Web újratervezés 2019-ben: útmutató röviden

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egy rövid útmutató webhelyed szakszerű újratervezéséhez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Azonban ahogy múlik az idő, folyamatosan új technológiák bukkannak fel, amelyek a webdesign világát is a feje tetejére állíthatják, arról nem is beszélve, hogy az emberek preferenciái is rendszeresen változnak. Ennek köszönhetően a néhány évvel ezelőtt korszakalkotó, modern designok mára elavultként, ósdiként hatnak, és elhanyagoltságot tükröznek a látogatók szemébe.

Fontos tehát, hogy webhelyedet naprakészen tartsd. Ehhez persze folyamatos karbantartás szükséges, de elképzelhető, hogy komolyabb változtatásokra lesz szükséged. Ebben a cikkben egy rövid, de információkkal teli útmutatót kínálunk ahhoz, hogy mikor, miért, és hogyan tervezd újra céged webhelyét!

 

Miből állapíthatod meg, hogy szükséged van-e céges webhelyed újratervezésére?

Mielőtt időt, energiát, és pénzt fektetnél webhelyed újratervezésére, tudnod kell, hogy egyáltalán miért lenne szükséged erre. Egy komplett webhely-redesign leggyakoribb okai a következők:

 

A webhely nem termel érdeklődőket vagy értékesítéseket

Egy webhely teljesítményét számos tényező ronthatja – például a nem megfelelően kivitelezett marketing, vagy éppen a szektorodra jellemző trendek változása. Azonban ha webhelyed forgalma nem csökken, de konverzióid száma igen, akkor esélyes, hogy új megközelítésre van szükség.

 

Az ügyfelek arra panaszkodnak, hogy nehéz használni a webhelyet

Bármilyen gondosan megtervezett, optimalizált webhelyed is van, mindig lesz néhány olyan felhasználó, aki még ezt is túl bonyolultnak tartja, elvégre nem mindenki tölti napjának nagy részét az interneten, hogy a kisujjában legyenek ezek a dolgok. Azonban ha hirtelen a szokottnál lényegesen több panasz érkezik a webhely használhatóságára, akkor a probléma rögtön prioritássá válik.

 

A webhely elavultnak tűnik

Gyakori probléma a designerek és webmesterek világában, hogy ha valaki órákat, napokat, vagy heteket dolgozik egy webhely összeállításával, akkor hajlamos nem észrevenni az esetleges hibákat alkotásában. Ez persze nem szándékosan történik, de ettől függetlenül mások pillanatok alatt kiszúrhatják ezeket a problémákat, különösen akkor, ha az egész webhely elavultnak tűnik a versenytársak mellett.

 

Érdemes webhelyedet más, hasonló témájú, sikeres alternatívákhoz hasonlítani, és megfigyelni, hogy a tiédnél jobban teljesítők miben különböznek saját alkotásodtól. Nem árt, ha saját webhelyedet összeveted kedvenc webhelyeddel, még akkor is, ha az teljesen más iparágat is fed le. Mi az, amit annyira vonzónak találsz ebben a webhelyben? Ami miatt élvezet használni, navigálni, keresgélni rajta? Ha sikerül választ adnod ezekre a kérdésekre, akkor ezeket máris írhatod fel új webdesignod ötletei közé (persze csak mint irányelveket, nem konkrét utánzás céljából).

 

Hogyan érdemes lebonyolítani egy webhely újratervezését?

Teljesen konkrét tippeket nem adhatunk, hiszen minden webhely teljesen egyedi, saját célokkal, funkciókkal, felépítéssel, és esetleges problémákkal, amelyek megoldásra várnak. Azonban ha követed az alábbi általános lépéseket, és alkalmazod őket saját helyzetedre, akkor lesz egy nagyon is konkrét feladatlistád, amely alapján összeszedetten és céltudatosan tervezheted újra webhelyed problémás részeit. 

 

1. Azonosítsd webhelyed legsúlyosabb problémáit

Először is derítsd ki és jegyezd fel, hogy webhelyed mely részei nem tesznek eleget a legújabb szabványoknak, és/vagy célközönséged elvárásainak. Ezek azok a problémák, amikre új designodnak megoldást kell kínálnia.

 

2. Tudd, hogy mik ügyfeleid szándékai

Ahhoz, hogy webhelyed jól teljesíthessen, tudnod kell, hogy egyáltalán milyen szándékkal látogatják a felhasználók. A különböző látogatók más és más célokkal érkeznek webhelyedre, amiket mind észben kell tartanod az újratervezéskor.

 

3. Tűzd ki új webhelyed saját céljait

Ahhoz, hogy tudd, sikerrel járt-e webhelyed újratervezése, konkrét célokat kell kitűznöd magad elé. Ezek a célok egyrészt irányt mutatnak az újratervezés során, másrészt lesz mihez mérned teljesítményét, miután elkészült az új verzió. Például ha a célod az, hogy több konverziót termelj új webhelyeddel, akkor már tudni fogod, hogy melyik az a mutató, ami az újratervezés sikereiről árulkodik majd.

 

4. Mérd fel a versenyhelyzetet

Webhelyed újratervezését nem alapozhatod kifejezetten arra, hogy mások mit csinálnak, de ha tisztában vagy a versenyhelyzettel, az sokat segíthet új webhelyed megalkotása során.

 

5. Bontsd fázisokra a projektet

Egy webhely újratervezése komoly feladat, amit jó ötlet különálló fázisokra bontani, hogy egyszerre csak egy dologgal kelljen foglalkoznod (vagy csapatodnak). A fázisokat, vagy lépéseket persze te határozod meg a projekt sajátosságai szerint, de érdemes úgy összeállítani ezeket, hogy egymásra épüljenek, és egy adott lépés mindig a következőt készítse elő, alapozza meg.

 

6. Mérj, kísérletezz, és hasznosítsd az eredményeket

Miután rengeteg időt, munkát, és jó eséllyel pénzt is fektetsz webhelyed újratervezésébe, óriási hiba lenne veszni hagyni mindezt azzal, hogy nem méred aprólékosan törekvéseid eredményeit. Miután webhelyed új verziója nyilvánossá válik, folyamatosan kövesd nyomon a számodra kritikus mutatókat (legyen az a látogatók száma, a konverziós arány, a webhelyen töltött idő, stb.), hogy tudd, sikerrel járt-e a projekt. Ne ess pánikba, ha nem éred el a kitűzött értékeket, hanem használd fel ezeket az eredményeket, hogy tovább tökéletesítsd webhelyedet.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!