Vertikális SEO definíciója, Vertikális SEO működése, Mire jó a Vertikális SEO? Mi az a vertikális keresőmotor?

Vertikális SEO műköése

Vertikális SEO

Vertikális SEO

A vertikális SEO definíciója

A vertikális SEO az úgynevezett vertikális keresőmotorokra történő optimalizálás. A vertikális keresőmotorok olyan keresőmotorok, amelyek bizonyos piaci résekre, iparágakra vagy vertikális piacokra összpontosítanak.
Több ezer vertikális keresőmotor létezik, úgymint:
•    Árukereső – termékek
•    TripAdvisor – úticélok
•    YouTube – videók
•    Használtautó.hu – új és használt autók
•    Ingatlan.hu – ingatlanok
 

A vertikális SEO működése

A vertikális SEO segít előkelőbb pozíciókat szerezni a vertikális keresőmotorok találatai között. Ahhoz, hogy jól rangsorolhass egy vertikális keresőmotor SERP-jein, segítened kell az adott webhely céljainak elérésében.

Habár ehhez szükséges feladatok és lépések természetesen minden webhelyen eltérőek, minden speciális keresőmotor olyan találatokat igyekszik felsorolni a keresőinek, amelyekből minél több bevételük származhat, illetve amelyek a legjobb élményeket kínálják a felhasználóknak.

Az általad kínált termékektől vagy szolgáltatásoktól függően több értelme lehet ilyen vertikális keresőmotorokra optimalizálni, mint az általános keresőkre (pl. Google). Sok kereskedő például Amazon profilját igyekszik minél jobban optimalizálni, hogy a lehető legtöbb releváns keresésre jelenjen meg a webáruház beépített keresőjében.

Habár a vertikális keresőmotoroknak általában kisebb a forgalma, mint a nagyobb, általános keresőké, biztos lehetsz benne, hogy az emberek határozottabb keresőszándékkal használják őket, és a konverziós tölcsér alsóbb szakaszaiban járnak.
 

Hogyan zajlik a vertikális SEO?

A vertikális keresőmotorokra másféle módszerekkel kell optimalizálni, mint a „hagyományos”, általános keresőkre (pl. a Google-ra). Egyes esetekben maga a webhely is fontos szerepet játszik a vertikális SEO-ban, de általában sokkal több múlik azon, hogy mennyire vagy aktív az adott platformon.

Akik például az Amazonon próbálnak jól rangsorolni termékeikkel, azok az alábbi tényezőket tartják szem előtt:
•    Sebesség: Milyen gyorsan rendelnek az emberek az adott kereskedőtől
•    Vélemények: Hány pozitív (és lehetőleg igazolt) véleményt kapott az adott kereskedő
•    Átkattintási arány: Hány felhasználó kattint rá a kereskedő termékeire, miután azok megjelennek nekik a keresőtalálatok között
•    Tartalom: Milyen (kulcsszavakkal ellátott) tartalom tartozik az adott termékhez
•    Kategória: A megfelelő kategóriákat jelölte-e meg a kereskedő a termékhez


Ezen tényezők közül nem mindet lehet közvetlenül befolyásolni. Általában sok időre van szükség a kulcsszavakkal teli tartalmak elkészítéséhez, illetve az olyan címek megfogalmazásához, amelyek átkattintásokra ösztönzik a felhasználókat. Az Amazon algoritmusa viszont ezek alapján dönti el, hogy mely találatokat mutassa a felhasználóknak, ezért van szükség ezen a platformon is vertikális SEO-ra.

Fontos észben tartani, hogy a fent említett tényezők csupán az Amazon példái – minden vertikális keresőmotor másképpen működik, és más szempontok alapján válogathatja és rangsorolhatja a keresések találatait.
    

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok