Rendezvényhelyszín marketing: a közösségi média ereje a rendezvényhelyszínek esetében

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Közösségi média rendezvényhelyszíneknek: 9 tipp a biztos sikerért

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Manapság már szinte minden második településen talál az ember rendezvényhelyszínt, a nagyobb városokról nem is beszélve. Az opciók tömkelegéből következik, hogy nehezebb kitűnni a tömegből, mint valaha.

A közösségi médiáról gyakran halljuk, hogy lényegében minden cégtípus számára remek marketingeszköz, de vajon hogyan segíthet egy olyan cégen, ami rendezvényhelyszínként is hirdeti magát? A következő 9 tipp mind erre a kérdésre válaszol!
 

1. A közösségi média, mint a vizuális történetmesélés eszköze

A közösségi média marketinged alapját azt adja, hogy egy helyszínt próbálsz értékesíteni. A közösségi médián fontos, hogy ismerd közönségedet – segítünk, esetedben ezek nagy valószínűséggel rendezvényszervezők, akik arra kíváncsiak, hogy eleget tenne-e az igényeiknek helyszíned.

 

Ezt a legmegnyerőbben úgy szemléltetheted, hogy felsorolod a különböző rendezvénytípusokat, amelyeknek helyszíned valaha otthont adott, és elmeséled az ezek mögött álló történetet. Ezekkel a történetekkel kiemelheted mindazokat az egyedi tulajdonságokat és előnyöket, amiket kínálsz.

 

De hol itt a vizualitás? Ezeket a történeteket mind releváns (ideális esetben az eseményen készült) képekkel kell illusztrálnod, hogy az érdeklődők használat közben is láthassák a rendezvénytermet (vagy termeket), ne csak üresen!

 

2. Egy saját blog helyszíned számára

A blogvezetés egy alulértékelt, de nagyon fontos eleme a közösségi média marketingnek, különösen rendezvényhelyszínek számára. A képek és videók habár érdekesek és izgalmasak lehetnek, egy informatív, hasznos tartalmú blogbejegyzés értékes tartalomként szolgálhat a közösségi médiára is.

 

A blog például kiváló a már említett történetek elmesélésére, hiszen képeket, videókat, és szöveget is tartalmazhat, egyesítve ezzel mindazt, amit szeretnél bemutatni helyszínedről. Ha a bejegyzés kész, már oszthatod is meg a közösségi platformokon.

 

3. Legyen hashtagstratégiád

A #hashtagek a közösségi média esszenciális részévé váltak. Ha csak teheted, érdemes néhányat (a mennyiség a platformtól és a közönségtől függ) beilleszteni bejegyzésedbe a legnépszerűbbek közül, ügyelve persze arra, hogy ezek mind kapcsolódjanak a megosztott tartalomhoz.

 

Mindenképpen érdemes egy saját, egyedi hashtaget is alkotni, és használni azt minden lehetséges felületen (nem feltétlenül csak a közösségi médián). Amint ez a hashtag terjedni kezd, és az emberek elkezdik használni a helyszíneden készült képek és videók megosztásakor, márkád neve is egyre terjed majd, hiszen elég csak rákattintani ezekre, és máris láthatóvá válik az összes nyilvános tartalom a felhasználók számára. Ez ingyenes reklám helyszínednek.

 

4. Közvetítés élőben

A márkák előszeretettel használják a közösségi média egyik legfelkapottabb, és újnak már nem is igazán nevezhető funkcióját – az élő közvetítéseket.

 

Itt ismét előkerül a közösségi média vizuális jellege, és a vizuális tartalmak népszerűsége. Egy rendezvénnyel kapcsolatban az előkészületektől kezdve a rendezvény eseményein át egészen a zárás utánig temérdek élőben közvetíthető dolgot lehet találni.

 

Egy élő közvetítés áll a legközelebb a személyes részvételhez – ha azt szeretnéd, hogy az emberek érezzék, hogy milyen is részt venni egy nálatok megrendezett eseményen, akkor az élő közvetítések tökéletesek erre. Ez a funkció egyre több platformon elérhető.

 

5. Használd a Pinterestet

Nézzünk meg néhány konkrét közösségi hálózatot, amelyek ideálisak lehetnek helyszíned számára. Először is itt a Pinterest, ami ideális platformot biztosít képeid bemutatására. A Pinterestre sokan inspirációért járnak, így tökéletes arra, hogy a lehető legjobb pillanatban hívd fel az emberek figyelmét helyszínedre.

 

A Pinterest táblákból áll, amelyekre tartalmakat tűzhetsz ki – érdemes egy táblát készíteni a közösségi, vállalati, esküvői, és egyéb rendezvénytípusok számára is, illetve lehet kültéri/beltéri táblát, nappali/éjszakai események, és így tovább.

 

6. Reklámozd üzleti rendezvényhelyszínedet a LinkedIn-en

Amennyiben üzleti jellegű rendezvényekkel (is) foglalkozol, érdemes helyszínedet képviseltetni a LinkedInen is. A platform kifejezetten szakemberek számára jött létre, így lényegében tele van számodra ideális ügyfelekkel.

 

7. Ne feledkezz meg a Facebookról

Természetesen a közösségi média királya sem maradhat le egyetlen ilyen listáról sem. Kétmilliárd felhasználójával a platform olyan, mint egy kisebb bolygó, egy külön világ, a maga vásárlási lehetőségeivel, hirdetéseivel, közösségeivel, és trendjeivel.

 

Még ha csak a funkciók 10%-át is használod ki, rengeteg emberhez juthatsz el tartalmaiddal (különösen ha nem félsz kiadni egy kis pénzt a fizetett hirdetésekre). A Facebook egyik legjobb funkciója, hogy a felhasználók véleményeket fogalmazhatnak meg a különböző szolgáltatásokról (pl. rendezvényhelyszínekről), és értékelhetik is azokat.

 

8. Figyelj oda a versenytársakra

Az üzleti közegben teljesen elfogadott hétköznapi dolog nyomon követni a versenytársakat. Ebből sokat lehet tanulni, hiszen a jó trükköket el lehet lesni, és rá lehet világítani azokra a hiányosságaikra is, amelyeket te pótolhatnál saját helyszíneden.

 

9. Ne becsüld alá a szájról szájra híresztelést

A közösségi média nem minden – sokan nem egy hivatalos közösségi bejegyzésen keresztül hallanak először a dolgokról, hanem egy ismerősüktől, személyesen, telefonon, vagy emailben. Ezek a személyes ajánlások mindennél értékesebbek, hiszen nincs olyan marketing, amiben az emberek jobban bíznának, mint ismerőseik tapasztalataiban és véleményében. 

Persze ahhoz, hogy ez működjön, kiváló élményeket kell nyújtanod ügyfeleidnek, hogy legyen miről áradozniuk barátaiknak, munkatársaiknak. Érdemes odafigyelni rá, hogy mit mondanak helyszínedről az emberek nyilvános bejegyzéseikben, hogy minél előbb reagálhass az elégedetlen látogatók megjegyzéseire, és megköszönhesd a pozitív értékeléseket! 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!