Márkaépítés - 10 gyorstipp kisvállalkozásoknak 2019-re

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 hatékony branding tipp kisvállalkozásoknak

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Sok kisvállalkozás tisztában van vele, hogy a branding, azaz a márkaépítés milyen fontos is egy cég számára. Tudják, hogy a sikerhez egy erős márkát kell megalkotniuk, és hogy a branding többől áll, mint egy mutatós logó. De valami mégis hiányzik.

 

A legtöbb kisebb (és jó néhány nagyobb) vállalkozás egyszerűen nem ismeri fel, hogy az igazán sikeres cégeknél nem csak egy feladatként kezelik a brandinget, hanem stratégiájuk egyik alappilléreként – egyes cégek annyira komolyan veszik a márkaépítést, hogy a márka és a cég fogalma szinte teljesen összemosódik náluk.
 

De mi is az a branding?

A branding az a folyamat, amely során definiálod cégedet saját magad, csapatod, és közönséged számára. A branding azonban nem csak az, ahogyan a külső szemlélők látják márkádat – hozzátartoznak azok az értékek is, amiket céged képvisel. Ez nagyon fontos szempont, hiszen az emberek manapság könnyedén felismerik, ha egy cég csak azért teszi nekik a szépet, hogy több profitot tudjon termelni.

 

A brandingnek több előnye is van. Első sorban segít, hogy a lehetséges ügyfelek érzelmileg is kötődjenek márkádhoz, különösen ha az olyan értékeket képvisel, amikben ők is hisznek. A branding segít, hogy márkád kiemelkedjen a szemükben a többi alternatíva közül. Mindez persze tartósabb márkahűséghez vezet, néhány ügyfél pedig még márkanagykövetté is válhat.

 

Mi kell a jó márkaépítéshez?

Akár csak most kezdesz bele a márkaépítésbe, akár jelenlegi branding stratégiádat szeretnéd bővíteni, a következő tippek neked szólnak.

 

1. Definiáld márkádat

Vizsgáld meg alaposan azt a terméket és/vagy szolgáltatást, amit céged kínál. Tudd meg, hogy milyen pozíciót képvisel a piacon, és ismerkedj meg lehetséges ügyfeleid szükségleteivel, illetve aggodalmaival is. Egy márka személyiségének célja az, hogy népszerűbbé tegye a céget, amihez tartozik, kapcsolatot teremtsen annak ügyfélbázisával, és megkülönböztesse azt a versenytársaktól.

 

2. Hozz létre egy személyiséget márkádnak

Az emberek összetett lények – mindenki sajátos nézetek, értékrendek szerint vizsgálja a dolgokat, és más célokat tűz ki maga elé. Mindenkinek van egy személyisége, ami meghatározza, hogy hogyan viszonyul a dolgokhoz, hogyan reagál azokra, és hogyan viselkedik.

 

A branding célja, hogy márkádat is ellásd egy ilyen személyiséggel. Hogy miért? Mert az emberek sokkal könnyebben tudnak kapcsolódni valamihez, ami olyan nézeteket és értékeket képvisel, mint ők maguk.

 

3. Definiáld, hogy mi hajtja előre márkádat

Mi márkád célja, és mi az, amiben hisz? Ezek a dolgok segíthetnek meghatározni, hogy márkád milyen stílusban kommunikál majd közönségeddel.

 

4. Törekedj a hitelességre

Ne ígérj olyasmit, amit nem tartasz be – a branding célja, hogy egy őszinte képet fess márkádról, és ragaszkodj azokhoz az értékekhez, amiket márkád képvisel, és amelyek nap mint nap előrehajtják. Az efféle őszinteséget ügyfeleid hosszútávú márkahűséggel viszonozzák majd.

 

5. Találd meg márkád hangját

Ha mindig egy egységes hangnemben, stílusban kommunikálsz ügyfeleiddel márkádon keresztül, akkor azok tudni fogják, hogy mire is számíthatnak termékeidtől és szolgáltatásaidtól.

 

6. Ne hajtogasd mindig ugyanazt

Célszerű több üzenetet is megfogalmazni márkád nevében, és ezeket együttesen használva kiépíteni egy összefüggő márkaidentitást.

 

7. Ne próbáld meg leutánozni a nagyobb játékosokat

A cél az, hogy márkád egy teljesen egyedi, sajátos identitással rendelkezzen. Az embereket gyakran a független vállalatok irányába húzza a szívük, éppen ezért még a nagyobb cégek is igyekeznek leutánozni azt a képet, amit egy kisvállalkozás fest magáról.

 

8. Merj kísérletezni, és állj ki amellett, amiben hiszel

A cégóriásokat rengeteg belső szem figyeli, és a kreatív munkatársaknak gyakran meg van kötve a kezük, ha a márka identitásáról van szó. Egy kisvállalatnak ezzel szemben lehetősége van rugalmasabbnak lenni, és szabadon alkalmazkodni az ügyfelek szükségleteihez és a változó trendekhez.

 

9. Ne engedj márkád büszkeségéből

Ne azzal próbáld magadhoz csalogatni az ügyfeleket, hogy engedsz az árakból. Ehelyett kínálj inkább többet – rendezz értékes promóciókat, hogy megerősítsd márkád küldetését az ügyfelek szemében.

 

10. Nem elég csak egy logót rárakni mindenre

A branding jövője rugalmas és aktivitásra ösztönző. Tiszteld ügyfeleid intelligenciáját azzal, hogy nem fedsz fel mindent egyből. Keltsd fel az érdeklődésüket, de hagyd, hogy maguk ismerjék meg márkádat. Az emberek szívesebben mesélnek másoknak valamiről, ha ők fedezték azt fel.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!