Szállodamarketing mobilon, mobilbarát szállodai webhely, mobilbarát hotel weboldal

Szállodamarketing 2020

Szállodamarketing mobilon: Miért elengedhetetlen, és hogyan legyen jó?

czsofi Szerző:
czsofi

A szállodamarketing egy bonyolult témakör, tele stratégiákkal, marketingeszközökkel, eljárásokkal és trendekkel, amelyeket egy szállodatulajdonosnak (vagy marketingesnek) muszáj elsajátítania. Tekintve, hogy az emberek többsége (ezt lejjebb bővebben is kifejtjük) mobileszközök segítségével keresgél az interneten, elengedhetetlen, hogy szállodádat az okostelefonozó felhasználók (és leendő vendégek) is felfedezhessék és megismerhessék.

 

A következőkben ebben szeretnénk segíteni. Mielőtt azonban kifejtenénk, hogy miről szól a szállodamarketing 2020-ban, vegyük át az alapokat!
 

Szállodamarketing 2020

Az utazók kategóriái

Vess egy pillantást az utazók alábbi kategóriáira, és próbáld eldönteni, hogy kik alkotnák szállodád ideális célközönségét.

 

Értékvadászok: Ezek az utazók a lehető legtöbbet szeretnék kihozni az útjaikból. Általában a 25-34-es korosztály tagjai, gyakran utaznak gyerekekkel, keretük pedig a közepes kategóriába sorolható. Előszeretettel olvasgatják mások véleményeit az interneten, szeretik a vízparti szállásokat és többnyire okostelefonon végzik kutatásaikat az utazáshoz.

 

Luxusutazók: A luxusutazók mindene az élvezet és hajlandók ezért mélyebben is a zsebeikbe nyúlni. Általában a 25-49-es korosztályt képviselik, városokba szeretnek utazni és nagyon alaposan átvizsgálják az online véleményeket.

 

Közösségi utazók: A 25-49 év közé eső közösségi utazók szeretik másokkal is megosztani élményeiket, ezért általában családban vagy baráti társaságokban utaznak. Gyakran tartanak velük gyerekek is, ezért szívesen fogadják a különböző felvigyázó, anomációs és egyéb, gyerekekre fókuszáló szolgáltatásokat. Habár közepes vagy magasabb kerettel rendelkeznek, fontosak nekik mások véleményei, legyen szó ismerősök ajánlásairól, vagy az online értékelésekről.

 

Független utazók: Szeretnek a maguk urai lenni, ha utazásról van szó, ezért gyakran utaznak egyedül egy kis kaland vagy kulturális felfedezés reményében. Keretük az alacsonyabb vagy a közepes kategóriába esik, viszonylag fiatalok és általában előszeretettel osztják meg élményeiket másokkal is a közösségi médián.

 

“Alapos” utazók: Ezeknek a 25-49 év közötti utazóknak nagyon konkrét hozzáállásuk van az utazásaik megtervezéséhez. Mindenképpen biztosítani szeretnék, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki útjaikból, ezért nem csak az úti célnak és a szállásnak néznek utána, hanem az egyéb programokat is számításba veszik a választáskor. Ez az alaposság már komolyabb módszereket igényel, ezért általában asztali számítógépeken vagy laptopokon néznek utána a dolgoknak. Vásárlói útjuk minden szakaszában odafigyelnek a korábbi ügyfelek véleményeire és javaslataira.

 

Visszatérő utazók: Mindenük az egyszerűség, ezért általában ugyanazokra a helyekre térnek vissza újra és újra, ha utazni szeretnének. A 35-64 éves korosztályt képviselik, és inkább pihenni szeretnének, mint aktívan tölteni az idejüket. Többnyire férfiak és alacsonyabb költségkerettel rendelkeznek.

 

A fentiek alapján láthatod, hogy első sorban kiket érdemes megcélozni a szállodai mobilmarketinggel. Szállodád típusa nagyban befolyásolja, hogy hogyan és kiknek népszerűsíted majd. Egy boutique szálloda és egy luxushotel egészen más utazókat foglalkoztathat, ezért fontos utánanézned, hogy kik alkotják ideális célközönségedet. 

 

Ha mindez megvan, akkor elkezdhetsz az apróbb részletekkel is foglalkozni, hogy szállodádat minél több utazó fedezhesse fel és ismerhesse meg mobileszközökön is!

 

Szállodamarketing mobilra 2020-ban

Az elmúlt évek során drasztikusan megnőtt a mobilról indított keresések száma, és ez természetesen az utazóközönség keresési szokásaira is vonatkozik. Számtalan olyan cikket és kutatási eredményt olvashattunk, megannyi előadást hallgathattunk végig, amelyek megjósolták ezt a trendet, de a Google néhány éve hivatalosan is bejelentette, hogy az emberek már többet keresnek okostelefonjaikról, mint a hagyományos asztali számítógépekről.

 

Úgy érzed, nem ismerik elegen a szállodádat? Valamiért nincs elég vendéged, konganak az ürességtől a hétköznapok, és rendezvények helyszínéül sem igen választják a hotelt? Ismerjük ezeket a problémákat, sok-sok szállodával dolgoztunk már együtt az elmúlt több mint egy évtizedben! Neked is tudunk segíteni. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

A keresőóriás ezen felbuzdulva vezette be a mobil-első indexelést, ami röviden azt jelenti, hogy a Google már egy ideje a webhelyek mobilos verzióját indexeli első körben, és a rangsorolásukat is ezek alapján végzi. A döntés arra hivatott ösztönözni a webhelytulajdonosokat, hogy egy mobil-első megközelítésre álljanak át.

