Google Data Studio használata az online marketingben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google Data Studio, avagy a marketingesek legújabb kedvence

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mérhetőség nélkül nincs online marketing. Ahhoz, hogy értékelhesd eszközeid eredményességét, felállíthasd egy-egy időszakra vonatkozó stratégiádat, vagy éppen tudd, hogy milyen platformon érdemes elkölteni marketing költséged nagyobb részét, pontosan ismerned kell a számokat. A Google ingyenes eszközének köszönhetően a jelentéseidet végre könnyen érthetővé és emészthetővé varázsolhatod nem csak számodra, de ügyfeleid számára is!

A Google Data Studio 

 

Ahogy minden eszköz, a Google Data Studio megjelenése is váratott magára hazánkban. A Google Data segítségével az Analytics – szakavatatlan szemek számára olykor nehezen értelmezhető – adatait végre csillogó jelentésekké alakíthatod. Mindezt a BigQuery-csatlakozási szoftver segítségével teheted meg, a Firebase-alkalmazással való összekapcsolást követően a BigQuery-adatkészletet megjelenítheted a Data Studio-ban.

 

Google Data Studio kezdőknek

 

A Google Data Studio-t IDE kattintva érheted el, a munkát érdemes az elérhető mintajelentésekkel kezdeni, amik egyébként mind a BigQuery sémának köszönhetően elérhető adatokon alapulnak. A Google Data Studio-ba való belépés után az alábbi kép tárul majd elénk:

 

Google Data Studio használata

 

Aki szereti bújni a számokat, és könnyedén válik függővé, annak a felület már első pillantásra maga a mennyország. Pláne akkor, ha az egyes funkciókra kattintva rájön: az adatai egy szempillantás alatt életrekelnek a Google Data Studio segítségével. Nem véletlen tehát, hogy a funkció itthon is hamar a marketingesek egyik legnagyobb kedvence lett.

 

A Google Data Studio és az adatok összekapcsolása

 

Első használatra talán bonyolultnak tűnhet az egyes adatok összekapcsolása a felülettel. A Google saját eszközeinek adatait (AdWords, Analytics, Youtube, stb.) valamivel egyszerűbb importálni, de CSV-t is feltölthetünk. Ahogy azt már megszokhattuk, jelentéseinket különböző dátumtartományon belül, különböző dimenziók és mutatók segítségével vizsgálhatjuk. A Data Studio saját sablonjai egyébként nem rosszak, érdemes velük ismerkedni és próbálkozni. 

 

Google Data Studio használata lépésről lépésre

 

Google Data Studio, a mi kedvencünk is

 

Egy biztos, a Google óriási húzása volt a Data Studio. Könnyedén rendszerezhetjük az adatainkat, és dokumentálhatjuk őket valahogy sokkal emészthetőbb formában. Látványosan szemléltethetjük az eredményeket, a használata egy kis gyakorlás után könnyen megy majd. Segítségével élő, akár valós idejű jelentéseket is létrehozhatunk, akár a webhelyünk teljesítményének mérésére, akár egyéb csatornáink eredményességének vizsgálatához. 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!