Online marketing stratégia hoteleknek és szállodáknak - 5 tipp, amivel megfoghatod az utazási irodákon keresztül érkezőket

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így alakítsd át utazási ügynökségeken keresztül érkező vendégeidet sajátjaiddá

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Az internetes szállásfoglalás megjelenésével számos utazási iroda kapott az alkalmon és költözött át digitális környezetbe, hogy az útjaikat online tervezgető ügyfeleket is megkaparinthassák maguknak. Ezek az online utazási ügynökségek fontos szerepet játszanak a turisztikai létesítmények marketingjében, azonban semmi sincs ingyen.

Számos szálloda és üdülőhely túlságosan erősen támaszkodik ezekre a köztes felekre az új ügyfelek megszerzése céljából, de ezekért cserébe gyakran igen súlyos közvetítői díjakat kell fizetniükk. A megoldás persze nem az online ügynökségek kiiktatása – legalább is nem egyszerre. Ehelyett érdemes inkább olyan módszereket bevetni, amelyek segítenek, hogy minél több ilyen közvetített forrásból érkezű ügyfelet saját ügyféllé alakíts át. Hogyan? Nézzük…

 

1. Adatgyűjtés

 

A mai digitális világban az adatok aranyat érhetnek (persze, csak ha megfelelően használják őket). Érdemes az összes közvetített ügyfél alapadatait feljegyezni (minimum név és e-mail cím, esetleg telefonszám). Minél több adatot tudsz összegyűjteni ügyfeleidről, annál kevesebben jelennek majd meg a foglalási adatbázisban külső forrásból érkezett vendégként. A cél az, hogy a közvetített, vendégek a kijelentkezés után már ismert ügyfelekként távozzanak.

 

2. Exkluzív előnyök

 

Az opciók tucatjai között böngésző vendégek általában azt a foglalási lehetőséget választják, amely a lehető legtöbb értéket kínálja nekik a pénzükért. Ha közvetlen foglalásra ösztönző ajánlatokat kínálsz, akkor nem csak a weboldalodon ekresztül konvertáló vendégeknek biztosítasz valami pluszt, hanem a közvetített ügyfeleknek is okot adhatsz rá, hogy legközelebb inkább egyből nálad foglaljanak.

 

Az alábbiakban felsorolunk néhány példát az ilyen közvetlen foglalásra ösztönző ajánlatokból:

 

  • Garantált legkedvezőbb ár: Tudasd ügyfeleiddel, hogy ha nálad foglalnak, akkor a lehető legjobb áron tehetik azt. Akár néhány százaléknyi kedvezmény is sokakat ösztönözhet arra, hogy a közvetlen utat válasszák. Ezt a garanciát tüntesd fel mindenhol, ahol csak tudod saját webhelyedtől kezdve a közösségi platformokig. Ez a fajta megoldás persze csak akkor alkalmazható, ha az utazási irodákkal kötött szerződésed nem követeli meg az árparitást.
  • Későbbi kijelentkezés: Közvetlen foglalóidnak felkínálhatod, hogy az általános kijelentkezési határidőnél egy órával tovább maradhassanak bejelentkezve a szállodában. Ez persze kissé bezavarhat a távozás utáni szobaszerviz működési rendjében, de sokakat ösztönözhet a közvetlen foglalásra.
  • Hűségprogramok: A hűségprogramokban résztvevő ügyfeleknek további bónuszokat kínálhatsz fel például az alapján, hogy hanyadjára járnak létesítményedben és hányszor foglaltak közvetlenül nálad.
  • Egyszerű ajándékok: Az egyik legegyszerűbb és leggazdaságosabb megoldás apró ajándékokkal várni a közvetlenül foglaló ügyfeleket, ami lehet akár egy ingyenes reggeli, egy ajándék üveg pezsgő, vagy egy ingyenes masszázs.

 

3. Látogatás utáni kapcsolattartás

 

Vedd fel a kapcsolatot ügyfeleiddel (a közvetlenül nálad foglalókkal és a közvetítettekkel is) távozásuk után és következő foglalásuk előtt. Egy egyszerű, közvetített vendégeknek kiküldött emailben felhívhatod a figyelmüket arra, hogy következő látogatásukat még élvezetesebbé tehetik, ha közvetlenül nálad foglalnak.

 

Hogy mikor ideális kiküldeni ezt az üzenetet, az számos tényezőtől függ, de általában nagyjából két hónappal az előző foglalás egy éves évfordulója előtt érdemes felkeresni vele a korábbi ügyfeleket.

 

Itt bizonyul majd végtelenül értékesnek az első pontban kiemelt adatgyűjtés, aminek során saját adatbázisodba is felvetted közvetített ügyfeleid nevét és email címét is.

 

4. Fizetett márkahirdetések

 

Nem minden márkának jut eszébe saját márkanevére licitálni a fizetett hirdetések között. A vendéglátásban működő egységek azonban jobban teszik, ha fontolóra veszik ezt a lépést.

 

De miért? Nem elég csak a keresőoptimalizálásra hagyatkozni? Nos, ha egy szálloda vagy üdülőhely online utazási ügynökségekkel dolgozik együtt, akkor sajnos egyáltalán nem. Az ok egyszerű: mert az online irodákat semmi nem tarthatja vissza attól, hogy fizetett hirdetésekkel próbálják bevonzani a márkád iránt érdeklődő utazni vágyókat.

 

Érdemes tehát lecsapni saját márkanevedre a fizetett hirdetések között, biztosítva ezzel, hogy létesítményed neve (és közvetlen hivatkozása) jelenjen meg elsőként a keresőknek.

 

5. Közvetlen versengés

 

A közvetlen foglalásaikat visszaszerezni kívánó szállodák és üdülőhelyek kénytelenek lesznek szemtől szemben megküzdeni azokért az online ügynökségekkel. Szerencsére a Google Hotel Ads (Szállodahirdetések) és a TripAdvisor InstantBook programja pontosan erre ad lehetőséget.

 

Ezek a szolgáltatások egy fair, kiegyenlített mezőnyben sorolják fel a különböző opciókat az utazni vágyók számára, akik egy helyen hasonlíthatják össze a foglalási lehetőségeket és hozhatják meg végső döntésüket, hogy kinél és milyen módon szeretnének foglalni.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!