6 tipp kisvállalkozásoknak a hatékony közösségi média marketinghez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 tipp kisvállalkozásoknak a hatékony közösségi média marketinghez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Sok új és régi kisvállalkozás nem igazán tudja, hogy hogyan is használja marketingre a közösségi médiát. Rengeteg cikkben olvashatjuk (mi is megírtuk nem egyszer), hogy a közösségi hálózatok kiváló marketingplatformok lehetnek, de persze csak akkor, ha az ember tudja, hogy hogyan használja őket hatékonyan. A következőkben 6 egyszerű, de alapvető tippet osztunk meg a közösségi média hatékony használatához kisvállalkozások számára!
 

1. Ismerkedj meg versenytársaiddal


A közösségi média a versenytárskutatás kiváló eszköze is lehet. Mint azt bizonyára tudod, ez egy nagyon hasznos folyamat minden cég számára, hiszen jó tisztában lenni azzal, hogy mit csinálnak (és hogy mit nem csinálnak) versenytársaid. Habár csábító lehet rögtön a legnagyobb játékosoktól ellesni néhány trükköt, ne feledjük, hogy a világmárkák milliókat költenek a közösségi média marketingre… általában dollárban.

 

Mindenképpen érdemes tisztában lenni persze a vezető márkák stratégiájával, de a követőszám még nem minden. A legtöbb platformon sokkal fontosabb, hogy a követők hány százaléka lép kapcsolatba a posztolt tartalmakkal, azaz mennyire aktívak a felhasználók. 

 

Vizsgáld meg tehát közvetlen versenytársaid, és a világmárkák bejegyzéseit is, és nézd meg, hogy melyek a legsikeresebbek ezek közül. Nézd meg, hogy milyen bejegyzéseket posztolnak, milyen gyakran, és hogy milyen (és hány) reakciót kapnak ezekre. Milyen kommenteket írnak az emberek a különböző bejegyzések alá? Ha tudod, hogy versenytársaid mit csinálnak jól, akkor elleshetsz néhány trükköt tőlük, viszont ha észreveszel valamilyen hiányosságot náluk, akkor kihasználhatod azt, hogy olyasmit kínálj az embereknek, amiket senki más (vagy csak nagyon kevesen).

 

 

2. Válassz magadnak közösségi platformot


Manapság több közösségi hálózat közül válogathatunk, mint valaha, és gyakran éppen a bőség zavar az, ami visszatartja a vállalkozásokat attól, hogy új csatornákat nyissanak márkájuk és közönségük között.

 

Az igazság az, hogy a hatékony közösségi média marketing egy idő- és munkaigényes dolog, amit nem lehet félvállról venni. Éppen ezért érdemes eleinte egy, vagy legfeljebb két platformra koncentrálni egyszerre, amikkel tényleg rendszeresen tudsz foglalkozni. Érdemes megismerkedni a különböző platformok jellegzetességeivel, és az a lapján dönteni, vagy felmérést végezni közönséged körében, amiből megtudhatod, hogy hol érhetnéd el a legtöbb embert.

 

Itt szintén jól jöhet a már emlegetett versenytárskutatás – nézd meg, hogy a legjobban teljesítő márkák hol kommunikálnak leggyakrabban közönségükkel, és vedd figyelembe ezt is, amikor platformot választasz magadnak. Ne feledd – ha valamire nem állsz készen (például nincs kereted videókat forgatni), akkor ne erőltesd azt a platformot, és koncentrálj inkább azokra, amikkel tényleg tudsz majd foglalkozni.

 

 

3. Használj időzített posztolást


Még ha csak egy hálózatot is választasz közösségi jelenléted megalapozásához, akkor is sok idődet őrölheti fel a rendszeres posztolgatás. Szerencsére nem egy platform kínál beépített időzítő funkciókat, amikkel jóval előre megadhatod, hogy egy-egy bejegyzés mikor jelenjen meg a közönségnek. A közönség ezeket a bejegyzéseket úgy látja majd, mintha éppen most posztoltad volna ki őket.

 

Ha több platformot is kezelsz egyszerre, akkor valószínűleg egy közösségi média kezelő eszközre lesz szükséged, aminek segítségével egyszerre posztolhatsz és időzíthetsz is több bejegyzést.

 

De miért van erre szükség? Egyrészt mert nem lehetsz mindig a közösségi médiához láncolva, másrészt pedig mert így fenntarthatsz egy rendszeres posztolási ütemet, amit a felhasználók is díjaznak majd – sokan rendszeresen fogják nézegetni profilodat, ha mindig a szokott időben kerülnek fel rá új tartalmak (mintha csak kedvenc műsorukat várnák a TV-ben).

 


4. Tartsd a kapcsolatot közönségeddel


Nem hiába hívják a Facebookot, az Instagramot, a Twittert, és hasonló platformokat közösségi hálózatoknak – ha sikereket szeretnél elérni rajtuk, akkor a közösség aktív tagjává kell válnod.

 

Először is oda kell figyelned arra, hogy az emberek mit mondanak rólad (vagy márkádról) a közösségi médián (habár ez az egész internetre vonatkozik, de most maradjunk témánál). A felhasználók jó és rossz megnyilvánulásokkal illetik majd márkád nevét, és fontos, hogy ezekre a nyilvános bejegyzésekre és hozzászólásokra rátalálj. Ehhez mindenképpen szükséged lesz egy közösségi média figyelő eszközre, ami értesít, valahányszor valaki nyilvánosan említi meg márkád nevét valamelyik platformon.

 

A következő lépés felvenni a kapcsolatot ezekkel a felhasználókkal – lehetőleg szintén nyilvános módon. Válaszolj a bejegyzésekre, és hozzászólásokra, különös tekintettel a negatívokra – had lássa a többi felhasználó is, hogy szíveden viseled elégedetlen ügyfeleid problémáit, és hogy aktívan próbálsz tenni azért, hogy kiengeszteld őket, és hogy a jövőben elkerüld ezeket a helyzeteket.

 

Akárhol is próbálnak (vagy nem próbálnak) veled kapcsolatba lépni meglévő és leendő ügyfeleid, fontos, hogy nyitott füllel és szemmel figyeld panaszaikat, véleményeiket, kérdéseiket, és kívánságaikat, és hogy minél előbb reagálj ezekre kimért, professzionális stílusban.

 

 

5. Vess be változatos tartalmakat


Többféle tartalomtípus létezik, amit alkalmazhatsz közösségi tartalomstratégiádban. A képek és szöveges bejegyzések kezdésnek jók ugyan, de mindenképpen kísérletezz más médiumokkal is, hogy minél több embert érhess el és szólíthass meg.

 

Próbálj videókat készíteni, készíts kérdőíveket, és dobd fel szöveges bejegyzéseidet némi humorral. Bármit is csinálsz, kövesd nyomon, hogy bejegyzéseid hogyan teljesítenek interakciók, aktivitás terén – tehát, hogy hányan kedvelik és osztják meg őket, és hányan szólnak hozzájuk.

 

Mindenképpen használd ki a szezonális érdeklődést és a különböző népszerű eseményeket is (nyári szünet, karácsony, húsvét, újév, bizonyos nemzeti ünnepek, stb.) Ezeket a kampányokat már jóval idő előtt érdemes megtervezni és előkészíteni, hogy amint aktuálissá válnak, máris bevethesd őket a maximális aktivitás érdekében.

 


6. Ötvözd az online és az offline világot


Biztosan te magad is kínálsz különleges ajánlatokat és versenyeket is ügyfeleidnek, vagy legalább tervezed azt. Ezeket természetesen a különböző közösségi platformokon is meghirdetheted – a lényeg, hogy használd a megfelelő hashtageket.

 

Mindenképpen szükséged lesz egy egyedi márkás hashtagre, amit senki más nem használt még, illetve vess be minél több releváns címkét (#nyeremenyjatek, #verseny, stb.) is, hogy minél többen rád találhassanak. Ezeket a hashtageket offline anyagaidban is elhelyezheted, legyen szó TV-s megjelenésekről, szórólapokról, vagy akár éttermed menüjéről.
 

 

Kisvállalkozásként úgy érzed Te sem tudsz teljességében érvényesülni a piacon? Akkor kérd online marketing konzultációs szolgáltatásunkat, amely már 50 000 Forinttól elérhető! Ne várj a csodára, inkább bízd ránk! 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!