Marketingtaktika a Disneytől: 7 tipp, ami nekünk is segíthet

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 marketingtaktika, amiket elleshetünk a Disney-től

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Fennállása során a Disney sikert sikerre halmozott, és az évtizedek alatt egy világméretű gigavállalattá nőtte ki magát, ami ma már több franchise-ot tudhat magáénak, mint ahány csillag az éjszakai égboltot díszíti.

A 2018 novemberében megtartott Destination D rendezvény (a D23 néven futó hivatalos Disney rajongói klub szervezésében) lehetőséget adott  az élményparkokért és fogyasztói termékekért felelős Bob Chapek számára, hogy megosszon néhány érdekességet a rajongókkal a szupervállalatról és annak működéséről. Az esemény során a Disney marketingfogásainak lényegére is fény derült, amiből hét fontos tanulságot vonhatunk le:

 

1. Tiszteld márkanagyköveteidet, barátaidat, és rajongóidat

A Disney minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy kommunikálni tudjon rajongóival, és temérdek lehetőséget kínál nekik arra, hogy minél mélyebb kapcsolatot építhessenek ki a céggel és annak márkáival. Ezt többek között a közösségi médián teszi lehetővé a vállalt, például azzal, hogy remek Instagram-hátterekként szolgáló falakat állít fel élményparkjaiban, ahol a rajongók kedvükre fényképezkedhetnek, hogy aztán feltöltéseikkel tovább népszerűsítsék a céget.

A D23 Destination D rendezvény is egy remek lehetőségül szolgált a Disney számára, hogy kommunikálhasson legelszántabb rajongóival.

 

2. Ismerd el és tiszteld a múltadat

Az esemény továbbá lehetőséget kínált a cég számára, hogy nyíltan beszélhessen történelméről, és hogy érdekes részleteket oszthasson meg múltjáról rajongóival, ezzel jelentős aktivitásra ösztönözve azokat.

Persze nem minden márka történelme olyan tartalmas, vagy nyúlik vissza olyan messzire az időben, mint a Disney-é, a legtöbb márkának van mit felmutatnia a múltjából, amivel kiemelkedhet a tömegből célközönsége szemében.

 

3. Mindig törekedj arra, hogy új közönségekhez és piaci dinamikákhoz igazodj

A Destination D rendezvény egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy a mély, múlt iránti érzett tisztelet mellett a márkáknak hajlandóknak kell lenniük igazodniuk és újítaniuk, hogy új közönségeket és piacokat érhessenek el.

Mint említettük, érdemes a múltra építeni, de nem szabad megragadni benne. Az igazán sikeres cégek – mint például a Disney – tisztában van vele, hogy eleget kell tennie a jövő piaci igényeinek, ha szeretne a korral együtt fejlődni és haladni. Egy jó példa erre Mickey egér, akinek a megjelenése (rajzstílusa) sokat változott az évtizedek során, mégis érződik rajta, hogy ő az igazi, eredeti Mickey, akit oly sokan szeretnek, és aki a világ egyik legnagyobb márkáját szimbolizálja.

 

4. Légy hajlandó feszegetni marketinged határait

A rendezvény során a résztvevők exkluzív bepillantást kaptak a Disney univerzum tervezett elemeibe, illetve a cég kommunikációs és marketingstratégiája mögé. A szerencsés jelenlévők első kézből tapasztalhatták meg, hogy a Disney milyen végletekig hajlandó elmenni, hogy minél hatékonyabban kommunikálhasson célközönségével. A program része volt például egy exkluzív részlet volt az akkoriban még ki nem adott Mary Poppins visszatér című filmből.

 

5. Engedj a jövőnek, beleértve a piac változásait is

A rendezvényen számos animátor és illusztrátor beszélt arról, hogy amellett, hogy határozottan elismerik az animáció, illusztráció, és karakterfejlesztés hagyományos módszereit, tisztában vannak azzal is, hogy a jövőben fontos szerepe lesz a digitális animációs technológiáknak is.

 

6. Finomítsd és javítsd folyamatidat

Miután az ember végighallgat néhány tucat animátort, fejlesztési szakértőt, és más kreatív munkatársat a Disney-nél, hamar rájön, hogy pozíciójuktól függetlenül minden branding– és marketingtörekvés egy letisztult folyamat szerint történik. Ennek az elszántásnak fontos eleme a folyamatos finomítás és fejlődés szükséglet felismerése és érvényesítése.

A csapat például elárulta, hogy a Disney átvette a „vinylmation” technikát, amelyet a közönség pozitív fogadtatásban részesített, de mostanra már a termékfejlesztői részleg a „funko” stílusra kezd áttérni.

 

7. Vedd körül magad olyan csapattagokkal és partnerekkel, akik osztoznak a szenvedélyeden

A rendezvény egyik legérdemesebb része az volt, hogy a résztvevők élőben láthatták, hogy milyen előnyökkel is jár az, ha valaki olyan partnerekkel és csapattagokkal veszi körbe magát, akik egy közöt víziót látnak maguk előtt és azonos irányba szeretnének haladni. Ez lehet a zenei kompozíciók iránya, vagy akár egy új animációs sorozat koncepciója – a lényeg a csapatmunkában rejlik.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!