Így kerülhetsz be a Google Hírek rovatába!

Google Hírek - mutatjuk, hogy kerülhetsz be!

Így lehetsz sikeres a Google Hírekben

A Google Hírek a szupervállalat népszerű hírplatformja, ahová számos webmester szeretne bejutni tartalmaival, még több nyilvánosságot szerezve ezzel webhelye, blogja, vagy éppen márkája számára. 

 

A Google Hírekbe persze nem egyszerű bejutni, és nincs is igazán jó útmutató arról, hogy egész pontosan mire van szükség ahhoz, hogy egy kiadó tartalmai megjelenhessenek a hírek között, ráadásul érthető módon a kiadók közötti verseny is számottevő.
 

Google Hírek - mutatjuk, hogy kerülhetsz be!

A Google Webmaster Central Blog idén januárban egy nyilvános bejegyzésben megosztott néhány ajánlott módszert azoknak a kiadóknak, akik jól szeretnének teljesíteni a Hírek platformon. A következőkben ezeket a tippeket foglaltuk össze.

 

Általános tanácsok a Google Hírek meghódításához

A bejegyzés felhívja a kiadók figyelmét arra, hogy használják a Google News Publisher Súgóját, különös tekintettel a tartalmi irányelvekre és a technikai, vagyis webhelykövetelményekre.

 

Főcímek és dátumok

A Google Hírek több szempontot is figyelembe vesz, amikor megpróbálja eldönteni egy cikk főcímét, úgymint a HTML title címkét, és az oldalon szereplő legkiemeltebb szöveget.

 

Fontos, hogy egy egyértelmű, pontos dátumot és időbélyegzőt is feltűntess a cikkeidben, hogy a Google Hírek pontosan azonosíthassa ezeket. Ezt kétféleképpen biztosíthatod:

- Használj csak egyetlen egy egyértelmű dátum+időbélyegzőt, lehetőleg a főcím és a cikk szövege között, és ne jeleníts meg más dátumokat az oldalon (például a kapcsolódó cikkekét).

- Használd a megfelelő strukturált adatjelöléseket (datePublished & dateModified), és add meg a megfelelő időzónákat AMP és nem AMP oldalak esetén is.


Ne frissítsd tartalmaidat anélkül, hogy jó okod lenne rá. A Google nem szereti, ha úgy „frissíted” tartalmaidat, ha nem adsz hozzájuk semmi érdemlegeset, tehát ha nem bővíted őket semmilyen hasznos értékkel. Ne próbáld meg kijátszani a rendszert: a Google szabályai nem engedik meg, hogy másodjára is elkészíts egy cikket minimális változtatásokkal, töröld az eredetit, majd átirányítsd azt az újra.

 

Ha szeretnéd vállalkozásod felirágoztatni a Google erejével, de nincs időd, elegendő tudásod – kérd ajánlatunkat IDE kattintva! 
 

Duplikált tartalmak

A Google szerint a Hírek platform célja, hogy a cikkek eredeti szerzői kapják meg azt az elismerést, amit megérdemelnek, és ennek érdekében igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy a duplikált (másolt, újrapublikált, átírt) tartalmak ne teljesíthessenek jobban, mint az eredeti verziók.

 

Ennek érdekében a Google a következő tartalmak hozzáférésének letiltását írja elő:
•    Másolt tartalmak: Olyan tartalmak, amiket egy másik webhelyről vettél át, automatikusan, vagy manuálisan. Az olyan webhelyek, amelyek ilyen másolást alkalmaznak, le kell hogy tiltsák a Google Hírek másolt tartalmakhoz való hozzáférését.
•    Átírt tartalmak: Átírásnak számít, amikor átveszel egy tartalmat egy másik webhelyről, és úgy módosítod azt, hogy az ne hasonlítson az eredetire. Ha egy tartalmat úgy veszel és írsz át egy másik webhelyről, hogy nem adsz hozzá jelentős plusz értéket, akkor tiltani kell a Google Hírek hozzáférését ezekhez az átírt tartalmakhoz.
•    Újrapublikált tartalmak: Újrapublikálásnak számít, amikor egy szerző engedélyt ad arra, hogy eredeti tartalmát más webhelyeken is megjelenítsék, eredeti formájában. Ilyenkor az eredeti szerző hírneve úgy őrizhető meg, hogy a tartalmakat újrapublikáló kiadók tiltják a Google Hírek hozzáférését az újrapublikált tartalomhoz, VAGY megfelelően használják a kanonikus címkéket.

 

Átlátszóság

•    A Google felhívja a figyelmet arra, hogy olvasóid tudni szeretnék, hogy ki írta a cikkeket, amik megjelennek webhelyeden. A tartalmi irányelvek külön ki is térnek rá, hogy fontos feltűntetni a szerzők adatait, és elérhetőségeit (lásd: Felelősség és átláthatóság).
•    Ne próbáld meg átverni az olvasókat – a tartalmi irányelvek között az is szerepel, hogy tilos a megtévesztő magatartás – például amikor valaki más személy vagy szervezet adataival próbál visszaélni (lásd: Megtévesztő magatartás).

 

Egyéb tippek

•    Ne vegyél részt linkcsalásokban: például ne üzletelj hivatkozásokkal azért, hogy megszerezd azok pagerank értékét.
•    Használj strukturált adatokat: Mind az AMP-ot használni, mind az AMP nélküli oldalaknak segíthet, ha strukturált adatokat használnak.
•    Ügyelj a felhasználók biztonságára: Használj HTTPS védelmet az adatbiztonság megőrzése érdekében.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok