Milyen a jó logó? Sokan teszik fel ezt a kérdést amikor cégük arculatát kezdik kialakítani. A logó nagyon fontos, sőt meghatározója lehet a céges arculatnak. Legyen kreatív, figyelemfelkeltő, ugyanakkor nem túl bonyolult ahhoz, hogy könnyen megjegyezhető legyen.
Sagi Haviv elmondása alapján, akinek cégéhez olyan logók fűzödnek, mint a National Geographic, NBC, Harper Collins, Mobile, a végleges logótervek nem mindig szerelem első látásra, sőt gyakran nem nyerik el a megrendelő tetszését sem.
A logók ára 0-tól a több milliárd (!!) forintos összegig is terjedhetnek. A legnagyobb cégek, mint a Microsoft, Google, Coca-Cola cégen belüli csapattal oldják meg a tervezést, ezért külön költségként nem tüntetik fel sehol.
De olyan világ szerte ismert logók, mint a Twitter, vagy Nike sem kerültek többe, mint pár tiz dollár. Hozzátesszük a NIKE esetében az első logó tervek 1971-ben készültek. De mindez eltörpül amellett az óriási összeg mellett, amelyet a világ legdrágább logojáért fizettek ki. A Symantec mintegy 358 milliárd forintnak megfelelő összeget fizetett ki új logójáért.
Sokszor elég egy új betűtípus, egy ötletes forma és máris kész a tökéletes logó. Sok logót azért szeretünk, mert elrejti, kifejezi mindazt, amivel a cég foglalkozik. Most ezekből a megoldásokból szemezgettünk :
0
1
2
3
4