Márkaépítés 4 lépésben: ezekkel érdemes foglalkoznod!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 tipp a sikeres márkaépítéshez

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az online kereskedelemben minden azon múlik, hogy milyen erős a márkád, hogy milyen élményeket kínál ügyfeleidnek, és hogy mit tud felmutatni, amivel megkülönböztetheti magát a versenytársaktól.

 

Egy stabil, pozitív hírnévnek örvendő márka nélkül lehetetlenség hosszútávon életben tartani az interneten, márpedig manapság a legtöbb márka túlélése azon múlik, hogy mennyire aktívan van jelen a digitális világban.

 

Olyasmit kell alkotnod, ami élményeket szerez ügyfeleidnek, amivel szívesen foglalkoznak, és ami mellé influencereket is fel tudsz sorakoztatni, amiről az emberek előszeretettel áradoznak ismerőseiknek. Alkotnod kell egy márkát. A következőkben meg osztunk néhány tippet ezzel kapcsolatban!
 

1. Készíts egy márkakönyvet

Első lépésként érdemes készíteni egy márkakönyvet. Ez egyfajta útmutató minden munkatárs, partner, és ügynökség számára ahhoz, hogy hogyan kell márkahű élményeket alkotni az ügyfelek számára.

 

Ez egy nagyon fontos erőforrás, ami mindent összefoglal márkádról. Ha bárki reprezentálni szeretné márkádat, akkor ezt a dokumentumot hívhatja segítségül, hogy hitelesen, a márka hangja, személyisége, és általános stílusa mentén tehesse azt.

 

A márkakönyv információkat tartalmaz a márka aktuális fejlesztéseiről (tehát gyakran frissülhet) és sajátosságairól, úgymint a márka ígéretéről, a küldetésről, az alapvető értékekről, az átadandó üzenetekről, illetve a termékek és ügyfélperszónák elhelyezéséről. Természetesen kell bele egy vizuális stílus-útmutató és szerepelniük kell benne a kommunikációs irányelveknek is a különböző csatornákon és médiumokon, amelyek az ügyfelekkel való kommunikációra használatosak.

 

Kisebb vállalkozások esetében ez lehet egy egyszerű szöveges Google dokumentum, amit az arra jogosultak szerkeszthetnek, de mindenki láthatja a cégen belül, vagy egy professzionálisan kialakított útmutató, amelyet nyomtatott, vagy digitális formában átadhatsz egy partnernek vagy ügynökségnek is. Persze nem az számít, hogy maga a dokumentum mennyire stílusos, hanem hogy mennyire átfogó és érthető az érintettek számára.

 

Szeretnéd, ha márkád az online térben is sikereket érne el? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, segítünk! 

 

2. Alakítsd ügyfeleidet mikroinfluencerekké

Az influencer marketing az elmúlt néhány év egyik leggyakrabban emlegetett marketingtrendjévé vált, és 2019-ben több helyen találkozhattunk vele (hatékonyabb és kevésbé sikeres kontextusokban), mint korábban bármikor.

 

Kétségtelen, hogy az influencer marketinggel nagyon is megéri foglalkozni, de sokan teljesen félreértik a koncepciót, és azt hiszik, hogy milliós szerződéseket követelő világsztárokra van szükségük a sikerekhez. Ez egyáltalán nem igaz – sőt sokaknak jobban megéri kisebb nevekbe (úgynevezett mikroinfluencerekbe) befektetni, hogy a legtöbbet hozzák ki költségvetésükből.

 

A mikroinfluencerek sokkal kisebb közönséget foglalkoztatnak, mint a „szakma óriásai”. Tény, hogy ez kevesebb elért embert jelent, de a mikroinfluencerek nagy előnye, hogy közönségük sokkal aktívabb, érdeklődőbb, és sokkal többre tartja kedvence szavát, mint a több milliós megainfluencerek esetében. A mikroinfluencerekkel továbbá jóval olcsóbban szerződhetsz – egy nagyobb influencer árából akár egyszerre többel is.

 

Nem csoda, hogy egyre több márka fordul el a nagyobb nevektől, hogy mikroinfluencereken keresztül terjeszthesse üzenetét az érdeklődőbb, aktívabb közönségek irányába.

 

3. Állíts össze egy márkás fényképtárat

A stock képek bizonyos helyzetekben hasznosak lehetnek ugyan, de ha igazi identitást szeretnél építeni márkádnak, és hitelesebb ügyfélélményt biztosítani ügyfeleidnek akkor ennél többre lesz szükséged.

 

Márkáddal folyamatosan azon dolgozol, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat biztosíts ügyfeleidnek, amelyekkel megoldhatod problémáikat, és amikkel örömöt szerezhetsz nekik. A marketingkampányaidban használt képeknek ugyan azt a színvonalat kell tükrözniük, amely márkád többi elemére – a termékek minőségére, az üzenetekre, az ügyfélszolgálatra, stb. – is jellemző.

 

A stock képek persze könnyedén és gyorsan beszerezhetők, de nem képesek olyan érzelmi reakciót kiváltani ügyfeleidből, amelyek segítenek az érdeklődőket ügyfelekké konvertálni. Szükséged lesz tehát egy saját fényképekből álló könyvtárra, amelyek márkád valódi arcát mutatják meg, segítenek kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel, szemléltetik termékeidet, és mindezzel elkülönítenek a versenytársaktól. Ezek a képek márkaépítésed részét képezik – ahogyan gondosan odafigyelsz logód, webhelyed, és minden egyéb vizuális elem kialakítására, úgy kövesd azt a színvonalat a képekkel is.

 

A legjobb az, ha képeidet rögtön felismerik az emberek, függetlenül attól, hogy milyen felületen (Facebook, Instagram, nyomtatott média, stb.) találkoznak velük.
 

4. Alkalmazd a storytelling erejét

A marketingesek már évek óta ismételgetik kedvenc mantrájukat, ami a mai napig igaz: a tartalom a király. Ha szeretnél kapcsolatot teremteni lehetséges ügyfeleiddel, hiteles fényben kell feltüntetned márkádat, és ki kell érdemelned az emberek bizalmát. Ezt leggyorsabban úgy teheted meg, ha minőségi tartalmakat készítesz nekik, amelyekkel bebizonyítod, hogy márkád igazán ért ahhoz a szakterülethez, amivel foglalkozik.

 

Ezt sokáig blogbejegyzések elkészítésével és cikkek megosztogatásával lehetett elérni, míg mások, akik kicsit előrébb gondolkodtak, videókat készítettek e célra. Azonban ma néhány cikk vagy videó nem elég ahhoz, hogy márkádat gondolatvezetőként pozícionáld célközönséged tudatában – egy egész kiadói részlegre van szükséged, ami többféle formátumú és jellegű tartalmat készít márkád nevében (cikkek, videók, infografikák, nyomtatott média stb.)
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!