notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hotelmarketing trendek 2020

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Szállodamarketing trendek 2020-ra


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

2019 lassan a végéhez ér, ezért ideje elkezdeni felkészülni egy újabb sikeres esztendőre. Ilyenkor egy szállodában számításba kell venni az elmúlt év teljesítményét, de oda kell figyelni a jövőre utaló jelekre is. Éppen ezért gyűjtöttük össze a legfontosabb szállodamarketing trendeket 2020-ra, amikre már most jobb, ha elkezdesz készülni!

1. Ügyfélélmény-marketing

A vendéglátás esszenciája, hogy a vendégek sosem a szobáért, a termékekért, vagy akár a szolgáltatásokért fizetnek, hanem azért az átfogó élményért, amelyet ezek az elemek összességében nyújtanak.

 

Szállodamarketinged sikerei azon múlnak, hogy milyen élményt kínálsz vendégeidnek. Gondolkodj el rajta, hogy mi az a tulajdonság, amiben kimagasló minőséget nyújtasz – személyzeted végtelenül figyelmes, és mindig tettrekész? Egyedi felszereltséggel rendelkezel, amelyet egyetlen más szálloda sem kínál a környéken? Marketingkommunikációdat ezekre a kivételes pontokra kell összpontosítanod – arra, hogy miért jönnek szállodádba és töltik ott szívesen idejüket az emberek.

 

2. Hangalapú keresés

Egyre több vásárló használja okoseszközét, hogy diktálással keressen vele termékeket és szolgáltatásokat – például szállodai szobákat. Ezt az úgynevezett hangalapú keresést első sorban az különböztetni meg a hagyományos gépelős/bepötyögős keresésektől, hogy az emberek másképpen fogalmaznak szóban – mintha beszélgetnének valakivel.

 

Ha tehát szeretnéd szállodád webhelyét az ilyen keresésekre optimalizálni, akkor szöveges tartalmaidat is hasonló nyelvezettel kell megfogalmaznod. Az ilyen szövegek nem csak abban segítenek, hogy megjelenj a hangalapú keresésekre, hanem sokkal személyesebbé is teszik márkádat az érdeklődő utazni vágyók szemében.

 

3. Mesterséges intelligencia (MI)

A mesterséges intelligencia a szállodamarketing egyik legfontosabb elemévé vált az utóbbi években. Az MI segítségével különféle szempontok (érdeklődési körök, szükségletek, demográfiai adatok, stb.) szerint szegmentálhatod ügyfeleidet, hogy személyre szabott marketingkommunikációt folytathass velük.

 

Persze ha az MI-ről van szó, akkor nem hagyhatjuk ki a chatbotokat, amelyek világszerte több száz szálloda, és több ezer vendég kommunikációját könnyítik meg. Ezek a végtelenül hasznos „digitális ügyfélszolgálatosok” azonnal képesek információkat kínálni az érdeklődőknek, és a fejlettebb rendszerek még a foglalást is segítenek lebonyolítani. A gépi tanulással felruházott mesterséges intelligenciájú chatbotok folyamatosan figyelik és „tanulják” az ügyfelek viselkedését, hogy még hatékonyabb támogatást nyújthassanak nekik.

 

Az ügyfelek pedig egyre jobban megkedvelik őket, hiszen a chatbotok szó szerint mindig rendelkezésre állnak, sosem gorombák, és sosem türelmetlenek.

 

Szeretnéd hoteled online marketingjét hozzáértő kezekre bízni? Segítünk! Kialakítjuk online marketing stratégiádat, és természetesen a megvalósításban is segítünk, hogy behozhatatlan versenyelőnyt szerezhess! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE!

 

4. Influencer marketing

Az influencer marketing szinte minden ágazatba beférkőzött, és természetesen a vendéglátásnak sem kellett sokáig várnia, hogy hasznosíthassa a véleményvezérek befolyását. Az influencer marketing sokak szerint a gazdag márkák kiváltsága, pedig ez egyáltalán nincs így, ugyanis léteznek olyan kisebb, de sokkal érdeklődőbb követőbázissal rendelkező úgynevezett mikroinfluencerek, akik a „szupersztárok” árának töredékéért képesek látványos eredményeket elérni márkád nevében. Ők azok, akikkel érdemes lesz felvenni a 2020-as szállodamarketinged során, de jobb, ha már most elkezdesz keresgélni!

