Releváns hridetések: milyen hatással vannak a vásárlási szokásokra?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A releváns hirdetések befolyása

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az elmúlt hónapok során az emberek a megszokottnál is több időt töltöttek otthonuk biztonságában. Értelemszerűen ebben az időszakban jelentősen megugrott az online tartalomfogyasztás mértéke is, ideértve az online televíziózást és a közösségi média böngészését is.

A DoubleVerify adatai szerint a COVID-19 járvány kezdete óta világszinten átlagosan kétszer annyi időt töltenek az emberek az internetes tartalmakkal, mint korábban. Nem kérdés tehát, hogy minden eddiginél fontosabbá váltak a releváns, célzott hirdetések, amelyek kiemelhetik a márkákat a szürke közegből.

 

A korábbi kutatási eredmények szerint a fogyasztók 39%-a vásárolt egy új márkától a karantén alatt, hiszen a járvány miatt sokan kényszerültek rá, hogy új lehetőségeket próbáljanak ki, első sorban az interneten. Az DoubleVerify adatai arra mutattak rá, hogy a márkáknak lehetőségük van hasznosítani ezt a releváns hirdetések iránti nyitottságot, ha azokat megbízható webhelyeken sikerül elhelyezniük.

 

A fogyasztók átlagosan napi 6 órát és 59 percet foglalkoznak az online tartalmakkal, a járványhelyzet előtti 3 óra és 17 perchez képest. Érdekes módon az emberek kevesebb helyre mennek, és kevesebb közösségi eseményen vesznek részt, mégis úgy tűnik, hogy bőven van mit megosztogatniuk életükről a közösségi médián, ahol minden korábbinál több aktivitást mértek az elmúlt hónapokban. A fogyasztók 48%-a több időt tölt a közösségi platformokon (A YouTube-on 43%-kal többet időznek a felhasználók), a TikTok pedig a fiatalabb (18-24) korosztályt ragasztotta hosszú órákra a telefonjaik elé.

 

Na persze nem szabad rögtön a közösségi médiára fordítani a teljes éves marketing költségkeretet, hiszen észben kell tartani e számok kontextusát is. A DoubleVerify szerint a fogyasztók 69%-a néz végig egy hirdetést, ha az releváns számára, és beleillik az aktuális kontextusba. Egy másik kutatás kiderítette, hogy a koronavírussal kapcsolatos hirdetések jobban teljesítettek, mint az általános témájúak, hiszen volt egy időszak, amikor minden hír a járványról szólt.

 

A médiás elhelyezés szintén fontos. A válaszadók több, mint 67%-a állítja, hogy szívesebben foglalkozik egy hirdetéssel, ha egy olyan kiadó webhelyén látja azt, amiben megbízik. Ezzel szemben 55%-uk kevésbé szívesen (vagy egyáltalán nem) vásárolna olyan márkától, aminek a hirdetései egy álhíreket közlő, rossz tekintélyű webhelyen jelennek meg. Ez jó eséllyel a közösségi platformokra is nyomást gyakorol majd, hogy hatékonyabban felügyeljék a rajtuk megosztott tartalmakat, hiszen a hirdetők is egyre jobban támaszkodnak rájuk.

 

„Ez a tanulmány a fogyasztók kontextuálisan releváns hirdetésekre való nyitottságára világít rá, és arra, hogy milyen fontosak is a megbízható hírek ezekben a nehéz időkben” mondta Dan Slivjanovski, a DoubleVerify vezető marketingigazgatója.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!