Közösségi média marketing hoteleknek, szállodáknak

Közösségi média marketing hoteleknek

Közösségi média marketing tippek szállodáknak és üdülőhelyeknek

czsofi Szerző:
czsofi

A közösségi média elterjedésével a hétköznapi marketing a korábbi hagyományos mezőről átlépett a digitális világba, ahol olyan platformok biztosítanak remek hirdetési lehetőségeket, mint a Facebook, a Twitter, vagy az Instagram. Mindez azt is jelenti, hogy azok a márkák, amelyek szeretnének versenyben maradni kénytelenek haladni a korral, és megismerkedni ezekkel az új marketingplatformokkal. A következőkben néhány fontos tudnivalót osztunk meg a közösségi média marketingről, kifejezetten hotelek, üdülőhelyek számára!

Közösségi média marketing hoteleknek

A közösségi média marketingről dióhéjban

A közösségi média marketing lényegében nem más, mint a közösségi platformok vagy hálózatok használata egy személy, cég, vagy márka népszerűsítésére. Erre a különböző platformok más és más eszközökkel és lehetőségekkel szolgálnak, de általánosságban mindegyiken lehetőségünk nyílik szöveges bejegyzések, képek, videók és hivatkozások megosztására a közönséggel.

 

A marketing ezen modern, digitális formája rendkívül hasznos a vendéglátásban működő márkák számára, hiszen több platform is kiváló kommunikációs csatornát biztosít a márkák és ügyfeleik között. A felhasználók több platformon véleményeket is megfogalmazhatnak egy-egy márkáról, a márkák pedig eseményeket hozhatnak létre, amikre meghívhatják érdeklődő követőiket is.

 

Emellett a platformok olyan saját, beépített analitikai eszközökkel is rendelkeznek (némelyikük részletesebbel, míg mások korlátozottabbakkal), amelyek értékes adatokat szolgáltatnak erről a közönségről. A közösségi média marketing fontos részét képezik továbbá a fizetett hirdetéskampányok is, általában szűk, az analitikák alapján létrehozott csoportok megcélzásával.

 

Nézzük meg, hogy miként használható hatékonyan a közösségi média egy szálloda, vagy üdülő marketingjének fellendítésére!

 

1. Készíts közösségi média marketing stratégiát

A közösségi média marketing stratégia általában egy nagyobb, digitális marketing stratégia egy fontos részét képezi. Mint minden marketingtevékenységhez, a közösségi médián futtatottakhoz is szükség lesz egy részletes stratégiára.

 

Először is ki kell derítened, hogy mi érdekelhetné célközönségedet, és hogy mely platformokon próbálnád meg elérni őket. Ezeket a döntéseket fontos megosztani minden munkatársaddal, akik részt vesznek a közösségi ügyek kezelésében, hogy mindenki tisztában legyen a stratégiával, és összehangoltan működhessenek együtt.

 

Körvonalazd az ideális demográfiai csoportot, és kövesd figyelemmel azokat az influencereket, akik segíthetnének közönséged elérésében.

 

2. Tűzz ki magad elé olyan célokat, amiket mérni is tudsz

A stratégia természetesen egy, vagy több cél köré épül majd fel. Valójában minden későbbi döntésed ez alapján dől majd el, ezért fontos, hogy már a dolgok elején kitűzd őket magad, és csapatod elé.

 

A digitális marketing (ideértve persze a dolgok közösségi oldalát is) egyik nagy előnye, hogy rengeteg apró részlet pontosan mérhető, így könnyedén nyomon tudod követni, hogy jó úton jársz-e, vagy vannak-e olyan részei a kampánynak, amiket jobb lenne elvetni, vagy javítani. Persze mindez csak akkor működhet, ha mérhető célokat tűzöl ki magad elé, például „szerezzünk 30%-kal több foglalást a Facebookon keresztül a következő 6 hónapban”.

