Az online kereskedelemben minden azon múlik, hogy milyen erős a márkád, hogy milyen élményeket kínál ügyfeleidnek, és hogy mit tud felmutatni, amivel megkülönböztetheti magát a versenytársaktól.
Egy stabil, pozitív hírnévnek örvendő márka nélkül lehetetlenség hosszútávon életben tartani az interneten, márpedig manapság a legtöbb márka túlélése azon múlik, hogy mennyire aktívan van jelen a digitális világban.
Olyasmit kell alkotnod, ami élményeket szerez ügyfeleidnek, amivel szívesen foglalkoznak, és ami mellé influencereket is fel tudsz sorakoztatni, amiről az emberek előszeretettel áradoznak ismerőseiknek. Alkotnod kell egy márkát. A következőkben meg osztunk néhány tippet ezzel kapcsolatban!
1. Készíts egy márkakönyvet
Első lépésként érdemes készíteni egy márkakönyvet. Ez egyfajta útmutató minden munkatárs, partner, és ügynökség számára ahhoz, hogy hogyan kell márkahű élményeket alkotni az ügyfelek számára.
Ez egy nagyon fontos erőforrás, ami mindent összefoglal márkádról. Ha bárki reprezentálni szeretné márkádat, akkor ezt a dokumentumot hívhatja segítségül, hogy hitelesen, a márka hangja, személyisége, és általános stílusa mentén tehesse azt.
A márkakönyv információkat tartalmaz a márka aktuális fejlesztéseiről (tehát gyakran frissülhet) és sajátosságairól, úgymint a márka ígéretéről, a küldetésről, az alapvető értékekről, az átadandó üzenetekről, illetve a termékek és ügyfélperszónák elhelyezéséről. Természetesen kell bele egy vizuális stílus-útmutató és szerepelniük kell benne a kommunikációs irányelveknek is a különböző csatornákon és médiumokon, amelyek az ügyfelekkel való kommunikációra használatosak.
Kisebb vállalkozások esetében ez lehet egy egyszerű szöveges Google dokumentum, amit az arra jogosultak szerkeszthetnek, de mindenki láthatja a cégen belül, vagy egy professzionálisan kialakított útmutató, amelyet nyomtatott, vagy digitális formában átadhatsz egy partnernek vagy ügynökségnek is. Persze nem az számít, hogy maga a dokumentum mennyire stílusos, hanem hogy mennyire átfogó és érthető az érintettek számára.
Szeretnéd, ha márkád az online térben is sikereket érne el? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, segítünk!
2. Alakítsd ügyfeleidet mikroinfluencerekké
Az influencer marketing az elmúlt néhány év egyik leggyakrabban emlegetett marketingtrendjévé vált, és 2019-ben több helyen találkozhattunk vele (hatékonyabb és kevésbé sikeres kontextusokban), mint korábban bármikor.
Kétségtelen, hogy az influencer marketinggel nagyon is megéri foglalkozni, de sokan teljesen félreértik a koncepciót, és azt hiszik, hogy milliós szerződéseket követelő világsztárokra van szükségük a sikerekhez. Ez egyáltalán nem igaz – sőt sokaknak jobban megéri kisebb nevekbe (úgynevezett mikroinfluencerekbe) befektetni, hogy a legtöbbet hozzák ki költségvetésükből.
A mikroinfluencerek sokkal kisebb közönséget foglalkoztatnak, mint a „szakma óriásai”. Tény, hogy ez kevesebb elért embert jelent, de a mikroinfluencerek nagy előnye, hogy közönségük sokkal aktívabb, érdeklődőbb, és sokkal többre tartja kedvence szavát, mint a több milliós megainfluencerek esetében. A mikroinfluencerekkel továbbá jóval olcsóbban szerződhetsz – egy nagyobb influencer árából akár egyszerre többel is.
Nem csoda, hogy egyre több márka fordul el a nagyobb nevektől, hogy mikroinfluencereken keresztül terjeszthesse üzenetét az érdeklődőbb, aktívabb közönségek irányába.
3. Állíts össze egy márkás fényképtárat
A stock képek bizonyos helyzetekben hasznosak lehetnek ugyan, de ha igazi identitást szeretnél építeni márkádnak, és hitelesebb ügyfélélményt biztosítani ügyfeleidnek akkor ennél többre lesz szükséged.
Márkáddal folyamatosan azon dolgozol, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat biztosíts ügyfeleidnek, amelyekkel megoldhatod problémáikat, és amikkel örömöt szerezhetsz nekik. A marketingkampányaidban használt képeknek ugyan azt a színvonalat kell tükrözniük, amely márkád többi elemére – a termékek minőségére, az üzenetekre, az ügyfélszolgálatra, stb. – is jellemző.
A stock képek persze könnyedén és gyorsan beszerezhetők, de nem képesek olyan érzelmi reakciót kiváltani ügyfeleidből, amelyek segítenek az érdeklődőket ügyfelekké konvertálni. Szükséged lesz tehát egy saját fényképekből álló könyvtárra, amelyek márkád valódi arcát mutatják meg, segítenek kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel, szemléltetik termékeidet, és mindezzel elkülönítenek a versenytársaktól. Ezek a képek márkaépítésed részét képezik – ahogyan gondosan odafigyelsz logód, webhelyed, és minden egyéb vizuális elem kialakítására, úgy kövesd azt a színvonalat a képekkel is.
A legjobb az, ha képeidet rögtön felismerik az emberek, függetlenül attól, hogy milyen felületen (Facebook, Instagram, nyomtatott média, stb.) találkoznak velük.
4. Alkalmazd a storytelling erejét
A marketingesek már évek óta ismételgetik kedvenc mantrájukat, ami a mai napig igaz: a tartalom a király. Ha szeretnél kapcsolatot teremteni lehetséges ügyfeleiddel, hiteles fényben kell feltüntetned márkádat, és ki kell érdemelned az emberek bizalmát. Ezt leggyorsabban úgy teheted meg, ha minőségi tartalmakat készítesz nekik, amelyekkel bebizonyítod, hogy márkád igazán ért ahhoz a szakterülethez, amivel foglalkozik.
Ezt sokáig blogbejegyzések elkészítésével és cikkek megosztogatásával lehetett elérni, míg mások, akik kicsit előrébb gondolkodtak, videókat készítettek e célra. Azonban ma néhány cikk vagy videó nem elég ahhoz, hogy márkádat gondolatvezetőként pozícionáld célközönséged tudatában – egy egész kiadói részlegre van szükséged, ami többféle formátumú és jellegű tartalmat készít márkád nevében (cikkek, videók, infografikák, nyomtatott média stb.)