Tippek, hogy könnyebben menjen a tartalom gyártás

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A tartalommarketing fontos, de mit tegyél, ha nem tudod, miről írj?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Nagy támogatói vagyunk a tartalommarketingnek és nem csak a SEO miatt, hanem azért is, mert nagyon jó lehetőséget biztosít arra, hogy beszélgetéseket indítsunk és megosszuk a tudásunkat.

A legtöbben ezzel egyet is értenek – egészen addig, amíg le nem ülnek és el nem kezdenek gépelni. Ez az a pont, ahol rájönnek, hogy nem tudják, hol is kezdjék. Egyszerűen leblokkolnak, főleg, ha nincsenek hozzászokva, hogy tartalmat írjanak rendszeresen. Ha ez neked is problémát okoz, mutatunk néhány egyszerű, jól bevált módszert, ami segít, hogy izgalmas, érdekes és értékes tartalmat hozz létre.


1. Írd fel az ötleteidet és a témákat


Sosem egyszerű előállni egy jó témával, főleg mikor a leginkább kéne, és mindannyiunknál vannak olyan időszakok, amikor jobban, és amikor kevésbé érezzük magunkat kreatívnak. Éppen ezért jó ötlet listát vezetni azokról a dolgokról, amikről írni szeretnél a jövőben. Mindig legyen nálad egy kis füzet, amibe felírhatod, ha eszedbe jut valami. Így erre mindig támaszkodhatsz, ha új tartalmat kell írnod.


2. Nézz rá a naptárra


Néha az inspiráció éppen a szemünk előtt van. Mit szeretnél, miről tudjanak a vásárlóid, olvasóid az ünnepek alatt, az újév kezdetén, vagy a nyári hónapokban? Vannak bizonyos időszakok az üzletedben, vagy iparágadban, amikor különböző gazdasági, vagy jogszabályi problémák újra és újra előjönnek? Ezek bármelyike jó téma lehet, és ha az időzítés rád is hatással van, biztosan lesz elsőkézből rálátásod olyan dolgokra, amiket megoszthatsz.


3. Figyelj a vásárlóidra, ügyfeleidre, partnereidre


Nem kell kreatívnak lenned ahhoz, hogy nagyon jó tartalmakat tudj létrehozni. Ehelyett csak nyitott füllel kell járnod és figyelni, hogy az emberek körülötted miről beszélgetnek. Az már jó jel lehet, ha valamiről többször is hallasz egy héten, vagy heti szinten feljön, mert valószínű, hogy megér egy írást. Lenyűgöző, hogy mekkora hallgatóságra talál egy aktuális téma.


4. Emelj ki egy győzelmet (vagy bukást)


A tapasztalat a legjobb tanár, ha valami nagyon jól ment neked, miért ne osztanád meg másokkal a tartalmadban? Lehet, hogy tudsz vele ötletet adni, segíteni, például írhatsz egy esettanulmányt, amiből mások tanulhatnak. Ellenben, ha valamiben kudarcot vallottál, volt egy nagy visszaesés, megoszthatod, hogy mi ment rosszul, mi volt a gond, mit tanultál és mit csinálsz majd máshogy a jövőben. Ezzel megmutatod az ügyfeleidnek, hogy őszinte vagy velük, miközben lehetőséget ad, hogy megvizsgáld a saját üzletedet.


5. Nézd meg, mi változik


Ha a dolgok változnak körülötted, vagy a szektorodban, az iparág nagyobb változások előtt áll, ez mindig olyan téma, amiről írhatsz. Így megmutatod a vásárlóidnak és ügyfeleidnek, hogy figyelsz, és ők is időben felkészülhetnek a közeljövőben várható változásokra. Minél inkább előre tekintesz, annál inkább szakemberként tekintenek majd rád.


6. Koncentrálj a tartalmaid témájára


Egyetlen apró részlet különbözteti meg a legjobb blogokat és közösségi csatornákat, oldalakat a többitől, mégpedig az, hogy folyamatosan időszerűek, aktuálisak. Néhányan egyik témáról a másikra ugrálnak, de azok, akik elhivatottabbak, jobban ragaszkodnak azokhoz a témákhoz, amikhez igazán értenek, és amik az olvasóikat is érdeklik. Ha vannak bizonyos témák, amikhez időről-időre visszatérsz, az neked is egy támpont és a potenciális vásárlóid, ügyfeleid is jobban megértenek majd.


7. Beszélj olyan dolgokról, amiről a versenytársaid nem fognak


Valószínűleg sok olyan dolog van, amiről a versenytársaid nem akarnak beszélni. Lehet, hogy ők nem szeretnék kihangsúlyozni az árak és szolgáltatások közti különbséget, vagy elzárkóznak attól, hogy elmagyarázzák az aprónak tűnő, de gyakori dolgokat, amik jelen vannak a szektorban. De attól, hogy ők így tesznek, neked nem kell követned őket! Csináljanak, amit akarnak, itt a lehetőség, hogy még inkább kitűnj! Lehet, hogy elsőre kényelmetlen lesz, de ha az emberek rájönnek, hogy hajlandó vagy mindenről világosan beszélni nekik, amiről tudniuk kell – a jóról és rosszról is –, ki fogsz tűnni a tömegből. Ettől pedig a tartalmad sokkal értékesebb lesz.


8. Képzeld magad az olvasód helyébe


Képzeld el, hogy az ideális vásárlód, ügyfeled veled szemben ül. Mit szeretnél, mi az, amit tudjon, mi lenne az az információ, vagy belsős meglátás, ami segítene neki megoldást találni, megkönnyíteni a vásárlói döntést? Válaszolj ezekre a kérdésekre, és máris lesz ötleted.


9. Az írás váljon szokássá


Az írás fokozottan könnyebb lesz, ha szokássá válik. Az agy olyan, mint egy izom, ahogy használjuk, egyre jobb lesz. Minél többet írsz, annál jobb és ügyesebb leszel, ráadásul egy idő után képes leszel a nagyobb, összetettebb témákat lebontani kisebb egységekre, ez pedig nagyban leegyszerűsíti a tartalomgyártást.

 

10. Az alkotói válság valójában


Ha egyszerűen nincs ötleted, az általában inkább inspiráció, mintsem információ hiánya. Vagyis inkább a fáradtság, kiégés, vagy lelkesedés hiánya a témákról, amik eszünkbe jutottak, nem pedig az az oka, hogy nem tudjuk, mit írjunk.  Van valami, ami miatt mérges, vagy izgatott vagy? Írj róla abban a pillanatban, mert így olyan érzelmekkel írsz majd, hogy biztosan ütős lesz a tartalom. Ha megérted ezt a különbséget, ahelyett, hogy egyszerűen próbálnál szavakat varázsolni a képernyőre, kereshetsz olyan ötleteket, amik jelentősek számodra is és azoknak az embereknek, akiket el akarsz érni.


Bónusz tipp: Ha készen vagy, kérj meg valakit, egy munkatársadat például, hogy olvassa el, egy friss szem könnyebben kiszűri a hibákat is.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!