Google Shopping: az árösszehasonlító oldalak félhetnek!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google Shopping: leáldozik az árösszehasonlító oldalaknak?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google új e-kereskedelmi platformja alapjaiban formálja át azt, amit a webáruházas vásárlásról gondolunk. Amerikában és Nyugaton az Amazon, hazánkban pedig az árösszehasonlító oldalak is kezdhetnek félni!

Habár a Google korábban váltig állította, hogy nem kíván egy online kereskedő bőrébe bújni, az új platform egyértelműen az olyan óriásokkal kíván szembeszállni, mint a külföldön már-már mindenható Amazon, vagy a hazánkban is gyakran látogatott árösszehasonlító oldalak.

 

A Google persze nem szándékozik raktárakat felhúzni, és termékeket tárolgatni. A platform lényegében válogatott viszonteladókat ajánl a felhasználóknak. Bizonyos értelemben a hazai árösszehasonlító oldalakhoz hasonlíthatnánk a Google új platformját, csak éppen személyre szabott ajánlatokkal: amikor egy felhasználó rákeres egy termékre, a rendszer felsorolja azokat az eladókat, akik árusítják azt, vagy – ha egy Google termékről van szó – a saját áruházát is. A felsorolt viszonteladók között megjelenhetnek webáruházak és konkrét „fizikai” üzletek is.

 

Bizonyos termékeket „Google Garanciával” lehet majd megvásárolni, ami teljes pénzvisszatérítést biztosít, ha a Google által javasolt viszonteladó nem teljesíti időben a rendelést.

 

Természetesen az Amazonnak óriási előnye van, hiszen szinte minden létező terméket megtalálhatnak rajta a vásárlók, ráadásul már évek óta működik a világ több területén, beleértve több európai országot is. Mindezek ellenére a Google elmondhatja magáról, hogy a potenciális vásárlók teljes keresési előzményeivel rendelkezik (hacsak a felhasználók nem törölték azt), így elképesztő mennyiségű adatból dolgozhat, hogy releváns termékeket javasolhasson a felhasználók számára.

 

Hogy sikeres lesz-e a kezdeményezés, vagy a Google+ sorsára jut-e a platform, az persze még megjósolhatatlan, de mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a fejleményekre.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!