Turisztikai pályázati tippek a siker érdekében

Turisztikai pályázat

10+1 tipp az eredményes turisztikai pályázatokhoz

2017-ben indult útjára a Kisfaludy Program Magyarország legnagyobb turisztikai fejlesztési programja, melynek keretében 300 milliárd forint értékben valósulhat meg szálláshelyfejlesztési beruházás a vidéki Magyarországon. Ha nem részesültél az első lépcsőben kiosztásra került 80 milliárd forintból, de fejlesztenéd a szálláshelyed, vagy épp most vágnál bele egy új kialakításába akkor a legjobb helyen vagy. Ez a 10+1 gyakorlati tanács segíteni fog abban hogyan növelheted meg a pályázatod pontszámát, ezzel pedig a nyerés esélyét.

Turisztikai pályázat

1. Olvasd el a figyelmesen a Felhívást


Banálisnak tűnő pont, de hidd el, sokan nem teszik meg, pedig ezzel sok időt és energiát spórolhatsz magadnak. Összesen 40 szellős oldalról van szó, ami kényelmes tempóban is kevesebb mint egy óra. Ez alatt az idő alatt viszont megtudhatod, hogy megfelelsz-e a jogosultsági feltételeknek, összhangban van-e a felhívás a fejlesztési elképzeléseiddel, mekkora önerő kell hozzá vagy épp milyen biztosítékokat kell szolgáltatni. Szóval 1 óra alatt elég jól képbe lehet hozni magad.

 


2. Olvasd el az üzleti tervet


Ez a felhívás mellékleteként letölthető word dokumentum már csak 15 oldalas újgyakorlat lesz, de igazán ebből fogod látni, hogy mit kell letenni az asztalra, ha indulni akarsz a pályázaton. Ez a fejlesztés szavakba és számokba foglalt lelke. Ebből fogod megérteni továbbá azt is, hogy miért lesz szükséged a +1 pontra.

 


3. Realizmus


Fontos, hogy a projekted tervezése a realitások talaján mozogjon mind időben, mind pénzben. A tervezővel vegyétek figyelembe a kivitelezői és építőipari piac jelenlegi leterheltségét, az engedélyek esetleges csúszását, az időjárásnak való kitettséget és minden olyan kockázatot, ami hátrányosan érintheti a terveket. Készüljön kockázatkezelési terv is a kezelésükre.

 


4. A kevesebb itt nem több


Az üzleti terv oldalszámban meghatározva kéri egy-egy rész bemutatását. Használd ki a rendelkezésre álló helyet, mert ami számodra (vagy a pályázatíród számára) egyértelmű, az az értékelő számára nem lesz az. A benyújtott pályázatokat projektértékelők fogják a felhívásban meghatározott szempontsor alapján vizsgálni, nekik kell eladni a sztoridat. Bemutatni, hogy a Te elképzelésed mennyire összhangban van a Felhívással, a pénzügyi célok miért olyan reálisak, ahogyan a táblázatba foglaltad, a kereslet/kínálat elemzés vagy a SWOT analízis hogyan támasztja alá a fejlesztési terveidet. Ha van rá 5 oldalnyi helyed nem engedheted meg azt a luxust magadnak, hogy csak kettőt töltesz ki belőle. Meg kell győznöd az értékelőt!

 


5. Törekedj a következetességre


Amikor állami projektértékelőként támogatási kérelmeket értékeltem a legjobban az zavart, amikor láttam, hogy a pályázatok egyes részei nem koherensek egymással. Az egyik helyen valami kapcsán 10 egységről írtak, majd pár oldallal később ugyanez táblázatos formában csak 8 volt, az összegzésben pedig ismét 8. Ennek ellenére a költségvetésben a 8,5 alapján történt a tervezés. Teljes káosz. Nem egyszer fordult elő, hogy hiánypótlás, de még tisztázó kérdés után sem sikerült rendezni a sorokat. Ennek eredménye pedig nem lehetett más, mint jobb esetben 0 pontszám az adott értékelési szempontra, rosszabb esetben pedig akár támogatási összeg csökkentés vagy elutasítás. Veled ez ne forduljon elő, figyel rá, hogy mindenütt jöjjön ki a matek!

