Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy webhelyben?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

A megbízhatóság és az E-A-T

Mielőtt rátérnénk a válaszra, íme egy kis emlékeztető arról, hogy miért is olyan fontos ez a kérdés az internet világában.


A Google minőségellenőreinek szóló kézikönyvében kifejti, hogy egy webhely minőségét többek között az úgynevezett E-A-T szempontok alapján kell meghatározni. Az E-A-T a szakértelem, tekintély és megbízhatóság szavak (angol) rövidítése.


Ezek a szempontok különösen az úgynevezett YMYL, azaz „pénzt, vagy életet” témájú minősítésekor fontosak. A Google azokat a tartalmakat tekinti „YMYL” jellegűnek, amelyek kihathatnak egy felhasználó egészségére, pénzügyeire, illetve általános jólétére. Értelemszerűen ezek a tartalmak kellő szakértelemmel kell elkészüljenek és egy megbízható, tekintélyes forrásból kell származzanak, hogy a felhasználók jól informált döntéseket hozhassanak, miután elolvasták őket.


Még ha egy webhely nem is feltétlenül ilyen témákkal foglalkozik, mindenképpen előny, ha sikerül elnyernie a Google bizalmát. A kérdés csak az, hogy hogyan lehetséges ez.

 

Hogyan nyerheti el egy webhely a Google bizalmát?

A Google Office Hourse beszélgetés során a következő kérdés hangzott el (Mueller felolvasásában):
„Egy olyan webhelyben is jobban bízik a Google, amin remek tartalmak vannak, vagy ezt csak a linkeken keresztül dönti el?”



John Mueller meglepő válasza a következő volt:
„Nem hiszem, hogy van egy olyan megbízhatósági szempontunk, amire rá tudunk nézni, és azt mondani, hogy „ó, a bizalom, nem is tudom, kilenc a tizenkettőből”, vagy valamilyen szám, ami ott lenne.
Szóval ez olyasmi, ami, nem is tudom… ez már mintha egy filozófiai kérdés lenne. Úgy mint, ha általánosságban javítanál webhelyed minőségének a tartalmán, akkor az megbízhatóbbá tenné a Google számára?
És ez… nem tudom. Erre nincsenek külön mutatók.”

 

A bizalomnak tehát nincs mutatója, vagyis a Google nem használ semmilyen mértékegységet egy webhely megbízhatóságának meghatározására. A megbízhatóság csak azért fontos szempont, mert ez olyasmi, amire a Google alkalmazott minőségellenőrei figyelnek oda.


Ez igazából logikusan hangzik, hiszen habár a Google rangsoroló algoritmusa ma már gépi tanulással működik, hihetetlenül összetettet, emberként gondolkodó mesterséges intelligenciára lenne szüksége, hogy megállapíthassa egy tartalom megbízhatóságát. Ez egy olyan összetett feladat, számtalan tényezővel, hogy jelenleg még mindig csak az emberekre lehet rábízni.

 

A tartalmak javítása

Mueller így folytatta válaszát:
„Szerintem a webhelyed tartalmának javítása mindig jó ötlet. De… sok tényező közrejátszik itt. Ha pedig a megbízhatóságról van szó, akkor egyáltalán nem csak a webhelyre mutató linkek határozzák meg.”
 

 

Fontos észben tartani

Sosem ajánlott fogni valamit, amit a Google vagy John Mueller mondott vagy írt, és az adott kontextuson kívül értelmezni azt.
Mueller válasza, miszerint nincs a megbízhatóságnak konkrét mutatója, abban a kontextusban hangzott el, hogy a jó tartalmak, vagy a linkek érnek-e többet a Google szemében, ha a megbízhatóságról van szó.


A helyett, hogy megválaszolta volna, hogy a linkek VAGY a tartalom befolyásolja-e jobban a megbízhatóságot, azt tanácsolta a kérdezőnek, hogy ne nem létező megbízhatósági szempontok mentén gondolkodjon.


A cél továbbra is a minőségi tartalmak biztosítása kell legyen, hiszen a tartalmak szerzői ezt befolyásolhatják 100%-ban – ellenben a kapott hivatkozásokkal. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

tartalom típusok
2022-01-13

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

tiktok népszerűségének titka
2022-01-06

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Tudományos elvek a fogászati marketingben
2022-01-04

Így használhatók a tudományos elvek egy fogászati webhelyen

A fogászati webhelyek tudománya olyasmi, amiről ritkán esik szó. Azonban ha megvizsgálod, hogy a marketingesek hogyan használnak bizonyos színeket, elrendezéseket vagy épp konkrét szavakat egy weboldalon, hamar rájössz majd, hogy mindennek jó oka van – és nem szimplán az dönt, hogy mi mutat jól. Az igazán jó marketingesek hosszú éveken keresztül tanulmányozzák, hogyan alakítsanak át egy átlagos fogászati webhelyet kiváló páciensmágnes. Szóval mik ezek a módszerek, és hogyan alkalmazhatod őket te is saját webhelyeden? Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!

megbízható linkek
2021-12-30

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy...

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

Fogorvosi videómarketing: 5 tipp, hogy jól működjön
2021-12-28

Videómarketing fogorvosoknak: 5 tipp, amit minden praxisnak ismernie kell

Egyes szakértők szerint 2022-ben a fogyasztói internetforgalom 82%-át a videó teszi majd ki. A felhasználók minden évben kétszer annyi videós tartalmat tekintenek meg, mint az előző esztendőben, és ha fogászatod nem foglalkozik ezzel a trenddel, akkor egyre több lehetséges páciensről maradsz majd le. Szóval miért van szüksége minden fogorvosnak videómarketingre, és egyáltalán milyen videókat érdemes készíteni ehhez? A következőkben ehhez kínálunk hasznos, bevált tanácsokat!

google képkeresés
2021-12-23

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!