Így kaphatsz több véleményt a termékedre, szolgáltatásodra, üzletedre

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Alkalmazd ezeket a módszereket, hogy több vélemény érkezzen az oldalaidra

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A vélemények és ajánlások nagy szerepet játszanak egy márka felfedezésében, erre pedig a marketingeseknek is figyelmet kell fordítaniuk. A keresőmotorok például figyelik a visszajelzéseket, amikor eldöntik, hogy mely üzleteket hogyan rangsorolják egy helyi keresés eredményeként.

Ha egyszer láthatóvá váltál a potenciális vásárlók számára, szinte mindegyik az internetet használja arra, hogy kutasson és összehasonlítson termékeket és szolgáltatásokat, és az online visszajelzések is befolyásolják vásárlói döntésüket. Aztán ott van a közösségi média. Néhány felület lehetővé teszi, hogy megosszák véleményüket és ajánlásukat, amit írtak. Ha valaki ír egy elégedett visszajelzést és megosztja az ismerőseivel, az jelentősszámú új ügyfelet hozhat számodra, ugyanakkor ha egy negatív tapasztalatát osztja meg, azzal könnyedén lebeszélhet másokat arról, hogy téged válasszanak.


Az tehát biztos, hogy az internetes visszajelzések nagyon fontosak, de az már egy másik dolog, hogy hogyan kaphatod meg őket. Hogy érheti el egy kisebb üzlet, vállalkozás, hogy többen véleményezzék a termékeit, szolgáltatásait? Habár nincs egy biztos formula, van három módszer, ami nagyon jól működik. Nézzük, melyek ezek!


1.    Legyél proaktív


Akár szeretnéd, akár nem, az emberek írni fognak visszajelzést rólad, mások pedig elolvassák azt. Fogadd el, hogy lesznek köztük negatívak is, mert még ha a világ legjobb terméke is a tiéd, nem fog mindig, mindenkinek megfelelni. Habár nem tudod irányítani, hogy milyen visszajelzéseket hagynak az oldalaidon, lehetsz proaktív és csökkentheted a negatív vélemények hatását úgy, hogy a többséget pozitívak írására ösztönzöd.


Fontos, hogy minden felületnek megvannak a maga szabályai és elvárásai arra vonatkozóan, hogy milyen elveket kell követni a visszajelzéseket illetően, attól függően, hogy melyiket használod, hol szeretnél több véleményt kapni, ezeket érdemes áttanulmányozni és ez alapján átgondolni, hogy mi az, amit tehetsz. Csábító lehet hamis véleményeket közzé tenni, vagy venni, de összességében nem éri meg.


Nézzük mi az, ami általában tilos:

 

  • Soha ne ajánlj pénzt, vagy más formában jutalmat egy véleményért cserébe
  • Ne hagyj negatív véleményt a versenytársaidról
  • Nem írhatsz véleményt a vásárlóid nevében


2.    Tervezés


Meg kell tervezned, hogy mikor, kitől és hogyan kérsz visszajelzést. Ha tisztában vagy a különböző felületek szabályaival, az segíthet eldönteni, hogy hol, kitől szabad véleményt kérni. Vannak olyan szektorok, ahol a vásárlók nem akarják, hogy mások megtudják, hogy kapcsolatban vannak veled, itt határozottan nehezebb dolgod lehet.


De kit kellene biztosan megkérned a visszajelzésre? Az elégedett ügyfeleidet. Ne érezd helytelennek, ez egy esély arra, hogy erősítsd a köztetek lévő kapcsolatot, mert úgyis tekintheti, hogy személyes szívességet kérsz tőle. A segítségével nem csak te, de más, hozzá hasonló vásárlók is jól járnak, a legtöbben pedig megértik ennek az előnyeit. Sok elégedett ügyfél egyszerűen azért nem ír értékelést, mert nem kérik meg rá, vagy eszébe sem jut, ezért fontos, hogy te minden lehetséges alkalmat kiaknázz és megteremts egy olyan üzletet, ami megérdemli a dicséretet és pozitív visszajelzéseket. Hogyan teheted ezt meg?

 

  • Dolgozz olyan jól, amennyire csak tudsz, végezz kiemelkedő munkát, és ezt az észrevételt szívesen meg is osztják másokkal.
  • Legyél kész időben, reális áron
  • Válaszolj gyorsan
  • Egyszerűsítsd le annyira a vásárlóid dolgát, amennyire csak lehet – mindenki elfoglalt
  • Nagyon figyelj azokra az alkalmazottaidra, akik közvetlen kapcsolatban vannak a vásárlókkal, mert ők látják első kézből, hogy milyen problémáik vannak és hogyan segíthetnek. Egy boldog alkalmazott jobban dolgozik.
  • Ha valamit elrontasz, kérj elnézést és ajánld fel, hogy kijavítod a hibát
  • Mindig köszönd meg az ügyfeleidnek, hogy téged választottak
  • Ha végeztél a munkáddal, kérdezd meg az ügyféltől, hogy elégedett volt-e, ha a válasza igen és a kapcsolatotok megengedi, kérd meg, hogy írjon visszajelzést.


Ezek közül minél több dolgot építesz be az üzletedbe, annál nagyobb az esélye, hogy pozitív visszajelzéseket kapsz, de ne felejtsd el kérni is azt, ha lehetőséged nyílik rá. Gondold át, hogy a vásárlási folyamat melyik szakaszában lenne a leghelyénvalóbb és célszerűbb ezt megtenni, építsd be a folyamatba, hogy senkit se felejts el megkérni rá, és a legkevésbé legyen kínos, kényelmetlen.


Hogyan kérheted meg?

 

  • Kérheted szemtől szemben, emailben (legyél kreatív!)
  • Létrehozhatsz a saját oldaladon egy külön lapot ennek, ahol írhatnak értékelést, vagy linkek mutatnak az általad preferált felületekre, ahol szívesen fogadod az értékelésüket
  • Javasolhatod, hogy ossza meg tapasztalatait másokkal (az emberek szívesen beszélnek magukról)


3.    Legyél részletes, alapos


Tartsd számon, hogy kit kértél meg, mikor, és milyen eredménye lett. Így elkerülheted, hogy valakit egynél többször kérj meg és kellemetlen helyzetbe hozd. Az alaposság arra is vonatkozik, hogy segítsd a vásárlóidat, mert sokan egyszerűen nem tudják, hogy mit is kellene írniuk, ha adsz nekik egy kis iránymutatást azzal eltűnik az ismeretlentől való félelmük, időt spórolsz nekik, így több és jobb véleményt hozhat.


Ha e-mailt küldesz, kezdheted úgy, hogy emlékezteted milyen munkát csináltatok együtt, a végén pedig megkérheted, hogy írjon egy rövid véleményt, a szükséges linkekkel a számodra fontos oldalakra. Köszönd meg az együttműködést, hogy téged választottak és hogy milyen hálás vagy, ha ennyivel segít neked és másoknak. Ha megírták a visszajelzést fontos, hogy arra reagálj, ismét köszönd ezt meg nekik, így mások is láthatják, hogy milyen elkötelezett vagy a vásárlóiddal és értékeled az erőfeszítéseiket.


Ha valaki azt mondta, szívesen ír rólad, de mégsem tette meg, lehet, hogy egyszerűen elfelejtette, ilyen esetekben bátran emlékeztetheted később. Ahogy fentebb már említettük, vezess listát arról, hogy kiket kértél meg, így nem hozakodsz fel folyamatosan ugyanazzal a dologgal, mert lehet, hogy te nem emlékszel, de ők fognak. Írd fel a vásárló nevét, milyen módszerrel kérted az értékelését, mikor és ki. Végül, ha valakitől pozitív visszajelzést kapsz, köszönd meg és oszd meg az oldalaidon, hogy mások is lássák.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!