Legyen neked is keresőbarát, hatékony, naprakész honlapod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 jele annak, hogy ideje újratervezni a honlapodat

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

A technológia folyamatos változásával együtt jár az, hogy ami tegnap még korszerű volt, megfelelt az aktuális trendeknek, felhasználói elvárásoknak, az ma már elavult, mondhatni – gagyi. Elég a konkurencia weboldalit megnézni ahhoz, hogy érezzük, a mi oldalunk vajon tényleg versenyképes-e még, a látogatók elégedetten fognak távozni, esetleg meg tudjuk őket győzni a szolgáltatásunk minőségéről pusztán egy jól felépített, jól használható weboldallal. Ha weboldalunk ontja a konverziókat akkor teljes átalakításon nem kell gondolkozni, esetleg egy kis ráncfelvarráson. Azonban ha a látogatások száma csökkenni látszik, az ajánlatkérések elmaradnak, akkor érdemes egy teljes honlap cserére beruházni. 


Az alábbiakban néhány fontos szempontot veszünk sorra, amely segítségével egyértelműen el tudod dönteni, hogy érdemes-e lecserélni a honlapodat. Ha a 8-as listának több, mint fele úgy érzed illik rád ne habozz segítséget kérni.

 

Nem reszponzív a honlapod

A Google adatai alapján már 10 országban megelőzi a mobilról indított keresések száma a számítógépes kereséseket. Az okostelefonok hódításának köszönhetően vélhetően a jövőben is megmarad, sőt nőni fog ez a tendencia. A Google szereti a felhasználóbarát honlapokat, a keresési találatokban is azoknak kedvez, és hát egy reszponzív honlap, mely okostelefonról is maradéktalanul élvezhető, mi, ha nem felhasználóbarát.

Nem csak a fogyasztói élményt növeli egy reszponzív honlap, de a kutatások alapján az értékesítést is.

 

A design elavult és zsúfolt

A letisztult, mondhatni minimalista design a trend manapság. Ha a honlapod zsúfolt, bonyolult a navigációs menü akkor a látogató nagy valószínűséggel csak összezavarodik és elhagyja az oldalt anélkül, hogy konverzió történne.

 

A keresőben elfoglalt helyed elszomorító

Ha a honlapodat évekkel ezelőtt organikus keresések útján gyakran megtalálták ám az idő múlásával a rangsorban lejjebb csúsztál, nos annak oka lehet az elavultság. A keresési algoritmusok, a keresési szokások folyamatosan változnak, ezért egy érintetlen honlap nem tudja a felvenni a versenyt. Az algoritmusok a változatos , folyamatosan frissülő, a felhasználói igényekre válaszoló tartalmakat részesítik előnyben.

 

A weboldal nem konvertál látogatókat vagy magas a visszafordulási arány

Analytics, konverzió. Ha ez a két fogalom nem része a szótáradnak akkor súlyos problémák vannak, hiszen nem tudod mérni weboldalad hatékonyságát. A látogatások hosszának, mélységének (stb.) elemzéséből következtethetsz az elmaradt konverziók okaira és ennek alapján tudod fejleszteni a weboldalad.

 

Alacsony a weboldalad betöltési sebessége

Ha a weboldal betöltési sebessége több, mint 3 másodperc, valami nincs rendben. A lassú betöltési idő a honlap nem megfelelő működését sugallja és nem mellesleg a felhaszálói élményt is rombolja. A Google sem fogja szeretni, tehát romlik a keresőben elfoglalt helye is. A fogyasztók 47 %-a (forrás : Wired) 2 másodperces betöltési sebességet vár el.


Nem tudod könnyen és gyorsan frissíteni a tartalmat

Ha egymagad nem tudod honlapod tartalmát frissíteni, még mindig egy külső személytől függsz, szintén komoly gondokat jelez. “Content is king” biztosan találkoztál már ezzel a mondattal. De egy olyan honlappal soha nem tudsz versenybe szállni aminek tartalmát nem tudod akkor és úgy módosítani ahogy azt te akarod. 


A honlapodból hiányoznak a közös UI tervezési elvek

Vannak standard UI elvek, amelyek kutatáson és bevált dolgokon alapszik. Ezek segítenek a felhasználók figyelmét fenntartani és kattintásra ösztönözni.  Néhány jól bevált UI elvek : 

 

- Egyértelmű Call to action gombok

- Könnyen, értelemszerűen használható felületek

- Fontos információk kiemelése

- Vizuális elemek és visszajelzések

 

A látogatónak nem egyértelmű a honlapod

Az egyik legnagyobb ok a konverziók elmaradásának nemes egyszerűséggel az, hogy nem tudják mivel foglalkozol és honlapodon mit is kell tenniük. Mindösszesen 8 másodperced van arra, hogy cselekvésre bírd őket.. Legyen ez hírlevél feliratkozás, ajánlatkérés, regisztráció, vagy a következő lépésre való ösztönzés. 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!