 

3. Optimalizáld közösségi profiljaidat

Ha megvannak a célok, és az ezeket szolgáló stratégia, akkor ideje több figyelmet fordítani intézményed közösségi profiljaira, vagy „oldalaira”. Szállodák és hasonló egységek esetén kritikus fontosságú, hogy az elérhetőségek (cím, telefonszám, e-mail cím) mind pontosan és egységesen legyenek feltüntetve, hogy az érdeklődők könnyedén el tudjanak igazodni, bármelyik platformon is találnak rá az adott szállodára.

 

Fontos néhány jó minőségű képet is mellékelni – a legtöbb közösségi platformon legalább egy profilkép, és egy fejléckép, vagy „borító” tölthető fel, amikkel tovább javíthatod a profil megjelenését.

 

4. Ügyelj a rendszerességre

A közösségi média felhasználókra általánosságban jellemző, hogy kedvelik a rendszerességet. Hasonlóan jellemző rájuk, hogy nem nézik jó szemmel, ha egy márka csak azért van fent egy közösségi hálózaton, hogy marketingüzenetekkel és promóciós bejegyzésekkel bombázza követőit.

 

Fontos a bejegyzések rendszeressége is – a folyamatos tartalom-utánpótlás elengedhetetlen a közönség érdeklődésének fenntartására, de persze csak akkor, ha értékes, hasznos, érdekes tartalmakat biztosítasz nekik, és csak elvétve írsz egy-egy reklám jellegű bejegyzést ezek között.

 

Érdemes egy bejegyzésnaptárat készíteni, amiben megjelölöd, hogy egy átlagos héten milyen rendszerességgel teszel majd közzé új bejegyzéseket a különböző platformokon. Ha az emberek látják, hogy rendszeresen kapnak tőled új tartalmakat, akkor lesz okuk miért visszajönni profilodra.

 

5. Használd a fizetett hirdetési funkciókat

Ahogy azt fentebb már említettük, a közösségi média marketingnek fontos részét képezik a fizetett hirdetések illetve kampányok. Sokan kifejezetten ezért fordítják erőforrásaik nagy részét a közösségi médiába – mert viszonylag kevés befektetéssel meglehetősen látványos eredmények érhetők el.

 

A különböző platformok más és más jellegű hirdetésekkel szolgálnak az oldaltulajdonosoknak, legtöbbjükre azonban jellemző, hogy olyan célzási opciókat kínálnak, amelyekkel csak az érdeklődő közönség irányába kommunikálhatók ezek a hirdetések, elkerülve ezzel a felesleges költekezést.

 

6. Kapcsolatépítés a közösségi médián

A közösségi média egy olyan eszköz, ami segít kapcsolatot teremteni másokkal, legyen itt szó ismerősökről, családtagokról, hasonló érdeklődésű emberekről, vagy teljesen idegen személyekről. Az emberek ilyen kapcsolatok reményében keresik fel napi szinten ezeket a platformokat, ezért neked, mint márkának is ki kell venned a részedet a közösségi tevékenységekből.

 

Csatlakozz a hozzászólások között kialakuló beszélgetésekhez, válaszolj a feltett kérdésekre, és figyeld meg, hogy az emberek milyen véleménnyel vannak azokról a tartalmakról, amiket megosztasz velük.

 

A hashtageket a legtöbb modern közösségi platform támogatja – ezek az interaktív címkék segítenek egy helyen összegyűjteni egy bizonyos témával kapcsolatos nyilvános bejegyzéseket és hozzászólásokat. Használd őket tudatosan tartalmaid megosztásakor, hogy könnyebben rájuk találjanak az érdeklődők.


7. Ne vidd túlzásba a tartalmak megosztását

Habár a közösségi média egy ingyenes, és bizonyos értelemben korlátlan teret biztosít a tartalmak megosztására, nem ajánlatos túlzásba vinni ezt. Ez persze az adott platformtól is függ – míg a Facebookon vagy az Instagramon naponta 1-2 új bejegyzés sokak szerint az ideális mennyiség, a Twitteren ennél valamivel többször is lehet posztolgatni.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok