Turizmusmarketing - 3+1 online marketing tipp szállodáknak a hatékony kommunikációhoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Marketing tippek hoteleknek az online láthatóság fokozására

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Egy szállodatulajdonosnak rengeteg dologra kell odafigyelnie, és gyakran a hotel marketingjének intézése is ezek között van. Azonban még azoknak is húzós feladat lehet követni az online marketing folyamatosan váltakozó világát, akik egész nap ezzel foglalkoznak.

 

Az online marketing rendszeres ellenőrzése pedig nem elhanyagolható feladat, hiszen gyakran akkora változások történhetnek egyik napról a másikra, amelyek teljesen romba dönthetik egy márka online láthatóságát és hírnevét. Éppen ezért létfontosságú mindig naprakésznek maradni ezen a területen, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban reagálhass a legújabb várható, és váratlan változásokra is.

 

Cikkünkben most olyan rövid, de tartalmas tippeket sorolunk fel, amelyeket bármelyik szálloda- vagy üdülőtulajdonos hatékonyan alkalmazhat online marketingje fellendítéséhez, és láthatósága javításához.

Inspiráld a felhasználókat, hogy segítsd őket a tervezési fázisban

Az emberek előszeretettel keresnek rá olyan tartalmakra, amelyek némi inspirációval, ihlettel szolgálnak nekik következő nyaralásuk vagy más jellegű utazásuk megtervezéséhez. Érdemes tartalomstratégiáddal ezeket az embereket megcélozni, és olyan anyagokat készíteni nekik, amelyek arra ösztönzik őket, hogy látogassanak el a közeledbe (és foglaljanak egy szobát a hotelben).

 

Ilyen inspiráló tartalom többféle formában is készülhet. Írhatsz például blogbejegyzéseket a közelgő eseményekről és rendezvényekről környékeden, bemutathatod a helyi látványosságokat egy videóban, vagy kiemelhetsz néhányat a legjobb közeli éttermek közül a közösségi médián.

 

Ellenőrizd webhelyed teljesítményét

Az utazásukat tervezők több mint fele állítja, hogy elhagyja azokat a webhelyeket, ahol a hivatkozások nem működnek megfelelően. Ez különösen fájdalmas csapásként érheti azokat a szállodákat, amelyek kínálatát a felhasználók mobilról is megpróbálják elérni.

 

Ha figyelembe vesszük, hogy ma már többen böngésznek mobilról, mint „hagyományos” számítógépekről és laptopokról, akkor egyértelművé válik, hogy ebben bizony mindenki érintett.

Fontos tehát, hogy webhelyed teljesítménye (sebesség, használhatóság, stb.) minden eszközök príma legyen. Ennek ellenőrzésére többféle internetes eszközt is felhasználhatsz, mint például a Google PageSpeed Insights-ot, vagy valamilyen mobilbarát ellenőrzőt.

 

Ellenőrizd, hogy az újonnan feltöltött tartalmak, és az azokban elhelyezett hivatkozások is megfelelően működnek-e minden eszközön!

 

Ösztönözd aktivitásra közösségi követőidet

Az emberek nem szívesen költik el a pénzüket csak úgy, ezért nem is meglepő, hogy az online vásárlók, vagy éppen útjukat tervezők igyekeznek minél több véleményt elolvasni a szóban forgó termékről, szolgáltatásról, vagy szállodáról.

 

A fogyasztók többsége pedig jobban bízik a korábbi látogatók őszinte, friss véleményeiben, mint az utazási szakértők értékeléseiben. A fiatalabb korosztályok nagyobb valószínűséggel döntenek egy célállomás mellett, ha látnak róla néhány szép képet vagy videót, amiket egy ismerősük töltött fel a Facebookra vagy az Instagramra.

 

A cél tehát az, hogy rávedd látogatóidat, hogy minél több ilyen tartalmat készítsenek és osszanak meg az interneten ismerőseikkel, legyen szó akár videókról, akár képekről, akár szöveges bejegyzésekről vagy értékelésekről. Ennek érdekében indíthatsz nyereményjátékokat, amelyekben a legjobb képeket megosztók között (ezeket egy saját hashtaggel érdemes megjelöltetni) egy jelképes ajándékot, vagy valamilyen kedvezményt sorsolsz majd ki.

 

Ajánlj spontán kedvezményeket a last-minute foglalásokra

Ez a módszer kiváló a szálláskínáló egységek számára, mert előre is lehet tervezni, de utolsó pillanatban is bevethető a váratlan üresedések kitöltésére. Az utazók közel egyharmada bevallotta, hogy habár jobbszeretnek előre tervezgetni, a spontán döntésektől sem fordulnának el, ha valamilyen előnyük származna belőle.

 

Igyekezz arra ösztönözni az utazni vágyókat emailen és a közösségi médián keresztül, hogy engedjenek spontán hajlamaiknak. Küldj nekik exkluzív, kedvezményes last-minute ajánlatokat, amelyek csak korlátozott ideig használhatók fel. A PPC hirdetéseket is érdemes ilyen témákban kialakítani.


Kérd ki vendégeid véleményét

Mint azt már említettük, a vélemények rendkívül fontosak egy szálloda vagy egy üdülő számára. A hazai látogatók jó része utánanéz valamilyen véleményező, értékelő webhelynek, hogy megnézze, miket is mondtak a kiszemelt helyről mások, a külföldi látogatók esetén pedig ez még fontosabb, hiszen egy határon túlról érkező turista sokkal nagyobb kockázatot vállal.

 

Ösztönözd tehát arra vendégeidet, hogy őszinte értékeléseket írjanak intézményedről a közösségi médián, vagy a véleményező webhelyeken. Figyelj oda rá, hogy a legtöbb ilyen webhely tiltja a látogatók ilyesfajta „lekenyerezését”.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!