Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egy YouTube csatorna felfuttatása, avagy hogyan szerezz több feliratkozót

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mivel a videó az internet legkedveltebb tartalomtípusa, nem meglepő, hogy egyre többen próbálnak szerencsét a YouTube-on, hogy véleményeiket, tartalmaikat és szellemi vagy fizikai termékeiket bemutathassák a nagyérdeműnek. Akik azonban komolyan gondolják a YouTube-ozást, azok nem szerencsét próbálni regisztrálnak a platformra – eredményeket akarnak: nézettséget, feliratkozókat, és egy aktív közösséget, ami csatornájuk köré épül fel. Ha szeretnéd felfuttatni YouTube csatornádat, láthatóbbá szeretnéd tenni videóidat, és egy nagyobb közönségre/közösségre vágysz, akkor a következő tippek neked szólnak.

1. Tölts fel egy új videót heti több alkalommal is

A statisztikák szerint azok a YouTube csatornák, amelyek hetente többször is töltenek fel új videókat jobban teljesítenek és többször kerülnek be az „Ajánlott videók” listájába. Ha teheted, tölts fel hetente három vagy akár több videót is, különösen eleinte, amikor elsődleges célod egy nagyobb követői bázis felépítése.

Érdemes a videókat egy saját beosztás szerint feltölteni, és kitartani emellett. A rendszeres és gyakori tartalomfeltöltésre a YouTube algoritmusa is felfigyel majd, és videóidból összeállít majd egy olyan láncot, amelyeket egymás után ajánlgat majd a nézőknek. Ez segít abban, hogy egy videó után több tartalmad is könnyedén a nézők szeme elé kerüljön, ami még több okot ad majd nekik, hogy feliratkozzanak rád.

 

2. Alakíts ki egy hatékony videókészítési folyamatot

Ha rendszeresen és gyakran szeretnél minél több tartalmat feltölteni, akkor nem engedheted meg magadnak, hogy minden videó elkészítése napokba teljen. Függetlenül attól, hogy miről készítesz videókat, válassz egy olyan formátumot, amit rendszeresen és gyorsan tudsz produkálni.

 

Igyekezz különböző módszerekkel akadálymentesíteni a folyamatot. Alakíts ki otthonodban egy stúdiót, ahol a kamera és minden más felszerelés mindig azonnal készen áll a felvételre. Ha eleinte nem áll módodban külön ministúdiót csinálni otthonod egyik szobájából, akkor is csökkentheted a produkcióra szánt időt – például leforgathatsz egyszerre több videót is, hogy annyival kevesebbszer kelljen beállítani a fényeket, a hangot, és egyéb időigényes tényezőket.

 

Ha komolyabb költségvetéssel rendelkezel, akkor felbérelhetsz egy-két asszisztenst, operatőrt, és egyéb stábtagokat is, akik segíthetik megvalósítani kreatív vízióidat, hogy neked több időd juthasson a tartalmak és témák megtervezésére.

 

3. Kezdd videóidat egy érdekfeszítő fogással

Hogy mivel ragadod meg nézőid érdeklődését az függ a tartalmaid témájától és a nézőközönség összetételétől is. Ha például egy folyamatot mutatsz be videódban, akkor kezdd egyből a végeredménnyel. Egy lenyűgöző végeredmény sokak érdeklődését felkelti majd, és többen nézik majd végig a videót.

 

Egy érdekes történettel is kezdhetsz – persze ha a feldolgozott témához illik egy ilyen bevezető. Az emberek szívesebben ülnek végig egy videót, ha kíváncsiak egy történet végére, vagy egy kérdés válaszára.

 

4. Használj rövid intrókat

Az emberek figyelme hamar lankadni kezd, ha egy videó nem tér minél előbb a tárgyra. A hosszabbintrók ráadásul kényelmetlenebbé teszik a „maratonozást”, hiszen ilyenkor minden következő megnézett videó elején végig kell ülni ugyanazt a bevezetőt.

 

Törekedj tehát egy minél rövidebb (lehetőleg 5 másodpercnél nem hosszabb) intróra. Ezt általában egy animációval szokás megoldani, ami tartalmazza a csatorna nevét, szlogenjét (ha van), a bemutatott terméket, illetve a videó főszereplőjét is.

 

5. Használj outrót

A záróképernyők segítenek felhívni a nézők figyelmét egyéb tartalmaidra is. A záróképernyőket a videó utolsó 5-20 másodpercében jelenítheted meg, és elhelyezhetsz rajtuk különféle hivatkozásokat más videóidra, saját, vagy más csatornákra, vagy akár webhelyedre is. Marketingesen megfogalmazva ezek lényegében CTA gombokként funkcionálnak.

 

Érdemes olyan kompozíciót használni, ahol a videó minden fontosabb eleme látható marad, amikor megjelennek rajta a záróképernyő elemei. Persze úgy is megvághatod videódat, hogy az utolsó 20 másodperc csak egy képet mutasson, ami egyfajta keretként szolgál a záróképernyőn elhelyezett elemek számára, jobban kiemelve azokat a nézőknek. Akár látható a videóban beszélő személy a záróképernyő közben, akár nem, mindenképpen jó ötlet végigbeszélni a maradék időt is, hogy a nézők érezzék, hogy a záróképernyő is a videóhoz tartozik. Ha a szöveg véget ér a záróképernyő előtt, akkor többen kattintanak majd el a videóról.

 

Minél több videó egymás utáni „maratonszerű” megtekintésére tudod rávenni a nézőket (például záróképernyőkkel), annál előnyösebb bánásmódot kapnak majd videóid a YouTube algoritmusától. Mindenképpen érdemes valamilyen releváns tartalomra átirányítani a nézőket a záróképernyőn, hiszen jó eséllyel ilyenek után érdeklődnének azok, akik eljutottak idáig.

 

Hogyan állíts be záróképernyőt videóidhoz?

  • Navigálj a YouTube-on az Alkotói Stúdió felületre
  • Kattints a Videókezelő menüre, azon belül pedig a Videókra (vagy keresd meg név alapján azt a videót, amit szerkeszteni szerentél)
  • A videó alatt megjelenő Szerkesztés gomb mellett van egy lefelé mutató nyíl – kattints rá, és válaszd a záróképernyő és Kommentárok menüpontot
  • A fenti menüsávban válaszd a Záróképernyő fület
  • Kattints az Elem hozzáadása gombra, majd válaszd ki, hogy mit szeretnél elhelyezni a záróképernyőn

 

Érdemes megismerkedni a különböző opciókkal. Ha például a Videó vagy lejátszási lista opciót használod, akkor több lehetőséged is van – az A megtekintő számára legjobb opció például a YouTube algoritmusára bízza, hogy mely videót helyezi el a kijelölt területen, és általában jól is választ a rendszer.

Akár egy korábbi videóból is importálhatsz záróképernyő-sablont, hogy ne kelljen mindig ugyanazt elkészítened, valahányszor felkerül egy új videó a csatornádra. Fontos észben tartani, hogy a YouTube csak akkor enged külső hivatkozást hozzáadni videóid záróképernyőjéhez, ha csatlakozol a YouTube Partnerprogramhoz.

 

Végezetül kövesd figyelemmel, hogy hogyan teljesítenek záróképernyőid az Alkotói Stúdió Elemzés menüjében.

 

6. Vágd ki a figyelemelterelő részeket videóidból

A gondolkodással eltöltött néma szünetek, az elkalandozó gondolatok, és a témák közötti rendszertelen váltogatás összezavarhatják, untathatják a nézőt. Szerencsére nem élő közvetítésről van szó, de ez azt jelenti, hogy kénytelen leszel megvágni videóidat, hogy tényleg csak a fontos, szükséges, értékes részek maradjanak meg.

 

Törekedj arra, hogy a nézőknek ne legyen okuk elkattintaniuk a videóról. A gyors vágásokkal nem csak a felesleges részeket zárhatod ki videódból, de mozgalmasabbá is teheted azokat, ami segít tovább megtartani a nézők érdeklődését.

 

7. Készíts beszédes, érdekes indexképeket

Az indexképek azok a kis képek, amiket a felhasználók azelőtt látnak, hogy rákattintanának a videóra. Fontos tehát, hogy olyan indexképet válassz videóidnak, amik kattintásra ösztönzik a nézőket. A YouTube egy vizuális platform, és sokan mind a keresési találatok közül, mind az ajánlott videók listájában arra a videóra kattintanak majd rá, amin először megakad a szemük.

 

Az ajánlott videók közül kitűnni különösen fontos, hiszen a legtöbb felhasználó itt jut el az új videókhoz, nem kereséseken keresztül – ezek a videók biztosítják a legtöbb organikus forgalmat a YouTubeon.

