Mi történt a Google PageSpeed Insights eszközével?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi történt a Google PageSpeed Insights eszközével?

Az utóbbi két hétben sokan észrevehették, hogy valami megváltozott a Google oldalsebesség-mérő eszköze „háza táján”. A weboldalak sebességének tesztelésére használt PageSpeed Insights  mind külsőleg, mind pedig belsőleg megváltozott. Nézzük meg, hogy mik az újdonságok.
 

A sebességmérő eszköz 2018 januári frissítésében valódi felhasználói adatokat kezdett el használni a sebesség mérésére, amelyeket a Google Chrome böngészőn keresztül gyűjtöttek be (ezek az úgynevezett CrUX adatok, a PageSpeed felületén pedig „Mező adatai” néven találod meg őket).

 

A PageSpeed legújabb, v5-ös verziójában a Google már nem csak ezeket a „mezőadatokat” használja fel a mérésekre, hanem laboratóriumi teszteredményeket is, amelyeket a Lighthouse biztosít az eszköz számára (ez is a Google egyik eszköze, ami a háttérben működik (de a Chrome böngészőben is kipróbálható – IDE kattintva érheted el a bővítményt.).

 

Az új PageSpeed verzió két füllel (MOBIL és ASZTALI) rendelkezik, és egy korábbinál mélyebb mérést végez, és sokkal részletesebb jelentést is állít össze a teszt végén.

 

Milyen információkat kínál az új PageSpeed Insights eszköz?

A frissítést 2018 november 12-n jelentették be hivatalosan a Google Webmester Blogon, ahol részletesebben is elmagyarázzák, hogy mik az újdonságok az új eszközben.

 

Fontos megjegyezni, hogy a First Contentful Paint (FCP) két helyen is szerepel az eredeti angol nyelvű jelentésben – egyszer a „Mező adatai”, egyszer pedig a „Tesztadatok” részben (ezekről lejjebb bővebben). Az előzőnél „Első vizuális tartalomválasz” néven találjuk meg, míg pár sorral lejjebb, a Tesztadatoknál „Első, tartalommal rendelkező leképzésként” láthatjuk.


Lényegében az FCP „azt az időpontot jelöli, amikor a rendszer megkezdi az első szöveg vagy kép megjelenítését”. Mivel úgy tűnik, hogy a Google félrefordította az új verzió magyar felületét, ezért a következőkben az FCP-t használjuk majd, és mindenhol „Első vizuális tartalomválaszként” fordítjuk.

 

Tesztadatok (Lab data)

A PSI (PageSpeed Insights) a Lighthouse segítségével tölti be és elemzi az oldalt. A Lighthouse a Google saját eszköze, ami lényegében leutánozza, hogy hogyan tölt be egy mobileszköz egy weboldalt.

 

A teszt több teljesítménymutatót is ellenőriz az oldalon (például az első vizuális tartalomválaszt – First Contentful Paint, vagyis FCP), vagy az interaktivitásig eltelt időt. Ez után ezeket a mutatókat összegzi, és számol ki belőlük egy teljesítmény, vagyis „sebességpontot”, ami 0-tól 100-ig terjedhet. Amint az a PSI jelentésben is látható, a „jó” minősítéshez legalább 90 pontra van szükség.

 

Mező adatai (Field data)

Az eszköz valódi teljesítménymutatókat is figyelembe vesz (az FCP-t és az első interakciótól számított válaszkésést – First Input Delay, azaz FID) az oldal és annak eredete vizsgálatakor. Ennek köszönhetően az oldal eredete eltűnt a jelentésből, és a „Mező adatai” részévé vált.

 

A Google blog megemlíti, hogy nem minden webhelyről rendelkeznek elengedő mezőadattal, hogy a jelentés ezen részét pontosan meg tudják jeleníteni.

 

A felhasználóktól begyűjtött adatcsomag vizsgálatakor az elmúlt 28 nap adatait veszi figyelembe az eszköz. Fontos továbbá észben tartani, hogy ezek az adatok merően eltérhetnek azoktól, amiket a Tesztadatok mutatnak, mert számos, változó forrásból érkeznek – a felhasználók különböző kapcsolati sebességeken keresztül, eszközökön és operációs rendszerekből böngésznek.

 

Lehetőségek

A PSI eszköz számos javaslatot kínál fel arra, hogy hogyan lehetne javítani az adott oldal sebességén. Minden javaslatnál azt is feltűnteti, hogy nagyjából mekkora javulás várható a változtatások eszközölésével. 

 

Diagnosztika

Ez a rész további információkat kínál azt illetően, hogy mennyire követi az oldal az ajánlott webes eljárásokat. Itt további tanácsokat találsz arról, hogy mik lassíthatják az oldalt, és hogyan javítsd ezeket.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!