 

5. Virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR)

A virtuális valóságot és kiterjesztett valóságot (röviden VR és AR) a legfelkapottabb 2020-as szállodamarketing trendek közé sorolhatjuk. A VR lehetővé teszi például az leendő utazók számára, hogy egy digitális körutat tegyenek szállodádban, és „élőben” láthassák wellness részlegedet, szobáidat, vagy akár a szabadtéri medencét. Természetesen marketingvideóidban is alkalmazhatod a virtuális valóság technológiáját, hogy kreatív, csábító felvételeket kínálj az érdeklődőknek szállodádról.

 

A kiterjesztett valóság egy ritkábban emlegetett, mégis gyakrabban használt technológia. Habár leghíresebb példája a Pokémon Go volt, sok felhasználó napi szinten használ AR szűrőket, amikor selfie képet készít magáról egy közösségi platformra. A kérdés persze az, hogy hogyan hasznosíthatják ezt a technológiát. Nos, egy lehetőség például interaktív térképeket készíteni a szállodáról, amiket a felhasználók a telefonjukat maguk előtt tartva használhatnak a navigációhoz.

 

6. Felhasználói tartalmak és társadalmi bizonyíték

A felhasználói tartalmak különösen hatékonyak a szállodák és más turisztikai intézmények számára, ugyanis társadalmi bizonyítékul szolgálnak arról, hogy valóban érdemes ellátogatni egy helyre. A koncepció logikája egyszerű: amikor egy leendő utazó látja, hogy egy szállodáról sokan osztanak meg képeket, akkor ő is érdeklődni kezd majd iránta – elvégre ha ilyen sok embernek tetszik, akkor csak jó lehet, nem igaz?

 

Az embereknek manapság lehetőségük van arra, hogy minden nagyobb kiadás előtt utánanézzenek, hogy mit írnak mások az adott termékről vagy szolgáltatásról az interneten. Érdekli őket, hogy kényelmes-e a szálloda, hogy tiszták-e a fürdőszobák, az ágyak, hogy kedves-e a személyzet, és így tovább. Az online írt vélemények szintén a társadalmi bizonyíték kategóriájába tartoznak, és legalább annyit árthatnak egy szálloda hírnevének, mint amennyit segíthetnek neki.

 

7. Személyre szabás

A személyre szabás lehetővé teszi a cégek számára, hogy célzott tartalmakat kínáljanak ügyfeleiknek. Az emberek manapság elvárják, hogy a márkák egyéni bánásmódban részesítsék, és ne a tömeg részeként kezeljék őket. Szerencsére webhelyed és közösségi oldalaid analitikái temérdek ügyféladatot kínálnak, amelyeket felhasználhatsz 2020-as szállodamarketing stratégiádban.

 

Például személyre szabhatod kínálatodat, egyéni emaileket küldhetsz, és kifejezetten olyan felhasználókat célozhatsz meg tartalmaiddal a közösségi médián, akik biztosan érdeklődnének ezek iránt.

 

8. Remarketing

Bizonyára tisztában vagy vele, hogy rengeteg olyan érdeklődő látogató érkezett szállodád webhelyére, akik szétnéztek ugyan, és tetszett is, amit látnak, de végül mégsem foglaltak szobát. Ez természetes, hiszen nem mindenki kész arra, hogy rögtön szállodát válasszon magának. Azonban ha szeretnéd újra webhelyedre csalogatni ezeket az érdeklődőket, akkor válaszd a remarketinget! A remarketing hirdetésekkel kifejezetten olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik korábban már érdeklődést mutattak szállodád iránt.

 

Remarketing hirdetéseket készíthetsz a Google hirdetési rendszerében, és a Facebookén is. Ezek a hirdetések emlékeztetik korábbi látogatóidat, hogy érdemes lenne mégis a te szállodádban foglalniuk szállást utazásukra.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!