Tippek, hogy hatékonyabbak és sikeresebbek legyenek az emailes megkereséseid

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tippek, hogy sikeresebbek legyenek a kapcsolati megkereséseid

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Írtál egy remek tartalmat. Ez már önmagában szuper teljesítmény, de úgy tűnik senki sem látja. Vársz és vársz, de a forgalom és az olvasottság sosem jön és azon agyalsz, hogy mit csináltál rosszul. Ismerősen hangzik? Végülis nem az a fő szabálya a kreatív tartalommarketingnek, hogy a minőségi tartalom jó forgalmat és eredményeket hoz? Nos, nagy eséllyel szükséged van jó linkekre (és Google-re) és elég megkeresésre is az új tartalmaidhoz, hogy hozzák a várt eredményt.

De ez nem mindig könnyű. A tartalomírók gyakran tartózkodnak attól, hogy megadják a szükséges háttér támogatást, mert sokszor sok időbe telik és frusztráló is. Végtére is nem a tartalom megírásának kellene lennie a nehéz résznek? Sok ember már a gondolattól is rosszul van, hogy emailt küldjön ki olyan embereknek, akiket nem ismer és linkeket kérjen. Az viszont tény, hogy ha azt akarod, hogy az emberek elolvassák a posztodat, több időt kell töltened annak népszerűsítésével.


Nehéz megtenni, épp emiatt sok ember már egyszerűen ott hibázik, hogy kitalál egy nagyjából  jó sablonszöveget, vagy talál egy templatet, kitölti és elküldi. Nem meglepő, hogy ez a rossz sikerarány és odaadás hiánya miatt van, ami még inkább motiválatlansághoz és sikertelenséghez vezet. Vannak sokkal könnyebb módszerek is, amik segítenek a linképítésben és az e-mailek hatékonyságában.


Egy valódi embert célzol – Beszélj is vele úgy


Kaptál már valaha olyan emailt, ami így nézett ki?


„Kedves xy, szeretnék írni egy vendégcikket az oldaladra (Link). Az írásaimat megtalálod itt: Link.”


Ez azért van, mert sok ember csak keres egy sablont, kiküldi annyi embernek, amennyinek csak tudja anélkül, hogy valójában időt szánna arra, hogy személyessé tegye az üzenetét, vagy megpróbáljon valódi beszélgetést kezdeményezni. És mi ennek az eredménye? Kapsz egy emailt, ami olyan, mintha egy robot írta volna. Alig van benne munka, erőfeszítés, könnyen figyelmen kívül hagyható, és csak alig néhány embert fog érdekelni azok közül, akik megkapták – és ez még a jobbik eset. Legrosszabb esetben pedig spamként végzi és egyenesen a szemetesbe megy, sőt az is lehet, hogy a címet blokkolják.


Fontos emlékezni, hogy az oldalt, amivel felveszed a kapcsolatot nem egy gép irányítja, és van egy valódi húsvér ember, aki napi szinten számtalan hasonló emailt kap. Ezt észben tartva próbáld meg neki megadni azt az időt és figyelmet, amit megérdemel. Senki nem nyitja meg lelkesen az e-mailjeit azt várva, hogy ki az, akivel ma linkeket cserélhet. A te feladatod, hogy meggyőzd, hogy megéri rád fordítania a figyelmét és idejét. Az egyik legjobb módszer, hogy meggyőzz valaki arról, hogy érdekes lehet számára az e-mailed, ha olyat küldesz, ami tényleg olyan, mintha egy ember beszélgetést szeretne kezdeményezni egy másikkal.


Nincs kétség afelől, hogy megkeresni olyasvalakit, akit nem ismersz annak érdekében, hogy népszerűbbek legyenek a tartalmaid, nem olyasmi, amit mindenki örömmel és szívesen tesz, de ha magabiztos vagy abban, hogy a tartalmad jó és megosztható, nincs okod arra, hogy ne próbáld meg és erőltesd magad egy kicsit ezen a téren még akkor is, ha kellemetlen számodra.


Csak kérdezd meg magadtól, hogy beszélnél egy igazi személlyel, ha szemtől szembe találkoznál vele és beszélj éppúgy az e-mailjeidben is. A linkek mellett ezek arra is remek lehetőséget biztosítanak, hogy új kapcsolatokra tegyél szert és új üzleti lehetőségek nyíljanak meg előtted. Egészen nagy dolgokhoz is vezethet – és nagyobb valószínűséggel lesz egyre több és jobb kapcsolatod, ha úgy döntesz, hogy az eddigi sablon, semmitmondó szöveget, amit eddig használtál lecseréled egy kicsit személyesebbre.


Az email felépítése


Ha népszerű bloggerekkel és oldalakkal veszed fel a kapcsolatot, nagy rá az esély, hogy nagyon elfoglaltak és heti szinten valószínűleg rengeteg megkeresést kapnak. Éppen ezért kell gyorsan és röviden, velősen elmagyaráznod, miért kellene veled és a tartalmaiddal foglalkozniuk. Fontos, hogy megteremts egy egyensúlyt a részletesség és a rövidség között. Az alábbi elemeket tartalmazza a mondandód:

 

  • Miért foglalkozzanak veled
  • Mit vársz el tőlük
  • Hogy valódi ember vagy és nem csak egy robot, aki spamet küldözget


Először is, miért kellene foglalkozniuk azzal a tartalommal, ami írtál? Nos, az a te feladatod, hogy meggyőzd őket, megéred az idejüket és a linkjüket. Ez nagyban függ magától a tartalomtól is és attól az értéktől, amit az ajánlhat annak a személynek és az oldalának. Valószínűleg már gondolkodtál a tartalmad értékén miközben írtad, akár vicces akartál lenni, akár informatív, hírértékű, elemző, vagy bármi más. Mi az a dolog, ami miatt szerinted a tartalmadat megéri megosztani? Bármi is legyen ez, ezt mindenképp ki kell emelned az e-mailedben.


Ezután pontosan mondd el, hogy mi az, amit szeretnél. Sok ilyen típusú emailen látszik, hogy semmi önbizalom, magabiztosság nincs mögötte és a küldő szinte kerüli, hogy elmondja a fogadónak, mit is akar. Közvetlenül linkeket kérni tényleg egy kicsit spamhez hasonlóvá teszi az emailt, de ugyanakkor határozottnak kell lenned. Akár linket akarsz, akár egy esélyt, hogy írj egy vendégposztot, egy tartalmat elhelyezni más weboldalán, egy közösségi média megosztást, vagy bármi mást, a másik fél nem fog tudni segíteni, ha nem tiszta pontosan, hogy mit is szeretnél tőle. Ha elvárod, hogy az emberek válaszoljanak neked és pontosítást kérjenek akkor csak egy újabb akadályt görgetsz a folyamat útjába.


A másik dolog, amit tisztán és érthetően kommunikálnod kell az üzenetedben, hogy igenis egy valóban érdeklődő emberi lény vagy, nem pedig egy sima spammer, vagy robot. Hogy teheted ezt meg? Ha olyan személyesre szabod a levelet, amennyire csak lehet, akkor az már egy nagyon jó kezdés. Röviden utalj valamire, amit a másik fél csinált, vagy mondott mostanában, használj valódi neveket, adj egy kreatív címet, legyen megfelelően aláírva, esetleg említsd meg azt, hogy honnan írsz. Ha felkelted az érdeklődést abban a személyben, akinek írsz, akkor nagyobb valószínűséggel hajlandó veled valódi beszélgetést folytatni és eközben egy új kapcsolatra is szert tehetsz.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!