Marketingtaktika a Disneytől: 7 tipp, ami nekünk is segíthet

Disney marketingtippek

7 marketingtaktika, amiket elleshetünk a Disney-től

Fennállása során a Disney sikert sikerre halmozott, és az évtizedek alatt egy világméretű gigavállalattá nőtte ki magát, ami ma már több franchise-ot tudhat magáénak, mint ahány csillag az éjszakai égboltot díszíti.

Disney marketingtippek

A 2018 novemberében megtartott Destination D rendezvény (a D23 néven futó hivatalos Disney rajongói klub szervezésében) lehetőséget adott  az élményparkokért és fogyasztói termékekért felelős Bob Chapek számára, hogy megosszon néhány érdekességet a rajongókkal a szupervállalatról és annak működéséről. Az esemény során a Disney marketingfogásainak lényegére is fény derült, amiből hét fontos tanulságot vonhatunk le:

 

1. Tiszteld márkanagyköveteidet, barátaidat, és rajongóidat

A Disney minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy kommunikálni tudjon rajongóival, és temérdek lehetőséget kínál nekik arra, hogy minél mélyebb kapcsolatot építhessenek ki a céggel és annak márkáival. Ezt többek között a közösségi médián teszi lehetővé a vállalt, például azzal, hogy remek Instagram-hátterekként szolgáló falakat állít fel élményparkjaiban, ahol a rajongók kedvükre fényképezkedhetnek, hogy aztán feltöltéseikkel tovább népszerűsítsék a céget.

A D23 Destination D rendezvény is egy remek lehetőségül szolgált a Disney számára, hogy kommunikálhasson legelszántabb rajongóival.

 

2. Ismerd el és tiszteld a múltadat

Az esemény továbbá lehetőséget kínált a cég számára, hogy nyíltan beszélhessen történelméről, és hogy érdekes részleteket oszthasson meg múltjáról rajongóival, ezzel jelentős aktivitásra ösztönözve azokat.

Persze nem minden márka történelme olyan tartalmas, vagy nyúlik vissza olyan messzire az időben, mint a Disney-é, a legtöbb márkának van mit felmutatnia a múltjából, amivel kiemelkedhet a tömegből célközönsége szemében.

 

3. Mindig törekedj arra, hogy új közönségekhez és piaci dinamikákhoz igazodj

A Destination D rendezvény egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy a mély, múlt iránti érzett tisztelet mellett a márkáknak hajlandóknak kell lenniük igazodniuk és újítaniuk, hogy új közönségeket és piacokat érhessenek el.

Mint említettük, érdemes a múltra építeni, de nem szabad megragadni benne. Az igazán sikeres cégek – mint például a Disney – tisztában van vele, hogy eleget kell tennie a jövő piaci igényeinek, ha szeretne a korral együtt fejlődni és haladni. Egy jó példa erre Mickey egér, akinek a megjelenése (rajzstílusa) sokat változott az évtizedek során, mégis érződik rajta, hogy ő az igazi, eredeti Mickey, akit oly sokan szeretnek, és aki a világ egyik legnagyobb márkáját szimbolizálja.

 

4. Légy hajlandó feszegetni marketinged határait

A rendezvény során a résztvevők exkluzív bepillantást kaptak a Disney univerzum tervezett elemeibe, illetve a cég kommunikációs és marketingstratégiája mögé. A szerencsés jelenlévők első kézből tapasztalhatták meg, hogy a Disney milyen végletekig hajlandó elmenni, hogy minél hatékonyabban kommunikálhasson célközönségével. A program része volt például egy exkluzív részlet volt az akkoriban még ki nem adott Mary Poppins visszatér című filmből.

 

5. Engedj a jövőnek, beleértve a piac változásait is

A rendezvényen számos animátor és illusztrátor beszélt arról, hogy amellett, hogy határozottan elismerik az animáció, illusztráció, és karakterfejlesztés hagyományos módszereit, tisztában vannak azzal is, hogy a jövőben fontos szerepe lesz a digitális animációs technológiáknak is.

 

6. Finomítsd és javítsd folyamatidat

Miután az ember végighallgat néhány tucat animátort, fejlesztési szakértőt, és más kreatív munkatársat a Disney-nél, hamar rájön, hogy pozíciójuktól függetlenül minden branding– és marketingtörekvés egy letisztult folyamat szerint történik. Ennek az elszántásnak fontos eleme a folyamatos finomítás és fejlődés szükséglet felismerése és érvényesítése.

A csapat például elárulta, hogy a Disney átvette a „vinylmation” technikát, amelyet a közönség pozitív fogadtatásban részesített, de mostanra már a termékfejlesztői részleg a „funko” stílusra kezd áttérni.

 

7. Vedd körül magad olyan csapattagokkal és partnerekkel, akik osztoznak a szenvedélyeden

A rendezvény egyik legérdemesebb része az volt, hogy a résztvevők élőben láthatták, hogy milyen előnyökkel is jár az, ha valaki olyan partnerekkel és csapattagokkal veszi körbe magát, akik egy közöt víziót látnak maguk előtt és azonos irányba szeretnének haladni. Ez lehet a zenei kompozíciók iránya, vagy akár egy új animációs sorozat koncepciója – a lényeg a csapatmunkában rejlik.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok