notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing a TikTokon - Íme 4 cég, ami sikeres kampányt folytatott

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 sikeres márka a TikTokon, amikről példát lehetne venni


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A TikTok ugyan még a fiatalabb közösségi platformok közé tartozik, rövid fennállása során 500 millió aktív havi felhasználót sikerült elcsábítania, és ezek száma előreláthatólag csak nőni fog a közeljövőben.
 

Ha esetleg még nem hallottál volna róla, a TikTok egy videómegosztó alkalmazás, amin a felhasználók rövid felvételeket oszthatnak meg magukról a nyilvánossággal. Az óriási kezdeti népszerűségnek köszönhetően több márka is felfigyelt rá, és már most sikert sikerre halmoz a platformon.

 

Vannak persze még kérdőjelek a TikTok körül, de a fejlesztők már most bizonyították (a hirdetések és linkelési lehetőségek hozzáadásával), hogy a márkáknak is van keresnivalójuk rajta. Persze korai lenne még garantáltan működő marketingtippeket javasolni a TikTokra, de bőven akad olyan márka, amely bizonyította, hogy igenis lehet eredményesen használni marketing céljából – első sorban a márkaismeret fellendítésére. A következőkben négy olyan márka stratégiáját mutatjuk be, amelyeknek sikerült alkalmazkodniuk a platform fiatalos, pörgős, kreatív jellegéhez és közösségéhez.

 

1. Nemzetközi Mezőgazdaság-fejlesztési Alap (IFAD)

A TikTok profilért kattints IDE!

 

Listánk első tagja talán egyben a legmeglepőbb is, hiszen senki sem számítana arra, hogy egy az Egyesült Nemzetek nemzetközi mezőgazdasági ügynöksége épp a TikTokon képviseltesse magát, méghozzá sikeresen. Mégis ez a helyzet.

 

A szervezet a vidéki mezőgazdaságot igyekszik népszerűsíteni világéhség elleni küzdelme részeként, és kampányában a TikTokon is igyekszik felhívni közönsége figyelmét e nemes célra. Habár a legtöbb cég alkalmazkodik a platform humoros, könnyed stílusához, az IFAD inkább informatív, motivációs videókat oszt meg, amelyek optimista gondolatokkal igyekeznek arra ösztönözni a nézőket, hogy tegyenek valamit világukért.

 

Az informatív bejegyzésekben gyakran láthatunk embereket a világ körül, amint éppen egy termőföldön dolgoznak. Az ilyen felvételek segítenek tudatni a világgal, hogy hogyan is működik a mezőgazdaság, és hogy miért fontos támogatni ezt az ipart a világéhség leküzdése érdekében.

 

Az IFAD idővel a TikTokra jellemező táncos kihívások sorába is beállt (a videót ITT eléred), amikor megalkotta a #danceforchange („táncolj a változásért”) hashtaget. A kihívásban a szervezet arra ösztönözte közönségét, hogy videózzák le magukat tánc közben (egy gyakori kihívásfeladat a TikTokon), és használják a #danceforchange hashtaget feltöltésükben.

 

Az IFAD remek példát kínál arra, hogy hogyan lehet többek figyelmét is felhívni az olyan szárazabb (ámde fontos) témákra, mint az éhezés, vagy a mezőgazdaság. Míg a szervezet átlagos videói néhányszáz kedvelést kapnak csupán, a táncos kihívást megindító felvétel már 81 ezernél jár.

 

Amennyiben céged vagy szervezeted is valamilyen nemes célért küzd, az IFAD stratégiáját követve készíthet akár hasznos, informatív videókat, illetve könnyedebb, „megoszthatóbb” felvételeket is, amik jobban illeszkednek a platform hangulatához, de egyben egy fontos üzenetet is hordoznak.

 

2. Guess

A TikTok profilért kattints IDE!

 

Habár a Guess egyelőre csupán 40 ezer rajongónál jár a TikTokon, mindenképpen megérdemel egy említést listánkon, ugyanis ez volt az első márka, ami kihívást indított a platformon. Nem sokkal az után, hogy a TikTok megjelent, az alkalmazás összeállt a Guess-szel, és elkészítették az #InMyDenim kihívást, ami arra ösztönözte a felhasználókat, hogy videózzák le magukat érdekes helyeken, miközben a Guess új farmernadrágjait viselik. A kihívásnak része volt továbbá, hogy a videók alá Bebe Rexha „I’m A Mess” című dalát vágják be (amit a TikTok pofonegyszerűvé tesz a felhasználók számára).

