Facebook hirdetés hoteleknek, szállodahirdetés a Facebookon, hirdetés Facebookon szállodáknak - Komplex online marketing szállod

Szállodahirdetés a Facebookon

Szállodahirdetés a Facebookon: 6 gyakori hiba (és elkerülésük)

czsofi Szerző:
czsofi

A Facebook az egyik legkiválóbb közösségi platform szállodák számára, nem csupán azért, mert vizuális jellegű és több milliárd felhasználót foglalkoztat, hanem azért is, mert korszerű hirdetési lehetőségeket is kínál számukra.

Szállodahirdetés a Facebookon

Erről persze számos szállodamarketinges tud, azonban sokan vakon, „majd lesz belőle valami” mentalitással futnak neki a Facebook hirdetéseknek, ami a legtöbb esetben csupán pénzpazarlást eredményez konverziók helyett. Szóval mik a leggyakoribb hibák, amiket a szállodamarketingesek elkövetnek, amikor a Facebookon igyekeznek hirdetni? Lássuk most ezeket, és hogy hogyan kerülheted el őket!

 

1. Túl általános hirdetéscélzás

A Facebook részletes célzást tesz lehetővé, ha a hirdetésekről van szó, sokan azonban mégsem élnek ezzel a lehetőséggel annyira, amennyire lehetne. A túlzottan általános célzás segíthet ugyan eljuttatni szállodád nevét a megfelelő célközönséghez, de mindemellett sok olyan felhasználó is láthatja reklámjaidat, akik egyáltalán nem érdeklődnek kínálatod iránt.

 

Fontos tehát, hogy a megfelelő embereket célozd meg hirdetéseiddel. Ehhez két módszert érdemes használnod.

 

Az egyik módszer nagyon szigorúan szűkre fogni a megcélzottak listáját. Oszd fel célközönségedet „mikroközönségekre”, akiket több szempont alapján szűkítesz le egy nagyon konkrét ügyféltípusra. Ezeknek az embereknek sokkal könnyebb testreszabott hirdetéseket készíteni, így nagyobb esélyed is lesz rá, hogy konvertáljanak. A másik módszer egy nagyobb, általánosabb közönséget megcélozni, de egyben remarketinget (azaz újracélzást) is használni rajtuk korábbi viselkedésük, érdeklődéseik szerint. Célozd újra azokat, akik jártak már szállodád webhelyén, de nem konvertáltak, vagy megnézték néhány videódat Facebook oldaladon, és így tovább. Ezek a felhasználók sokkal valószínűbb, hogy pozitívan reagálnak majd marketingüzenetidre.

 

Ez a két véglet a legjobb megoldás, hiszen ha a kettő között próbálsz célozni, üzeneted túl általános lesz közönséged számára, így nem ér majd igazán célba náluk – megjelenhet ugyan nekik, de ha nem szól nekik, akkor nem lesz elég hatásos.

 

2. Rosszul végzett remarketing

Mint említettük, általános célzású hirdetésekkel nem sokra mész majd a Facebookon, ha szeretnéd népszerűbbé tenni szállodádat. Sokkal több sikerrel járhatsz, ha egy olyan közönségnek közvetíted marketingüzeneteidet, amely már ismeri márkádat és korábban érdeklődést mutatott iránta.

 

A remarketinghez egy olyan közönségre lesz szükséged, amely ilyen felhasználókból áll. Ezt többféleképpen összeállíthatod. Például feltöltheted email listádat, amelyből a Facebook kikeresi az adott emaillel regisztrált felhasználókat egy saját közönséghez. Emellett megadhatod, hogy webhelyed korábbi látogatóinak szeretnél-e hirdetni (ehhez már egy ideje működő Facebook-képpontra lesz szükséged), vagy korábbi Facebookon végzett műveleteik szerint is besorolhatod közönségedet. Ez utóbbira jó példa a felhasználóknak remarketingelni, akik korábban valamilyen műveletet végeztek egy célzott hirdetéseddel. Emellett hasonmás célközönségeket is használhatsz, amelyeket a Facebook az általad megcélzott felhasználókhoz hasonló személyekből állít össze.

 

Szeretnél eredményes Facebook hirdetéseket szállodádnak? Szeretnéd kihozni a legtöbbet online marketingedből? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

3. A lehetőségek figyelmen kívül hagyása

A Facebook számos eszközt, lehetőséget és tudást ad a szállodamarketingesek kezébe, akiknek nincs más dolguk, mint ezeket összerakni és egy hatásos, szinte személyre szóló hirdetést alkotni belőlük.

 

A Facebook például lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet azokra az időpontokra időzítsd, amikor célközönséged tagjai legfogékonyabbak lennének rájuk. Tartozik szállodádhoz egy étterem, ami külsős vendégeket is vár? Futtasd hirdetéseidet egy-két órával ebéd előtt, hogy az embereknek legyen idejük értesülni róla. Ne feledd továbbá, hogy az emberek többsége okostelefonjáról éri el az internetet, ezért fontos, hogy mobilra készített anyagokkal, pl. videókkal is kiegészítsd célzott hirdetéseidet. A telefonról böngészők fölrajzilag is célozhatók, ami azt jelenti, hogy a tartózkodási helyük szerint más jellegű hirdetéseket mutathatsz nekik – ezt mindenképpen érdemes kihasználni, ha több szálloda is tartozik márkád alá.

 

Összességében próbáld beleképzelni magad ideális ügyfeled helyébe, és egy olyan hirdetést alkotni, ami pont úgy szólítja meg őt, hogy a legjobban hasson rá.

 

5. Nem megfelelő időzítés

A megfelelően időzített reklámok garantált eredményeket hoznak – a kérdés csak az, hogy hogyan időzítheted helyesen hirdetéseidet a Facebookon.

 

A szállodamarketingesek számára a platform egy külön funkciót fejlesztett pontosan erre a célra, amely az „Utazás megfontolása” nevet viseli, amelyet a Facebook a következőképpen mutat be:
„Az „Utazás megfontolása” funkció segítségével optimalizálhatod a hirdetés megjelenítését az utazni kívánó emberek szélesebb célközönségének eléréséhez. Gépi tanulás segítségével előbbre soroljuk a hirdetésed megjelenítését azoknál az utazóknál, akik valószínűleg utat foglalnak.”

 

A Facebook tehát kifejezetten olyan felhasználóknak igyekszik megjeleníteni hirdetéseidet, akik viselkedésük alapján nagy valószínűséggel utazni terveznek. Ezen kívül máshogyan is optimalizálhatod kampányaidat.

 

Például válassz egy ki egy eseményt vagy ünnepnapot, és használd ki azt, hogy valami egyedit kínálj vendégeidnek. Például ahelyett, hogy a Valentin napra kedvezményes ajánlatokat kínálsz a pároknak, kínáld azokat egész hónapban.

 

Célozd kampányaidat személyre szabott ajánlatokkal a felhasználók születésnapjai, évfordulói és más életeseményei előtt – ezek teljesen automatikusan is futhatnak. Vagy célozd meg volt vendégeidet közel egy évvel legutóbbi látogatásuk után. Fontos tehát, hogy odafigyelj hirdetéseid időzítésére!

 

6. A bevétel helytelen nyomon követése

Az online marketingben elengedhetetlen, hogy tudd, mely csatornák mekkora bevételt termelnek márkád számára, hiszen csak így tudod nyomon követni, hogy melyekkel érdemes foglalkozni és melyek pazarolják csak a költségvetésedet. Habár ennek beállítása kissé körülményes és időigényes, a Google Analytics segíthet számon tartani, hogy mely csatornáid mennyire hatékonyak a konverzióösztönzésben.

 

A vezetőségnek is fontos, hogy konkrét számadatokkal tudd bizonyítani Facebook hirdetéseid hatékonyságát, hiszen csak valódi eredményekkel biztosíthatod projektjeid jövendőbeli költségvetését.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok