Releváns hridetések: milyen hatással vannak a vásárlási szokásokra?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A releváns hirdetések befolyása

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az elmúlt hónapok során az emberek a megszokottnál is több időt töltöttek otthonuk biztonságában. Értelemszerűen ebben az időszakban jelentősen megugrott az online tartalomfogyasztás mértéke is, ideértve az online televíziózást és a közösségi média böngészését is.

A DoubleVerify adatai szerint a COVID-19 járvány kezdete óta világszinten átlagosan kétszer annyi időt töltenek az emberek az internetes tartalmakkal, mint korábban. Nem kérdés tehát, hogy minden eddiginél fontosabbá váltak a releváns, célzott hirdetések, amelyek kiemelhetik a márkákat a szürke közegből.

 

A korábbi kutatási eredmények szerint a fogyasztók 39%-a vásárolt egy új márkától a karantén alatt, hiszen a járvány miatt sokan kényszerültek rá, hogy új lehetőségeket próbáljanak ki, első sorban az interneten. Az DoubleVerify adatai arra mutattak rá, hogy a márkáknak lehetőségük van hasznosítani ezt a releváns hirdetések iránti nyitottságot, ha azokat megbízható webhelyeken sikerül elhelyezniük.

 

A fogyasztók átlagosan napi 6 órát és 59 percet foglalkoznak az online tartalmakkal, a járványhelyzet előtti 3 óra és 17 perchez képest. Érdekes módon az emberek kevesebb helyre mennek, és kevesebb közösségi eseményen vesznek részt, mégis úgy tűnik, hogy bőven van mit megosztogatniuk életükről a közösségi médián, ahol minden korábbinál több aktivitást mértek az elmúlt hónapokban. A fogyasztók 48%-a több időt tölt a közösségi platformokon (A YouTube-on 43%-kal többet időznek a felhasználók), a TikTok pedig a fiatalabb (18-24) korosztályt ragasztotta hosszú órákra a telefonjaik elé.

 

Na persze nem szabad rögtön a közösségi médiára fordítani a teljes éves marketing költségkeretet, hiszen észben kell tartani e számok kontextusát is. A DoubleVerify szerint a fogyasztók 69%-a néz végig egy hirdetést, ha az releváns számára, és beleillik az aktuális kontextusba. Egy másik kutatás kiderítette, hogy a koronavírussal kapcsolatos hirdetések jobban teljesítettek, mint az általános témájúak, hiszen volt egy időszak, amikor minden hír a járványról szólt.

 

A médiás elhelyezés szintén fontos. A válaszadók több, mint 67%-a állítja, hogy szívesebben foglalkozik egy hirdetéssel, ha egy olyan kiadó webhelyén látja azt, amiben megbízik. Ezzel szemben 55%-uk kevésbé szívesen (vagy egyáltalán nem) vásárolna olyan márkától, aminek a hirdetései egy álhíreket közlő, rossz tekintélyű webhelyen jelennek meg. Ez jó eséllyel a közösségi platformokra is nyomást gyakorol majd, hogy hatékonyabban felügyeljék a rajtuk megosztott tartalmakat, hiszen a hirdetők is egyre jobban támaszkodnak rájuk.

 

„Ez a tanulmány a fogyasztók kontextuálisan releváns hirdetésekre való nyitottságára világít rá, és arra, hogy milyen fontosak is a megbízható hírek ezekben a nehéz időkben” mondta Dan Slivjanovski, a DoubleVerify vezető marketingigazgatója.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!