 

Tartsd be az indexképben beígérteket

Az indexképnek természetesen szorosan kapcsolódnia kell a videó témájához és címéhez. Ha az emberek mást kapnak, mint amit az indexkép (és a cím) beígért nekik, akkor pillanatokon belül elkattintanak a videóról. Ezzel nem csak elrettented közönségedet, de csökken a nézőnként megtekintett időtartam is videódon, amire az algoritmus is felfigyel majd.


Kelts érdeklődést videód iránt

Próbálj meg felvezetni egy történetet indexképeiddel – hasonlóképpen a fent tárgyalt bevezetőhöz. Az indexképek segítenek már azelőtt felkelteni az emberek érdeklődését, hogy rákattintanának a videóra.

 

Figyelj a képek méretére

A YouTube ugyan 1280x720-as felbontású képeket ajánl indexképeknek, de ezeket valójában senki nem látja ekkora méretekben. A felbontást persze érdemes ekkorának meghagyni, de amikor designolod az indexképeket videóidhoz, rendszeresen zoomolj ki belőlük, hogy kisebb méretben is láthasd őket, és el tudd képzelni, hogy hogyan mutatnak majd.

 

Igyekezz egy egységes stílust kialakítani

Ha minden indexképed egységes stílussal készül el, akkor az emberek egy idő után egy tucat közül is azonnal kiszúrják majd, hogy melyik a tiéd. Ez segíthet kiemelkedni az ajánlott videók és a keresési találatok közül is.

 

Ha csatornádon több témával is foglalkozol, akkor minden témának egyéni indexstílust találhatsz ki. Érdemes például megtartani ugyanazokat az elemeket és kialakítást, de témánként használhatsz például más színeket. Így ugyanúgy felismerhető maradsz a többi videó között, de az emberek azt is látják majd, hogy mivel foglalkozik az adott videód.

 

Hass az érzelmekre

Az emberek az izgalomra reagálnak a legintenzívebben – ha izgatottnak, motiváltnak, lelkesnek tűnsz indexképeden, több kattintást érhetsz el videódra, hiszen az emberek is könnyedén átveszik ezeket az érzelmeket.

 

8. Próbálj ki több indexképet a Google Ads segítségével

Természetesen nem lehet előre tudni, hogy egy indexkép mennyire lesz sikeres. Szerencsére a Google Ads (korábban AdWords) segítségével több indexkép-variációt is letesztelhetsz. Érdemes minden variációt egy hétig tesztelni egy fix összegért, és végül megvizsgálni, hogy melyikre érkezett a legtöbb kattintás.

 

Az Elemzések is segíthetnek megállapítani, hogy mely indexképeid teljesítenek a legjobban. Az Alkotói stúdió felületén kattints az Elemzésekre, majd az Áttekintés nézetben válaszd jobb oldalon a Csoportok lenyíló menüt és kattints a Videocsoport létrehozása opcióra. Itt aztán készíthetsz egy csoportot néhány hasonló videóból.

 

Ha mindez megvan, a bal oldali oszlopban válaszd a Forgalom forrásai nézetet és azon belül az Ajánlott videókat, hogy megnézhesd, melyik videók teljesítettek a legjobban a csoportodban. Ezek a videók rendelkeznek a legjobb indexképekkel – ezek alapján érdemes elkészíteni többi képedet is.

 

9. Utánozd le a legjobb videóidat

Érdemes mélyen beleásni magad az Elemzésekbe, hogy kiderítsd, mely videóid példáját érdemes követni. Nézd meg például, hogy mely videókból érkezett a legtöbb feliratkozó megtekintésenként. Próbáld kitalálni, hogy mik azok a hasonlóságok ezek között, amik feliratkozásra késztethették a nézőket – a téma, a vágás, az előadásmód?

 

Ha szeretnéd látni legjobban konvertáló videóidat, akkor az Elemzések felületen kattints a Feliratkozók nézetre, majd a listában a YouTube megtekintési oldal hivatkozásra. Az ezután megjelenő listában a feliratkozók száma szerint sorba rendezve jelennek majd meg videóid – a videókon keresztül feliratkozók számát a jobb oldali Feliratkozók oszlopban láthatod.

 

Ha pontosabb teljesítményadatokat szeretnél, akkor oszd el az adott videón keresztül feliratkozók számát a videók megtekintéseivel, de tartsd észben, hogy sokakat még ha az adott videó is ösztönöz feliratkozásra, azt lehet, hogy a csatornán végzik majd el.