 

2020-ban tehát a szállodamarketing webhelyed mobilos verziójával kell, hogy kezdődjön. Elengedhetetlen, hogy kifogástalan felhasználói élményt kínálja azoknak az utazni vágyóknak, akik szeretnének mobileszközükön megismerkedni szállodáddal és szobát foglalni abban.

 

Nézzük meg, hogy mi jellemző egy ilyen remek szállodai webhely mobilos verziójára:

  • A felhasználóknak nem kell belenagyítaniuk a képbe (az ujjaik széthúzásával), hogy mindent láthassanak.
  • Az oldalak csak fel-le görgethetők, oldalra nem.
  • Lehetőleg minél kevesebb Adobe Flash elem és felugró ablak szerepel a webhelyen.
  • A látogatók egyetlen koppintással felhívhatják a szállodát.
  • A Google Térkép interaktívan beépül a webhelybe, hogy a felhasználók azonnal lekérhessék az oda vezető útvonalat jelenlegi tartózkodási helyükről.
  • Az oldal tetején található logóra koppintva a felhasználók bármikor visszatérhetnek a kezdőlapra.
  • A keresőfunkció és a foglalási naptár minden oldalról gyorsan és könnyedén elérhetők.
  • A visszatérő vendégek űrlapjai automatikusan kitöltődnek.

 

Mindez gyors, egyszerű és akadálymentes böngészést és foglalást tesz lehetővé szállodai webhelyed mobilos verzióján, amit a Google is garantáltan nagyra értékel majd.

 

A mobilos szobafoglalás felhasználói pillanatai

A mobilon történő szobafoglalásnak négy meghatározó felhasználói „pillanata” van, amelyekkel szállodatulajdonosként tisztában kell lenned. Ezeket a pillanatokat a Google határozta meg a felhasználók motivációi alapján. Ezekre kell odafigyelned, ha szeretnél hatni a keresgélő felhasználókra, hogy végül ügyfelekké konvertálhasd őket:

 

1. „Menni szeretnék valahová” pillanatok

Habár sokak számára az utazás az év egyik legnagyobb költségű kiadása, nagyjából minden harmadik fő nem tudja, hogy hová szeretne elmenni, amikor ezt fontolgatja. Szállodádnak akkor és ott kell jelen lennie, amikor az embereket megcsapja az ihlet. Ehhez fel kell kutatnod az ilyenkor leggyakrabban használt keresőkifejezéseket, és ezekre kell optimalizálnod tartalmaidat. Ezzel elősegítheted, hogy szállodád az első találatok között jelenjen meg, valahányszor egy utazni vágyó felhasználó keresést indít egy őt érdeklő témában.

 

A millenáris korosztály tagjai közül minden második fő azt állítja, hogy mobilos keresgélés során találtak rá egy új utazási lehetőségre.

 

2. „Tervezni szeretnék valamit” pillanatok

Amikor egy felhasználóban kialakul az utazás iránti vágy, először az áraknak, szállodákról írt véleményeknek és utazási költségnek néz utána. 10-ből 7 utazó tart attól, hogy nem találja meg a legjobb árakat, ami bizonytalansághoz vezet. Azonban 10-ből 8 utazó szerint sokat segítenek nekik a döntésben az okostelefonjaikról szerzett információk.

 

Fontos tehát, hogy habár érdemes az egyszerűségre törekedni keresőtalálataid kialakításakor, igyekezz minél több információt kínálni az érdeklődők számára, hogy eloszlasd a bizonytalanságukat.

 

3. „Foglalni szeretnék” pillanatok

Ez egy olyan terület, amire a legtöbb utazó még mindig bizonytalansággal tekint. A felhasználók csupán egy negyede bízik abban, hogy ugyan azokat az információkat találja meg az okostelefonján, amint amelyeket asztali számítógépén, vagy egy laptopon.

 

Az ebből adódó aggályokat segíthetsz eloszlatni azzal, hogy a mobilról elhelyezett foglalásokra díjmentes visszamondást kínálsz a felhasználóknak. E mellett ügyelj rá, hogy a különböző folyamatok minél kevesebb lépésből álljanak a mobileszközökön (sokak számára a túl bonyolult foglalás jelenthet akadályt), és hogy a felhasználók bármikor könnyedén felvehessék veled a kapcsolatot, bármilyen eszközről is böngészik webhelyedet.

 

4. „Fel szeretnék fedezni valamit” pillanatok

Az utazók nagy része az után is sokat használja mobileszközét, hogy megkezdte utazását. Több, mint 80%-uk csak az érkezés után dönti el, hogy mit szeretne csinálni, és 90%-uk elvárja a szállodától vagy az utazási irodától, hogy előre tájékoztassák őket a legfontosabb információkról. Érdekli őket a várható időjárás, a tömegközlekedéssel kapcsolatos tudnivalók, a valutaváltási árfolyamok, az ajánlott programok a közelben és az őket is érintő hírek, újdonságok.

 

Az utazók kétharmada hűségesebb az olyan turisztikai márkákhoz, amelyek hasznos információkkal látják el őket az utazásaik alatt. Érdemes tehát minél több ilyet biztosítani számukra, ügyelve persze arra, hogy ne zaklasd vendégeidet 10 percenként újdonságokkal.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!