 


6. Szerezz partnereket


A teljes adható pontszám akár 10%-a is megkapható azzal, hogy együttműködést alakítasz ki más, nem csak turisztikai vállalkozásokkal. 1 partner = 2 pont, maximun 10 pont kapható. Ezt nem teljesen kihasználni a legnagyobb öngól. Ha a pályázatot nem is nézzük, akkor is óriási lehetőség, hogy lesz 5 olyan partnered, akikkel egymást promotáljátok. Ismertség, kapcsolatok, keresztmarketing, mint egy ingyenes BNI csoport. És még 10 pontot is kaphatsz rá. Dupla ajándék.

 


7. Beszéljenek a konkrétumok


A célcsoportok jól definiáltak és a fejlesztéshez illeszkedők legyenek. Ahogy semmilyen marketing tevékenységben, itt sem célozhatsz mindenkire. Legyen leírva és megindokolva, hogy miért a lovasturizmus iránt érdeklődő családos emberek az elsődleges célcsoportos tagjai. Az üzleti terved marketingterve, piacra törési stratégiája pedig világosan mutassa meg, hogy hogyan fogod elérni, hogy ők Téged válasszanak a fejlesztés befejezése után. Turisztikai marketingben pedig érdemes az igazán profik segítségét kérni, hiszen ez fogja biztosítani számodra, hogy hamar felfedezzék a vendégek a remek szálláshelyedet.

 


8. Innovatív megoldások


Az innovatív és az energiatakarékos megoldások szintén sokat hozhatnak a konyhára pályázati pontszámban és nem elhanyagolható mennyiségben csökkentheted általuk a fenntartási és üzemeltetési költségeket. Aki igazán ügyes, az a marketingkommunikációjában is hangsúlyt fektet ezekre a nemcsak trendi, hanem valóban hasznos dolgokra.

 


9. Ellenőrizd újra a kizáró okokat és jogosultsági feltételeket


Amikor már a felhívás olvasása után elkezd összeállni a fejedben, hogy mit szeretnél megvalósítani, nézd át újra a pályázat fenti pontjait. Sokszor olyan banális dolgon múlhat a megfelelés, mint „és" helyett „vagy"-ot olvasni, vagy átsiklani a nehezen emészthető pontok felett bízva abban, hogy az rád nem vonatkozik.

 


10. A pályázat mellékletei


Hidd el, nem tudjuk elégszer hangoztatni ügyfeleinknek mennyire fontos, hogy egy pályázat során a csatolandó mellékletek időben és megfelelő formában rendelkezésre álljanak. Sokat közülük elkészít a pályázatíród, de néhányról (pl hitelígérvény, aláírási címpéldány...) magadnak kell gondoskodni. Azt szoktam javasolni, hogy a tervezett benyújtás előtt 1-2 héttel minden álljon rendelkezésre. Így ha kiderül, hogy valami nincs rendben még lehet dolgozni rajta. Ha viszont nem kerül benyújtásra egy dokumentum, akkor azzal elvész egy lehetőség a javításra, ami súlyos pontszámveszteséget okozhat. Mi egy checklistet szoktunk összeállítani az ügyfeleinknek, ahol rajtunk kívül, maguk is ellenőrizni tudják, hogy hol tartanak a folyamatok.

 


+1 Konzultálj pályázati tanácsadóval


A Kisfaludy program pályázatai nem egyszerűek, a konkurencia viszont nagy és látva a kormányzati célokat egyre nagyobb lesz. A pályázatokon pedig az fog nyerni, aki a legmagasabb pontszámokat kapja. Nem érdemes tehát most kipróbálni magad pályázatíróként és pályázati projektmenedzserként, mikor az ellenfelek nehézsúlyúakkal megtámogatva indulnak a ringbe. Ha időt és pénzt akarsz spórolni (sőt, utóbbit nyerni), akkor ebben műfajban is a megfelelő szakemberekre kell költened. A kkv pályázatok szakértő csapata ingyenesen felméri és előminősíti vállalkozásod, valamint szintén díjmentesen tanácsadást is biztosít mielőtt elkezdődne a pályázatírás folyamata.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok