Facebook hirdetés hoteleknek, szállodahirdetés a Facebookon, hirdetés Facebookon szállodáknak - Komplex online marketing szállodáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Szállodahirdetés a Facebookon: 6 gyakori hiba (és elkerülésük)

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A Facebook az egyik legkiválóbb közösségi platform szállodák számára, nem csupán azért, mert vizuális jellegű és több milliárd felhasználót foglalkoztat, hanem azért is, mert korszerű hirdetési lehetőségeket is kínál számukra.

Erről persze számos szállodamarketinges tud, azonban sokan vakon, „majd lesz belőle valami” mentalitással futnak neki a Facebook hirdetéseknek, ami a legtöbb esetben csupán pénzpazarlást eredményez konverziók helyett. Szóval mik a leggyakoribb hibák, amiket a szállodamarketingesek elkövetnek, amikor a Facebookon igyekeznek hirdetni? Lássuk most ezeket, és hogy hogyan kerülheted el őket!

 

1. Túl általános hirdetéscélzás

A Facebook részletes célzást tesz lehetővé, ha a hirdetésekről van szó, sokan azonban mégsem élnek ezzel a lehetőséggel annyira, amennyire lehetne. A túlzottan általános célzás segíthet ugyan eljuttatni szállodád nevét a megfelelő célközönséghez, de mindemellett sok olyan felhasználó is láthatja reklámjaidat, akik egyáltalán nem érdeklődnek kínálatod iránt.

 

Fontos tehát, hogy a megfelelő embereket célozd meg hirdetéseiddel. Ehhez két módszert érdemes használnod.

 

Az egyik módszer nagyon szigorúan szűkre fogni a megcélzottak listáját. Oszd fel célközönségedet „mikroközönségekre”, akiket több szempont alapján szűkítesz le egy nagyon konkrét ügyféltípusra. Ezeknek az embereknek sokkal könnyebb testreszabott hirdetéseket készíteni, így nagyobb esélyed is lesz rá, hogy konvertáljanak. A másik módszer egy nagyobb, általánosabb közönséget megcélozni, de egyben remarketinget (azaz újracélzást) is használni rajtuk korábbi viselkedésük, érdeklődéseik szerint. Célozd újra azokat, akik jártak már szállodád webhelyén, de nem konvertáltak, vagy megnézték néhány videódat Facebook oldaladon, és így tovább. Ezek a felhasználók sokkal valószínűbb, hogy pozitívan reagálnak majd marketingüzenetidre.

 

Ez a két véglet a legjobb megoldás, hiszen ha a kettő között próbálsz célozni, üzeneted túl általános lesz közönséged számára, így nem ér majd igazán célba náluk – megjelenhet ugyan nekik, de ha nem szól nekik, akkor nem lesz elég hatásos.

 

2. Rosszul végzett remarketing

Mint említettük, általános célzású hirdetésekkel nem sokra mész majd a Facebookon, ha szeretnéd népszerűbbé tenni szállodádat. Sokkal több sikerrel járhatsz, ha egy olyan közönségnek közvetíted marketingüzeneteidet, amely már ismeri márkádat és korábban érdeklődést mutatott iránta.

 

A remarketinghez egy olyan közönségre lesz szükséged, amely ilyen felhasználókból áll. Ezt többféleképpen összeállíthatod. Például feltöltheted email listádat, amelyből a Facebook kikeresi az adott emaillel regisztrált felhasználókat egy saját közönséghez. Emellett megadhatod, hogy webhelyed korábbi látogatóinak szeretnél-e hirdetni (ehhez már egy ideje működő Facebook-képpontra lesz szükséged), vagy korábbi Facebookon végzett műveleteik szerint is besorolhatod közönségedet. Ez utóbbira jó példa a felhasználóknak remarketingelni, akik korábban valamilyen műveletet végeztek egy célzott hirdetéseddel. Emellett hasonmás célközönségeket is használhatsz, amelyeket a Facebook az általad megcélzott felhasználókhoz hasonló személyekből állít össze.

