Az online marketing rendszeres ellenőrzése pedig nem elhanyagolható feladat, hiszen gyakran akkora változások történhetnek egyik napról a másikra, amelyek teljesen romba dönthetik egy márka online láthatóságát és hírnevét. Éppen ezért létfontosságú mindig naprakésznek maradni ezen a területen, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban reagálhass a legújabb várható, és váratlan változásokra is.
Cikkünkben most olyan rövid, de tartalmas tippeket sorolunk fel, amelyeket bármelyik szálloda- vagy üdülőtulajdonos hatékonyan alkalmazhat online marketingje fellendítéséhez, és láthatósága javításához.
Inspiráld a felhasználókat, hogy segítsd őket a tervezési fázisban
Az emberek előszeretettel keresnek rá olyan tartalmakra, amelyek némi inspirációval, ihlettel szolgálnak nekik következő nyaralásuk vagy más jellegű utazásuk megtervezéséhez. Érdemes tartalomstratégiáddal ezeket az embereket megcélozni, és olyan anyagokat készíteni nekik, amelyek arra ösztönzik őket, hogy látogassanak el a közeledbe (és foglaljanak egy szobát a hotelben).Ilyen inspiráló tartalom többféle formában is készülhet. Írhatsz például blogbejegyzéseket a közelgő eseményekről és rendezvényekről környékeden, bemutathatod a helyi látványosságokat egy videóban, vagy kiemelhetsz néhányat a legjobb közeli éttermek közül a közösségi médián.
Ellenőrizd webhelyed teljesítményét
Az utazásukat tervezők több mint fele állítja, hogy elhagyja azokat a webhelyeket, ahol a hivatkozások nem működnek megfelelően. Ez különösen fájdalmas csapásként érheti azokat a szállodákat, amelyek kínálatát a felhasználók mobilról is megpróbálják elérni.Ha figyelembe vesszük, hogy ma már többen böngésznek mobilról, mint „hagyományos” számítógépekről és laptopokról, akkor egyértelművé válik, hogy ebben bizony mindenki érintett.
Fontos tehát, hogy webhelyed teljesítménye (sebesség, használhatóság, stb.) minden eszközök príma legyen. Ennek ellenőrzésére többféle internetes eszközt is felhasználhatsz, mint például a Google PageSpeed Insights-ot, vagy valamilyen mobilbarát ellenőrzőt.
Ellenőrizd, hogy az újonnan feltöltött tartalmak, és az azokban elhelyezett hivatkozások is megfelelően működnek-e minden eszközön!
Ösztönözd aktivitásra közösségi követőidet
Az emberek nem szívesen költik el a pénzüket csak úgy, ezért nem is meglepő, hogy az online vásárlók, vagy éppen útjukat tervezők igyekeznek minél több véleményt elolvasni a szóban forgó termékről, szolgáltatásról, vagy szállodáról.A fogyasztók többsége pedig jobban bízik a korábbi látogatók őszinte, friss véleményeiben, mint az utazási szakértők értékeléseiben. A fiatalabb korosztályok nagyobb valószínűséggel döntenek egy célállomás mellett, ha látnak róla néhány szép képet vagy videót, amiket egy ismerősük töltött fel a Facebookra vagy az Instagramra.
A cél tehát az, hogy rávedd látogatóidat, hogy minél több ilyen tartalmat készítsenek és osszanak meg az interneten ismerőseikkel, legyen szó akár videókról, akár képekről, akár szöveges bejegyzésekről vagy értékelésekről. Ennek érdekében indíthatsz nyereményjátékokat, amelyekben a legjobb képeket megosztók között (ezeket egy saját hashtaggel érdemes megjelöltetni) egy jelképes ajándékot, vagy valamilyen kedvezményt sorsolsz majd ki.
Ajánlj spontán kedvezményeket a last-minute foglalásokra
Ez a módszer kiváló a szálláskínáló egységek számára, mert előre is lehet tervezni, de utolsó pillanatban is bevethető a váratlan üresedések kitöltésére. Az utazók közel egyharmada bevallotta, hogy habár jobbszeretnek előre tervezgetni, a spontán döntésektől sem fordulnának el, ha valamilyen előnyük származna belőle.Igyekezz arra ösztönözni az utazni vágyókat emailen és a közösségi médián keresztül, hogy engedjenek spontán hajlamaiknak. Küldj nekik exkluzív, kedvezményes last-minute ajánlatokat, amelyek csak korlátozott ideig használhatók fel. A PPC hirdetéseket is érdemes ilyen témákban kialakítani.
Kérd ki vendégeid véleményét
Mint azt már említettük, a vélemények rendkívül fontosak egy szálloda vagy egy üdülő számára. A hazai látogatók jó része utánanéz valamilyen véleményező, értékelő webhelynek, hogy megnézze, miket is mondtak a kiszemelt helyről mások, a külföldi látogatók esetén pedig ez még fontosabb, hiszen egy határon túlról érkező turista sokkal nagyobb kockázatot vállal.Ösztönözd tehát arra vendégeidet, hogy őszinte értékeléseket írjanak intézményedről a közösségi médián, vagy a véleményező webhelyeken. Figyelj oda rá, hogy a legtöbb ilyen webhely tiltja a látogatók ilyesfajta „lekenyerezését”.