Gyakori hibák, melyet önjelölt designerek követnek el

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Gyakori hibák, melyet önjelölt designerek követnek el

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Az újabb és újabb közösségi hálózatok, az okostelefonok elterjedése valamint az internetezései szokások változásának következményeként ma már óriási mennyiségű vizuális tartalmat fogyasztunk nap, mint nap. A verseny egyre kiélezettebb, a cégeknek nagyon nehéz kitűnni a tömegből. Ez a változás generálta, hogy a marketingesekre újabb feladatot rónak a cégvezetők, ez pedig ezen vizuális elemek tervezése, nem egyszer kivitelezése. De nézzük csak, mindenki meg tud-e vele bírkózni?

A legtöbb kkv nem alkalmaz grafikust, alvállalkozót is csak nagyobb munkák esetén. Mit tehet tehát, amikor kreatív és látványos vizuális megjelenésre van szüksége. Általában a marketingesét hívja segítségül. A legtöbb álláshirdetésben már kiemelik, hogy a Photoshop, Illustrator ismerete előnyt jelent. Rengeteg tanfolyamon el lehet sajátítani azokat az alapokat, amikkel már megfelelő igényességgel elkészített vizuális elemeket tudnak a cégek saját hasznukra fordítani. Hiába azonban a gyakorlati tudás, ha a design néhány alapvető elvével nincsennek tisztában az önjelölt grafikusok.

A Visme cikkéből szemezgettünk és néhány durva hibát szemléltetve adunk tanácsot azoknak, akik most ismerkednek a vizuális elemek tervezésével.

 

Nem passzoló betűkészletek

 

 

Azok, akiknek nincs designer tapasztalatuk gyakran elcsábulnak, és a látványosság kedvéért több betűkészletet használnak a kelleténél. Sajnos ezek a betűkészletek gyakran nem is passzolnak egymáshoz, és komolytalan megjelenést kölcsönöznek a terméknek (vagy webhelynek, inforgrafikának stb.)

TIPP : Próbálj legfeljebb 2-3 betűkészletet használni. Ha teheted, használd ugyan azon betűkészlet különböző vastagságú típusait

 

Nem megfelelő karakterközök

 

 

A legtöbb nem designer beállítottságú személy nem gondol arra, hogy a karakterek közötti térközöknek mennyire fontos szerepük is van a szöveg megjelenésében, és az általános designban.

TIPP : Használj olyan karakterközöket, amelyektől szöveged rendezettnek tűnik, és könnyedén olvasható

 

Rossz színkombinációk

 

A vizuális design egyik legfontosabb elemei a színek, illetve a választott színkombinációk. Sokszor sajnos éppen ezek tesznek tönkre egy egyébként stabil alapokon álló látványvilágot. Ha szeretnél néhány mutatós színkombinációt keresni projektjeidhez, akkor használd az Adobe Color eszközt (válogass a különböző Color Harmony beállítások között a bal oldali lenyíló menüben!)

TIPP: A jó színkombinációk kontrasztosak, olvasható tőlük a szöveg, és felkeltik az emberek figyelmét

 

A negatív hely (térköz) hiánya

 

Sok kezdő designer egyszerűen nem veszi figyelembe a negatív hely (vagy térköz) szerepét az alkotásokban. A fehér, üres terek valójában a design fontos részét képezik, hiszen szellősebbé teszik azt, és segítenek a tartalom, a mondanivaló adagolásában. Jó példa erre a Google kezdőlapja – temérdek fehér tér, néhány egyszerű gomb, és egy hatalmas keresősáv.

TIPP: A térköz megfelelő használata olvashatóvá teszi a szöveget és a lényeges dolgokra vezeti az emberek tekintetét

 

A vizuális hierarchia figyelmen kívül hagyása

 

 

A design egyik fontos koncepciója a vizuális hierarchia. A vizuális hierarchia felel azért, hogy a néző fontossági sorrendben figyeljen fel a design legfontosabb elemeire. Például minél nagyobb egy szöveg, annál figyelemfelkeltőbb lesz – a kisebbek pedig egyre kevésbé.

TIPP : A megfelelő hierarchia az elemek fontosságát kommunikálja a néző felé

 

Nehezen olvasható szöveg

A jó design nem csak a szépségről szól, hanem lehetővé teszi azt, hogy üzenetedet hatékonyan tudd kommunikálni. A szövegeknek tehát olvashatóknak kell lenniük, bármilyen háttérre is kerülnek rá.

TIPP: Helyezz hátteredre egy színátfedést, arra pedig egy olyan szöveget, ami jó kontrasztot alkot vele

 

Nem témához illő betűkészlet

 

A megfelelő betűkészletek kiválasztása egy fontos design-képesség, amit minden kezdő designernek minél hamarabb el kell sajátítania. Mint minden más elem, a témához megfelelően párosított betűkészletek is részt vesznek az üzenet kommunikációjában, legyen az komoly, laza, vidám, szomorú, vagy bármi más.

TIPP: Amikor a betűkészlet passzol a téma hangulatához, harmonikus egésszé válik.

 

Raszteres képek használata vektorelemek helyett

 

Meglepően sok nem design beállítottságú tervező használ raszteres képeket vektorgrafikák helyett. A raszteres képekkel az a probléma, hogy véges mennyiségű pixelek alkotják őket, és méretezéskor romlik a minőségük. Ezzel szemben a vektorgrafikák geometriai alakzatokból állnak, amiket a számítógép elméletileg végtelenszeresére is képes lenne felnagyítani, bármilyen minőségromlás nélkül.

TIPP: Szabadon méretezhető, jó minőségű vektorgrafikák

 

A hatékony kommunikáció hiánya

 

Sok designer is beleszalad ebbe a hibába. Gyakran megesik, hogy valaki annyira belemerül a dolgok vizuális oldalába, hogy megpróbálja saját szájíze szerint megalkotni a dolgokat, nem pedig úgy, ahogy az ügyfél kérte. Ez csupán a gond egyik fele – a másik az, hogy gyakran megfeledkeznek arról a tartalomról is, amit a design ki hivatott egészíteni, és a közönséggel való kommunikációról.

TIPP: Fontos, hogy a design elősegítse a tartalom kommunikációját, és ne csak a szépség érdekében legyen szép

 

forrás : Visme

Máté Beatrix


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!