Hogyan növekedjen vállalkozásod az online térben? Mutatjuk!

organikus növekedés

Az organikus növekedés 5 módja szolgáltató cégeknek

Egy modern vállalat sikereihez folyamatos növekedésre van szükség. De mit értünk növekedés alatt, és mit kell tenned érte szolgáltatóként?
A növekedésnek két fajtája van: organikus és inorganikus. Az organikus növekedés a szakértelem, tapasztalat, hírnév és láthatóság összetett keverékére épül. Az inorganikus növekedés valamivel egyszerűbb ennél, alapját ugyanis a pénz, az eszközök és az egyesülések képezik. Egy B2B szolgáltató cég számára az organikus növekedés kell legyen a fő cél, azonban az ehhez szükséges taktikák és eljárások gyakran bonyolultak és ellentmondásosak.

Az alábbiakban részletesebben is megismerkedhetsz az organikus növekedés fogalmával, és azokkal a módszerekkel, amelyek segítségével saját szolgáltató céged számára is hosszútávú növekedést biztosíthatsz.
 

Mit jelent az organikus növekedés?

Az organikus növekedés minden olyan növekedést magába foglal, amelyet egy cég a rendelkezésére álló erőforrásaival ér el. Ilyen erőforrások többek között a szaktudás, a tapasztalat, a kapcsolatok és egyéb eszközök. Organikus növekedés például az, amikor az új ügyfelek a meglévő ügyfeleken keresztül találnak rá egy márkára. Az organikus növekedés a szolgáltató vállalatok legtermészetes fejlődési formája.
 

Példa az organikus növekedésre

Az organikus növekedésnek számos esetével találkozhatsz a különböző piacokon. Amikor például a növekedés egy szolgáltatás vagy termékcsalád stratégiai kibővítésének eredménye, akkor organikusnak tekinthető.

Tegyük fel, hogy egy építészettel foglalkozó vállalat felfigyel rá, hogy az egészségügyi szektorban megnőtt a kereslet a szolgáltatásaikra. Éppen ezért nagyobb összegeket fektetnek az egészségügyi közönségnek szóló marketingjükbe, hogy több ügyfelet szerezhessenek maguknak.

Ebben a példában semmilyen külső entitás nem befolyásolja a vállalat egészségügyi terjeszkedését. A növekedés organikus módon történik, a meglévő tudás felhasználásával és az aktuális marketingkampányok megerősítésével.
 

Organikus és inorganikus növekedés – Mi a különbség?

Míg az organikus növekedés belső erőforrások felhasználásával valósul meg, addig az inorganikus növekedéshez külső aktivitásra (egyesülésekre, felvásárlásokra stb.) van szükség. Az ilyen egyesülések, felvásárlások és átvételek gyors növekedéshez vezetnek ugyan, de gyakran okoznak összetett branding problémákat, amelyek megoldása további erőforrásokat emészt fel.

Éppen ezért fontos, hogy B2B szolgáltatóként az organikus növekedésre koncentrálj stratégiádban. Ebben segíthetnek az alábbi, bizonyítottan sikeres módszerek:

 

Az organikus növekedés bevált módszerei

1. Ismerd meg célközönségedet

Meglepően kevés professzionális szolgáltató cég veszi a fáradtságot, hogy alaposan megismerkedjen ideális ügyfeleivel, és kiderítse, hogy milyen gondolatok vezérlik üzleti döntéseiket.

Azok a cégek, amelyek rendszeresen tanulmányozzák célközönségüket lényegesen több profitot és növekedést tapasztalnak, mint azok, amelyek elhanyagolják ezt a kritikus fontosságú feladatot.

A legtöbb C-szintű vezetőnek csupán egy általános fogalma van arról, hogy milyen emberek alkotják a cég ideális célközönségét. Az alapos kutatás ezeket az ismeretlen tényezőket segít felszínre hozni. Mindemellett lehetővé teszi, hogy marketingtörekvéseidet ügyfeleid igényeihez és preferenciáihoz igazítsd. Az alapos kutatás során szerzett tudás birtokában sokkal precízebben pozícionálhatod vállalatodat, elkerülheted a leggyakoribb marketinges melléfogásokat és jelentős versenyelőnyt szerezhetsz.

Miután megismered ideális ügyfeleid jellemzőit, nem csak értékes szolgáltatási csomagokat hozhatsz létre, hanem egy sokkal stabilabb és céltudatosabb marketingtervet is.
 

2. Koncentrálj egy precízen meghatározott piaci résre

Célközönséged információival felfegyverkezve elkezdhetsz egy konkrét piaci résre koncentrálni. Habár egyesek szerint pont, hogy bővítened kellene piaci fókuszodat (a helyett, hogy leszűkítenéd), ennek a taktikának is van néhány nagyon fontos előnye.
Ha egy jól meghatározott piaci résre összpontosítasz, akkor nem csak alacsonyabb marketingköltségre és versenyre számíthatsz, hanem nagyobb piaci részesedésre és több profitra is.

Azok a professzionális B2B szolgáltatók, akik mindenkinek megpróbálnak mindent felkínálni általában pont, hogy alig kínálnak értéket bárkinek. Az ilyen vállalatok szolgáltatásai közönségesekké válnak és óriási versenymezőnnyel kell megküzdeniük a figyelemkért. Ez egy lassú és kínkeserves leépüléshez vezet.
 

3. Mutasd meg, hogy mi tesz egyedivé (és légy meggyőző)

Ha cégednek van egy különleges specialitása vagy korábban már sikerült határozottan pozícionálnod egy jól meghatározott piaci résben, akkor ez a valami lesz az úgynevezett USP-d, azaz „egyedi terméktulajdonságod”.

Az USP az, ami megkülönbözteti cégedet a versenytársaktól. Egy marketingügynökség USP-je például az lehet, hogy kifejezetten éttermek és más vendéglátó egységek számára kínál testreszabott online marketingstratégiákat, illetve részt vesz azok kivitelezésében is.

Ha van egy jó egyedi terméktulajdonságod, akkor sokkal könnyebben ki tudod fejezni, hogy milyen értékeket kínálsz lehetséges ügyfeleid számára. Ezzel nem csak megkülönböztetheted magadat a versenymezőnytől, hanem ki is emelkedhetsz belőle az érdeklődők szemében.

Na persze, az USP csak akkor lesz igazán hatékony, ha releváns ideális ügyfeleid számára, és be is tudod bizonyítani, hogy képes vagy megadni nekik, amit ígérsz.
Relevancia alatt például azt kell érteni, hogy sokaknak nem feltétlenül az számít, hogy egy cég mióta működik, hanem az, hogy hajlandó-e megismerni ügyfelei saját problémáit, és ezekhez egyedi megoldásokat kínálni számukra.
 

4. Ügyelj a hagyományos és digitális marketing egyensúlyára

A legsikeresebben növekedő cégek a digitális és a hagyományos marketing keverékét alkalmazzák.

Mindenekelőtt ki kell válogatnod azokat a marketingtechnikákat, amelyek passzolnak ideális ügyfeleidhez – többek között ezért olyan fontos minél előbb megismerned őket. Ezek az adatok többek között arra is rávilágítanak majd, hogy célközönséged milyen csatornákon és milyen formátumokban szeret hozzájutni az új információkhoz.

A marketing nyomon követése szintén fontos feladat. A látványos organikus növekedéshez tudnod kell, hogy jó úton haladsz-e a kitűzött céljaid felé. Szinte minden cég odafigyel az alapvető tényezőkre (új ügyfelek, bevétel stb.), de fontos, hogy a marketinghez közvetlenül kapcsolódó mutatókat is szem előtt tartsd, úgymint:
•    márkaismertség
•    webhelyforgalom
•    közösségi médiás aktivitás
•    új érdeklődők
•    konverziós arányok

5. Tedd láthatóvá a szaktudásodat

Professzionális B2B szolgáltatóként az egyetlen termék, amit el kell adnod (és amiről meg kell győznöd célközönségedet, hogy megvásárolják azt), az csapatod kollektív szaktudása. Sok ügyfél számára ez a legfontosabb választási tényező.

Habár a szaktudás nagy előnye, hogy minden cégnél egyedi, épp ekkora hátrány az, hogy egy nem kézzelfogható termék. Az érdeklődők nem láthatják, nem tudják megtapintani, érezni az ízét és így tovább. Valahogyan láthatóvá kell tenned számukra.

Ezt egy gondosan kialakított és célzott kampány segítségével teheted meg. Ez a kampány többek között blogírásból, közösségi média marketingből és keresőoptimalizálásból áll majd.

Ahogy sikerül feltárnod vállalatod szaktudását célközönséged számára, úgy egyre többen keresnek majd fel bizalommal.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok