Így kaphatsz több véleményt a termékedre, szolgáltatásodra, üzletedre

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Alkalmazd ezeket a módszereket, hogy több vélemény érkezzen az oldalaidra

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A vélemények és ajánlások nagy szerepet játszanak egy márka felfedezésében, erre pedig a marketingeseknek is figyelmet kell fordítaniuk. A keresőmotorok például figyelik a visszajelzéseket, amikor eldöntik, hogy mely üzleteket hogyan rangsorolják egy helyi keresés eredményeként.

Ha egyszer láthatóvá váltál a potenciális vásárlók számára, szinte mindegyik az internetet használja arra, hogy kutasson és összehasonlítson termékeket és szolgáltatásokat, és az online visszajelzések is befolyásolják vásárlói döntésüket. Aztán ott van a közösségi média. Néhány felület lehetővé teszi, hogy megosszák véleményüket és ajánlásukat, amit írtak. Ha valaki ír egy elégedett visszajelzést és megosztja az ismerőseivel, az jelentősszámú új ügyfelet hozhat számodra, ugyanakkor ha egy negatív tapasztalatát osztja meg, azzal könnyedén lebeszélhet másokat arról, hogy téged válasszanak.


Az tehát biztos, hogy az internetes visszajelzések nagyon fontosak, de az már egy másik dolog, hogy hogyan kaphatod meg őket. Hogy érheti el egy kisebb üzlet, vállalkozás, hogy többen véleményezzék a termékeit, szolgáltatásait? Habár nincs egy biztos formula, van három módszer, ami nagyon jól működik. Nézzük, melyek ezek!


1.    Legyél proaktív


Akár szeretnéd, akár nem, az emberek írni fognak visszajelzést rólad, mások pedig elolvassák azt. Fogadd el, hogy lesznek köztük negatívak is, mert még ha a világ legjobb terméke is a tiéd, nem fog mindig, mindenkinek megfelelni. Habár nem tudod irányítani, hogy milyen visszajelzéseket hagynak az oldalaidon, lehetsz proaktív és csökkentheted a negatív vélemények hatását úgy, hogy a többséget pozitívak írására ösztönzöd.


Fontos, hogy minden felületnek megvannak a maga szabályai és elvárásai arra vonatkozóan, hogy milyen elveket kell követni a visszajelzéseket illetően, attól függően, hogy melyiket használod, hol szeretnél több véleményt kapni, ezeket érdemes áttanulmányozni és ez alapján átgondolni, hogy mi az, amit tehetsz. Csábító lehet hamis véleményeket közzé tenni, vagy venni, de összességében nem éri meg.


Nézzük mi az, ami általában tilos:

 

  • Soha ne ajánlj pénzt, vagy más formában jutalmat egy véleményért cserébe
  • Ne hagyj negatív véleményt a versenytársaidról
  • Nem írhatsz véleményt a vásárlóid nevében


2.    Tervezés


Meg kell tervezned, hogy mikor, kitől és hogyan kérsz visszajelzést. Ha tisztában vagy a különböző felületek szabályaival, az segíthet eldönteni, hogy hol, kitől szabad véleményt kérni. Vannak olyan szektorok, ahol a vásárlók nem akarják, hogy mások megtudják, hogy kapcsolatban vannak veled, itt határozottan nehezebb dolgod lehet.


De kit kellene biztosan megkérned a visszajelzésre? Az elégedett ügyfeleidet. Ne érezd helytelennek, ez egy esély arra, hogy erősítsd a köztetek lévő kapcsolatot, mert úgyis tekintheti, hogy személyes szívességet kérsz tőle. A segítségével nem csak te, de más, hozzá hasonló vásárlók is jól járnak, a legtöbben pedig megértik ennek az előnyeit. Sok elégedett ügyfél egyszerűen azért nem ír értékelést, mert nem kérik meg rá, vagy eszébe sem jut, ezért fontos, hogy te minden lehetséges alkalmat kiaknázz és megteremts egy olyan üzletet, ami megérdemli a dicséretet és pozitív visszajelzéseket. Hogyan teheted ezt meg?

 

  • Dolgozz olyan jól, amennyire csak tudsz, végezz kiemelkedő munkát, és ezt az észrevételt szívesen meg is osztják másokkal.
  • Legyél kész időben, reális áron
  • Válaszolj gyorsan
  • Egyszerűsítsd le annyira a vásárlóid dolgát, amennyire csak lehet – mindenki elfoglalt
  • Nagyon figyelj azokra az alkalmazottaidra, akik közvetlen kapcsolatban vannak a vásárlókkal, mert ők látják első kézből, hogy milyen problémáik vannak és hogyan segíthetnek. Egy boldog alkalmazott jobban dolgozik.
  • Ha valamit elrontasz, kérj elnézést és ajánld fel, hogy kijavítod a hibát
  • Mindig köszönd meg az ügyfeleidnek, hogy téged választottak
  • Ha végeztél a munkáddal, kérdezd meg az ügyféltől, hogy elégedett volt-e, ha a válasza igen és a kapcsolatotok megengedi, kérd meg, hogy írjon visszajelzést.


Ezek közül minél több dolgot építesz be az üzletedbe, annál nagyobb az esélye, hogy pozitív visszajelzéseket kapsz, de ne felejtsd el kérni is azt, ha lehetőséged nyílik rá. Gondold át, hogy a vásárlási folyamat melyik szakaszában lenne a leghelyénvalóbb és célszerűbb ezt megtenni, építsd be a folyamatba, hogy senkit se felejts el megkérni rá, és a legkevésbé legyen kínos, kényelmetlen.


Hogyan kérheted meg?

 

  • Kérheted szemtől szemben, emailben (legyél kreatív!)
  • Létrehozhatsz a saját oldaladon egy külön lapot ennek, ahol írhatnak értékelést, vagy linkek mutatnak az általad preferált felületekre, ahol szívesen fogadod az értékelésüket
  • Javasolhatod, hogy ossza meg tapasztalatait másokkal (az emberek szívesen beszélnek magukról)


3.    Legyél részletes, alapos


Tartsd számon, hogy kit kértél meg, mikor, és milyen eredménye lett. Így elkerülheted, hogy valakit egynél többször kérj meg és kellemetlen helyzetbe hozd. Az alaposság arra is vonatkozik, hogy segítsd a vásárlóidat, mert sokan egyszerűen nem tudják, hogy mit is kellene írniuk, ha adsz nekik egy kis iránymutatást azzal eltűnik az ismeretlentől való félelmük, időt spórolsz nekik, így több és jobb véleményt hozhat.


Ha e-mailt küldesz, kezdheted úgy, hogy emlékezteted milyen munkát csináltatok együtt, a végén pedig megkérheted, hogy írjon egy rövid véleményt, a szükséges linkekkel a számodra fontos oldalakra. Köszönd meg az együttműködést, hogy téged választottak és hogy milyen hálás vagy, ha ennyivel segít neked és másoknak. Ha megírták a visszajelzést fontos, hogy arra reagálj, ismét köszönd ezt meg nekik, így mások is láthatják, hogy milyen elkötelezett vagy a vásárlóiddal és értékeled az erőfeszítéseiket.


Ha valaki azt mondta, szívesen ír rólad, de mégsem tette meg, lehet, hogy egyszerűen elfelejtette, ilyen esetekben bátran emlékeztetheted később. Ahogy fentebb már említettük, vezess listát arról, hogy kiket kértél meg, így nem hozakodsz fel folyamatosan ugyanazzal a dologgal, mert lehet, hogy te nem emlékszel, de ők fognak. Írd fel a vásárló nevét, milyen módszerrel kérted az értékelését, mikor és ki. Végül, ha valakitől pozitív visszajelzést kapsz, köszönd meg és oszd meg az oldalaidon, hogy mások is lássák.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!