Online marketing stratégia hoteleknek és szállodáknak - 5 tipp, amivel megfoghatod az utazási irodákon keresztül érkezőket

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így alakítsd át utazási ügynökségeken keresztül érkező vendégeidet sajátjaiddá

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Az internetes szállásfoglalás megjelenésével számos utazási iroda kapott az alkalmon és költözött át digitális környezetbe, hogy az útjaikat online tervezgető ügyfeleket is megkaparinthassák maguknak. Ezek az online utazási ügynökségek fontos szerepet játszanak a turisztikai létesítmények marketingjében, azonban semmi sincs ingyen.

Számos szálloda és üdülőhely túlságosan erősen támaszkodik ezekre a köztes felekre az új ügyfelek megszerzése céljából, de ezekért cserébe gyakran igen súlyos közvetítői díjakat kell fizetniükk. A megoldás persze nem az online ügynökségek kiiktatása – legalább is nem egyszerre. Ehelyett érdemes inkább olyan módszereket bevetni, amelyek segítenek, hogy minél több ilyen közvetített forrásból érkezű ügyfelet saját ügyféllé alakíts át. Hogyan? Nézzük…

 

1. Adatgyűjtés

 

A mai digitális világban az adatok aranyat érhetnek (persze, csak ha megfelelően használják őket). Érdemes az összes közvetített ügyfél alapadatait feljegyezni (minimum név és e-mail cím, esetleg telefonszám). Minél több adatot tudsz összegyűjteni ügyfeleidről, annál kevesebben jelennek majd meg a foglalási adatbázisban külső forrásból érkezett vendégként. A cél az, hogy a közvetített, vendégek a kijelentkezés után már ismert ügyfelekként távozzanak.

 

2. Exkluzív előnyök

 

Az opciók tucatjai között böngésző vendégek általában azt a foglalási lehetőséget választják, amely a lehető legtöbb értéket kínálja nekik a pénzükért. Ha közvetlen foglalásra ösztönző ajánlatokat kínálsz, akkor nem csak a weboldalodon ekresztül konvertáló vendégeknek biztosítasz valami pluszt, hanem a közvetített ügyfeleknek is okot adhatsz rá, hogy legközelebb inkább egyből nálad foglaljanak.

 

Az alábbiakban felsorolunk néhány példát az ilyen közvetlen foglalásra ösztönző ajánlatokból:

 

  • Garantált legkedvezőbb ár: Tudasd ügyfeleiddel, hogy ha nálad foglalnak, akkor a lehető legjobb áron tehetik azt. Akár néhány százaléknyi kedvezmény is sokakat ösztönözhet arra, hogy a közvetlen utat válasszák. Ezt a garanciát tüntesd fel mindenhol, ahol csak tudod saját webhelyedtől kezdve a közösségi platformokig. Ez a fajta megoldás persze csak akkor alkalmazható, ha az utazási irodákkal kötött szerződésed nem követeli meg az árparitást.
  • Későbbi kijelentkezés: Közvetlen foglalóidnak felkínálhatod, hogy az általános kijelentkezési határidőnél egy órával tovább maradhassanak bejelentkezve a szállodában. Ez persze kissé bezavarhat a távozás utáni szobaszerviz működési rendjében, de sokakat ösztönözhet a közvetlen foglalásra.
  • Hűségprogramok: A hűségprogramokban résztvevő ügyfeleknek további bónuszokat kínálhatsz fel például az alapján, hogy hanyadjára járnak létesítményedben és hányszor foglaltak közvetlenül nálad.
  • Egyszerű ajándékok: Az egyik legegyszerűbb és leggazdaságosabb megoldás apró ajándékokkal várni a közvetlenül foglaló ügyfeleket, ami lehet akár egy ingyenes reggeli, egy ajándék üveg pezsgő, vagy egy ingyenes masszázs.

 

3. Látogatás utáni kapcsolattartás

 

Vedd fel a kapcsolatot ügyfeleiddel (a közvetlenül nálad foglalókkal és a közvetítettekkel is) távozásuk után és következő foglalásuk előtt. Egy egyszerű, közvetített vendégeknek kiküldött emailben felhívhatod a figyelmüket arra, hogy következő látogatásukat még élvezetesebbé tehetik, ha közvetlenül nálad foglalnak.

 

Hogy mikor ideális kiküldeni ezt az üzenetet, az számos tényezőtől függ, de általában nagyjából két hónappal az előző foglalás egy éves évfordulója előtt érdemes felkeresni vele a korábbi ügyfeleket.

 

Itt bizonyul majd végtelenül értékesnek az első pontban kiemelt adatgyűjtés, aminek során saját adatbázisodba is felvetted közvetített ügyfeleid nevét és email címét is.

 

4. Fizetett márkahirdetések

 

Nem minden márkának jut eszébe saját márkanevére licitálni a fizetett hirdetések között. A vendéglátásban működő egységek azonban jobban teszik, ha fontolóra veszik ezt a lépést.

 

De miért? Nem elég csak a keresőoptimalizálásra hagyatkozni? Nos, ha egy szálloda vagy üdülőhely online utazási ügynökségekkel dolgozik együtt, akkor sajnos egyáltalán nem. Az ok egyszerű: mert az online irodákat semmi nem tarthatja vissza attól, hogy fizetett hirdetésekkel próbálják bevonzani a márkád iránt érdeklődő utazni vágyókat.

 

Érdemes tehát lecsapni saját márkanevedre a fizetett hirdetések között, biztosítva ezzel, hogy létesítményed neve (és közvetlen hivatkozása) jelenjen meg elsőként a keresőknek.

 

5. Közvetlen versengés

 

A közvetlen foglalásaikat visszaszerezni kívánó szállodák és üdülőhelyek kénytelenek lesznek szemtől szemben megküzdeni azokért az online ügynökségekkel. Szerencsére a Google Hotel Ads (Szállodahirdetések) és a TripAdvisor InstantBook programja pontosan erre ad lehetőséget.

 

Ezek a szolgáltatások egy fair, kiegyenlített mezőnyben sorolják fel a különböző opciókat az utazni vágyók számára, akik egy helyen hasonlíthatják össze a foglalási lehetőségeket és hozhatják meg végső döntésüket, hogy kinél és milyen módon szeretnének foglalni.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!