UX trend - 4 trend a kiváló felhasználói élményért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 felhasználói élmény (UX) trend, amikkel feldobhatod marketing stratégiádat

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A UX (User Experience, azaz „felhasználói élmény”) optimalizálása a modern marketingesek egyik legfőbb feladata. A Forrester statisztikái szerint azok a webhelyek, amelyek kimagasló felhasználói élményt kínálnak, négyszer annyi érdeklődőt szereznek látogatóik közül, mint azok, amelyek nem foglalkoznak ezzel a szemponttal. Természetesen ahogy új szabványok és trendek ütik fel a fejüket úgy a marketingeseknek is igazodniuk kell ezekhez, hogy lépést tudjanak tartani versenytársaikkal, és a felhasználók elvárásaival. A következőkben négy izgalmas UX trendet sorolunk fel, amelyeken neked is érdemes lesz elgondolkodnod.
 

1. Beszélgetésközpontú design

A chatbotokról az elmúlt évek során egyre többet lehetett hallani, és jó eséllyel már te is találkoztál ezekkel a gyakran mesterséges intelligenciával és gépi tanulással működő eszközökkel. Ahogy a chatbotok fejlődnek, egyre összetettebb feladatokat lesznek képesek elvégezni anélkül, hogy egy emberi ügyfélszolgálatos segítségére lenne szükség. Habár a legtöbb chatbotot manapság olyan üzenetküldő alkalmazásokban szokás használni, mint például a Facebook Messenger, egyre több webhelyen találkozhatsz velük önálló chatablakokként. Ezek egyik nagy előnye, hogy a felhasználók ismerős keretek között kommunikálhatnak a robotokkal, ami arra ösztönzi őket, hogy beszélgetésbe elegyedjenek velük. Az ilyen beszélgetések során rengeteg hasznos információt megtudhatsz az adott érdeklődőről.

 

A statikus landing oldalak már nem ragadják annyira magukkal az embereket, mint régen, de egy chatbot segítségével sokkal interaktívabbá teheted őket. Egyre több márka alkalmaz chatbotokat arra, hogy személyre szabott ajánlatokat javasoljanak velük az érdeklődő ügyfeleknek. A statisztikák szerint a millenáris és baby boomer korosztályok nagyra értékelik a chatbotok segítségét, főképpen azt, hogy 24/7 rendelkezésre állnak, méghozzá azonnal.

 

2. Személyre szabottság

A marketingüzenet demográfiai adatok szerinti személyre szabása nem feltétlenül újdonság, különösen nem a felhasználói élmény világában, azonban ma a temérdek rendelkezésre álló felhasználói adatnak köszönhetően minden eddiginél hatékonyabban kivitelezhető. A dinamikus webdesign például lehetővé teszi, hogy egy felhasználó személyre szabott webhelyélményben részesüljön korábbi tevékenységei szerint.

 

E trend úttörői saját begyűjtött viselkedésadataik illetve a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia párosításával igyekeznek olyan tartalmakat és/vagy termékeket kínálni a látogatóknak, amik azokat érdekelhetik. Ezt már most számtalan webáruházban láthatjuk élesben.

 

Ez csupán néhány példa arra, hogy a modern technológia milyen aprólékos személyre szabást tesz lehetővé. A mobileszközök rengeteg adatot kínálnak a marketingeseknek és fejlesztőknek, amelyeket felhasználva javíthatják webhelyeik és/vagy mobilalkalmazásaik felhasználói élményeit. Ott vannak például a helyi célzású marketingüzenetek, amelyek csak az olyan mobilhasználóknak jelennek meg, akik egy bizonyos területen belül tartózkodnak.

 

Szeretnél javítani online marketing kommunikációdon? Nem tudod, mit rontasz el, mégsem jönnek a várt eredmények? Segítünk! Auditáljuk céged és megalkotjuk saját online marketing stratégiádat. Kattints IDE!

 

3. A tartalom szerepe a designban

Az igazán jó marketingtartalmak cselekvésre ösztönzik a felhasználókat, legyen szó egy hírlevélre való feliratkozásról, egy ajánlatkérésről, egy konkrét vásárlásról, vagy akár még több tartalom megtekintéséről.

 

A minőségi tartalmak a jó felhasználói élmény szerves részét képezik, főleg ha könnyedén navigálhatóak is. Nem meglepő tehát, hogy olyan sok webhely marad meg az egyszerű, letisztult designnál annak ellenére, hogy a technológia ennél sokkal többre lenne képes.

 

Természetesen szempont az is, hogy egy valamirevaló webhelynek ma nem csak asztali számítógépeken és laptopokon, hanem okostelefonokon is tökéletesen kell működniük, ahol sokat segít egy egyszerűbb, letisztult design.

 

Sok webhelyen népszerű például az úgynevezett white space, vagyis fehér tér, ami az üresen hagyott felületekre utal. Ezek segítenek átláthatóbbá tenni a tartalmakat, megkönnyítik a navigációt, nem igényelnek komolyabb erőforrásokat, és összességében elegánsabb megjelenést kölcsönöznek a weboldalaknak.

 

4. Szorosabb kapcsolat a felhasználói élmény és a marketing között

A legsikeresebb digitális marketingesek tisztában vannak vele, hogy együttműködéssel lehet igazán hatékony lehetőségeket találni a felhasználói élmény javítására. A marketingért és az UX-ért felelős csapatokat éppen ezért ajánlatos arra ösztönözni, hogy együttes erővel készítsenek olyan rendszereket, amelyek a lehetséges ügyfelek minden igényeinek megfelelnek majd.

 

Az UX csapat általában csak arra koncentrál, hogy mit csinálnak a felhasználók, miután a webhelyre érkeztek. A marketingcsapat segítségével a képbe kerül az is, hogy milyen forrásokból, milyen csatornákon keresztül jutottak el a felhasználók a webhelyre, ami alapján további testre szabás lehetséges.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!