Marketingtaktika a Disneytől: 7 tipp, ami nekünk is segíthet

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 marketingtaktika, amiket elleshetünk a Disney-től

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Fennállása során a Disney sikert sikerre halmozott, és az évtizedek alatt egy világméretű gigavállalattá nőtte ki magát, ami ma már több franchise-ot tudhat magáénak, mint ahány csillag az éjszakai égboltot díszíti.

A 2018 novemberében megtartott Destination D rendezvény (a D23 néven futó hivatalos Disney rajongói klub szervezésében) lehetőséget adott  az élményparkokért és fogyasztói termékekért felelős Bob Chapek számára, hogy megosszon néhány érdekességet a rajongókkal a szupervállalatról és annak működéséről. Az esemény során a Disney marketingfogásainak lényegére is fény derült, amiből hét fontos tanulságot vonhatunk le:

 

1. Tiszteld márkanagyköveteidet, barátaidat, és rajongóidat

A Disney minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy kommunikálni tudjon rajongóival, és temérdek lehetőséget kínál nekik arra, hogy minél mélyebb kapcsolatot építhessenek ki a céggel és annak márkáival. Ezt többek között a közösségi médián teszi lehetővé a vállalt, például azzal, hogy remek Instagram-hátterekként szolgáló falakat állít fel élményparkjaiban, ahol a rajongók kedvükre fényképezkedhetnek, hogy aztán feltöltéseikkel tovább népszerűsítsék a céget.

A D23 Destination D rendezvény is egy remek lehetőségül szolgált a Disney számára, hogy kommunikálhasson legelszántabb rajongóival.

 

2. Ismerd el és tiszteld a múltadat

Az esemény továbbá lehetőséget kínált a cég számára, hogy nyíltan beszélhessen történelméről, és hogy érdekes részleteket oszthasson meg múltjáról rajongóival, ezzel jelentős aktivitásra ösztönözve azokat.

Persze nem minden márka történelme olyan tartalmas, vagy nyúlik vissza olyan messzire az időben, mint a Disney-é, a legtöbb márkának van mit felmutatnia a múltjából, amivel kiemelkedhet a tömegből célközönsége szemében.

 

3. Mindig törekedj arra, hogy új közönségekhez és piaci dinamikákhoz igazodj

A Destination D rendezvény egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy a mély, múlt iránti érzett tisztelet mellett a márkáknak hajlandóknak kell lenniük igazodniuk és újítaniuk, hogy új közönségeket és piacokat érhessenek el.

Mint említettük, érdemes a múltra építeni, de nem szabad megragadni benne. Az igazán sikeres cégek – mint például a Disney – tisztában van vele, hogy eleget kell tennie a jövő piaci igényeinek, ha szeretne a korral együtt fejlődni és haladni. Egy jó példa erre Mickey egér, akinek a megjelenése (rajzstílusa) sokat változott az évtizedek során, mégis érződik rajta, hogy ő az igazi, eredeti Mickey, akit oly sokan szeretnek, és aki a világ egyik legnagyobb márkáját szimbolizálja.

 

4. Légy hajlandó feszegetni marketinged határait

A rendezvény során a résztvevők exkluzív bepillantást kaptak a Disney univerzum tervezett elemeibe, illetve a cég kommunikációs és marketingstratégiája mögé. A szerencsés jelenlévők első kézből tapasztalhatták meg, hogy a Disney milyen végletekig hajlandó elmenni, hogy minél hatékonyabban kommunikálhasson célközönségével. A program része volt például egy exkluzív részlet volt az akkoriban még ki nem adott Mary Poppins visszatér című filmből.

 

5. Engedj a jövőnek, beleértve a piac változásait is

A rendezvényen számos animátor és illusztrátor beszélt arról, hogy amellett, hogy határozottan elismerik az animáció, illusztráció, és karakterfejlesztés hagyományos módszereit, tisztában vannak azzal is, hogy a jövőben fontos szerepe lesz a digitális animációs technológiáknak is.

 

6. Finomítsd és javítsd folyamatidat

Miután az ember végighallgat néhány tucat animátort, fejlesztési szakértőt, és más kreatív munkatársat a Disney-nél, hamar rájön, hogy pozíciójuktól függetlenül minden branding– és marketingtörekvés egy letisztult folyamat szerint történik. Ennek az elszántásnak fontos eleme a folyamatos finomítás és fejlődés szükséglet felismerése és érvényesítése.

A csapat például elárulta, hogy a Disney átvette a „vinylmation” technikát, amelyet a közönség pozitív fogadtatásban részesített, de mostanra már a termékfejlesztői részleg a „funko” stílusra kezd áttérni.

 

7. Vedd körül magad olyan csapattagokkal és partnerekkel, akik osztoznak a szenvedélyeden

A rendezvény egyik legérdemesebb része az volt, hogy a résztvevők élőben láthatták, hogy milyen előnyökkel is jár az, ha valaki olyan partnerekkel és csapattagokkal veszi körbe magát, akik egy közöt víziót látnak maguk előtt és azonos irányba szeretnének haladni. Ez lehet a zenei kompozíciók iránya, vagy akár egy új animációs sorozat koncepciója – a lényeg a csapatmunkában rejlik.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!