Így kerülhetsz be a Google Hírek rovatába!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így lehetsz sikeres a Google Hírekben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Hírek a szupervállalat népszerű hírplatformja, ahová számos webmester szeretne bejutni tartalmaival, még több nyilvánosságot szerezve ezzel webhelye, blogja, vagy éppen márkája számára. 

 

A Google Hírekbe persze nem egyszerű bejutni, és nincs is igazán jó útmutató arról, hogy egész pontosan mire van szükség ahhoz, hogy egy kiadó tartalmai megjelenhessenek a hírek között, ráadásul érthető módon a kiadók közötti verseny is számottevő.
 

A Google Webmaster Central Blog idén januárban egy nyilvános bejegyzésben megosztott néhány ajánlott módszert azoknak a kiadóknak, akik jól szeretnének teljesíteni a Hírek platformon. A következőkben ezeket a tippeket foglaltuk össze.

 

Általános tanácsok a Google Hírek meghódításához

A bejegyzés felhívja a kiadók figyelmét arra, hogy használják a Google News Publisher Súgóját, különös tekintettel a tartalmi irányelvekre és a technikai, vagyis webhelykövetelményekre.

 

Főcímek és dátumok

A Google Hírek több szempontot is figyelembe vesz, amikor megpróbálja eldönteni egy cikk főcímét, úgymint a HTML title címkét, és az oldalon szereplő legkiemeltebb szöveget.

 

Fontos, hogy egy egyértelmű, pontos dátumot és időbélyegzőt is feltűntess a cikkeidben, hogy a Google Hírek pontosan azonosíthassa ezeket. Ezt kétféleképpen biztosíthatod:

- Használj csak egyetlen egy egyértelmű dátum+időbélyegzőt, lehetőleg a főcím és a cikk szövege között, és ne jeleníts meg más dátumokat az oldalon (például a kapcsolódó cikkekét).

- Használd a megfelelő strukturált adatjelöléseket (datePublished & dateModified), és add meg a megfelelő időzónákat AMP és nem AMP oldalak esetén is.


Ne frissítsd tartalmaidat anélkül, hogy jó okod lenne rá. A Google nem szereti, ha úgy „frissíted” tartalmaidat, ha nem adsz hozzájuk semmi érdemlegeset, tehát ha nem bővíted őket semmilyen hasznos értékkel. Ne próbáld meg kijátszani a rendszert: a Google szabályai nem engedik meg, hogy másodjára is elkészíts egy cikket minimális változtatásokkal, töröld az eredetit, majd átirányítsd azt az újra.

 

Ha szeretnéd vállalkozásod felirágoztatni a Google erejével, de nincs időd, elegendő tudásod – kérd ajánlatunkat IDE kattintva! 
 

Duplikált tartalmak

A Google szerint a Hírek platform célja, hogy a cikkek eredeti szerzői kapják meg azt az elismerést, amit megérdemelnek, és ennek érdekében igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy a duplikált (másolt, újrapublikált, átírt) tartalmak ne teljesíthessenek jobban, mint az eredeti verziók.

 

Ennek érdekében a Google a következő tartalmak hozzáférésének letiltását írja elő:
•    Másolt tartalmak: Olyan tartalmak, amiket egy másik webhelyről vettél át, automatikusan, vagy manuálisan. Az olyan webhelyek, amelyek ilyen másolást alkalmaznak, le kell hogy tiltsák a Google Hírek másolt tartalmakhoz való hozzáférését.
•    Átírt tartalmak: Átírásnak számít, amikor átveszel egy tartalmat egy másik webhelyről, és úgy módosítod azt, hogy az ne hasonlítson az eredetire. Ha egy tartalmat úgy veszel és írsz át egy másik webhelyről, hogy nem adsz hozzá jelentős plusz értéket, akkor tiltani kell a Google Hírek hozzáférését ezekhez az átírt tartalmakhoz.
•    Újrapublikált tartalmak: Újrapublikálásnak számít, amikor egy szerző engedélyt ad arra, hogy eredeti tartalmát más webhelyeken is megjelenítsék, eredeti formájában. Ilyenkor az eredeti szerző hírneve úgy őrizhető meg, hogy a tartalmakat újrapublikáló kiadók tiltják a Google Hírek hozzáférését az újrapublikált tartalomhoz, VAGY megfelelően használják a kanonikus címkéket.

 

Átlátszóság

•    A Google felhívja a figyelmet arra, hogy olvasóid tudni szeretnék, hogy ki írta a cikkeket, amik megjelennek webhelyeden. A tartalmi irányelvek külön ki is térnek rá, hogy fontos feltűntetni a szerzők adatait, és elérhetőségeit (lásd: Felelősség és átláthatóság).
•    Ne próbáld meg átverni az olvasókat – a tartalmi irányelvek között az is szerepel, hogy tilos a megtévesztő magatartás – például amikor valaki más személy vagy szervezet adataival próbál visszaélni (lásd: Megtévesztő magatartás).

 

Egyéb tippek

•    Ne vegyél részt linkcsalásokban: például ne üzletelj hivatkozásokkal azért, hogy megszerezd azok PageRank értékét.
•    Használj strukturált adatokat: Mind az AMP-ot használni, mind az AMP nélküli oldalaknak segíthet, ha strukturált adatokat használnak.
•    Ügyelj a felhasználók biztonságára: Használj HTTPS védelmet az adatbiztonság megőrzése érdekében.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!