 

10. Készíts hosszabb videókat, hogy javítsd a megtekintési idődet

Ha egy adott témakör hosszabb videót követel meg, ne sajnáld a ráfordított időt. Tény, hogy az emberek figyelme nagyon hamar hajlamos lankadni, és általánosságban a rövidebb videók jobban teljesítenek, de vannak olyan témák, amelyek valóban indokolják a hosszabb, terjedelmesebb tartalmakat.

 

Ha sikerül megtartanod nézőid figyelmét, akkor a hosszabb videók hosszabb megtekintési időket eredményeznek majd, amit a YouTube algoritmusa magasabb pozíciókkal jutalmaz majd.

 

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy a nézők mennyi időt töltenek videóid megtekintésével, akkor az Elemzések felület Közönségmegtartás nézetében láthatod ezeket az információkat.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Facebook hirdetések fogorvosoknak: 7 tipp a páciensszerzéshez
2021-06-15

7 tipp a Facebook hirdetések fellendítésére fogorvosoknak

A világ egy tagadhatatlan digitalizálódáson ment keresztül az elmúlt néhány évtized során, így manapság már egyetlen fogorvos sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen aktívan az interneten. A fogászati marketing egyik alapvető elve, hogy ott kell felvenned a kapcsolatot ideális pácienseiddel, ahol azok a legtöbb idejüket töltik – ez pedig sokak számára a Facebook.

SEO Covid változások
2021-06-11

Így változtatta meg a COVID-19 a keresési trendeket és a SEO-t az elmúlt időben

Nehéz lenne olyan iparágat találni manapság, amelyet nem változtatott meg az elmúlt évben zajló COVID-19 járvány. Mindenkinek átalakult valamennyire az élete és munkája, és ez alól a SEO szakemberek sem kivételek.

Long tail kulcsszavak
2021-06-10

Long tail: A hosszú kulcsszavak szerepe a SEO-ban

A long tail kulcsszavakról gyakran hallani a SEO kapcsán, sokan mégis figyelmen kívül hagyják őket alacsony keresettségük miatt. Azonban ha megfelelően használod őket keresőoptimalizálási stratégiádban, komoly előnyre tehetsz szert velük a találati oldalakon, ráadásul minősített érdeklődőket vonzhatsz is be velük webhelyedre.

7 SEO trend 2021-re, amiknek ott a helye idei marketingstratégiádban
2021-06-08

7 SEO trend 2021-re, amiknek ott a helye idei marketingstratégiádban

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás fontos szerepét bizonyára nem kell külön kitárgyalnunk. Minden valamirevaló marketinges tudja, hogy mennyire fontos megjelenni a legelső linkeke között a Google, és más keresőmotorok találati oldalain. Ha még csak most kezdesz el gondolkodni 2021-es stratégiádon (nem hibáztatunk, elvégre még mindig elég bizonytalan a helyzet világszerte), vagy szimplán csak szeretnéd kiegészíteni azt, amit erre az évre terveztél, akkor az alábbiakban hét fontos SEO trendet sorolunk fel, amikre mindenképpen érdemes lesz odafigyelned!

SEO fontossága
2021-06-03

Ezért fontos a SEO kisvállalkozásoknak

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás egy több évtizede fejlődő tudományág az online marketingben. A SEO javítja az organikus fellelhetőséget a keresőmotorokon keresztül, méghozzá azzal, hogy stabil, gyors, könnyedén használható webhelyek kialakítására sarkallja a webmestereket. Az ilyen webhelyek nem csak több lehetséges ügyfelet vonzanak be, hanem jobban is konvertálnak.

Marketing technológiák egészségügyi szervezeteknek
2021-06-01

7 marketing technológia, amit minden egészségügyi szervezetnek használnia kell

Annak ellenére, hogy az egészségügyi szervezetek sikere az ügyfelek elérésén múlik, ez az iparág sajnos mindig is késlekedve vette át a legújabb marketingtrendeket és –technológiákat. Ennek több oka is lehet, úgymint a költségvetés hiánya, vagy épp a különböző munkaosztályok elszeparálódása, ami általában nagyobb egészségügyi szervezeteket érinti. Na persze, a páciensek adataikat védő törvények sem éppen könnyítik meg az egészségügyi marketing technológiák átvételét. Azonban ha egy egészségügyi szervezet képes és hajlandó haladni a korral, és a megfelelő technológiákba fektet bele, akkor messze túlszárnyalhatja lassabb versenytársait.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!