Márkaépítés - 10 gyorstipp kisvállalkozásoknak 2019-re

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 hatékony branding tipp kisvállalkozásoknak

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Sok kisvállalkozás tisztában van vele, hogy a branding, azaz a márkaépítés milyen fontos is egy cég számára. Tudják, hogy a sikerhez egy erős márkát kell megalkotniuk, és hogy a branding többől áll, mint egy mutatós logó. De valami mégis hiányzik.

 

A legtöbb kisebb (és jó néhány nagyobb) vállalkozás egyszerűen nem ismeri fel, hogy az igazán sikeres cégeknél nem csak egy feladatként kezelik a brandinget, hanem stratégiájuk egyik alappilléreként – egyes cégek annyira komolyan veszik a márkaépítést, hogy a márka és a cég fogalma szinte teljesen összemosódik náluk.
 

De mi is az a branding?

A branding az a folyamat, amely során definiálod cégedet saját magad, csapatod, és közönséged számára. A branding azonban nem csak az, ahogyan a külső szemlélők látják márkádat – hozzátartoznak azok az értékek is, amiket céged képvisel. Ez nagyon fontos szempont, hiszen az emberek manapság könnyedén felismerik, ha egy cég csak azért teszi nekik a szépet, hogy több profitot tudjon termelni.

 

A brandingnek több előnye is van. Első sorban segít, hogy a lehetséges ügyfelek érzelmileg is kötődjenek márkádhoz, különösen ha az olyan értékeket képvisel, amikben ők is hisznek. A branding segít, hogy márkád kiemelkedjen a szemükben a többi alternatíva közül. Mindez persze tartósabb márkahűséghez vezet, néhány ügyfél pedig még márkanagykövetté is válhat.

 

Mi kell a jó márkaépítéshez?

Akár csak most kezdesz bele a márkaépítésbe, akár jelenlegi branding stratégiádat szeretnéd bővíteni, a következő tippek neked szólnak.

 

1. Definiáld márkádat

Vizsgáld meg alaposan azt a terméket és/vagy szolgáltatást, amit céged kínál. Tudd meg, hogy milyen pozíciót képvisel a piacon, és ismerkedj meg lehetséges ügyfeleid szükségleteivel, illetve aggodalmaival is. Egy márka személyiségének célja az, hogy népszerűbbé tegye a céget, amihez tartozik, kapcsolatot teremtsen annak ügyfélbázisával, és megkülönböztesse azt a versenytársaktól.

 

2. Hozz létre egy személyiséget márkádnak

Az emberek összetett lények – mindenki sajátos nézetek, értékrendek szerint vizsgálja a dolgokat, és más célokat tűz ki maga elé. Mindenkinek van egy személyisége, ami meghatározza, hogy hogyan viszonyul a dolgokhoz, hogyan reagál azokra, és hogyan viselkedik.

 

A branding célja, hogy márkádat is ellásd egy ilyen személyiséggel. Hogy miért? Mert az emberek sokkal könnyebben tudnak kapcsolódni valamihez, ami olyan nézeteket és értékeket képvisel, mint ők maguk.

 

3. Definiáld, hogy mi hajtja előre márkádat

Mi márkád célja, és mi az, amiben hisz? Ezek a dolgok segíthetnek meghatározni, hogy márkád milyen stílusban kommunikál majd közönségeddel.

 

4. Törekedj a hitelességre

Ne ígérj olyasmit, amit nem tartasz be – a branding célja, hogy egy őszinte képet fess márkádról, és ragaszkodj azokhoz az értékekhez, amiket márkád képvisel, és amelyek nap mint nap előrehajtják. Az efféle őszinteséget ügyfeleid hosszútávú márkahűséggel viszonozzák majd.

 

5. Találd meg márkád hangját

Ha mindig egy egységes hangnemben, stílusban kommunikálsz ügyfeleiddel márkádon keresztül, akkor azok tudni fogják, hogy mire is számíthatnak termékeidtől és szolgáltatásaidtól.

 

6. Ne hajtogasd mindig ugyanazt

Célszerű több üzenetet is megfogalmazni márkád nevében, és ezeket együttesen használva kiépíteni egy összefüggő márkaidentitást.

 

7. Ne próbáld meg leutánozni a nagyobb játékosokat

A cél az, hogy márkád egy teljesen egyedi, sajátos identitással rendelkezzen. Az embereket gyakran a független vállalatok irányába húzza a szívük, éppen ezért még a nagyobb cégek is igyekeznek leutánozni azt a képet, amit egy kisvállalkozás fest magáról.

 

8. Merj kísérletezni, és állj ki amellett, amiben hiszel

A cégóriásokat rengeteg belső szem figyeli, és a kreatív munkatársaknak gyakran meg van kötve a kezük, ha a márka identitásáról van szó. Egy kisvállalatnak ezzel szemben lehetősége van rugalmasabbnak lenni, és szabadon alkalmazkodni az ügyfelek szükségleteihez és a változó trendekhez.

 

9. Ne engedj márkád büszkeségéből

Ne azzal próbáld magadhoz csalogatni az ügyfeleket, hogy engedsz az árakból. Ehelyett kínálj inkább többet – rendezz értékes promóciókat, hogy megerősítsd márkád küldetését az ügyfelek szemében.

 

10. Nem elég csak egy logót rárakni mindenre

A branding jövője rugalmas és aktivitásra ösztönző. Tiszteld ügyfeleid intelligenciáját azzal, hogy nem fedsz fel mindent egyből. Keltsd fel az érdeklődésüket, de hagyd, hogy maguk ismerjék meg márkádat. Az emberek szívesebben mesélnek másoknak valamiről, ha ők fedezték azt fel.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!