Így kerülhetsz be a Google Hírek rovatába!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így lehetsz sikeres a Google Hírekben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Hírek a szupervállalat népszerű hírplatformja, ahová számos webmester szeretne bejutni tartalmaival, még több nyilvánosságot szerezve ezzel webhelye, blogja, vagy éppen márkája számára. 

 

A Google Hírekbe persze nem egyszerű bejutni, és nincs is igazán jó útmutató arról, hogy egész pontosan mire van szükség ahhoz, hogy egy kiadó tartalmai megjelenhessenek a hírek között, ráadásul érthető módon a kiadók közötti verseny is számottevő.
 

A Google Webmaster Central Blog idén januárban egy nyilvános bejegyzésben megosztott néhány ajánlott módszert azoknak a kiadóknak, akik jól szeretnének teljesíteni a Hírek platformon. A következőkben ezeket a tippeket foglaltuk össze.

 

Általános tanácsok a Google Hírek meghódításához

A bejegyzés felhívja a kiadók figyelmét arra, hogy használják a Google News Publisher Súgóját, különös tekintettel a tartalmi irányelvekre és a technikai, vagyis webhelykövetelményekre.

 

Főcímek és dátumok

A Google Hírek több szempontot is figyelembe vesz, amikor megpróbálja eldönteni egy cikk főcímét, úgymint a HTML title címkét, és az oldalon szereplő legkiemeltebb szöveget.

 

Fontos, hogy egy egyértelmű, pontos dátumot és időbélyegzőt is feltűntess a cikkeidben, hogy a Google Hírek pontosan azonosíthassa ezeket. Ezt kétféleképpen biztosíthatod:

- Használj csak egyetlen egy egyértelmű dátum+időbélyegzőt, lehetőleg a főcím és a cikk szövege között, és ne jeleníts meg más dátumokat az oldalon (például a kapcsolódó cikkekét).

- Használd a megfelelő strukturált adatjelöléseket (datePublished & dateModified), és add meg a megfelelő időzónákat AMP és nem AMP oldalak esetén is.


Ne frissítsd tartalmaidat anélkül, hogy jó okod lenne rá. A Google nem szereti, ha úgy „frissíted” tartalmaidat, ha nem adsz hozzájuk semmi érdemlegeset, tehát ha nem bővíted őket semmilyen hasznos értékkel. Ne próbáld meg kijátszani a rendszert: a Google szabályai nem engedik meg, hogy másodjára is elkészíts egy cikket minimális változtatásokkal, töröld az eredetit, majd átirányítsd azt az újra.

 

Ha szeretnéd vállalkozásod felirágoztatni a Google erejével, de nincs időd, elegendő tudásod – kérd ajánlatunkat IDE kattintva! 
 

Duplikált tartalmak

A Google szerint a Hírek platform célja, hogy a cikkek eredeti szerzői kapják meg azt az elismerést, amit megérdemelnek, és ennek érdekében igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy a duplikált (másolt, újrapublikált, átírt) tartalmak ne teljesíthessenek jobban, mint az eredeti verziók.

 

Ennek érdekében a Google a következő tartalmak hozzáférésének letiltását írja elő:
•    Másolt tartalmak: Olyan tartalmak, amiket egy másik webhelyről vettél át, automatikusan, vagy manuálisan. Az olyan webhelyek, amelyek ilyen másolást alkalmaznak, le kell hogy tiltsák a Google Hírek másolt tartalmakhoz való hozzáférését.
•    Átírt tartalmak: Átírásnak számít, amikor átveszel egy tartalmat egy másik webhelyről, és úgy módosítod azt, hogy az ne hasonlítson az eredetire. Ha egy tartalmat úgy veszel és írsz át egy másik webhelyről, hogy nem adsz hozzá jelentős plusz értéket, akkor tiltani kell a Google Hírek hozzáférését ezekhez az átírt tartalmakhoz.
•    Újrapublikált tartalmak: Újrapublikálásnak számít, amikor egy szerző engedélyt ad arra, hogy eredeti tartalmát más webhelyeken is megjelenítsék, eredeti formájában. Ilyenkor az eredeti szerző hírneve úgy őrizhető meg, hogy a tartalmakat újrapublikáló kiadók tiltják a Google Hírek hozzáférését az újrapublikált tartalomhoz, VAGY megfelelően használják a kanonikus címkéket.

 

Átlátszóság

•    A Google felhívja a figyelmet arra, hogy olvasóid tudni szeretnék, hogy ki írta a cikkeket, amik megjelennek webhelyeden. A tartalmi irányelvek külön ki is térnek rá, hogy fontos feltűntetni a szerzők adatait, és elérhetőségeit (lásd: Felelősség és átláthatóság).
•    Ne próbáld meg átverni az olvasókat – a tartalmi irányelvek között az is szerepel, hogy tilos a megtévesztő magatartás – például amikor valaki más személy vagy szervezet adataival próbál visszaélni (lásd: Megtévesztő magatartás).

 

Egyéb tippek

•    Ne vegyél részt linkcsalásokban: például ne üzletelj hivatkozásokkal azért, hogy megszerezd azok PageRank értékét.
•    Használj strukturált adatokat: Mind az AMP-ot használni, mind az AMP nélküli oldalaknak segíthet, ha strukturált adatokat használnak.
•    Ügyelj a felhasználók biztonságára: Használj HTTPS védelmet az adatbiztonság megőrzése érdekében.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!