Google Data Studio használata az online marketingben

Google Data Studio alkalmazása

Google Data Studio, avagy a marketingesek legújabb kedvence

mprof Szerző:
mprof

Mérhetőség nélkül nincs online marketing. Ahhoz, hogy értékelhesd eszközeid eredményességét, felállíthasd egy-egy időszakra vonatkozó stratégiádat, vagy éppen tudd, hogy milyen platformon érdemes elkölteni marketing költséged nagyobb részét, pontosan ismerned kell a számokat. A Google ingyenes eszközének köszönhetően a jelentéseidet végre könnyen érthetővé és emészthetővé varázsolhatod nem csak számodra, de ügyfeleid számára is!

Google Data Studio alkalmazása

A Google Data Studio 

 

Ahogy minden eszköz, a Google Data Studio megjelenése is váratott magára hazánkban. A Google Data segítségével az Analytics – szakavatatlan szemek számára olykor nehezen értelmezhető – adatait végre csillogó jelentésekké alakíthatod. Mindezt a BigQuery-csatlakozási szoftver segítségével teheted meg, a Firebase-alkalmazással való összekapcsolást követően a BigQuery-adatkészletet megjelenítheted a Data Studio-ban.

 

Google Data Studio kezdőknek

 

A Google Data Studio-t IDE kattintva érheted el, a munkát érdemes az elérhető mintajelentésekkel kezdeni, amik egyébként mind a BigQuery sémának köszönhetően elérhető adatokon alapulnak. A Google Data Studio-ba való belépés után az alábbi kép tárul majd elénk:

 

 

Aki szereti bújni a számokat, és könnyedén válik függővé, annak a felület már első pillantásra maga a mennyország. Pláne akkor, ha az egyes funkciókra kattintva rájön: az adatai egy szempillantás alatt életrekelnek a Google Data Studio segítségével. Nem véletlen tehát, hogy a funkció itthon is hamar a marketingesek egyik legnagyobb kedvence lett.

 

A Google Data Studio és az adatok összekapcsolása

 

Első használatra talán bonyolultnak tűnhet az egyes adatok összekapcsolása a felülettel. A Google saját eszközeinek adatait (AdWords, Analytics, Youtube, stb.) valamivel egyszerűbb importálni, de CSV-t is feltölthetünk. Ahogy azt már megszokhattuk, jelentéseinket különböző dátumtartományon belül, különböző dimenziók és mutatók segítségével vizsgálhatjuk. A Data Studio saját sablonjai egyébként nem rosszak, érdemes velük ismerkedni és próbálkozni. 

 

 

Google Data Studio, a mi kedvencünk is

 

Egy biztos, a Google óriási húzása volt a Data Studio. Könnyedén rendszerezhetjük az adatainkat, és dokumentálhatjuk őket valahogy sokkal emészthetőbb formában. Látványosan szemléltethetjük az eredményeket, a használata egy kis gyakorlás után könnyen megy majd. Segítségével élő, akár valós idejű jelentéseket is létrehozhatunk, akár a webhelyünk teljesítményének mérésére, akár egyéb csatornáink eredményességének vizsgálatához. 

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok