Google Shopping: az árösszehasonlító oldalak félhetnek!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google Shopping: leáldozik az árösszehasonlító oldalaknak?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google új e-kereskedelmi platformja alapjaiban formálja át azt, amit a webáruházas vásárlásról gondolunk. Amerikában és Nyugaton az Amazon, hazánkban pedig az árösszehasonlító oldalak is kezdhetnek félni!

Habár a Google korábban váltig állította, hogy nem kíván egy online kereskedő bőrébe bújni, az új platform egyértelműen az olyan óriásokkal kíván szembeszállni, mint a külföldön már-már mindenható Amazon, vagy a hazánkban is gyakran látogatott árösszehasonlító oldalak.

 

A Google persze nem szándékozik raktárakat felhúzni, és termékeket tárolgatni. A platform lényegében válogatott viszonteladókat ajánl a felhasználóknak. Bizonyos értelemben a hazai árösszehasonlító oldalakhoz hasonlíthatnánk a Google új platformját, csak éppen személyre szabott ajánlatokkal: amikor egy felhasználó rákeres egy termékre, a rendszer felsorolja azokat az eladókat, akik árusítják azt, vagy – ha egy Google termékről van szó – a saját áruházát is. A felsorolt viszonteladók között megjelenhetnek webáruházak és konkrét „fizikai” üzletek is.

 

Bizonyos termékeket „Google Garanciával” lehet majd megvásárolni, ami teljes pénzvisszatérítést biztosít, ha a Google által javasolt viszonteladó nem teljesíti időben a rendelést.

 

Természetesen az Amazonnak óriási előnye van, hiszen szinte minden létező terméket megtalálhatnak rajta a vásárlók, ráadásul már évek óta működik a világ több területén, beleértve több európai országot is. Mindezek ellenére a Google elmondhatja magáról, hogy a potenciális vásárlók teljes keresési előzményeivel rendelkezik (hacsak a felhasználók nem törölték azt), így elképesztő mennyiségű adatból dolgozhat, hogy releváns termékeket javasolhasson a felhasználók számára.

 

Hogy sikeres lesz-e a kezdeményezés, vagy a Google+ sorsára jut-e a platform, az persze még megjósolhatatlan, de mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a fejleményekre.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!