A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában.
Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

1. Több figyelmet kaptak a növekedési lehetőségek

Az egészségügyi rendszerek új növekedési lehetőségek után kutatnak, és igyekeznek magukba olvasztani többféle praxist, illetve kibővíteni kínálatukat. Ilyen bővítmények például az otthoni egészségügyi szolgáltatások, a virtuális vizitek, és a lefedett egészségügyi területek köre.
Az olyan alapvető területeken kívül, mint például a szív- és érrendszer, illetve az ortopédia, az utóbbi időben egyre több hangsúly került az alapellátásra is. Ez a növekedést több tényezőnek is köszönhető, úgymint a jövedelem növelése iránti igénynek, a bővülő ajánlási hálózatoknak, és így tovább.
A sürgősségi ellátás, illetve az ambuláns műtéti központok integrálása szintén egy növekedésstratégiai kezdeményezés, ami idővel a kritikus közösségekben is megjelenik majd, és idővel egy teljesen integrált ellátási rendszert eredményezhet.

 

2. Virtuális egészségügy

Habár nem tartozik a legújabb egészségügyi trendek közé, az online ügyintézés fejlődését jelentősen fellendítette, hogy a páciensek nagy része kénytelen volt otthon maradni a vírushelyzet legsúlyosabb időszakaiban. A Covid-19 miatt olyan fejlesztések valósultak meg, amelyekre az egészségügynek már rég óta nagy szüksége volt.
Mivel a páciensek és a fogyasztók kényelmesebb, integráltabb élményekre vágynak, az egészségügyi szolgáltatók igyekeznek új technológiákat is bevetni a hagyományos telekommunikációs csatornákon kívül. Ilyen például a páciensek állapotának távolsági nyomon követése.

 

3. Integrált ellátás és fogyasztói hozzáállás

A Darwin Research Group egyik tanulmánya szerint az elektronikus egészségügyi nyilvántartás (EHR) integrációja is jelentősen nőtt 2020 októbere és 2021 júniusa között: a válaszadók mintegy 63%-a állította, hogy telemedicina programjuk integrálásra került az EHR-ükben.
Ami azonban igazán fontos, hogy ahogy a páciensek elégedettségéről a konzumizmusra került át a hangsúly, a páciensek is nagyobb beleszólást kaptak abba, hogy milyen ellátást szeretnének, illetve milyen kényelemre vágynak. A konzumizmus persze már a koronavírus előtt is jelen volt, csak most éppen jobban a felszínre jött.
Az egészségügyi rendszerek arra törekszenek, hogy pácienseik ne csak elégedettek legyenek, hanem saját kezükbe is vehessék valamilyen szinten ellátásuk menetét.

 

4. Viselkedési és lakossági egészség

Így, vagy úgy, de a Covidnak köszönhetően 2020 során mindenki egy traumatikus esemény áldozata lett, és sokan még 2021-ben is küszködnek az ebből adódó problémákkal. Az emberek egyre nyíltabban merik bevállalni, hogy segítségre van szükségük. A lakosság egészsége ma már nem egy megfoghatatlan kezdeményezés, hanem egy valós aggály. Az egészségügyi rendszerek egyre inkább igyekeznek egészségügyi vezetőkké válni helyi közösségeikben, ami az egyik legfontosabb Covid alkotta trend az ellátásban.

 

5. Társadalmi-gazdasági egészségügyi különbségek

Ahogy az idők teltek, az emberek egészségét, illetve az egészségükben fellépő különbségeket egyre jobban befolyásolták a különféle társadalmi tényezők. A kisebbségek és az alacsonyabb jövedelműek sokkal nehezebben viselték a koronavírus hatásait, és több is volt közöttük a kórházba kerültek és elhunytak száma is. Ez a probléma valójában mindig is jelen volt, a Covid csupán segített felhívni rá a figyelmet. Mindennek köszönhetően egyre több egészségügyi rendszer igyekszik megoltást találni ezekre a hiányosságokra.

 

6. Az alkalmazottak és orvosok jóléte

Az egészségügyi ellátók jólétére, illetve az orvosok „szakmai kiégése” elleni kezdeményezések félbeszakadtak, amint beütött a koronavírus. Az egészségügyi dolgozókat tűréshatárukig dolgoztatták, és most, a járvány látszólagos lecsengése során éppen ezért egyre több program indul újra az a túlterhelt alkalmazottak érdekében.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!