Facebook hirdetésformátumok és használatunk

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Facebook hirdetésekről kezdőknek 2. rész: az elérhető hirdetésformátumokról

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ha még csak ismerkedsz a Facebook hirdetések rendszerével, ez a cikk segítségedre lesz az eligazodásban! Ismerd meg, milyen hirdetésformátumok érhetőek el a Facebook-on, és találd meg a Te célközönséged számára tökéleteset!

1. Videóhirdetések

A videók a legnépszerűbb tartalmak az interneten, így hát a legnépszerűbb közösségi platformról sem hiányozhat a videóhirdetés funkció. A videóhirdetések képesek megállítani a hírfolyamukat folyamatosan görgető felhasználókat, de hogy meg is tartják-e a figyelmüket, az már rajtad múlik.

 

Ismerkedj meg a videóhirdetésekre vonatkozó tanácsokkal és szabályokkal: https://www.facebook.com/business/ads-guide/video-views/

 

2. Képes hirdetések

Mint vizuális médiaelemek, a képek is nagyon hatékony hirdetési kellékeknek bizonyulhatnak. Valószínűleg ezekből látsz majd a legtöbbet a Facebookon, ennek pedig jó oka van. Nem csak figyelemfelkeltők lehetnek, de viszonylag egyszerű is elkészíteni őket (legalább is valamivel egyszerűbb, mint egy videót). Persze fontos, hogy a kép kapcsolódjon a hirdetés témájához.

 

További tudnivalók a képes hirdetésekről: https://www.facebook.com/business/ads-guide/image

 

3. Galériahirdetés

Ezek a galéria- vagy többtermékes hirdetések segítenek egy hirdetésben akár több képet és videót is bemutatni. A felhasználók jobbra-balra görgethetik őket, és tovább kattinthatnak vagy koppinthatnak arra a termékre, ami érdekli őket. Persze szinte bármilyen tartalom elhelyezhető ezekben – blogbejegyzések, képek, stb.

 

Ismerkedj meg velük itt: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-carousel-ads

 

4. Elérési hirdetések

Az elérési hirdetések célja a helyi cégek ismertségének fellendítése. Csak azok a cégek vehetik hasznát, amelyek konkrét fizikai címmel rendelkeznek, ahová ügyfeleiket várják. Beállíthatsz például olyan hirdetéseket, amelyek mondjuk csak 10 kilométeres körzetben jelennek meg a felhasználóknak. Ez remek lehet egy olyan esemény néhány nappal korábbi felvezetésére, amire kifejezetten helyi vendégeket vársz.

 

Célozd meg ügyfeleidet itt: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-reach-ads

 

5. Ajánlathirdetések

Az ajánlathirdetések olyan reklámok, amiken keresztül egy márka egy különleges ajánlatot helyezhet a felhasználók elé, amire aztán azok közvetlenül a Facebookon belül lecsaphatnak. Ez kényelmesebbé teszi a felhasználók dolgát, ami fontos szempont az értékesítések gyarapításához.

 

Az ajánlathirdetések nem csak kényelmesek a felhasználó számára, hanem minden olyan információt is tartalmazhatnak, amikre szüksége lehet a döntéshez, mint például az ajánlat élettartama, hogy hányan használták már ki, és az ajánlat pontos értéke.

 

Tudj meg többet az ajánlathirdetésekről itt: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-offer-claim?ref=ads_guide

 

6. Eseményhirdetések

Ahogy azt nevük alapján bizonyára már gyanítod, az eseményhirdetések különböző események népszerűsítését szolgálják. Az ilyen hirdetésekben elhelyezhető egy olyan CTA gomb, ami közvetlenül a jegyvásárlási felületre viszi a felhasználókat (természetesen akár a Facebookon kívülre is). Az eseményhirdetésekben feltüntethető többek között az esemény jellege, ára, dátuma, helyszíne, és hogy kik szervezik.

 

A célzási beállításoknál érdemes odafigyelni arra, hogy csak olyan felhasználóknak jelenítsd meg a hirdetést, akik érdeklődnének is utána – habár ez minden hirdetésnél így van a veszteségek elkerülése végett.

 

Tudnivalók az eseményhirdetésekről: https://www.facebook.com/business/help/860042077457803

 

7. Kiemelt bejegyzések

A kiemelt bejegyzések olyan organikus bejegyzések, amiket némi pénzért cserébe kiemeltek a platformon, hogy azok több felhasználóhoz juthassanak el. Ezek kialakíthatók közvetlenül a bejegyzésre kattintva, vagy – ami egy még jobb opció – a Hirdetéskezelő felületről, ahol sokkal több paramétert adhatsz meg hirdetésednek, mint a közvetlen kiemeléssel.

 

További tudnivalók: https://www.facebook.com/business/help/317083072148603

 

8. Újracélzási hirdetések

Az újracélzás lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet korábban már azonosított személyeknek jelenítsd meg. Biztosan veled is megesett már, hogy egy hirdetéssel több helyen is találkoztál az interneten, függetlenül attól, hogy merre böngésztél éppen. Ez az újracélzás ereje, és a Facebookon is alkalmazhatod.

 

Összeállíthatsz egy listát olyan emberekből, akiknek szeretnéd megjeleníteni hirdetésedet (vagyis akiket újra meg szeretnél célozni velük). Ezek általában olyan emberek, akik korábban már érdeklődésüket fejezték ki márkád vagy termékeid iránt, például egy hírlevélre való feliratkozással.

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!