Tartalommarketing: hogyan legyenek új ötleteid?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Honnan meríts új ötleteket tartalommarketingedhez?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A tartalommarketinget mind a B2C, mind a pedig a B2B világában a legnépszerűbb marketingformák között tartják számon. A tartalommarketing az inbound marketing egyik formája, és egyszerre hatásos, költséghatékony, és sokszorosan is képes megtérülni.

Sokaknak – érthető módon persze – kihívást jelent rendszeresen új tartalmakkal előállni, különösen, ha egy már évek óta foglalkoznak a marketing e formájával.

Ha te is ilyen helyzetben találod magad, és egyszerűen nem tudod, hogy milyen új tartalmakkal szolgálhatnál közönségednek, akkor a következőkben megemlítünk néhány módszert, amelyekkel ihletet meríthetsz tartalommarketingedhez!
 

1. Figyelj oda ügyfeleid mondanivalójára

Akár egy B2C, akár egy B2B márkát képviselsz, ügyfeleid lesznek legértékesebb ötletforrásaid, ha a tartalommarketingről van szó. Ők alkotják célközönségedet, ők ismerik márkádat, és ők tudják, hogy milyen szempontok játszanak szerepet vásárlási döntéseikben.

Érdemes tehát valamilyen módon kikérni a véleményüket azzal kapcsolatban, hogy miből szeretnének többet látni márkádtól.

Amennyiben munkád során nem kommunikálsz közvetlenül az ügyfelekkel, a közösségi médián érdemes szétnézni új tartalomötletekért. Feltehetsz egy egyszerű kérdést egy bejegyzésben, kiírhatsz szavazást (ezt a legtöbb platformon megteheted), és rákereshetsz márkád nyilvános említéseire is, hogy lásd, mit gondolnak és mondanak róla az emberek az interneten.

Egy praktikusabb módszer összeállítani egy kérdőívet arról, hogy mit tartanak legfontosabbnak ügyfeleid az iparágadon belül. Amennyiben foglalkozol email marketinggel, ezt a kérdőívet pillanatok alatt több ezer ügyfélhez eljuttathatod, és persze érdemes megosztani a közösségi médián is. Ha egyébként is küldesz ki évente, vagy félévente kérdőíveket, akkor elég, ha hozzájuk írsz néhány ilyen jellegű kérdést.

Egy ilyen felméréssel, vagy kérdőívvel azt is kiderítheted, hogy iparágad mely területeiről szeretne többet megtudni célközönséged. Ha bizonyítod nekik, hogy adsz a véleményükre, és hajlandó vagy választ adni a kérdéseikre, akkor azzal sokkal szorosabbra fűzheted a köztük és márkád közötti kapcsolatot.

 

2. Kérd az ügyfélszolgálatosok segítségét

Mindenképpen jó ötlet meghallgatni az ügyfelek véleményét, azonban nem minden esetben egyszerű felvenni velük a kapcsolatot. Szerencsére az ügyfélszolgálatos kollégáknak pontosan ez a dolguk, és ennek köszönhetően nagyon is jól ismerik az ügyfelek panaszait, kérdéseit, és szükségleteit.

Szánj egy kis időt arra, hogy elbeszélgess az ügyfélszolgálatos és értékesítési munkatársakkal, és jegyezd fel a leggyakrabban felmerülő témákat és problémákat. Milyen kérdéseket hallanak a legtöbbször? Mik azok a dolgok, amelyek kételyeket váltanak ki a leendő ügyfelekből? Vannak olyan tévhitek, amik márkádról terjengnek a vásárlók között?

Ha sikerül összegyűjteni ezeket, akkor válaszold meg őket egyértelműen, minden részletre kitérően egy „gyakran ismételt kérdések” oldalon webhelyeden. Ezzel egyrészt bővíted online tartalomkínálatodat, másrészt rengeteg terhet levehetsz az ügyfélszolgálati osztály válláról.

 

3. Nézz szét meglévő tartalmaid között

Remélhetőleg eddig is foglalkoztál már a tartalommarketinggel, és az idők során egy méretes tartalomtárat építettél ki márkád neve alatt. Ezek a tartalmak szintén rengeteg hasznos információkat hordoznak magukban, és csak egy analitikai eszközre lesz szükséged (pl. Google Analytics), ami feltárja ezeket számodra.

Nézd meg, hogy mely tartalmaid teljesítettek a legjobban az utóbbi néhány hónapban, vagy néhány évben (tartsd azonban észben, hogy a trendek sokat változhattak azóta). Melyek kapták a legtöbb forgalmat a különböző forrásokból? Melyeken töltötték a legtöbb időt a látogatók? Melyekről történt a legtöbb konverzió? Gyűjtsd össze a kimagaslóan teljesítő oldalakat az ilyen szempontok szerint, és próbálj meg párhuzamot vonni közöttük – miben hasonlítanak egymásra? Mitől lehettek ilyen sikeresek?

Ebből rengeteg ötletet meríthetsz, mert nem kell majd találgatnod, hogy milyen tartalomtípusok és témák népszerűek látogatóid köreiben, és ezzel sok időt és egyéb erőforrást spórolhatsz meg céged számára.

4. Tartsd szemmel versenytársaidat

Marketingesként mindig jó, ha tisztában vagy azzal, hogy mit csinálnak céged versenytársai. Ezzel egyrészt megítélheted jelenlegi pozíciódat a versenymezőnyben, és persze számos jó ötletet is meríthetsz a konkurencia marketingtevékenységeiből. Ne feledd, itt az ötleteken és az inspiráción van a hangsúly, nem a konkrét másoláson!

Ebben többféle online eszköz lehet a segítségedre. Nézz utána, hogy milyen kulcsszavakat céloznak meg, és hogy te is hasznot húzhatnál-e ezekből. Ha igen, akkor gondolkodj el rajta, hogy milyen tartalmakkal építhetnéd be őket stratégiádba. Persze ne írj pont ugyan arról, mint amiről mások is, hacsak nem tudod biztosítani, hogy a te tartalmad tízszer olyan jó lesz, mint az övék. Általánosságban csak ötletmerítésre használd ezeket a kulcsszavakat, kiindulási pontként saját, egyedi tartalmaidhoz.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!