Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A releváns hirdetések befolyása

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az elmúlt hónapok során az emberek a megszokottnál is több időt töltöttek otthonuk biztonságában. Értelemszerűen ebben az időszakban jelentősen megugrott az online tartalomfogyasztás mértéke is, ideértve az online televíziózást és a közösségi média böngészését is.

A DoubleVerify adatai szerint a COVID-19 járvány kezdete óta világszinten átlagosan kétszer annyi időt töltenek az emberek az internetes tartalmakkal, mint korábban. Nem kérdés tehát, hogy minden eddiginél fontosabbá váltak a releváns, célzott hirdetések, amelyek kiemelhetik a márkákat a szürke közegből.

 

A korábbi kutatási eredmények szerint a fogyasztók 39%-a vásárolt egy új márkától a karantén alatt, hiszen a járvány miatt sokan kényszerültek rá, hogy új lehetőségeket próbáljanak ki, első sorban az interneten. Az DoubleVerify adatai arra mutattak rá, hogy a márkáknak lehetőségük van hasznosítani ezt a releváns hirdetések iránti nyitottságot, ha azokat megbízható webhelyeken sikerül elhelyezniük.

 

A fogyasztók átlagosan napi 6 órát és 59 percet foglalkoznak az online tartalmakkal, a járványhelyzet előtti 3 óra és 17 perchez képest. Érdekes módon az emberek kevesebb helyre mennek, és kevesebb közösségi eseményen vesznek részt, mégis úgy tűnik, hogy bőven van mit megosztogatniuk életükről a közösségi médián, ahol minden korábbinál több aktivitást mértek az elmúlt hónapokban. A fogyasztók 48%-a több időt tölt a közösségi platformokon (A YouTube-on 43%-kal többet időznek a felhasználók), a TikTok pedig a fiatalabb (18-24) korosztályt ragasztotta hosszú órákra a telefonjaik elé.

 

Na persze nem szabad rögtön a közösségi médiára fordítani a teljes éves marketing költségkeretet, hiszen észben kell tartani e számok kontextusát is. A DoubleVerify szerint a fogyasztók 69%-a néz végig egy hirdetést, ha az releváns számára, és beleillik az aktuális kontextusba. Egy másik kutatás kiderítette, hogy a koronavírussal kapcsolatos hirdetések jobban teljesítettek, mint az általános témájúak, hiszen volt egy időszak, amikor minden hír a járványról szólt.

 

A médiás elhelyezés szintén fontos. A válaszadók több, mint 67%-a állítja, hogy szívesebben foglalkozik egy hirdetéssel, ha egy olyan kiadó webhelyén látja azt, amiben megbízik. Ezzel szemben 55%-uk kevésbé szívesen (vagy egyáltalán nem) vásárolna olyan márkától, aminek a hirdetései egy álhíreket közlő, rossz tekintélyű webhelyen jelennek meg. Ez jó eséllyel a közösségi platformokra is nyomást gyakorol majd, hogy hatékonyabban felügyeljék a rajtuk megosztott tartalmakat, hiszen a hirdetők is egyre jobban támaszkodnak rájuk.

 

„Ez a tanulmány a fogyasztók kontextuálisan releváns hirdetésekre való nyitottságára világít rá, és arra, hogy milyen fontosak is a megbízható hírek ezekben a nehéz időkben” mondta Dan Slivjanovski, a DoubleVerify vezető marketingigazgatója.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat
2020-10-29

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid...

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban
2020-10-27

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

Webhely plasztikai sebészként: Így optimalizáld megfelelően a páciensszerzésért
2020-10-15

Így optimalizáld plasztikai sebészeti webhelyedet online marketingre

Plasztikai sebészként bizonyára te is minél kevesebb idődet szeretnéd marketinggel, és minél többet pácienseiddel tölteni. A legtöbb plasztikai szakember mindinkább magánpraxisa üzleti és persze gyakorlati részével foglalkozik, de persze erre csak akkor nyílik lehetőség, ha az embernek ügyfelei is vannak, akikkel üzletelhet. Ha szeretnéd kihasználni webhelyedet, hogy minél több pácienst vonzhass vele rendelőd küszöbére, akkor íme néhány tipp, ami kifejezetten ebben segít majd!

releváns hirdetések
2020-10-06

A releváns hirdetések befolyása

Az elmúlt hónapok során az emberek a megszokottnál is több időt töltöttek otthonuk biztonságában. Értelemszerűen ebben az időszakban jelentősen megugrott az online tartalomfogyasztás mértéke is, ideértve az online televíziózást és a közösségi média böngészését is.

E-kereskedelmi tippek
2020-09-29

10 örökérvényű e-kereskedelmi tipp kisvállalkozásoknak

Az e-kereskedelem egy folyamatosan változó, fejlődő terület, aminek mindig alkalmazkodnia kell a legújabb trendekhez, elvárásokhoz és technológiai újításokhoz. Mindebből az következik, hogy azok a kisvállalkozások, amelyek nem tudják tartani a tempót, könnyedén feledésbe merülhetnek.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!