 

Ez volt az első márkás kihívás, ami virálissá vált a TIkTokon – ez a videó (kattints IDE érte) csupán egy a temérdek reakció közül. Habár a Guess azóta sem töltött fel valami sok videót, egyértelműen bizonyították, hogy egy jól kitervelt kihíváskampány milyen hatékony lehet a márkaismeret terjesztésére. Egy ilyen kihívásnak köszönhetően az érdeklődők hétköznapi embereken tekinthetik meg a márka ruháit, így könnyebben el tudják képzelni magukat bennük, mintha szupermodelleken látnák azokat.

 

Ezt a stratégiát bármilyen szépségápolással vagy divatcikkekkel foglalkozó márka alkalmazhatja, amelyiknek érdekes vizuális termékei vannak. Nem kell visszafognod magad, elvégre a TikTokról beszélünk, és minél különösebb egy kihívás, annál több ember lesz majd kíváncsi rá, hogy mégis milyen márka állhat a bolondozás mögött.

 

3. San Diego Állatkert

A TikTok profilért kattints IDE!

 

Mindenki szívesen néz meg néha egy-egy aranyos állatos videót, amit persze San Diego Állatkert is nagyon jól tud, és ki is használ. Az állatkert stratégiája végtelenül egyszerű: cuki állatos videókat töltenek fel valamilyen vidám vagy humoros zenével, és ennél többre nincs is szükségük a sikerhez a TikTokon.

 

Az állatkert már közel 55 ezer rajongót gyűjtött össze ezzel a stratégiával, így bátran állíthatjuk, hogy a stratégia beválik – ezt a heverésző szurikátát (ITT eléred) elnézve nem is meglepő, hogy több tízezren követik a fiókot.

 

A TikTok másik népszerű funkciója és trendje a duettezés, ahol egy feltöltő egy másik videó mellé veheti fel magát, és azzal együtt posztolhatja alkotását profiljára. A San Diego Állatmert ezt egy másik állatos szervezettel, a Monterey Akváriummal közösen (kattints IDE érte) oldotta meg.

 

A videó remek példa arra, hogy két hasonló márka hogyan népszerűsítheti egymást a TikTok segítségével. Ráadásul az állatkert megfontolt jelölgetéseinek köszönhetően a videót nem csak saját rajongóik, hanem az akvárium követői is láthatják. Lényegében mindkét fél jól jár. Természetesen nem mindenkinek van egy állatkertje, hogy naphosszat aranyos állatos videókat tölthessen fel a TikTokra, de a San Diego Állatkert esete remek példa arra, hogy milyen sikereket érhet el egy szervezet, ami képes alkalmazkodni egy közösségi platform jellemző stílusához.

 

4. Stay Tuned

A TikTok profilért kattints IDE!

 

A Stay Tuned eredetileg az NBC Snapchatre készült hírműsora volt, amit kifejezetten a fiatal Z generációnak szántak. Később aztán, ahogy a show sikereressé vált a platformon, a csatorna a TikTokra is elkezdett tartalmakat készíteni. A Stay Tuned fiók jelenleg 336 ezer rajonnál jár, és rendszeresen jelennek meg rajta kulisszák mögötti videók, és érdekes eseteket feldolgozó, néhány másodperces hírszeletek.

 

Ebben a videóban (kattints IDE) például egy, a legjobb gyorséttermekkel kapcsolatos felmérés eredményeiről van szó. Ebben a feltöltésben (kattints IDE) pedig pillanatok alatt, mégis érthetően adnak elő egy összetettebb hírt a gépi tanulásról.

 

Természetesen ezek a tartalmak sokkal könnyedebbek, mint az NBC profi újságírói anyagai, de a Stay Tuned szándékosan gyors, pörgős stílusban adja elő a témákat nézőinek, kreatív és látványos vágással – mindez tökéletesen illik a TikTok kultúrához.

 

Habár a kisebb cégeknek lehet, hogy az erőforrások megtakarítása céljából meglévő tartalmaikat kell újrahasznosítaniuk, a Stay Tuned jó példa arra, hogy nagyon is megéri külön tartalmakat készíteni kifejezetten egy adott platformra.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!