Landing oldal készítése - 6 tipp a hatékony landing oldal kiaakításához

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 tipp a hatékony landing oldalakhoz 2019-ben

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Egy jó landing oldal hatalmas lendületet jelenthet céged online teljesítményében. Ha megfelelően tervezed meg és töltöd ki, egy landing oldal segíthet a keresőoptimalizálásban, javíthatja a konverziós és visszafordulási arányodat, értékes adatokat gyűjthetsz be vele a felhasználókról, és így tovább. Persze egy igazán hatásos landing oldalt összehozni nem kis feladat, ráadásul néhány rossz designdöntés több kárt okozhat, mint amennyit segíthetne.

 

A landing oldalak teljesítményét többek között két mutatóval lehet megállapítani: a konverziók számával, és a megszerzett adatok mennyiségével. Egy olyan landing oldal, amely nem konvertál, vagy nem szerez legalább adatokat a látogatókról nem sokat tesz majd online növekedésedért. Szóval mit tehetsz annak érdekében, hogy landing oldalaid jól teljesítsenek? Nézzük!
 

1. Óvakodj az általánosítástól

Rengeteg útmutató és cikk arról áradozik, hogy egy letisztult, szellős, egyszerű designú landing oldal a tökéletes megoldás céged számára, és hogy csak ezekkel érhetsz el érdemleges sikereket konverziók terén.

 

Két kérdés merül fel: honnan tudják ezek az útmutatók, hogy (1) milyen a te webhelyed, és (2) milyen felhasználók alkotják közönségedet? Sehonnan. Ezek általános tippek, amik nem feltétlenül alkalmazhatók hatékonyan minden cég esetén.

 

Ne feledd, a landing oldal célközönségednek szól, és habár az esetek többségében preferáltak a letisztult, átlátható designok, megeshet, hogy a te látogatóid épp egy túlzsúfolt, szövegekkel telepakolt oldalon konvertálnak majd jobban. Amíg nem próbálod ki (például A/B teszteléssel), nem tudhatod!

2. Figyelj oda a színekre

A cselekményre való felhívások (CTA-k) a landing oldalak legfontosabb elemei, hiszen ezek azok, amelyek konverzióra ösztönzik a látogatókat. Biztosítanod kell tehát, hogy könnyedén kivehetők legyenek oldaladon.

 

Amikor például arra próbálod rávezetni látogatóidat, hogy kattintsanak rá valamire, vagy adják meg email címüket, akkor valahogy ki kell emelned azokat az oldal többi eleme közül – ezt a legegyszerűbben (és leghatékonyabban) színekkel teheted meg.

 

A kontrasztos színek élesen elütnek egymástól, ami egy landing oldal esetén kétélű fegyver: egyrészt segítenek nagyon feltűnővé tenni bizonyos elemeket (például a CTA-kat) a többi között, másrészt azonban a nem megfelelő kontrasztos színkombinációk meglehetősen taszítóak is lehetnek. A/B teszteléssel ebben az esetben is megtalálhatod a legjobb színeket landing oldalaidhoz.

 

Nem tudod pontosan, hogy milyen landing oldalt készíts, vagy készíttess kampányodhoz? Szeretnéd kihozni a maximumot online kommunikációdból, de nem tudod, hogyan indulj neki? Segítünk! IDE kattintva felveheted velünk a kapcsolatot!

 

3. Profi, minőségi fényképek

A fényképek landing oldalaid legmutatósabb elemei, amelyek igazán sokat tehetnek a konverziós arány fellendítése érdekében. A képek remek kommunikációs eszközök, tökéletes kiegészítői landing oldalad szöveges tartalmainak.

 

Ha megfelelően alkalmazod őket, akkor a látogatók több ideig maradnak majd oldaladon, ami javítja a konverziós arányt, és az oldalon eltöltött időt is. Gondosan válogasd tehát ki a képeket landing oldalaidra, és győződj meg róla, hogy jól illeszkednek a látványvilágba, és persze kapcsolódnak is a tartalomhoz.

 

4. Ne zsúfold tele vizuálisan oldalaidat

A zsúfolt (nem csak landing) oldalak legnagyobb hátránya, hogy a temérdek (általában vizuális) elem drasztikusan lelassíthatja a betöltési sebességüket. Ez fontos szempont, ugyanis minden egyes várakozással töltött másodperc rontja mind a konverziós, mind pedig a visszafordulási arányt.

 

Még ha közönséged az ilyen oldalakon is konvertálna jól (ahogy azt korábban tárgyaltuk), akkor is próbálj találni egy egyensúlyt a tartalom és a sebesség között. Íme néhány tipp, amikkel gyorsabbá teheted oldalaidat.

5. Használj videókat

Az elmúlt évek egyik legfelkapottabb tartalomtípusa kétségtelenül a videó volt, és ez a trend előreláthatólag csak egyre jelentősebbé válik majd, ahogy egyre többen készítenek és néznek videókat az interneten.

 

Nem kérdés, hogy landing oldalaidon is érdemes videókat használni, hiszen a statisztikák szerint a videós tartalmak több mint 80%-os javulást eredményezhetnek a konverziós arányban, és kiváló megtérülési arányuk is van.

 

A videókat nem olyan nehéz elkészíteni, mint sokan hinnék, kivéve persze, ha profi minőségű videós tartalmakra van szükséged (ez esetben egy ezzel foglalkozó stúdiót vagy ügynökséget érdemes felkeresni).

 

Bármilyen videókat is készítesz, a lényeg, hogy rövidek, lényegre törők, és „könnyedén emészthetők” legyenek. Ha a látogatók filmeket szeretnének nézni, akkor moziba mennének, nem a te landing oldaladra.

 

Ezen kívül ügyelj rá, hogy a webhelyedbe beágyazott videók soha, semmilyen eszközön ne induljanak el automatikusan, mert ez nem csak zavaró, de mobilkészülékeken gyorsan felhasználhatja a látogatók adatforgalmát is.

 

6. Ügyelj rá, hogy hova teszed a bizalom jeleit

A landing oldalak másik fontos elemei a bizalom jelei. Ezek az olyan külső visszajelzések, amelyek termékeid, vagy szolgáltatásaid minőségét igazolják. Ezek lehetnek díjak, híres partnerek, akik termékeidet/szolgáltatásaidat használják, vagy vélemények korábbi ügyfelektől.

 

A fogyasztók 88%-a bízik meg az ilyesmikben, tehát ezek rengeteget segíthetnek konverziós arányod feljavításában.

 

Fontos azonban odafigyelni rá, hogy ezeket a bizalomgerjesztő elemeket úgy helyezd el, hogy az indokolt legyen landing oldalad designja szempontjából. Általánosságban (igen, itt most általánosítunk) érdemes ezeket rögtön a termék leírása és előnyei után elhelyezni (de persze az A/B tesztek szerepéről sem szabad megfeledkezni).

 

Kifejezetten hatásosak lehetnek a „bizalom jelvényei” is, amelyek azt bizonyítják, hogy egy elismert cég, vagy vállalat ellenőrizte, és magasra értékelte a terméket, vagy a szolgáltatást.

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!