Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A releváns hirdetések befolyása

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az elmúlt hónapok során az emberek a megszokottnál is több időt töltöttek otthonuk biztonságában. Értelemszerűen ebben az időszakban jelentősen megugrott az online tartalomfogyasztás mértéke is, ideértve az online televíziózást és a közösségi média böngészését is.

A DoubleVerify adatai szerint a COVID-19 járvány kezdete óta világszinten átlagosan kétszer annyi időt töltenek az emberek az internetes tartalmakkal, mint korábban. Nem kérdés tehát, hogy minden eddiginél fontosabbá váltak a releváns, célzott hirdetések, amelyek kiemelhetik a márkákat a szürke közegből.

 

A korábbi kutatási eredmények szerint a fogyasztók 39%-a vásárolt egy új márkától a karantén alatt, hiszen a járvány miatt sokan kényszerültek rá, hogy új lehetőségeket próbáljanak ki, első sorban az interneten. Az DoubleVerify adatai arra mutattak rá, hogy a márkáknak lehetőségük van hasznosítani ezt a releváns hirdetések iránti nyitottságot, ha azokat megbízható webhelyeken sikerül elhelyezniük.

 

A fogyasztók átlagosan napi 6 órát és 59 percet foglalkoznak az online tartalmakkal, a járványhelyzet előtti 3 óra és 17 perchez képest. Érdekes módon az emberek kevesebb helyre mennek, és kevesebb közösségi eseményen vesznek részt, mégis úgy tűnik, hogy bőven van mit megosztogatniuk életükről a közösségi médián, ahol minden korábbinál több aktivitást mértek az elmúlt hónapokban. A fogyasztók 48%-a több időt tölt a közösségi platformokon (A YouTube-on 43%-kal többet időznek a felhasználók), a TikTok pedig a fiatalabb (18-24) korosztályt ragasztotta hosszú órákra a telefonjaik elé.

 

Na persze nem szabad rögtön a közösségi médiára fordítani a teljes éves marketing költségkeretet, hiszen észben kell tartani e számok kontextusát is. A DoubleVerify szerint a fogyasztók 69%-a néz végig egy hirdetést, ha az releváns számára, és beleillik az aktuális kontextusba. Egy másik kutatás kiderítette, hogy a koronavírussal kapcsolatos hirdetések jobban teljesítettek, mint az általános témájúak, hiszen volt egy időszak, amikor minden hír a járványról szólt.

 

A médiás elhelyezés szintén fontos. A válaszadók több, mint 67%-a állítja, hogy szívesebben foglalkozik egy hirdetéssel, ha egy olyan kiadó webhelyén látja azt, amiben megbízik. Ezzel szemben 55%-uk kevésbé szívesen (vagy egyáltalán nem) vásárolna olyan márkától, aminek a hirdetései egy álhíreket közlő, rossz tekintélyű webhelyen jelennek meg. Ez jó eséllyel a közösségi platformokra is nyomást gyakorol majd, hogy hatékonyabban felügyeljék a rajtuk megosztott tartalmakat, hiszen a hirdetők is egyre jobban támaszkodnak rájuk.

 

„Ez a tanulmány a fogyasztók kontextuálisan releváns hirdetésekre való nyitottságára világít rá, és arra, hogy milyen fontosak is a megbízható hírek ezekben a nehéz időkben” mondta Dan Slivjanovski, a DoubleVerify vezető marketingigazgatója.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Lighthouse  SEO
2021-11-25

Mi közük van a Google Lighthouse pontszámoknak a SEO-hoz?

A Lighthouse az egyik legfontosabb sebességmérő eszköz a Google-tól, amely kifejezetten az alapvető webes vitals-mutatókat segít ellenőrizni az oldalélmény javítása céljából. Mi több, amikor a Google PageSpeed Insight sebességmérőt használod, a végeredményekbe a Lighthouse pontszámok is beleszámítanak.

online jelenlét kialakítása
2021-11-24

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész
2021-11-23

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak. Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.  

utazásos frissítés google
2021-11-18

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google...

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Online vélemények kezelése
2021-11-17

Így kezeld hatékonyan ügyfeleid online véleményeit

Az információ korát éljük. Minden fontos tudnivaló néhány kattintásra van csupán, így nem meglepő, hogy a vásárlók előszeretettel keresik fel az interneten mások véleményeit. Az ügyfelek által írt hozzászólások, vélemények és más visszajelzések nélkülözhetetlenek egy modern márka számára. Az emberek túlnyomó többsége (durván 90%-a) utánanéz az online véleményeknek, mielőtt meghozná vásárlói döntését.

A SEO és a PPC marketing kapcsolódása a fogászati marketingben | Marketing Professzorok
2021-11-16

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 1.rész

Hogyan hangolhatjuk össze hatékonyan a fogászati keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett hirdetéseket (PPC)? Erről lesz szó a következő cikkünkben! 

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!