Gyakori hibák, melyet önjelölt designerek követnek el

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Gyakori hibák, melyet önjelölt designerek követnek el

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Az újabb és újabb közösségi hálózatok, az okostelefonok elterjedése valamint az internetezései szokások változásának következményeként ma már óriási mennyiségű vizuális tartalmat fogyasztunk nap, mint nap. A verseny egyre kiélezettebb, a cégeknek nagyon nehéz kitűnni a tömegből. Ez a változás generálta, hogy a marketingesekre újabb feladatot rónak a cégvezetők, ez pedig ezen vizuális elemek tervezése, nem egyszer kivitelezése. De nézzük csak, mindenki meg tud-e vele bírkózni?

A legtöbb kkv nem alkalmaz grafikust, alvállalkozót is csak nagyobb munkák esetén. Mit tehet tehát, amikor kreatív és látványos vizuális megjelenésre van szüksége. Általában a marketingesét hívja segítségül. A legtöbb álláshirdetésben már kiemelik, hogy a Photoshop, Illustrator ismerete előnyt jelent. Rengeteg tanfolyamon el lehet sajátítani azokat az alapokat, amikkel már megfelelő igényességgel elkészített vizuális elemeket tudnak a cégek saját hasznukra fordítani. Hiába azonban a gyakorlati tudás, ha a design néhány alapvető elvével nincsennek tisztában az önjelölt grafikusok.

A Visme cikkéből szemezgettünk és néhány durva hibát szemléltetve adunk tanácsot azoknak, akik most ismerkednek a vizuális elemek tervezésével.

 

Nem passzoló betűkészletek

 

 

Azok, akiknek nincs designer tapasztalatuk gyakran elcsábulnak, és a látványosság kedvéért több betűkészletet használnak a kelleténél. Sajnos ezek a betűkészletek gyakran nem is passzolnak egymáshoz, és komolytalan megjelenést kölcsönöznek a terméknek (vagy webhelynek, inforgrafikának stb.)

TIPP : Próbálj legfeljebb 2-3 betűkészletet használni. Ha teheted, használd ugyan azon betűkészlet különböző vastagságú típusait

 

Nem megfelelő karakterközök

 

 

A legtöbb nem designer beállítottságú személy nem gondol arra, hogy a karakterek közötti térközöknek mennyire fontos szerepük is van a szöveg megjelenésében, és az általános designban.

TIPP : Használj olyan karakterközöket, amelyektől szöveged rendezettnek tűnik, és könnyedén olvasható

 

Rossz színkombinációk

 

A vizuális design egyik legfontosabb elemei a színek, illetve a választott színkombinációk. Sokszor sajnos éppen ezek tesznek tönkre egy egyébként stabil alapokon álló látványvilágot. Ha szeretnél néhány mutatós színkombinációt keresni projektjeidhez, akkor használd az Adobe Color eszközt (válogass a különböző Color Harmony beállítások között a bal oldali lenyíló menüben!)

TIPP: A jó színkombinációk kontrasztosak, olvasható tőlük a szöveg, és felkeltik az emberek figyelmét

 

A negatív hely (térköz) hiánya

 

Sok kezdő designer egyszerűen nem veszi figyelembe a negatív hely (vagy térköz) szerepét az alkotásokban. A fehér, üres terek valójában a design fontos részét képezik, hiszen szellősebbé teszik azt, és segítenek a tartalom, a mondanivaló adagolásában. Jó példa erre a Google kezdőlapja – temérdek fehér tér, néhány egyszerű gomb, és egy hatalmas keresősáv.

TIPP: A térköz megfelelő használata olvashatóvá teszi a szöveget és a lényeges dolgokra vezeti az emberek tekintetét

 

A vizuális hierarchia figyelmen kívül hagyása

 

 

A design egyik fontos koncepciója a vizuális hierarchia. A vizuális hierarchia felel azért, hogy a néző fontossági sorrendben figyeljen fel a design legfontosabb elemeire. Például minél nagyobb egy szöveg, annál figyelemfelkeltőbb lesz – a kisebbek pedig egyre kevésbé.

TIPP : A megfelelő hierarchia az elemek fontosságát kommunikálja a néző felé

 

Nehezen olvasható szöveg

A jó design nem csak a szépségről szól, hanem lehetővé teszi azt, hogy üzenetedet hatékonyan tudd kommunikálni. A szövegeknek tehát olvashatóknak kell lenniük, bármilyen háttérre is kerülnek rá.

TIPP: Helyezz hátteredre egy színátfedést, arra pedig egy olyan szöveget, ami jó kontrasztot alkot vele

 

Nem témához illő betűkészlet

 

A megfelelő betűkészletek kiválasztása egy fontos design-képesség, amit minden kezdő designernek minél hamarabb el kell sajátítania. Mint minden más elem, a témához megfelelően párosított betűkészletek is részt vesznek az üzenet kommunikációjában, legyen az komoly, laza, vidám, szomorú, vagy bármi más.

TIPP: Amikor a betűkészlet passzol a téma hangulatához, harmonikus egésszé válik.

 

Raszteres képek használata vektorelemek helyett

 

Meglepően sok nem design beállítottságú tervező használ raszteres képeket vektorgrafikák helyett. A raszteres képekkel az a probléma, hogy véges mennyiségű pixelek alkotják őket, és méretezéskor romlik a minőségük. Ezzel szemben a vektorgrafikák geometriai alakzatokból állnak, amiket a számítógép elméletileg végtelenszeresére is képes lenne felnagyítani, bármilyen minőségromlás nélkül.

TIPP: Szabadon méretezhető, jó minőségű vektorgrafikák

 

A hatékony kommunikáció hiánya

 

Sok designer is beleszalad ebbe a hibába. Gyakran megesik, hogy valaki annyira belemerül a dolgok vizuális oldalába, hogy megpróbálja saját szájíze szerint megalkotni a dolgokat, nem pedig úgy, ahogy az ügyfél kérte. Ez csupán a gond egyik fele – a másik az, hogy gyakran megfeledkeznek arról a tartalomról is, amit a design ki hivatott egészíteni, és a közönséggel való kommunikációról.

TIPP: Fontos, hogy a design elősegítse a tartalom kommunikációját, és ne csak a szépség érdekében legyen szép

 

forrás : Visme

Máté Beatrix


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!