UX trend - 4 trend a kiváló felhasználói élményért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 felhasználói élmény (UX) trend, amikkel feldobhatod marketing stratégiádat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A UX (User Experience, azaz „felhasználói élmény”) optimalizálása a modern marketingesek egyik legfőbb feladata. A Forrester statisztikái szerint azok a webhelyek, amelyek kimagasló felhasználói élményt kínálnak, négyszer annyi érdeklődőt szereznek látogatóik közül, mint azok, amelyek nem foglalkoznak ezzel a szemponttal. Természetesen ahogy új szabványok és trendek ütik fel a fejüket úgy a marketingeseknek is igazodniuk kell ezekhez, hogy lépést tudjanak tartani versenytársaikkal, és a felhasználók elvárásaival. A következőkben négy izgalmas UX trendet sorolunk fel, amelyeken neked is érdemes lesz elgondolkodnod.
 

1. Beszélgetésközpontú design

A chatbotokról az elmúlt évek során egyre többet lehetett hallani, és jó eséllyel már te is találkoztál ezekkel a gyakran mesterséges intelligenciával és gépi tanulással működő eszközökkel. Ahogy a chatbotok fejlődnek, egyre összetettebb feladatokat lesznek képesek elvégezni anélkül, hogy egy emberi ügyfélszolgálatos segítségére lenne szükség. Habár a legtöbb chatbotot manapság olyan üzenetküldő alkalmazásokban szokás használni, mint például a Facebook Messenger, egyre több webhelyen találkozhatsz velük önálló chatablakokként. Ezek egyik nagy előnye, hogy a felhasználók ismerős keretek között kommunikálhatnak a robotokkal, ami arra ösztönzi őket, hogy beszélgetésbe elegyedjenek velük. Az ilyen beszélgetések során rengeteg hasznos információt megtudhatsz az adott érdeklődőről.

 

A statikus landing oldalak már nem ragadják annyira magukkal az embereket, mint régen, de egy chatbot segítségével sokkal interaktívabbá teheted őket. Egyre több márka alkalmaz chatbotokat arra, hogy személyre szabott ajánlatokat javasoljanak velük az érdeklődő ügyfeleknek. A statisztikák szerint a millenáris és baby boomer korosztályok nagyra értékelik a chatbotok segítségét, főképpen azt, hogy 24/7 rendelkezésre állnak, méghozzá azonnal.

 

2. Személyre szabottság

A marketingüzenet demográfiai adatok szerinti személyre szabása nem feltétlenül újdonság, különösen nem a felhasználói élmény világában, azonban ma a temérdek rendelkezésre álló felhasználói adatnak köszönhetően minden eddiginél hatékonyabban kivitelezhető. A dinamikus webdesign például lehetővé teszi, hogy egy felhasználó személyre szabott webhelyélményben részesüljön korábbi tevékenységei szerint.

 

E trend úttörői saját begyűjtött viselkedésadataik illetve a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia párosításával igyekeznek olyan tartalmakat és/vagy termékeket kínálni a látogatóknak, amik azokat érdekelhetik. Ezt már most számtalan webáruházban láthatjuk élesben.

 

Ez csupán néhány példa arra, hogy a modern technológia milyen aprólékos személyre szabást tesz lehetővé. A mobileszközök rengeteg adatot kínálnak a marketingeseknek és fejlesztőknek, amelyeket felhasználva javíthatják webhelyeik és/vagy mobilalkalmazásaik felhasználói élményeit. Ott vannak például a helyi célzású marketingüzenetek, amelyek csak az olyan mobilhasználóknak jelennek meg, akik egy bizonyos területen belül tartózkodnak.

 

Szeretnél javítani online marketing kommunikációdon? Nem tudod, mit rontasz el, mégsem jönnek a várt eredmények? Segítünk! Auditáljuk céged és megalkotjuk saját online marketing stratégiádat. Kattints IDE!

 

3. A tartalom szerepe a designban

Az igazán jó marketingtartalmak cselekvésre ösztönzik a felhasználókat, legyen szó egy hírlevélre való feliratkozásról, egy ajánlatkérésről, egy konkrét vásárlásról, vagy akár még több tartalom megtekintéséről.

 

A minőségi tartalmak a jó felhasználói élmény szerves részét képezik, főleg ha könnyedén navigálhatóak is. Nem meglepő tehát, hogy olyan sok webhely marad meg az egyszerű, letisztult designnál annak ellenére, hogy a technológia ennél sokkal többre lenne képes.

 

Természetesen szempont az is, hogy egy valamirevaló webhelynek ma nem csak asztali számítógépeken és laptopokon, hanem okostelefonokon is tökéletesen kell működniük, ahol sokat segít egy egyszerűbb, letisztult design.

 

Sok webhelyen népszerű például az úgynevezett white space, vagyis fehér tér, ami az üresen hagyott felületekre utal. Ezek segítenek átláthatóbbá tenni a tartalmakat, megkönnyítik a navigációt, nem igényelnek komolyabb erőforrásokat, és összességében elegánsabb megjelenést kölcsönöznek a weboldalaknak.

 

4. Szorosabb kapcsolat a felhasználói élmény és a marketing között

A legsikeresebb digitális marketingesek tisztában vannak vele, hogy együttműködéssel lehet igazán hatékony lehetőségeket találni a felhasználói élmény javítására. A marketingért és az UX-ért felelős csapatokat éppen ezért ajánlatos arra ösztönözni, hogy együttes erővel készítsenek olyan rendszereket, amelyek a lehetséges ügyfelek minden igényeinek megfelelnek majd.

 

Az UX csapat általában csak arra koncentrál, hogy mit csinálnak a felhasználók, miután a webhelyre érkeztek. A marketingcsapat segítségével a képbe kerül az is, hogy milyen forrásokból, milyen csatornákon keresztül jutottak el a felhasználók a webhelyre, ami alapján további testre szabás lehetséges.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!