Legyen neked is keresőbarát, hatékony, naprakész honlapod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 jele annak, hogy ideje újratervezni a honlapodat

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

A technológia folyamatos változásával együtt jár az, hogy ami tegnap még korszerű volt, megfelelt az aktuális trendeknek, felhasználói elvárásoknak, az ma már elavult, mondhatni – gagyi. Elég a konkurencia weboldalit megnézni ahhoz, hogy érezzük, a mi oldalunk vajon tényleg versenyképes-e még, a látogatók elégedetten fognak távozni, esetleg meg tudjuk őket győzni a szolgáltatásunk minőségéről pusztán egy jól felépített, jól használható weboldallal. Ha weboldalunk ontja a konverziókat akkor teljes átalakításon nem kell gondolkozni, esetleg egy kis ráncfelvarráson. Azonban ha a látogatások száma csökkenni látszik, az ajánlatkérések elmaradnak, akkor érdemes egy teljes honlap cserére beruházni. 


Az alábbiakban néhány fontos szempontot veszünk sorra, amely segítségével egyértelműen el tudod dönteni, hogy érdemes-e lecserélni a honlapodat. Ha a 8-as listának több, mint fele úgy érzed illik rád ne habozz segítséget kérni.

 

Nem reszponzív a honlapod

A Google adatai alapján már 10 országban megelőzi a mobilról indított keresések száma a számítógépes kereséseket. Az okostelefonok hódításának köszönhetően vélhetően a jövőben is megmarad, sőt nőni fog ez a tendencia. A Google szereti a felhasználóbarát honlapokat, a keresési találatokban is azoknak kedvez, és hát egy reszponzív honlap, mely okostelefonról is maradéktalanul élvezhető, mi, ha nem felhasználóbarát.

Nem csak a fogyasztói élményt növeli egy reszponzív honlap, de a kutatások alapján az értékesítést is.

 

A design elavult és zsúfolt

A letisztult, mondhatni minimalista design a trend manapság. Ha a honlapod zsúfolt, bonyolult a navigációs menü akkor a látogató nagy valószínűséggel csak összezavarodik és elhagyja az oldalt anélkül, hogy konverzió történne.

 

A keresőben elfoglalt helyed elszomorító

Ha a honlapodat évekkel ezelőtt organikus keresések útján gyakran megtalálták ám az idő múlásával a rangsorban lejjebb csúsztál, nos annak oka lehet az elavultság. A keresési algoritmusok, a keresési szokások folyamatosan változnak, ezért egy érintetlen honlap nem tudja a felvenni a versenyt. Az algoritmusok a változatos , folyamatosan frissülő, a felhasználói igényekre válaszoló tartalmakat részesítik előnyben.

 

A weboldal nem konvertál látogatókat vagy magas a visszafordulási arány

Analytics, konverzió. Ha ez a két fogalom nem része a szótáradnak akkor súlyos problémák vannak, hiszen nem tudod mérni weboldalad hatékonyságát. A látogatások hosszának, mélységének (stb.) elemzéséből következtethetsz az elmaradt konverziók okaira és ennek alapján tudod fejleszteni a weboldalad.

 

Alacsony a weboldalad betöltési sebessége

Ha a weboldal betöltési sebessége több, mint 3 másodperc, valami nincs rendben. A lassú betöltési idő a honlap nem megfelelő működését sugallja és nem mellesleg a felhaszálói élményt is rombolja. A Google sem fogja szeretni, tehát romlik a keresőben elfoglalt helye is. A fogyasztók 47 %-a (forrás : Wired) 2 másodperces betöltési sebességet vár el.


Nem tudod könnyen és gyorsan frissíteni a tartalmat

Ha egymagad nem tudod honlapod tartalmát frissíteni, még mindig egy külső személytől függsz, szintén komoly gondokat jelez. “Content is king” biztosan találkoztál már ezzel a mondattal. De egy olyan honlappal soha nem tudsz versenybe szállni aminek tartalmát nem tudod akkor és úgy módosítani ahogy azt te akarod. 


A honlapodból hiányoznak a közös UI tervezési elvek

Vannak standard UI elvek, amelyek kutatáson és bevált dolgokon alapszik. Ezek segítenek a felhasználók figyelmét fenntartani és kattintásra ösztönözni.  Néhány jól bevált UI elvek : 

 

- Egyértelmű Call to action gombok

- Könnyen, értelemszerűen használható felületek

- Fontos információk kiemelése

- Vizuális elemek és visszajelzések

 

A látogatónak nem egyértelmű a honlapod

Az egyik legnagyobb ok a konverziók elmaradásának nemes egyszerűséggel az, hogy nem tudják mivel foglalkozol és honlapodon mit is kell tenniük. Mindösszesen 8 másodperced van arra, hogy cselekvésre bírd őket.. Legyen ez hírlevél feliratkozás, ajánlatkérés, regisztráció, vagy a következő lépésre való ösztönzés. 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!