Így alakult a böngésző szoftverek népszerűsége 1996 és 2019 között [VIDEO]

Böngésző használati trendek

Így alakult a böngésző szoftverek népszerűsége 1996 és 2019 között [VIDEO]

A hétköznapi felhasználók számára a böngésző szoftverek jelentik az átjárót az internet világába. Mindenkinek van egy kedvence, amihez foggal-körömmel ragaszkodik, míg mások különböző megoldásokat használnak más-más célokra (például személyes és munkahelyi internetezésre).

Böngésző használati trendek

Egy jó böngésző fejlesztése sosem ér véget, hiszen ezeknek a szoftvereknek folyamatosan alkalmazkodniuk kell a legújabb internetes szabványokhoz és fel kell, hogy legyenek készülve az esetleges biztonsági veszélyforrásokra is.

 

Egy Reddit-felhasználó, interestingasphuk egy érdekes vizualizációt készített (a OneStat, a TheCounter, a StatCounter, és a W3Counter adataiból) arról, hogy 1996 óta hogyan is alakult a különböző böngésző szoftverek népszerűsége a felhasználók száma alapján.

 

Akik már az 1990-es években is rendelkeztek internettel, azok valószínűleg még emlékeznek azokra az időkre, amikor a NetScape és az Internet Explorer voltak a felkapottabb böngészők, míg a „fiatalok” manapság nem is ismerik ezeket a neveket. A vizualizációban feltűnik többek között a Safari, a Firefox, és a Chrome is.

 

Íme tehát a böngészők népszerűsége 1996 és 2019 között:


Hol láthatom, hogy milyen böngészőkről nézik webhelyemet a látogatók?

A videóban látott statisztikák persze nem feltétlenül tükrözik azt, hogy a te webhelyedet milyen böngészőkön keresztül nézegetik a látogatók. Ha szeretnéd a saját webhelyedre vonatkozó adatokat látni, akkor a Google Analytics felületén navigálj a Közönség > Technológia > Böngésző és operációs rendszer jelentéshez. Itt nem csak az asztali böngészőszoftverek, hanem az okostelefonokon használt böngésző alkalmazások is megjelennek majd.

 

Ezt a pontosabb információt azért érdemes időnként ellenőrizni, mert így tudhatod, hogy milyen böngészőkre kell különösen odafigyelned webhelyed módosításakor, ráadásul különféle hibapontokra is rálelhetsz, hiszen megnézheted például, hogy a különböző böngészőket alkalmazó felhasználók hány százaléka fordul vissza webhelyedről – ez arra engedhet következtetni, hogy az adott oldal nem működik tökéletesen egy bizonyos böngészőben.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok