Ügyfélközpontú marketing - 5 példa arra, hogy milyen sikereket érhetsz el egy ügyfélközpontú oline marketing stratégiával

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 valódi példa arra, hogy milyen is egy sikeres ügyfélközpontú marketing stratégia

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A digitális marketing világa folyamatosan változik, ezért nem mindig egyszerű naprakésznek maradni azzal kapcsolatban, hogy mi működhet, és mi nem. Egyszerűen nincs mindenkinek ideje arra, hogy új stratégiákat és módszereket próbáljon ki. Szerencsére vannak hatékonyabb megoldások is a találgatásnál – tanulhatsz például mások sikereiből. A következőkben olyan márkákról lesz szó, amelyek kiemelkedő sikereket értek el ügyfélközpontú marketingjüknek köszönhetően. 
 

1. Zappos

A Zappos egy webes cipőáruház, aminek nincs párja, ha az online ügyfélszolgálatról van szó. Tony Hsieh, a cég tulajdonosa még könyvet is írt a témában – nem meglepő tehát, hogy a Zappos tudja, hogy mi kell egy jó digitális stratégiához.

 

A cég 365 napos pénzvisszafizetési garanciát kínál, ráadásul nem csak a kiszállítást, hanem a visszatérítések szállítását is ingyenesen vállalják, akár a pénzüket kérik vissza az ügyfelek, akár a termékcserét választják. A Zappos ezzel alapozta meg online sikereit, és nincs is igazán szüksége agresszív önreklámokra sem. Vállalati politikájuk annyira ügyfélközpontú, hogy vásárlóik előszeretettel áradoznak a márkáról ismerőseiknek, és barátaiknak, mindezzel hitelességet és megbízhatóságot biztosítva a Zappos számára.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy a cég egyáltalán nem használ online marketinget, a közösségi médián például nagyon is jól csinálják a hirdetéseket. Kifejezetten arra összpontosítanak, amire ügyfeleik vágynak, és amire szükségük van.

 

2. Slack

A Slack egy együttműködési eszköz, ami egyszerűbbé teszi a kommunikációt és a csapatmunkát a csoportos projektek közben. 2014-es indulásuk után nem sokkal 15 ezer felhasználót sikerült bevonzaniuk, fél évvel később már 170 ezer felett jártak, a félmillióhoz egy év sem kellett, és azóta már több mint 5 millió regisztrált fiókkal büszkélkedhetnek, amelyekből több, mint másfél millió fizető felhasználó is.

 

Hogy hogy sikerült mindezt elérniük? A Slack online ügyfélszolgálatot kínál a felhasználóknak: havonta durván 8000 segítségkérésre válaszolnak rendszerükön belül, és ezen kívül nagyjából 10 ezer tweet is születik a Twitteren, amelyek szintén mind az ügyfelek problémáinak megoldását szolgálják. Ha mindez nem lenne elég, számtalan tweetjük van a #SlackTips hashtaggel, amelyek különféle tippeket osztanak meg platformjuk használatával kapcsolatba.

 

A Slack soha nem egy terméket próbált eladni, hanem egy megoldást – ez a felfogás diktálta minden digitális marketinglépésüket, aminek meg is lett az eredménye.

 

3. Airbnb

Az Airbnb a szálláskeresés egy teljesen új formáját mutatta be a nagyvilágnak, miután az alapító tagok nem voltak képesek kifizetni a lakbért albérletükben. A cég Fast Facts oldaláról kiderül, hogy jelenleg több, mint 5 millió otthon szerepel az adatbázisukban, 81 ezer városban világszerte, több mint 400 millió ügyféllel.

 

Az Airbnb nem csak utazókat, hanem főbérlőket is igyekszik a platformra csalogatni. Marketingjük alapját a felhasználók által készített, Facebookra, Instagramra és Twitterre feltöltött képek és videók képezik, amelyek bemutatják, hogy mégis milyen élményeket kínál egy Airbnb otthon. Instagramjukon ráadásul nem csak az ilyen felhasználói tartalmak, hanem a humor is megjelenik.

 

Emellett fontos szerepet játszanak a különféle útmutató jellegű videók is, amelyek kifejezetten otthontulajdonosoknak szólnak, de ott vannak még népszerű útmutatóik is azoknak, akik szeretnének felfedezni egy-egy várost, ahol megszállnának.

4. JetBlue

A népszerű fapados légitársaság nagyon jól tudja, hogy senki sem követ szívesen egy olyan céget az interneten, ami csak magáról posztol, és semmilyen értékeset nem mutat fel a figyelemért cserébe.

 

A JetBlue éppen ezért szintén kiváló ügyfélszolgálatával nyeri meg a közönséget, méghozzá gyors, és precíz reakciókkal. Twitter fiókjuk tele van válaszokkal az ügyfelek kérdéseire, és problémáira, ami nem túl gyakori az ilyen jellegű cégek esetében.

 

5. Yelp

Habár manapság teljesen hétköznapinak számít az, hogy a közösségi médián az emberek véleményeket írhatnak a különböző cégekről, a Yelp alapítói ezzel az ötlettel alkottak nagyot 2004-ben, amikor beindították online véleményező platformjukat.

 

Persze már akkor sem ez volt a világ első ilyen jellegű szolgáltatása, azonban a Yelp volt az első webhely, ami közösségi elemekkel is kiegészítette a véleményezés folyamatát. Ezzel az egy, akkoriban még újdonságnak számító ötlettel sikerült kiemelkedniük a versenytársak közül.

 

Ma már havonta 164 millióan használják a platformot, és több mint 177 millió véleményt sikerült összegyűjteniük.

 

A Yelp arra alapozott, hogy az emberek jobban megbíznak mások véleményeiben, mint amit a cégek magukról mondanak – ezt az elvet egyébként számos más szolgáltatás is kihasználta már azóta, komoly sikerekkel. Az emberek valódi emberek, valódi nevekkel, feltöltött képekkel, és gyakran elismert véleményekkel – még a véleményezők véleményeiről is lehet véleményeket írni!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!