Pinterest marketing - Így hozz ki többet Pinterest profilodból!

Pinterest marketing lépésről lépésre

A Pinterest útmutató, amivel meghódíthatod 2019-et

czsofi Szerző:
czsofi

A Pinterest már évek óta sok marketinges arzenálját erősíti. A platformot egyesek közösségi hálózatként emlegetik, míg mások keresőmotorként tekintenek rá, de nem érdemes fennakadni az ilyen részleteken. Amit viszont nagyon is érdemes figyelembe venni, az az, hogy havi szinten több mint kétmilliárd keresést végeznek a Pinteresten – amikben a te kínálatod is feltűnhetne. Arról nem is beszélve, hogy az internet összes átirányított forgalmának 5%-áért felelps.

 

Persze a forgalom nem minden, és a platform sem csak erről szól. A Pinterest egy hatalmas webáruházhoz is hasonlítható, hiszen vásárolgatni is lehet rajta, és általánosságban többet is költenek itt a felhasználók, mint a Facebookon, vagy a Twitteren. Szóval hogyan hódíthatod meg a Pinterestet 2019-ben? Hogyan hozhatod ki a legtöbbet ebből az alulértékelt, de temérdek lehetőséget rejtő platformból? A következőkben erről lesz szó!
 

Pinterest marketing lépésről lépésre

Hogyan találhatnak rád a Pinteresten?

A „Követettek” fül

A „Követettek” fül egy várva várt funkció, amelyet a platform 2018 márciusában mutatott be a felhasználók nagy örömére. A „Követettek” („Following”) nézetben csak azoktól a fiókoktól jelennek meg tartalmak, amiket követsz. A Pinterest azt is megosztotta a Követettek füllel kapcsolatban, hogy a koordinált világidő szerint éjféltől posztolt első öt bejegyzésed élvez majd prioritást ebben a nézetben. A koordinált világidő a Magyarországon mért idő mögött jár egy órával, tehát nálunk hajnali 1-től kell számolni ezt a „nullázást”.

 

Hashtagek

A Hashtagek meglepően későn érkeztek a Pinterestre, de szerencsére már ezen a platformon is használhatod őket. Viszont sok más hálózattal ellentétben a Pinteresten nincs értelme hashtageket hozzáadni a régi bejegyzésekhez, a Hashtag hírfolyam ugyanis frissesség alapján működik, szóval csak az új tartalmak kerülhetnek bele, a régiek nem. Az új bejegyzéseidhez tehát mindenképpen érdemes hashtageket hozzáadni, de persze a Pinteresten is figyelned kell rá hogy ezek kapcsolódjanak a tartalomhoz.

 

Az Intelligens hírfolyam

A „Smart Feed” a Pinterest egyik alapvető algoritmusa, ami meghatározza, hogy mit láthatsz hírfolyamodban. A platform olyan tartalmakat gyűjt össze a felhasználó számára, amelyek érdekelhetik őt, hogy minél gyakrabban térjen vissza nézelődni (és vásárolgatni). A pinelt tartalmak régebben időrendi sorrendben (a legújabbak legfelül) jelentek meg, azonban az új algoritmus a „legjobb” minőségű tartalmaknak ad előnyt, a minőséget pedig az algoritmus határozza meg.

 

Az Intelligens hírfolyamban az alábbiak szerint jeleníthet meg tartalmakat:

  • Mentett pinek azoktól a felhasználóktól, akiket követsz
  • Kapcsolódó pinek
  • Az érdeklődési köreidhez kapcsolódó pinek

 

Keresés

A felhasználók a Pinterest egyszerű keresőjével is rád találhatnak. Hasonlóképpen az Intelligens hírfolyamhoz, a keresésben is az algoritmus által kiválogatott legjobb minőségű pinek jelennek majd meg.

 

Hogyan határozza meg a Pinterest a minőséget?

Most jogosan merülhet fel benned a kérdés: vajon mi alapján dönti el a platform, hogy mely tartalmak jó minőségűek, és melyek nem? Természetesen a Pinterest algoritmusa is féltve őrzött kincs, de létezik néhány szempont, amikről biztosan tudjuk, hogy fontos szerepet játszanak a minőség meghatározásában. Ezek a következők:

  • A Domain minősége
  • A pin minősége
  • A pinelő felhasználó minősége

 

Ha szeretnél minél több hírfolyamban és keresésben megjelenni (pontosabban szeretnéd, hogy tartalmaidra többen rátaláljanak), akkor erre a négy szempontra kell optimalizálnod. Nézzük, hogy hogyan…

 

Mitől lesz jó a domain minősége?

A domain minősége a Pinteresten a webhelyed domainjére vonatkozik. A platform látja, hogy milyen népszerűek a webhelyedről pinelt tartalmak, és egy idő után ez alapján el tudja dönteni, hogy jó minőségű tartalmak forrása-e a domained, vagy sem.

 

Szóval hogyan érheted el, hogy a Pinterest jó minőségűnek lássa webhelyedet, pontosabban domainedet?

  • Először is alakítsd át fiókodat üzleti fiókká (erről korábban ITT írtunk): Ezzel olyan funkciókhoz juthatsz hozzá, amelyek lehetővé teszik, hogy marketingre vagy értékesítésre is használhasd a Pinterestet.
  • Ez után add hozzá webhelyedet a fiókodhoz, hogy a platform lássa, hogy hiteles pinner vagy.
  • Engedélyezd a bővített pineket fiókodban: Ezek a speciális pinek különböző funkciókkal és elemekkel vannak ellátva, például közvetlenül ezeken keresztül is vásárolhatnak a felhasználók.
  • Pinelj rendszeresen: Érdemes inkább minden nap rendszeresen pinelni, mint egyszer, de sokat, aztán egy jó ideig semmit. Ebben különböző időzítő eszközök segíthetnek.
  • Készíts és pinelj jó minőségű tartalmakat, amiket mások is szívesen mentenek és kommentálnak!

 

Mitől lesz jó a pinek minősége?

A pinek minősége a népszerűségüktől és az általuk kiváltott aktivitástól függ. Ha sokan kattintanak rá pinjeidre, mentik őket, vagy kommentálják őket, akkor az azt mutatja a Pinterestnek, hogy az adott pin népszerű, hiszen ilyen aktivitást vált ki az emberekből. A Pinterest nemrégiben frissítette a legjobb szokásokról írt útmutatóját. Az útmutató szerint a platform először csak saját követőidnek jeleníti meg új tartalmaidat, és ha azok között elég népszerűnek bizonyulnak, akkor később a többi, téged nem követő felhasználóhoz is eljuthatnak majd, akik érdeklődnének irántuk.

 

A Pinterest továbbá figyelembe veszi pinjeid összes verzióját, tehát ha több táblába is elmented őket, akkor összeszámolja majd a hozzászólásaidat és mentéseidet is. Valójában néhány nappal az után, hogy egy pinedet egy másik táblára is elhelyezed, ha arra kommentek érkeznek, akkor azok az összes többi verzió alatt is olvashatók lesznek.

 

Most, hogy mindezt már tudod, végre rátérhetünk arra, hogy hogyan érheted el, hogy pineidet jobb minőségűnek ítélje meg a Pinterest.

  • Írj ellenállhatatlan címeket blogbejegyzéseidnek: A blogbejegyzések címeinek alapvetően az a céljuk, hogy felkeltsék az olvasók érdeklődését a bejegyzés egésze iránt.
  • Készíts „pinmágnes” grafikákat: A Pinterest egy erősen vizuális platform, ahol megéri foglalkozni a bejegyzések vizuális prezentációjával is. Temérdek ingyenes grafikai eszközt hívhatsz segítségül, amikkel szuper illusztrációkat készíthetsz bejegyzéseidhez.

 

Egy jó, Pinterestre optimalizált grafika inkább magas, mint széles, és persze kiváló képminőségű is. A Pinterest bejelentette, hogy az ideális felbontás 600 x 900, és hogy az ennél nagyobb felbontású pineket az algoritmus nem juttatja majd el olyan sok felhasználónak. Fontos, hogy a képen a bejegyzés pontos címe is látható legyen, valamilyen stílushoz illő betűtípussal. Érdemes több képet is használni pinedben, különösen ha egy receptről, vagy valamilyen divattal kapcsolatos tartalomról van szó.


Figyelj oda a mentésekre és kattintásokra Pinterest tábláidon: Ha pinjeidet nem mentik az emberek személyes tábláidról vagy csoportos tábláidból, akkor lehet, hogy jobb, ha archiválod őket, vagy ha nem foglalkozol velük többet. Előtte persze ellenőrizd, hogy a tábláról átkattintanak-e webhelyedre az emberek, hiszen ez azt jelenti, hogy még van haszna, és megéri továbbra is foglalkozni vele.

 

Érdemes-e megosztásokat, vagy kedveléseket cserélgetni?

Számos olyan csoportot találhatsz a Facebookon, amikbe bizonyos napokon beküldhetsz egy hivatkozást, és felkérheted a többi tagot, hogy mentsék és pineljék azt a Pinteresten. Ez elsőre remekül hangzik, de vannak bizonyos hátulütői, amelyek miatt nem biztos, hogy megéri foglalkozni velük. Az ilyen csoportok (vagy bármilyen más pin/mentéscsere) segíthetnek abban, hogy pinjeid népszerűbbnek tűnjenek a Pinteresten, és hogy több felhasználóhoz eljussanak a mentéseken keresztül.

 

A probléma azonban az, hogy pinjeid gyakran teljesen irreleváns táblákra is felkerülhetnek, ami csökkentheti az értéküket. A te „pinner” minőséged is megszenvedheti, ha olyan pineket tűzöl ki tábláidra, amik nem kapcsolódnak márkádhoz, vagy egyszerűen rossz minőségűek. A negatívumok sajnos sokkal súlyosabbak lehetnek, mint az esetleges (nem garantált) előnyök, ezért inkább maradj távol az ilyen nem természetes pinelésektől.

 

Viszont ha találsz egy olyan közösséget, ahol a márkád témájához kapcsolódó felhasználók aktívak, és valóban érdeklődnének tartalmaid iránt, akkor remek cseréket bonyolíthatsz le velük, és így mindenki releváns, jó minőségű tartalmakat szerezhet tábláira – ilyen esetben megéri cserélgetni, hiszen ennyivel kevesebb tartalmat kell majd válogatnod tábláidra.

 

Mitől lesz jobb a pinelő felhasználó minősége?

A pinelő felhasználó (röviden „pinner”, a továbbiakban csak „pinelő”) minősége a Pinterest véleménye rólad, mint tartalom-összeállítóról. A fő kérdés itt az, hogy a Pinterest szemében a legjobb minőségű és legrelevánsabb tartalmat osztod-e meg, vagy sem. A minősítésed első sorban tartalmaid fogadtatásától függ. Sokan mentik tartalmaidat és írnak hozzászólásokat hozzájuk? Olyan tartalmakat pinelsz, amiket a Pinterest jó minőségűnek tart? Aktív felhasználó vagy, aki kellő gyakorisággal pinel?

 

Nézzük meg, hogy hogyan lehetsz jobb „pinelő” a platform szemében!

 

1. Egész nap légy aktív a Pinteresten

Ha nem szeretnéd valóban az egész napodat a platformon tölteni, akkor érdemes egy olyan időzítő alkalmazást használni, ami előre beállított időpontokban pinel helyetted, hogy időt spórolhass meg, és fiókod aktív maradjon a nap folyamán.