 

Szeretnél eredményes Facebook hirdetéseket szállodádnak? Szeretnéd kihozni a legtöbbet online marketingedből? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

3. A lehetőségek figyelmen kívül hagyása

A Facebook számos eszközt, lehetőséget és tudást ad a szállodamarketingesek kezébe, akiknek nincs más dolguk, mint ezeket összerakni és egy hatásos, szinte személyre szóló hirdetést alkotni belőlük.

 

A Facebook például lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet azokra az időpontokra időzítsd, amikor célközönséged tagjai legfogékonyabbak lennének rájuk. Tartozik szállodádhoz egy étterem, ami külsős vendégeket is vár? Futtasd hirdetéseidet egy-két órával ebéd előtt, hogy az embereknek legyen idejük értesülni róla. Ne feledd továbbá, hogy az emberek többsége okostelefonjáról éri el az internetet, ezért fontos, hogy mobilra készített anyagokkal, pl. videókkal is kiegészítsd célzott hirdetéseidet. A telefonról böngészők fölrajzilag is célozhatók, ami azt jelenti, hogy a tartózkodási helyük szerint más jellegű hirdetéseket mutathatsz nekik – ezt mindenképpen érdemes kihasználni, ha több szálloda is tartozik márkád alá.

 

Összességében próbáld beleképzelni magad ideális ügyfeled helyébe, és egy olyan hirdetést alkotni, ami pont úgy szólítja meg őt, hogy a legjobban hasson rá.

 

5. Nem megfelelő időzítés

A megfelelően időzített reklámok garantált eredményeket hoznak – a kérdés csak az, hogy hogyan időzítheted helyesen hirdetéseidet a Facebookon.

 

A szállodamarketingesek számára a platform egy külön funkciót fejlesztett pontosan erre a célra, amely az „Utazás megfontolása” nevet viseli, amelyet a Facebook a következőképpen mutat be:
„Az „Utazás megfontolása” funkció segítségével optimalizálhatod a hirdetés megjelenítését az utazni kívánó emberek szélesebb célközönségének eléréséhez. Gépi tanulás segítségével előbbre soroljuk a hirdetésed megjelenítését azoknál az utazóknál, akik valószínűleg utat foglalnak.”

 

A Facebook tehát kifejezetten olyan felhasználóknak igyekszik megjeleníteni hirdetéseidet, akik viselkedésük alapján nagy valószínűséggel utazni terveznek. Ezen kívül máshogyan is optimalizálhatod kampányaidat.

 

Például válassz egy ki egy eseményt vagy ünnepnapot, és használd ki azt, hogy valami egyedit kínálj vendégeidnek. Például ahelyett, hogy a Valentin napra kedvezményes ajánlatokat kínálsz a pároknak, kínáld azokat egész hónapban.

 

Célozd kampányaidat személyre szabott ajánlatokkal a felhasználók születésnapjai, évfordulói és más életeseményei előtt – ezek teljesen automatikusan is futhatnak. Vagy célozd meg volt vendégeidet közel egy évvel legutóbbi látogatásuk után. Fontos tehát, hogy odafigyelj hirdetéseid időzítésére!

 

6. A bevétel helytelen nyomon követése

Az online marketingben elengedhetetlen, hogy tudd, mely csatornák mekkora bevételt termelnek márkád számára, hiszen csak így tudod nyomon követni, hogy melyekkel érdemes foglalkozni és melyek pazarolják csak a költségvetésedet. Habár ennek beállítása kissé körülményes és időigényes, a Google Analytics segíthet számon tartani, hogy mely csatornáid mennyire hatékonyak a konverzióösztönzésben.

 

A vezetőségnek is fontos, hogy konkrét számadatokkal tudd bizonyítani Facebook hirdetéseid hatékonyságát, hiszen csak valódi eredményekkel biztosíthatod projektjeid jövendőbeli költségvetését.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!