Web újratervezés 2019-ben: útmutató röviden

Rövid útmutató a webed újratervezéséhez

Egy rövid útmutató webhelyed szakszerű újratervezéséhez

Rövid útmutató a webed újratervezéséhez

Azonban ahogy múlik az idő, folyamatosan új technológiák bukkannak fel, amelyek a webdesign világát is a feje tetejére állíthatják, arról nem is beszélve, hogy az emberek preferenciái is rendszeresen változnak. Ennek köszönhetően a néhány évvel ezelőtt korszakalkotó, modern designok mára elavultként, ósdiként hatnak, és elhanyagoltságot tükröznek a látogatók szemébe.

Fontos tehát, hogy webhelyedet naprakészen tartsd. Ehhez persze folyamatos karbantartás szükséges, de elképzelhető, hogy komolyabb változtatásokra lesz szükséged. Ebben a cikkben egy rövid, de információkkal teli útmutatót kínálunk ahhoz, hogy mikor, miért, és hogyan tervezd újra céged webhelyét!

 

Miből állapíthatod meg, hogy szükséged van-e céges webhelyed újratervezésére?

Mielőtt időt, energiát, és pénzt fektetnél webhelyed újratervezésére, tudnod kell, hogy egyáltalán miért lenne szükséged erre. Egy komplett webhely-redesign leggyakoribb okai a következők:

 

A webhely nem termel érdeklődőket vagy értékesítéseket

Egy webhely teljesítményét számos tényező ronthatja – például a nem megfelelően kivitelezett marketing, vagy éppen a szektorodra jellemző trendek változása. Azonban ha webhelyed forgalma nem csökken, de konverzióid száma igen, akkor esélyes, hogy új megközelítésre van szükség.

 

Az ügyfelek arra panaszkodnak, hogy nehéz használni a webhelyet

Bármilyen gondosan megtervezett, optimalizált webhelyed is van, mindig lesz néhány olyan felhasználó, aki még ezt is túl bonyolultnak tartja, elvégre nem mindenki tölti napjának nagy részét az interneten, hogy a kisujjában legyenek ezek a dolgok. Azonban ha hirtelen a szokottnál lényegesen több panasz érkezik a webhely használhatóságára, akkor a probléma rögtön prioritássá válik.

 

A webhely elavultnak tűnik

Gyakori probléma a designerek és webmesterek világában, hogy ha valaki órákat, napokat, vagy heteket dolgozik egy webhely összeállításával, akkor hajlamos nem észrevenni az esetleges hibákat alkotásában. Ez persze nem szándékosan történik, de ettől függetlenül mások pillanatok alatt kiszúrhatják ezeket a problémákat, különösen akkor, ha az egész webhely elavultnak tűnik a versenytársak mellett.

 

Érdemes webhelyedet más, hasonló témájú, sikeres alternatívákhoz hasonlítani, és megfigyelni, hogy a tiédnél jobban teljesítők miben különböznek saját alkotásodtól. Nem árt, ha saját webhelyedet összeveted kedvenc webhelyeddel, még akkor is, ha az teljesen más iparágat is fed le. Mi az, amit annyira vonzónak találsz ebben a webhelyben? Ami miatt élvezet használni, navigálni, keresgélni rajta? Ha sikerül választ adnod ezekre a kérdésekre, akkor ezeket máris írhatod fel új webdesignod ötletei közé (persze csak mint irányelveket, nem konkrét utánzás céljából).

 

Hogyan érdemes lebonyolítani egy webhely újratervezését?

Teljesen konkrét tippeket nem adhatunk, hiszen minden webhely teljesen egyedi, saját célokkal, funkciókkal, felépítéssel, és esetleges problémákkal, amelyek megoldásra várnak. Azonban ha követed az alábbi általános lépéseket, és alkalmazod őket saját helyzetedre, akkor lesz egy nagyon is konkrét feladatlistád, amely alapján összeszedetten és céltudatosan tervezheted újra webhelyed problémás részeit. 

 

1. Azonosítsd webhelyed legsúlyosabb problémáit

Először is derítsd ki és jegyezd fel, hogy webhelyed mely részei nem tesznek eleget a legújabb szabványoknak, és/vagy célközönséged elvárásainak. Ezek azok a problémák, amikre új designodnak megoldást kell kínálnia.

 

2. Tudd, hogy mik ügyfeleid szándékai

Ahhoz, hogy webhelyed jól teljesíthessen, tudnod kell, hogy egyáltalán milyen szándékkal látogatják a felhasználók. A különböző látogatók más és más célokkal érkeznek webhelyedre, amiket mind észben kell tartanod az újratervezéskor.

 

3. Tűzd ki új webhelyed saját céljait

Ahhoz, hogy tudd, sikerrel járt-e webhelyed újratervezése, konkrét célokat kell kitűznöd magad elé. Ezek a célok egyrészt irányt mutatnak az újratervezés során, másrészt lesz mihez mérned teljesítményét, miután elkészült az új verzió. Például ha a célod az, hogy több konverziót termelj új webhelyeddel, akkor már tudni fogod, hogy melyik az a mutató, ami az újratervezés sikereiről árulkodik majd.

 

4. Mérd fel a versenyhelyzetet

Webhelyed újratervezését nem alapozhatod kifejezetten arra, hogy mások mit csinálnak, de ha tisztában vagy a versenyhelyzettel, az sokat segíthet új webhelyed megalkotása során.

 

5. Bontsd fázisokra a projektet

Egy webhely újratervezése komoly feladat, amit jó ötlet különálló fázisokra bontani, hogy egyszerre csak egy dologgal kelljen foglalkoznod (vagy csapatodnak). A fázisokat, vagy lépéseket persze te határozod meg a projekt sajátosságai szerint, de érdemes úgy összeállítani ezeket, hogy egymásra épüljenek, és egy adott lépés mindig a következőt készítse elő, alapozza meg.

 

6. Mérj, kísérletezz, és hasznosítsd az eredményeket

Miután rengeteg időt, munkát, és jó eséllyel pénzt is fektetsz webhelyed újratervezésébe, óriási hiba lenne veszni hagyni mindezt azzal, hogy nem méred aprólékosan törekvéseid eredményeit. Miután webhelyed új verziója nyilvánossá válik, folyamatosan kövesd nyomon a számodra kritikus mutatókat (legyen az a látogatók száma, a konverziós arány, a webhelyen töltött idő, stb.), hogy tudd, sikerrel járt-e a projekt. Ne ess pánikba, ha nem éred el a kitűzött értékeket, hanem használd fel ezeket az eredményeket, hogy tovább tökéletesítsd webhelyedet.
 

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok