UX trend - 4 trend a kiváló felhasználói élményért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 felhasználói élmény (UX) trend, amikkel feldobhatod marketing stratégiádat

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A UX (User Experience, azaz „felhasználói élmény”) optimalizálása a modern marketingesek egyik legfőbb feladata. A Forrester statisztikái szerint azok a webhelyek, amelyek kimagasló felhasználói élményt kínálnak, négyszer annyi érdeklődőt szereznek látogatóik közül, mint azok, amelyek nem foglalkoznak ezzel a szemponttal. Természetesen ahogy új szabványok és trendek ütik fel a fejüket úgy a marketingeseknek is igazodniuk kell ezekhez, hogy lépést tudjanak tartani versenytársaikkal, és a felhasználók elvárásaival. A következőkben négy izgalmas UX trendet sorolunk fel, amelyeken neked is érdemes lesz elgondolkodnod.
 

1. Beszélgetésközpontú design

A chatbotokról az elmúlt évek során egyre többet lehetett hallani, és jó eséllyel már te is találkoztál ezekkel a gyakran mesterséges intelligenciával és gépi tanulással működő eszközökkel. Ahogy a chatbotok fejlődnek, egyre összetettebb feladatokat lesznek képesek elvégezni anélkül, hogy egy emberi ügyfélszolgálatos segítségére lenne szükség. Habár a legtöbb chatbotot manapság olyan üzenetküldő alkalmazásokban szokás használni, mint például a Facebook Messenger, egyre több webhelyen találkozhatsz velük önálló chatablakokként. Ezek egyik nagy előnye, hogy a felhasználók ismerős keretek között kommunikálhatnak a robotokkal, ami arra ösztönzi őket, hogy beszélgetésbe elegyedjenek velük. Az ilyen beszélgetések során rengeteg hasznos információt megtudhatsz az adott érdeklődőről.

 

A statikus landing oldalak már nem ragadják annyira magukkal az embereket, mint régen, de egy chatbot segítségével sokkal interaktívabbá teheted őket. Egyre több márka alkalmaz chatbotokat arra, hogy személyre szabott ajánlatokat javasoljanak velük az érdeklődő ügyfeleknek. A statisztikák szerint a millenáris és baby boomer korosztályok nagyra értékelik a chatbotok segítségét, főképpen azt, hogy 24/7 rendelkezésre állnak, méghozzá azonnal.

 

2. Személyre szabottság

A marketingüzenet demográfiai adatok szerinti személyre szabása nem feltétlenül újdonság, különösen nem a felhasználói élmény világában, azonban ma a temérdek rendelkezésre álló felhasználói adatnak köszönhetően minden eddiginél hatékonyabban kivitelezhető. A dinamikus webdesign például lehetővé teszi, hogy egy felhasználó személyre szabott webhelyélményben részesüljön korábbi tevékenységei szerint.

 

E trend úttörői saját begyűjtött viselkedésadataik illetve a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia párosításával igyekeznek olyan tartalmakat és/vagy termékeket kínálni a látogatóknak, amik azokat érdekelhetik. Ezt már most számtalan webáruházban láthatjuk élesben.

 

Ez csupán néhány példa arra, hogy a modern technológia milyen aprólékos személyre szabást tesz lehetővé. A mobileszközök rengeteg adatot kínálnak a marketingeseknek és fejlesztőknek, amelyeket felhasználva javíthatják webhelyeik és/vagy mobilalkalmazásaik felhasználói élményeit. Ott vannak például a helyi célzású marketingüzenetek, amelyek csak az olyan mobilhasználóknak jelennek meg, akik egy bizonyos területen belül tartózkodnak.

 

Szeretnél javítani online marketing kommunikációdon? Nem tudod, mit rontasz el, mégsem jönnek a várt eredmények? Segítünk! Auditáljuk céged és megalkotjuk saját online marketing stratégiádat. Kattints IDE!

 

3. A tartalom szerepe a designban

Az igazán jó marketingtartalmak cselekvésre ösztönzik a felhasználókat, legyen szó egy hírlevélre való feliratkozásról, egy ajánlatkérésről, egy konkrét vásárlásról, vagy akár még több tartalom megtekintéséről.

 

A minőségi tartalmak a jó felhasználói élmény szerves részét képezik, főleg ha könnyedén navigálhatóak is. Nem meglepő tehát, hogy olyan sok webhely marad meg az egyszerű, letisztult designnál annak ellenére, hogy a technológia ennél sokkal többre lenne képes.

 

Természetesen szempont az is, hogy egy valamirevaló webhelynek ma nem csak asztali számítógépeken és laptopokon, hanem okostelefonokon is tökéletesen kell működniük, ahol sokat segít egy egyszerűbb, letisztult design.

 

Sok webhelyen népszerű például az úgynevezett white space, vagyis fehér tér, ami az üresen hagyott felületekre utal. Ezek segítenek átláthatóbbá tenni a tartalmakat, megkönnyítik a navigációt, nem igényelnek komolyabb erőforrásokat, és összességében elegánsabb megjelenést kölcsönöznek a weboldalaknak.

 

4. Szorosabb kapcsolat a felhasználói élmény és a marketing között

A legsikeresebb digitális marketingesek tisztában vannak vele, hogy együttműködéssel lehet igazán hatékony lehetőségeket találni a felhasználói élmény javítására. A marketingért és az UX-ért felelős csapatokat éppen ezért ajánlatos arra ösztönözni, hogy együttes erővel készítsenek olyan rendszereket, amelyek a lehetséges ügyfelek minden igényeinek megfelelnek majd.

 

Az UX csapat általában csak arra koncentrál, hogy mit csinálnak a felhasználók, miután a webhelyre érkeztek. A marketingcsapat segítségével a képbe kerül az is, hogy milyen forrásokból, milyen csatornákon keresztül jutottak el a felhasználók a webhelyre, ami alapján további testre szabás lehetséges.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!