Breadcrumps seo tippek: így használd a navigációt SEO-ra!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

SEO tippek a breadcrumb navigáció mobil-első kialakításához

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A breadcrumb navigáció a webhelyek egyik legelterjedtebb eszköze, ami már hosszú évek óta játszik fontos szerepet a SEO-ban is. Meglepő módon mégis sok webhelynek továbbra is nehezére esik megfelelően implementálni ezt a funkciót. Egyesek egyszerűen nem is foglalkoznak vele, ami sok esetben óriási hiba a modern, mobil-első internet világában.

A breadcrumb navigáció nem csak a SEO-t, hanem a felhasználói élményt is javítja, ehhez azonban megfelelően kell megvalósítani azt mobilos (és asztali) webhelyeken is. Íme minden, amit tudnod kell róla!

 

Egyáltalán mi az a breadcrumb navigáció?

A breadcrumb (magyarul „kenyérmorzsa”) navigáció egy sor kontextuális hivatkozás, ami azt mutatja, hogy a felhasználó hol jár épp a webhelyen.

 

Mindenképpen szükség van breadcrumb navigációra?

Nem minden webhelyen muszáj implementálni ezt a másodlagos navigációs funkciót. Ha egy webhely:
•    nem tartalmaz alkönyvtárakat és egyéb navigációs szinteket;
•    vagy nincs logikus hierarchiája;
•    vagy lineáris élménynek lett elkészítve,
akkor nem kell (és nincs is értelme) breadcrumb navigációt használni rajta.


Ha egy webhelynek csupán néhány oldala van, és a felhasználó 1-2 kattintáson keresztül megtalál rajta minden tartalmat, akkor nincs igazán szükség „elszórni” ezeket a navigációs kenyérmorzsákat.


Ugyan ez vonatkozik bizonyos nagyobb webhelyekre is – ha egy híreket összefoglaló webhelyen több ezer cikk található, akkor nem feltétlenül muszáj több szintnyi navigációt kialakítani rajta.


Ezzel szemben, ha egy webhely összetett hierarchikus szerkezetet használ, akkor nélkülözhetetlen rajta a breadcrumb navigációs sáv. A leggyakrabban webáruházakban találkozhatsz vele, de más jellegű webhelyeken is hasznosak lehetnek.

 

Szóval hogyan alakíthatsz ki olyan breadcrumb navigációt webhelyeden, ami mind a felhasználók, mind pedig a Google számára (tehát SEO szempontból) is hasznos?

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

A breadcrumb navigáció típusai

A breadcrumb navigációjának három fő típusát különböztetjük meg:
•    Útvonalalapú (vagy előzményalapú) breadcrumb sávok
•    Attribútumalapú breadcrumb sávok
•    Hierarchiaalapú (vagy helyalapú) breadcrumb sávok

 

A keresőoptimalizálás érdekében kizárólag a hierarchiaalapú, vagyis helyalapú breadcrumb navigáció használata javasolt. Lássuk közelebbről a három típust, és nézzük meg, hogy miért:
 

Útvonalalapú breadcrumb navigáció

Az útvonalalapú breadcrumb navigáció azokat az oldalakat sorolaj fel egymás után, amiket a felhasználó meglátogatott, mielőtt az aktuális oldalra jutott volna el a webhelyen.

 

Például:
Landing oldal > 1. oldal > 2. oldal > 3. oldal > 1. oldal > 4. oldal > Aktuális oldal


SEO szempontjából ez több okból is problémás:
•    Az előző oldalakat a böngésző „Vissza” gombjával is újra meg lehet látogatni.
•    Egyáltalán nem hasznos azoknak a látogatóknak, akik egy mélyebb oldalra érkeznek meg a webhelyen.
•    Általában túl hosszú, és sok ismétlést tartalmaz, könnyedén összezavarva ezzel a látogatót.
•    Mivel ez a breadcrumb sáv dinamikus és minden munkamenetben egyedi, a keresőmotorok nem veszik figyelembe a bennük megjelenő hivatkozásokat.

 

Egy breadcrumb navigációs sáv akkor logikus, ha a hierarchiát mutatja, nem pedig az előzőleg meglátogatott oldalakat.

 

Attribútumalapú breadcrumb navigáció

Az attribútumalapú breadcrumb navigáció akkor hasznos, ha egy oldal tartalma több kategória tagja egyszerre, illetve több attribútum (tulajdonság) is jellemző rá. Egy cipő például lehet piros színű és magassarkú egyben.


Ezeket nem feltétlenül lehet egymás alá vagy fölé helyezni egy hierarchikus szerkezetben – ilyenkor az alábbi sorrendek mind megfelelők lehetnek:
Főoldal > Cipők > Fekete szín > Magassarkú cipők > Sarok magassága
vagy
Főoldal > Cipők > Magassarkú cipők > Fekete szín > Sarok magassága
és így tovább.


Egyesek egy elsődleges útvonalat választanak ki erre a célra a felhasznált tulajdonságok vagy a lekérdezés alapján. Mások személyre szabott breadcrumb sávot jelenítenek meg, ami a felhasználó személyes előzményeit jeleníti meg a webhelyen. Ezek mind rossz megoldások.


A helyett, hogy egy lineáris szerkezetet próbálnál kialakítani olyasmikből, amiket nem lehet igazán sorrendbe állítani, a különböző tulajdonságokat kiválasztható szűrőkként érdemes inkább megjeleníteni:
Kategória > 1. tulajdonság | 2. tulajdonság | 3. tulajdonság


Ilyenkor bármelyik tulajdonságot lehet törölni a listából (vagy hozzá lehet adni másokat), és az oldal tartalma ez alapján változik majd.
 

 

Hierarchiaalapú breadcrumb navigáció

A hierarchiaalapú breadcrumb sávok azt mutatják meg, hogy a felhasználó hol jár éppen a webhely fix szerkezetében. Ez mindig a főoldallal kezdődik, majd ezt követik az egyre aprólékosabb, konkrétabb alkönyvtárak és/vagy alkategóriák. Az utolsó elem mindig az aktuális szint vagy oldal:
Főoldal > Fő kategória > 1. alkategória > 2. (konkrétabb) alkategória > Aktuális oldal


A hierarchiaalapú breadcrumb navigáció a legelterjedtebb mind közül, hiszen a legtöbb webhelyen ez a leghasznosabb a felhasználók számára, és egyedül ez erősíti ténylegesen a SEO-t.


 


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!