Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Szállodamarketing trendek 2020-ra

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

2019 lassan a végéhez ér, ezért ideje elkezdeni felkészülni egy újabb sikeres esztendőre. Ilyenkor egy szállodában számításba kell venni az elmúlt év teljesítményét, de oda kell figyelni a jövőre utaló jelekre is. Éppen ezért gyűjtöttük össze a legfontosabb szállodamarketing trendeket 2020-ra, amikre már most jobb, ha elkezdesz készülni!

1. Ügyfélélmény-marketing

A vendéglátás esszenciája, hogy a vendégek sosem a szobáért, a termékekért, vagy akár a szolgáltatásokért fizetnek, hanem azért az átfogó élményért, amelyet ezek az elemek összességében nyújtanak.

 

Szállodamarketinged sikerei azon múlnak, hogy milyen élményt kínálsz vendégeidnek. Gondolkodj el rajta, hogy mi az a tulajdonság, amiben kimagasló minőséget nyújtasz – személyzeted végtelenül figyelmes, és mindig tettrekész? Egyedi felszereltséggel rendelkezel, amelyet egyetlen más szálloda sem kínál a környéken? Marketingkommunikációdat ezekre a kivételes pontokra kell összpontosítanod – arra, hogy miért jönnek szállodádba és töltik ott szívesen idejüket az emberek.

 

2. Hangalapú keresés

Egyre több vásárló használja okoseszközét, hogy diktálással keressen vele termékeket és szolgáltatásokat – például szállodai szobákat. Ezt az úgynevezett hangalapú keresést első sorban az különböztetni meg a hagyományos gépelős/bepötyögős keresésektől, hogy az emberek másképpen fogalmaznak szóban – mintha beszélgetnének valakivel.

 

Ha tehát szeretnéd szállodád webhelyét az ilyen keresésekre optimalizálni, akkor szöveges tartalmaidat is hasonló nyelvezettel kell megfogalmaznod. Az ilyen szövegek nem csak abban segítenek, hogy megjelenj a hangalapú keresésekre, hanem sokkal személyesebbé is teszik márkádat az érdeklődő utazni vágyók szemében.

 

3. Mesterséges intelligencia (MI)

A mesterséges intelligencia a szállodamarketing egyik legfontosabb elemévé vált az utóbbi években. Az MI segítségével különféle szempontok (érdeklődési körök, szükségletek, demográfiai adatok, stb.) szerint szegmentálhatod ügyfeleidet, hogy személyre szabott marketingkommunikációt folytathass velük.

 

Persze ha az MI-ről van szó, akkor nem hagyhatjuk ki a chatbotokat, amelyek világszerte több száz szálloda, és több ezer vendég kommunikációját könnyítik meg. Ezek a végtelenül hasznos „digitális ügyfélszolgálatosok” azonnal képesek információkat kínálni az érdeklődőknek, és a fejlettebb rendszerek még a foglalást is segítenek lebonyolítani. A gépi tanulással felruházott mesterséges intelligenciájú chatbotok folyamatosan figyelik és „tanulják” az ügyfelek viselkedését, hogy még hatékonyabb támogatást nyújthassanak nekik.

 

Az ügyfelek pedig egyre jobban megkedvelik őket, hiszen a chatbotok szó szerint mindig rendelkezésre állnak, sosem gorombák, és sosem türelmetlenek.

 

Szeretnéd hoteled online marketingjét hozzáértő kezekre bízni? Segítünk! Kialakítjuk online marketing stratégiádat, és természetesen a megvalósításban is segítünk, hogy behozhatatlan versenyelőnyt szerezhess! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE!

 

4. Influencer marketing

Az influencer marketing szinte minden ágazatba beférkőzött, és természetesen a vendéglátásnak sem kellett sokáig várnia, hogy hasznosíthassa a véleményvezérek befolyását. Az influencer marketing sokak szerint a gazdag márkák kiváltsága, pedig ez egyáltalán nincs így, ugyanis léteznek olyan kisebb, de sokkal érdeklődőbb követőbázissal rendelkező úgynevezett mikroinfluencerek, akik a „szupersztárok” árának töredékéért képesek látványos eredményeket elérni márkád nevében. Ők azok, akikkel érdemes lesz felvenni a 2020-as szállodamarketinged során, de jobb, ha már most elkezdesz keresgélni!

 

5. Virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR)

A virtuális valóságot és kiterjesztett valóságot (röviden VR és AR) a legfelkapottabb 2020-as szállodamarketing trendek közé sorolhatjuk. A VR lehetővé teszi például az leendő utazók számára, hogy egy digitális körutat tegyenek szállodádban, és „élőben” láthassák wellness részlegedet, szobáidat, vagy akár a szabadtéri medencét. Természetesen marketingvideóidban is alkalmazhatod a virtuális valóság technológiáját, hogy kreatív, csábító felvételeket kínálj az érdeklődőknek szállodádról.

 

A kiterjesztett valóság egy ritkábban emlegetett, mégis gyakrabban használt technológia. Habár leghíresebb példája a Pokémon Go volt, sok felhasználó napi szinten használ AR szűrőket, amikor selfie képet készít magáról egy közösségi platformra. A kérdés persze az, hogy hogyan hasznosíthatják ezt a technológiát. Nos, egy lehetőség például interaktív térképeket készíteni a szállodáról, amiket a felhasználók a telefonjukat maguk előtt tartva használhatnak a navigációhoz.

 

6. Felhasználói tartalmak és társadalmi bizonyíték

A felhasználói tartalmak különösen hatékonyak a szállodák és más turisztikai intézmények számára, ugyanis társadalmi bizonyítékul szolgálnak arról, hogy valóban érdemes ellátogatni egy helyre. A koncepció logikája egyszerű: amikor egy leendő utazó látja, hogy egy szállodáról sokan osztanak meg képeket, akkor ő is érdeklődni kezd majd iránta – elvégre ha ilyen sok embernek tetszik, akkor csak jó lehet, nem igaz?

 

Az embereknek manapság lehetőségük van arra, hogy minden nagyobb kiadás előtt utánanézzenek, hogy mit írnak mások az adott termékről vagy szolgáltatásról az interneten. Érdekli őket, hogy kényelmes-e a szálloda, hogy tiszták-e a fürdőszobák, az ágyak, hogy kedves-e a személyzet, és így tovább. Az online írt vélemények szintén a társadalmi bizonyíték kategóriájába tartoznak, és legalább annyit árthatnak egy szálloda hírnevének, mint amennyit segíthetnek neki.

 

7. Személyre szabás

A személyre szabás lehetővé teszi a cégek számára, hogy célzott tartalmakat kínáljanak ügyfeleiknek. Az emberek manapság elvárják, hogy a márkák egyéni bánásmódban részesítsék, és ne a tömeg részeként kezeljék őket. Szerencsére webhelyed és közösségi oldalaid analitikái temérdek ügyféladatot kínálnak, amelyeket felhasználhatsz 2020-as szállodamarketing stratégiádban.

 

Például személyre szabhatod kínálatodat, egyéni emaileket küldhetsz, és kifejezetten olyan felhasználókat célozhatsz meg tartalmaiddal a közösségi médián, akik biztosan érdeklődnének ezek iránt.

 

8. Remarketing

Bizonyára tisztában vagy vele, hogy rengeteg olyan érdeklődő látogató érkezett szállodád webhelyére, akik szétnéztek ugyan, és tetszett is, amit látnak, de végül mégsem foglaltak szobát. Ez természetes, hiszen nem mindenki kész arra, hogy rögtön szállodát válasszon magának. Azonban ha szeretnéd újra webhelyedre csalogatni ezeket az érdeklődőket, akkor válaszd a remarketinget! A remarketing hirdetésekkel kifejezetten olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik korábban már érdeklődést mutattak szállodád iránt.

 

Remarketing hirdetéseket készíthetsz a Google hirdetési rendszerében, és a Facebookén is. Ezek a hirdetések emlékeztetik korábbi látogatóidat, hogy érdemes lenne mégis a te szállodádban foglalniuk szállást utazásukra.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalmak indexelése
2020-11-17

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási...

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”    

Hogyan hirdess Facebookon fogorvosként? Mutatjuk!
2020-11-12

Facebook hirdetések fogorvosoknak – A komplett útmutató

Habár a legtöbb naprakész fogorvos tisztában van vele, hogy a Facebookon milyen fontosak is az organikus tartalmak, sokan még mindig nem egészítették ki marketingstratégiájukat a Facebook hirdetéseivel.

B2B tartalommarketing
2020-11-03

4 fontos tudnivaló a B2B tartalommarketingről

A tartalommarketing egy összetett feladat, főleg akkor, ha az ember gondolatvezetőként szeretné megkülönböztetni magát az iparágán belül, és nem szeretne elveszni a megannyi online tartalom tengerében.

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat
2020-10-29

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid...

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban
2020-10-27

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!