre szabottság is. Az emberek elvárják, a márkák személyes kapcsolatokra törekedjenek, és úgy kommunikáljanak velük, ahogy az az ő személyes igényeiknek megfelel. Ha tehát biztosítani tudod, a gyors, személyre szabott kommunikációt, és azt, hogy a megfelelő tartalmakat a megfelelő időpontokban a megfelelő emberekkel oszd meg, akkor biztos lehetsz benne, hogy értékes kapcsolatokat alakíthatsz majd ki ügyfeleiddel, tovább növelve ezzel márkád hírnevét.

 


Alkalmazz automatizálást


Az emberi kapcsolatok tárgyalása közben talán nem tűnik témába vágónak az automatizálás megemlítése, azonban az évek során rengeteget fejlődtek a különböző mesterséges intelligenciájú rendszerek, amelyek gépi tanulás segítségével egyre személyre szabottabb felhasználói élményt és megoldásokat kínálnak azoknak, akikre erre azonnal van szükségük.

 

Ez a technológia chatbotok formájában kezdett elterjedni az elmúlt években, és már 2017-18 során rengeteg olyan webhellyel találkozhattunk, amelyek ilyen eszközökkel igyekeznek folyamatos ügyfélszolgálatot biztosítani. Kétségtelen, hogy egyre több helyen jelenik majd meg ez a módszer, és egyre több formában.

 

 

4. Buzdítsd az embereket arra, hogy képviseljék márkádat


10-ből 9 ember bízik jobban társaik véleményeiben, érzéseiben, és gondolataiban, mint a hagyományos marketingben. Ha mindez nem lenne elég, egy márka üzeneteit sokkal többen osztják meg, ha az nem közvetlenül a márkától, hanem annak alkalmazottaitól érkezik.

 

Ha munkatársaidat vagy hűséges ügyfeleidet kéred fel arra, hogy terjesszék márkád üzenetét (a közösségi médián, vagy bármilyen más, akár nem digitális csatornán), vagy készítsenek olyan tartalmakat, amelyek értékesek lehetnek közönséged számára, azzal sokkal, de sokkal emberibbé teheted marketingedet, hiszen üzeneteid és tartalmaid nem csak egy márkanévtől, és egy logótól, hanem egy valódi személytől érkeznek majd.

 

Ha szeretnéd kihasználni a márkaképviseletet, akkor márkádnak lehetőséget kell kínálnia arra, hogy az emberek is közbeléphessenek. Ezt többféleképpen is megteheted – beszélgetéseket indíthatsz a közösségi médián, kérdéseket tehetsz fel, szavazásokat indíthatsz, interaktív tartalmakat készíthetsz, versenyeket indíthatsz, és így tovább, és persze ne feledkezz el munkatársaidról sem!
 

 

Inkább rábíznád a marketinget szakemberekre? Akkor kérd ajánlatunkat egy órás személyes online marketing konzultációnkra vagy kérj komplett online marketing stratégia kialakítást! 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!