Landing oldal készítése - 6 tipp a hatékony landing oldal kiaakításához

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 tipp a hatékony landing oldalakhoz 2019-ben

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Egy jó landing oldal hatalmas lendületet jelenthet céged online teljesítményében. Ha megfelelően tervezed meg és töltöd ki, egy landing oldal segíthet a keresőoptimalizálásban, javíthatja a konverziós és visszafordulási arányodat, értékes adatokat gyűjthetsz be vele a felhasználókról, és így tovább. Persze egy igazán hatásos landing oldalt összehozni nem kis feladat, ráadásul néhány rossz designdöntés több kárt okozhat, mint amennyit segíthetne.

 

A landing oldalak teljesítményét többek között két mutatóval lehet megállapítani: a konverziók számával, és a megszerzett adatok mennyiségével. Egy olyan landing oldal, amely nem konvertál, vagy nem szerez legalább adatokat a látogatókról nem sokat tesz majd online növekedésedért. Szóval mit tehetsz annak érdekében, hogy landing oldalaid jól teljesítsenek? Nézzük!
 

1. Óvakodj az általánosítástól

Rengeteg útmutató és cikk arról áradozik, hogy egy letisztult, szellős, egyszerű designú landing oldal a tökéletes megoldás céged számára, és hogy csak ezekkel érhetsz el érdemleges sikereket konverziók terén.

 

Két kérdés merül fel: honnan tudják ezek az útmutatók, hogy (1) milyen a te webhelyed, és (2) milyen felhasználók alkotják közönségedet? Sehonnan. Ezek általános tippek, amik nem feltétlenül alkalmazhatók hatékonyan minden cég esetén.

 

Ne feledd, a landing oldal célközönségednek szól, és habár az esetek többségében preferáltak a letisztult, átlátható designok, megeshet, hogy a te látogatóid épp egy túlzsúfolt, szövegekkel telepakolt oldalon konvertálnak majd jobban. Amíg nem próbálod ki (például A/B teszteléssel), nem tudhatod!

2. Figyelj oda a színekre

A cselekményre való felhívások (CTA-k) a landing oldalak legfontosabb elemei, hiszen ezek azok, amelyek konverzióra ösztönzik a látogatókat. Biztosítanod kell tehát, hogy könnyedén kivehetők legyenek oldaladon.

 

Amikor például arra próbálod rávezetni látogatóidat, hogy kattintsanak rá valamire, vagy adják meg email címüket, akkor valahogy ki kell emelned azokat az oldal többi eleme közül – ezt a legegyszerűbben (és leghatékonyabban) színekkel teheted meg.

 

A kontrasztos színek élesen elütnek egymástól, ami egy landing oldal esetén kétélű fegyver: egyrészt segítenek nagyon feltűnővé tenni bizonyos elemeket (például a CTA-kat) a többi között, másrészt azonban a nem megfelelő kontrasztos színkombinációk meglehetősen taszítóak is lehetnek. A/B teszteléssel ebben az esetben is megtalálhatod a legjobb színeket landing oldalaidhoz.

 

Nem tudod pontosan, hogy milyen landing oldalt készíts, vagy készíttess kampányodhoz? Szeretnéd kihozni a maximumot online kommunikációdból, de nem tudod, hogyan indulj neki? Segítünk! IDE kattintva felveheted velünk a kapcsolatot!

 

3. Profi, minőségi fényképek

A fényképek landing oldalaid legmutatósabb elemei, amelyek igazán sokat tehetnek a konverziós arány fellendítése érdekében. A képek remek kommunikációs eszközök, tökéletes kiegészítői landing oldalad szöveges tartalmainak.

 

Ha megfelelően alkalmazod őket, akkor a látogatók több ideig maradnak majd oldaladon, ami javítja a konverziós arányt, és az oldalon eltöltött időt is. Gondosan válogasd tehát ki a képeket landing oldalaidra, és győződj meg róla, hogy jól illeszkednek a látványvilágba, és persze kapcsolódnak is a tartalomhoz.

 

4. Ne zsúfold tele vizuálisan oldalaidat

A zsúfolt (nem csak landing) oldalak legnagyobb hátránya, hogy a temérdek (általában vizuális) elem drasztikusan lelassíthatja a betöltési sebességüket. Ez fontos szempont, ugyanis minden egyes várakozással töltött másodperc rontja mind a konverziós, mind pedig a visszafordulási arányt.

 

Még ha közönséged az ilyen oldalakon is konvertálna jól (ahogy azt korábban tárgyaltuk), akkor is próbálj találni egy egyensúlyt a tartalom és a sebesség között. Íme néhány tipp, amikkel gyorsabbá teheted oldalaidat.

5. Használj videókat

Az elmúlt évek egyik legfelkapottabb tartalomtípusa kétségtelenül a videó volt, és ez a trend előreláthatólag csak egyre jelentősebbé válik majd, ahogy egyre többen készítenek és néznek videókat az interneten.

 

Nem kérdés, hogy landing oldalaidon is érdemes videókat használni, hiszen a statisztikák szerint a videós tartalmak több mint 80%-os javulást eredményezhetnek a konverziós arányban, és kiváló megtérülési arányuk is van.

 

A videókat nem olyan nehéz elkészíteni, mint sokan hinnék, kivéve persze, ha profi minőségű videós tartalmakra van szükséged (ez esetben egy ezzel foglalkozó stúdiót vagy ügynökséget érdemes felkeresni).

 

Bármilyen videókat is készítesz, a lényeg, hogy rövidek, lényegre törők, és „könnyedén emészthetők” legyenek. Ha a látogatók filmeket szeretnének nézni, akkor moziba mennének, nem a te landing oldaladra.

 

Ezen kívül ügyelj rá, hogy a webhelyedbe beágyazott videók soha, semmilyen eszközön ne induljanak el automatikusan, mert ez nem csak zavaró, de mobilkészülékeken gyorsan felhasználhatja a látogatók adatforgalmát is.

 

6. Ügyelj rá, hogy hova teszed a bizalom jeleit

A landing oldalak másik fontos elemei a bizalom jelei. Ezek az olyan külső visszajelzések, amelyek termékeid, vagy szolgáltatásaid minőségét igazolják. Ezek lehetnek díjak, híres partnerek, akik termékeidet/szolgáltatásaidat használják, vagy vélemények korábbi ügyfelektől.

 

A fogyasztók 88%-a bízik meg az ilyesmikben, tehát ezek rengeteget segíthetnek konverziós arányod feljavításában.

 

Fontos azonban odafigyelni rá, hogy ezeket a bizalomgerjesztő elemeket úgy helyezd el, hogy az indokolt legyen landing oldalad designja szempontjából. Általánosságban (igen, itt most általánosítunk) érdemes ezeket rögtön a termék leírása és előnyei után elhelyezni (de persze az A/B tesztek szerepéről sem szabad megfeledkezni).

 

Kifejezetten hatásosak lehetnek a „bizalom jelvényei” is, amelyek azt bizonyítják, hogy egy elismert cég, vagy vállalat ellenőrizte, és magasra értékelte a terméket, vagy a szolgáltatást.

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!