Megbízható linikek: mi alapján dönti el a Google, hogy melyik link a megbízható és melyik nem?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy webhelyben?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

A megbízhatóság és az E-A-T

Mielőtt rátérnénk a válaszra, íme egy kis emlékeztető arról, hogy miért is olyan fontos ez a kérdés az internet világában.


A Google minőségellenőreinek szóló kézikönyvében kifejti, hogy egy webhely minőségét többek között az úgynevezett E-A-T szempontok alapján kell meghatározni. Az E-A-T a szakértelem, tekintély és megbízhatóság szavak (angol) rövidítése.


Ezek a szempontok különösen az úgynevezett YMYL, azaz „pénzt, vagy életet” témájú minősítésekor fontosak. A Google azokat a tartalmakat tekinti „YMYL” jellegűnek, amelyek kihathatnak egy felhasználó egészségére, pénzügyeire, illetve általános jólétére. Értelemszerűen ezek a tartalmak kellő szakértelemmel kell elkészüljenek és egy megbízható, tekintélyes forrásból kell származzanak, hogy a felhasználók jól informált döntéseket hozhassanak, miután elolvasták őket.


Még ha egy webhely nem is feltétlenül ilyen témákkal foglalkozik, mindenképpen előny, ha sikerül elnyernie a Google bizalmát. A kérdés csak az, hogy hogyan lehetséges ez.

 

Hogyan nyerheti el egy webhely a Google bizalmát?

A Google Office Hourse beszélgetés során a következő kérdés hangzott el (Mueller felolvasásában):
„Egy olyan webhelyben is jobban bízik a Google, amin remek tartalmak vannak, vagy ezt csak a linkeken keresztül dönti el?”



John Mueller meglepő válasza a következő volt:
„Nem hiszem, hogy van egy olyan megbízhatósági szempontunk, amire rá tudunk nézni, és azt mondani, hogy „ó, a bizalom, nem is tudom, kilenc a tizenkettőből”, vagy valamilyen szám, ami ott lenne.
Szóval ez olyasmi, ami, nem is tudom… ez már mintha egy filozófiai kérdés lenne. Úgy mint, ha általánosságban javítanál webhelyed minőségének a tartalmán, akkor az megbízhatóbbá tenné a Google számára?
És ez… nem tudom. Erre nincsenek külön mutatók.”

 

A bizalomnak tehát nincs mutatója, vagyis a Google nem használ semmilyen mértékegységet egy webhely megbízhatóságának meghatározására. A megbízhatóság csak azért fontos szempont, mert ez olyasmi, amire a Google alkalmazott minőségellenőrei figyelnek oda.


Ez igazából logikusan hangzik, hiszen habár a Google rangsoroló algoritmusa ma már gépi tanulással működik, hihetetlenül összetettet, emberként gondolkodó mesterséges intelligenciára lenne szüksége, hogy megállapíthassa egy tartalom megbízhatóságát. Ez egy olyan összetett feladat, számtalan tényezővel, hogy jelenleg még mindig csak az emberekre lehet rábízni.

 

A tartalmak javítása

Mueller így folytatta válaszát:
„Szerintem a webhelyed tartalmának javítása mindig jó ötlet. De… sok tényező közrejátszik itt. Ha pedig a megbízhatóságról van szó, akkor egyáltalán nem csak a webhelyre mutató linkek határozzák meg.”
 

 

Fontos észben tartani

Sosem ajánlott fogni valamit, amit a Google vagy John Mueller mondott vagy írt, és az adott kontextuson kívül értelmezni azt.
Mueller válasza, miszerint nincs a megbízhatóságnak konkrét mutatója, abban a kontextusban hangzott el, hogy a jó tartalmak, vagy a linkek érnek-e többet a Google szemében, ha a megbízhatóságról van szó.


A helyett, hogy megválaszolta volna, hogy a linkek VAGY a tartalom befolyásolja-e jobban a megbízhatóságot, azt tanácsolta a kérdezőnek, hogy ne nem létező megbízhatósági szempontok mentén gondolkodjon.


A cél továbbra is a minőségi tartalmak biztosítása kell legyen, hiszen a tartalmak szerzői ezt befolyásolhatják 100%-ban – ellenben a kapott hivatkozásokkal. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!