 

2. Pinelj népszerű tartalmakat a tábláidra

Népszerű pineket többféleképpen is találhatsz. Először is nézz szét a „Népszerű” kategóriában. Ha még több pin érdekelne, akkor a Repinned.net webhelyen minden kategóriában meg tudod nézni a legnépszerűbb pineket. Csak egy egyszerű kereséssel is sok érdekességre találhatsz a platformon. Az algoritmusnak köszönhetően az első találatok általában népszerűek, és jó minőségűek.

 

3. Érd el, hogy minél többen mentsék pinjeidet

Ehhez kövesd a „Mitől lesz jó a pinek minősége?” részben leírtakat!

 

4. Buzdítsd aktivitásra követőidet

Használd a Pinterest analitikai eszközét, hogy megnézd, melyek a legjobban teljesítő pinjeid. Ezek alapján eldöntheted, hogy milyen témákkal és tartalomtípusokkal érdemes foglalkozni, hogy minél több aktivitást válts ki követőidből.

 

Mi a helyzet a követéscserékkel?

Egy 2018-as frissítésnek köszönhetően minden korábbinál nagyobb hangsúly került a követői aktivitásra, amit az ilyen cserékkel szerzett „követőktől” biztosan nem fogsz megkapni. E helyett inkább hagyd, hogy minél több természetes követőt gyűjtsön össze fiókod. Ez a folyamat persze lassabb, de legalább valóban olyan emberek követnek majd, akik aktívak és érdeklődnek tartalmaid iránt, és rajtuk keresztül egyre csak több és több organikus követőd lehet.


Keresőoptimalizálás a Pinteresten – A kulcsszavak megfelelő használata a relevancia biztosítása érdekében

Egészen idáig arról volt szó, hogy mi számít jó minőségűnek a Pinterest szemében. Azonban, lehetsz akármilyen tekintélyes pinner, a platform nem fogja megmutatni pinjeidet a felhasználóknak, ha nem tekinti elég relevánsnak őket. A relevancia azt jelenti, hogy milyen szorosan kapcsolódik egy pin az adott célközönség általános érdeklődéséhez, konkrét kereséseihez, és friss keresési előzményeihez.

 

Ha (legalább nagyvonalakban) tudod, hogy mi az a keresőoptimalizálás, akkor tisztában vagy vele, hogy a Google többek között kulcsszavakat is használ arra, hogy megállapítsa, mennyire kapcsolódik egy weboldal a beírt kereséshez. A Pinterest hasonlóan működik – a kulcsszavak fontos szerepet játszanak abban, hogy mi jelenik meg a felhasználók kereséseire.

 

A pinek, a pinner, és a domain minősége arról árulkodik a Pinteresnek, hogy mennyire fontos egy pin. A kulcsszavak azt segítenek megállapítani, hogy miről szól egy pin, és, hogy ez alapján érdekelheti-e a felhasználókat. A kérdés tehát adott: hogyan használhatod a kulcsszavakat, hogy a Pinterest relevánsnak ítélje pinjeidet? Lássuk…

 

1. Végezz kulcsszókutatást a Pinteresten

Minden kulcsszavas optimalizálás (akár saját webhelyeden, akár egy közösségi profilon teszed azt) kulcsszókutatással kezdődik. Ehhez általában többféle eszközt is felhasználhatsz, de a Pinteresten nem igazán van szükség erre. Hogy miért? Mert valahányszor elkezdesz begépelni egy keresést a Pinterest keresősávjába, a rendszer automatikusan felkínál néhány lehetséges verziót az alapján, amit eddig begépeltél – ezt a Google-on is tapasztalhattad már. Ezek a javasolt keresések népszerűek a platformon – ezekből a javaslatokból érdemes válogatni.

 

Miután indítasz egy keresést, és megjelennek a találatok, az oldal tetején megjelenik jó néhány javasolt kulcsszó, amelyek kapcsolódnak keresésedhez, és amelyekkel tovább szűkítheted a találataidat. A Pinteresten érdemes úgynevezett „long tail” kulcsszavakat használni – ezek a kulcsszavak általában három, vagy több szóból állnak. A long tail kulcsszavak azért lehetnek hatékonyabbak, mert az egyszerű, egy-két szavas kifejezések általánosabbak, és túl nehéz értük a verseny – tehát sokan célozzák meg őket, mert szeretnének megjelenni rájuk. A long tail kulcsszavak lehetővé teszik, hogy egy sokkal szűkebb keresőbázist célozz meg velük, akik – mivel ilyen specifikus kereséseket indítanak – valószínűleg érdeklődnének tartalmaid iránt.

 

De térjünk is vissza a Pinteresthez. A fent leírt módszer egyik hátránya, hogy nem tudod megnézni, hogy pontosan hányan keresnek is rá ezekre a kulcsszavakra. Azonban meg tudod nézni a különböző témaköröket a Pinterest kategóriái között, ugyanis itt láthatod, hogy hányan követik őket. Ebből nagyjából kikövetkeztetheted, hogy mennyire népszerű egy-egy kulcsszó. Az „Esküvők” témakörnek például 20,5 millió követője van.

 

Szóval megvannak azok a kulcsszavak és long tail kifejezések, amiket szeretnél megcélozni – de hol kell használnod ezeket, hogy hatékonyak legyenek?

 

2. Optimalizáld fiókodat

Pinterest fiókodat (vagy „profilodat”) három helyen optimalizálhatod kulcsszavakkal:

  • A felhasználónevedben
  • A cégnevedben
  • A bemutatkozásban („Bio”)

 

A felhasználóneved Pinterest fiókod URL-jében jelenik majd meg. Érdemes egy általános, de releváns kulcsszót használni benne, vagy használhatod céged/márkád nevét is. A cégnév megadásához először is szükséged lesz egy üzleti profilra. A Pinteresten meglehetősen sok helyet kapsz a cégnév megadásához. Természetesen ezt a funkciót nem csak cégek használhatják – ha személyes márkád van, ahhoz is üzleti profilt kell használnod. A név mögé írd be a legfontosabb kulcsszavakat, de úgy, hogy természetesnek tűnjenek, ne csak felsorold őket. Ha például jógával foglalkozol, akkor akár úgy is megadhatod neved, mint Kiss Virág – Jógaoktató & személyi edző.

 

A következő mező a bemutatkozás. Itt 160 karakternyi hely áll rendelkezésedre, hogy megfogalmazd a legfontosabb tudnivalókat márkádról (vagy személyes márkádról), és hogy optimalizálj egy kicsit. Ez nem egyszerű feladat, de nem is lehetetlen. Koncentrálj márkád legfontosabb jellegzetességeire, hogy mit csinálsz, kiknek segíthet mindez, és hogy hol vehetik fel veled a kapcsolatot az érdeklődők. használj URL-rövidítőt (pl. https://bitly.com/), hogy elhelyezd webhelyed/blogod URL-jét a bemutatkozásban.

 

3. Optimalizáld tábláidat

Ha azt szeretnéd, hogy tábláid és az azokra kitűzött pinjeid is „fellelhetőbbé” váljanak a keresésben, akkor szintén kulcsszavakra lesz szükséged. A táblák nevét és leírásait is optimalizálhatod. A Pinterest azt javasolja, hogy saját tartalmaidat mindig a legrelevánsabb tábládra mentsd először, mert a tábla kulcsszavai a pinre is átszállnak, és ez segít majd a platformnak, hogy kategorizálja őket és azoknak mutassa meg, akik számára relevánsak lehetnek.

 

A leírásokban érdemes kerülni a kulcsszavak halmozását – habár nem bizonyított, hogy probléma lenne, ezt a szokást általában nem nézik jó szemmel a keresőmotorok, és háttérbe helyezik a halmozott kulcsszavas tartalmakat. Törekedj arra, hogy a kulcsszavak természetesen, a leírások mondanivalójának részeként jelenjenek meg. Ne felejtsd el megfelelően kategorizálni tábláidat az alapján, hogy milyen tartalmakat szánsz bele, és persze fontos az is, hogy ez után kizárólag csak kapcsolódó tartalmakat pinelj rájuk. A Pinterest szerint az irreleváns tartalmak ronthatják az eléréseket.

 

4. Optimalizáld pinjeid leírását

Ne felejtsd el, hogy minden pint egyenként is optimalizálhatsz azzal, hogy természetes kontextusban használod a kulcsszavakat a leírásaikban. Persze itt is fontos úgy fogalmazni, hogy a kulcsszavak természetesen illeszkedjenek a szövegbe – akárcsak a táblák leírásainál. A Pinterest 2018-ban megváltoztatta a pinek leírásainak megjelenítését, így a felhasználóknak rájuk kell kattintaniuk, hogy lássák őket – alapból csak a pinek címe látszik, és az is rövidítve, ha túl hosszú. Ettől függetlenül igyekezz olyan leírásokat megadni, amik nem csak kulcsszavakat tartalmaznak, de arra is ösztönzik a felhasználókat, hogy kövessék tartalomhoz kapcsolódó hivatkozást.

 

5. Optimalizáld pinjeid feliratait és használj a tartalomhoz kapcsolódó képeket

A Pinterest 2017-ben egy vizuális keresőfunkciót is bemutatott. A „Lens” lehetővé teszi, hogy a felhasználók egy fényképet készítsenek telefonjukkal, és a rendszer a képen látható tárgyak alapján igyekszik olyan pinelt tartalmakat felsorolni, amelyek kapcsolódhatnak ahhoz. Ebből következik, hogy ha egy kézzelfogható terméket szeretnél népszerűsíteni, akkor mindenképpen úgy készítsd el pinjeidet, hogy látható legyen rajtuk a termék, és a Lens funkción keresztül is rátalálhassanak a felhasználók.

 

6. Optimalizáld blogbejegyzéseidet

Kulcsszavaidat pinelt blogbejegyzéseid címében és szövegében is érdemes elhelyezni (ez egyébként is fontos a Google-re való optimalizálás miatt), mert ha engedélyezed a bővített pineket üzleti profilodon, akkor ezek mezők pinjeidben is megjelennek majd. Fontos a meta leírások optimalizálása is (szintén blogodon). Ne felejtsd el úgy megfogalmazni ezt a leírást és bejegyzésed első néhány mondatát, hogy kattintásra ösztönözd velük a felhasználókat.

 

7. Optimalizáld megvásárolható pinjeidet

Ha használsz megvásárolható pineket (a bővített pinek egyik típusa), akkor ezek címét és leírását se felejtsd el optimalizálni.

 

8. Optimalizáld hashtagjeidet

A hashtagek viszonylag új funkciónak számítanak a Pinteresten, de a legtöbbeknek nem kell bemutatni őket. Ezek a kattintható címkék segítenek kategorizálni a bejegyzéseket, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy kapcsolódó tartalmakat kereshessenek. Természetesen a hashtageknél is figyelj oda rá, hogy csak releváns címkéket használj. Amikor elkezdesz beírni egy hashtaget, akkor a # karakter lenyomása után (és ha elkezdesz írni valamit) a Pinterest megmutatja, hogy hány pinhez tartozik már az adott hashtag a platformon.


9. Optimalizáld szakaszaidat

2017 szeptembere óta a Pinteresten a táblákat szakaszokra lehet bontani, amik lényegében alcsoportok a táblákon belül. Ez már önmagában hasznos, de több mezőt is ad, amit optimalizálhatsz tábláidon belül. Ezeket persze nem kötelező használni, de ha egy táblád egy változatosabb témakört ölel fel, akkor a szakaszokkal rendezettebbé teheted.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok