Függetlenül attól, hogy részt tervezel-e venni egy rendezvényen, vagy éppen te szervezed azt, a rendezvénymarketing több okból is komoly feladatot jelenthet számodra. Természetesen minkét opciónak megvannak a maga kihívásai és akadályai, amelyeket le kell küzdened: résztvevőként versengened kell majd a vendégek figyelméért, míg rendezőként meg kell győznöd a meghívottakat arról, hogy érdemes lesz időt szakítaniuk a részvételre.
A következőkben mindkét helyzetről szót ejtünk majd! Kezdjük a résztvevői oldallal!
Rendezvénymarketing résztvevőknek: Hogyan népszerűsítsd jelenlétedet vagy standodat egy rendezvényen
Sok cég előszeretettel szponzorál egy standot valamilyen rendezvényen, jelenlét- és márkaépítés céljából, illetve hogy minél több érdeklődőt vonzzon maga felé. Habár ez egy hatékony módszer lehet márkád számára, megvannak a saját kihívásai, hiszen más cégekkel kell majd versenyezned (akár több tucattal is) a látogatók figyelméért.
1. Készíts földrajzi célzású kereső- és közösségi kampányokat, és használd a megfelelő hashtageket
A földrajzi célzás végtelenül hasznos egy ilyen rendezvény előtt. Fontos, hogy tudasd közönségeddel, hogy részt veszel majd a rendezvényen, hiszen fizetsz a részvételért. Használd ki a lehetőséget, hogy tovább népszerűsítsd márkád jelenlétét az esemény előtt néhány földrajzi célzású kereső- és közösségi hirdetések segítségével.
Persze a legtöbben ilyenkor szívesebben nyúlnak email listájukhoz, azonban abban valószínűséggel nem szerepel majd minden lehetséges érdeklődő – ezért éri meg célzott módszerekkel elérni ezeket az embereket. Mindenképpen használd a rendezvény nevét és hashtagjét hirdetésedben, és mutasd be, hogy mit kínálsz majd az eseményen.
2. Kövesd a rendezvény hashtagjét és az aköré épülő beszélgetéseket
A hashtagek létszükségletté válnak a rendezvények felvezető fázisában. Minden komolyabb rendezvénynek lesz egy saját hashtagje, amit kihasználhatsz, ha saját standdal készülsz megjelenni rajta. A fő ok az, hogy a meghívottak általában már jóval a rendezvény előtt elkezdik megvitatni a különböző dolgokat, ezekre az eszmecserékre pedig könnyedén rátalálhatsz, ha követed a megfelelő hashtageket.
Legyen szó a legközelebbi szállásokról, vagy a várható programokról, ezekbe a beszélgetésekbe kell becsatlakoznod – válaszolj a kérdésekre, tegyél fel te is néhányat (persze mindezt márkád fiókjával), és hintsd el itt-ott, hogy márkád is részt vesz majd a rendezvényen.
3. Használd az Instagram történetek (Stories) funkcióját
Az Instagram történetekkel már biztosan találkoztál a platform böngészése közben, jobb esetben pedig használod is őket Instagram stratégiád részeként. Nos, ezek a rendezvény előtt is jól jönnek majd – bemutathatod rajta, hogy csapatod hogy készül a nagy eseményre, illetve bemutatkozhatnak azok a személyek is, akik márkádat képviselik majd a standnál. A történetek funkció remek lehetőséget kínál az érdeklődők elérésére, főleg ha kreatívan tudod prezentálni a híreket a rendezvényről.
4. Vond be az ügyfélszolgálatot és az értékesítési osztályt is
Ne feledkezz meg a szájról szájra terjedő híresztelés erejéről sem, amiben az ügyfelekkel foglalkozó kollégáid rengeteget segíthetnek. Hívd össze az ügyfélszolgálatos és értékesítési munkatársakat (vagy legalább küldj nekik egy emailt), és kérd meg őket, hogy említsék meg minél több ügyfélnek, hogy márkáddal a közelgő rendezvényen is „találkozhatnak”.
Szeretnéd a legtöbbet kihozni rendezvényed online kommunikációjából? Kérd a segítségünket IDE kattintva, veled együtt, kéz a kézben visszük sikerre az eseményt!
Rendezvénymarketing rendezőknek: Hogyan csábíts el minél több szponzort rendezvényedre
A következő rész azoknak a cégeknek szól, amelyek a rendezvények szervezői oldalán állnak, és szeretnék, ha minél több kiállító és vendég érkezne a tervezett eseményre.
5. Vesd be teljes marketingarzenálodat
Ha rendezvényt szervezel, akkor adatbázisod minden tagja lehetséges résztvevő, ezért mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy elcsábítsd őket. Ehhez minden marketingeszközödet be kell vetned az emailtől kezdve a közösségi médián át a display hirdetésekig.
Ne add fel, ha valaki nem reagál egyből pozitívan hívásodra – bármilyen csatornán keresztül is történjen az. Ezeket a lehetséges résztvevőket add hozzá az újracélzandók listájához, és néhány nappal később keresd fel őket újra egy másik, és/vagy ugyanazon csatornán keresztül, amíg nem konvertálnak.
6. Készíts egy saját landing oldalt rendezvényednek
Mindenképpen érdemes létrehozni egy saját landing oldalt webhelyend belül a rendezvény számára, vagy akár egy saját webhelyet is. Ez különösen fontos, hiszen kell egy olyan információs felület, ahol az érdeklődők minden fontos részletet megtudhatnak rendezvényedről.
De milyen információkról is van szó? Nos a következő csak egy rövid lista:
- Időpont és helyszín
- Megközelíthetőség
- Egy bemutatkozó, kedvcsináló videó
- Egy részletes programterv
- Egy „GYIK” oldal
- Egy külön rész, ami elmagyarázza, hogy miért érdemes részt venni a rendezvényen
- Információ a kiállítóknak
- Egy külön rész a jegyvásárlásról (ha jegyhez kötött a látogatás)
- Szponzorinformációk
7. Mutasd meg, hogy miért érdemes részt venni a rendezvényeden
Fektess különleges hangsúlyt arra, hogy milyen előnyei vannak a részvételnek. Erős indokokkal kell előállnod, hiszen üzleti az üzleti jellegű rendezvényekre általában elfoglalt üzletemberek járnak el, akiknek meg kell győzniük a főnökeiket, hogy elengedjék őket ezekre.
A bemutatóvideók, korábbi résztvevők véleményei, és néhány vastag statisztika nagyon meggyőzően tudnak hatni.
8. Indíts jegy-nyereményjátékot
Az emberek szeretik az ingyenes dolgokat, és ha a látogatás jegyhez kötött, akkor ki is sorsolhatsz néhányat azok között, akik szívesen részt vennének egy kis játékban a rendezvény előtt. Még egy-két ingyenes jegy felajánlásával is tovább népszerűsítheted rendezvényedet.
Indíts közösségi hirdetéseket, csinálj egy versenyhashtaget, küldj ki emaileket – tehát tudasd az emberekkel, hogy mit nyerhetnek, és hogyan. Még ha valaki nem is nevez, már maga a tény, hogy tud a rendezvényről egy új lehetséges érdeklődőt jelent majd.
A nyereményjáték történhet a szokásos sablonok alapján – megosztások, hashtaggel ellátott posztok, és így tovább. Érdemes minél előbb lebonyolítani a versenyt, hogy minél előbb kisorsolhasd a nyereményeket, hiszen sokak már hónapokra előre megveszik a jegyeket.
9. Osztogass értelmes ajándékokat
Ha voltál már nagyobb konferencián, vagy hasonló jellegű rendezvényen, akkor bizonyára te is rengeteg haszontalan szórólappal, és más kacattal a kezedben távoztál onnan. A legtöbbeknél az ilyen szemét nagy része az első kukában landol, amit meglátnak, ezért ha már kiadod rá a pénzt, talán jobb lenne valami értelmesebbre fordítani azt, nem igaz?
Gondolj bele, hogy mi lenne igazán hasznos vendégeidnek. Egy márkás szatyor, amiben azt a sok mindent hazavihetik, amit a kiállítóktól kapnak? Esetleg egy márkás esernyő ha éppen esős időszak idején rendezed az eseményt? Gondolj bele, hogy mi képvisel értéket vendégeid számára, és célozd meg szükségleteiket!
10. Legyenek mini rendezvényeid a rendezvényen belül
Egy nagyobb rendezvényen belül több kisebb esemény is helyet kaphat, amit érdemes kihasználni, ha szeretnél minél többekkel szót váltani a rendelkezésre álló idő alatt.
Az ilyen mini rendezvények vagy események lehetővé teszik, hogy továbbvidd beszélgetéseidet egy-egy érdeklődővel, és közelebb segítsd őket a konverzióhoz (még ha az nem is történik meg azonnal). Például miután egy érdeklődő odalép a standhoz, érdemes megjegyezni, ha nemsokára egy fellépő a te márkádról beszél majd.
11. Legyen egy kijelölt közösségi média felelősöd
Jelölj ki valakit, aki időnként tweetel néhány szót, megoszt egy-két posztot az éppen zajló eseményekről és előadásokról a rendezvény során, illetve aki válaszolgat az ezekre érkező hozzászólásokra (ez lehet akár több személy is az érdeklődéstől függően). Ez segít, hogy az emberek tudatában maradj, hiszen sok érdeklődő, aki idén nem lehet ott a közösségi médián kiveti az eseményeket. Ne felejtsd el használni az esemény hashtagjét!