Turizmusmarketing - 3+1 online marketing tipp szállodáknak a hatékony kommunikációhoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Marketing tippek hoteleknek az online láthatóság fokozására

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Egy szállodatulajdonosnak rengeteg dologra kell odafigyelnie, és gyakran a hotel marketingjének intézése is ezek között van. Azonban még azoknak is húzós feladat lehet követni az online marketing folyamatosan váltakozó világát, akik egész nap ezzel foglalkoznak.

 

Az online marketing rendszeres ellenőrzése pedig nem elhanyagolható feladat, hiszen gyakran akkora változások történhetnek egyik napról a másikra, amelyek teljesen romba dönthetik egy márka online láthatóságát és hírnevét. Éppen ezért létfontosságú mindig naprakésznek maradni ezen a területen, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban reagálhass a legújabb várható, és váratlan változásokra is.

 

Cikkünkben most olyan rövid, de tartalmas tippeket sorolunk fel, amelyeket bármelyik szálloda- vagy üdülőtulajdonos hatékonyan alkalmazhat online marketingje fellendítéséhez, és láthatósága javításához.

Inspiráld a felhasználókat, hogy segítsd őket a tervezési fázisban

Az emberek előszeretettel keresnek rá olyan tartalmakra, amelyek némi inspirációval, ihlettel szolgálnak nekik következő nyaralásuk vagy más jellegű utazásuk megtervezéséhez. Érdemes tartalomstratégiáddal ezeket az embereket megcélozni, és olyan anyagokat készíteni nekik, amelyek arra ösztönzik őket, hogy látogassanak el a közeledbe (és foglaljanak egy szobát a hotelben).

 

Ilyen inspiráló tartalom többféle formában is készülhet. Írhatsz például blogbejegyzéseket a közelgő eseményekről és rendezvényekről környékeden, bemutathatod a helyi látványosságokat egy videóban, vagy kiemelhetsz néhányat a legjobb közeli éttermek közül a közösségi médián.

 

Ellenőrizd webhelyed teljesítményét

Az utazásukat tervezők több mint fele állítja, hogy elhagyja azokat a webhelyeket, ahol a hivatkozások nem működnek megfelelően. Ez különösen fájdalmas csapásként érheti azokat a szállodákat, amelyek kínálatát a felhasználók mobilról is megpróbálják elérni.

 

Ha figyelembe vesszük, hogy ma már többen böngésznek mobilról, mint „hagyományos” számítógépekről és laptopokról, akkor egyértelművé válik, hogy ebben bizony mindenki érintett.

Fontos tehát, hogy webhelyed teljesítménye (sebesség, használhatóság, stb.) minden eszközök príma legyen. Ennek ellenőrzésére többféle internetes eszközt is felhasználhatsz, mint például a Google PageSpeed Insights-ot, vagy valamilyen mobilbarát ellenőrzőt.

 

Ellenőrizd, hogy az újonnan feltöltött tartalmak, és az azokban elhelyezett hivatkozások is megfelelően működnek-e minden eszközön!

 

Ösztönözd aktivitásra közösségi követőidet

Az emberek nem szívesen költik el a pénzüket csak úgy, ezért nem is meglepő, hogy az online vásárlók, vagy éppen útjukat tervezők igyekeznek minél több véleményt elolvasni a szóban forgó termékről, szolgáltatásról, vagy szállodáról.

 

A fogyasztók többsége pedig jobban bízik a korábbi látogatók őszinte, friss véleményeiben, mint az utazási szakértők értékeléseiben. A fiatalabb korosztályok nagyobb valószínűséggel döntenek egy célállomás mellett, ha látnak róla néhány szép képet vagy videót, amiket egy ismerősük töltött fel a Facebookra vagy az Instagramra.

 

A cél tehát az, hogy rávedd látogatóidat, hogy minél több ilyen tartalmat készítsenek és osszanak meg az interneten ismerőseikkel, legyen szó akár videókról, akár képekről, akár szöveges bejegyzésekről vagy értékelésekről. Ennek érdekében indíthatsz nyereményjátékokat, amelyekben a legjobb képeket megosztók között (ezeket egy saját hashtaggel érdemes megjelöltetni) egy jelképes ajándékot, vagy valamilyen kedvezményt sorsolsz majd ki.

 

Ajánlj spontán kedvezményeket a last-minute foglalásokra

Ez a módszer kiváló a szálláskínáló egységek számára, mert előre is lehet tervezni, de utolsó pillanatban is bevethető a váratlan üresedések kitöltésére. Az utazók közel egyharmada bevallotta, hogy habár jobbszeretnek előre tervezgetni, a spontán döntésektől sem fordulnának el, ha valamilyen előnyük származna belőle.

 

Igyekezz arra ösztönözni az utazni vágyókat emailen és a közösségi médián keresztül, hogy engedjenek spontán hajlamaiknak. Küldj nekik exkluzív, kedvezményes last-minute ajánlatokat, amelyek csak korlátozott ideig használhatók fel. A PPC hirdetéseket is érdemes ilyen témákban kialakítani.


Kérd ki vendégeid véleményét

Mint azt már említettük, a vélemények rendkívül fontosak egy szálloda vagy egy üdülő számára. A hazai látogatók jó része utánanéz valamilyen véleményező, értékelő webhelynek, hogy megnézze, miket is mondtak a kiszemelt helyről mások, a külföldi látogatók esetén pedig ez még fontosabb, hiszen egy határon túlról érkező turista sokkal nagyobb kockázatot vállal.

 

Ösztönözd tehát arra vendégeidet, hogy őszinte értékeléseket írjanak intézményedről a közösségi médián, vagy a véleményező webhelyeken. Figyelj oda rá, hogy a legtöbb ilyen webhely tiltja a látogatók ilyesfajta „lekenyerezését”.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!