Google Data Studio használata az online marketingben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google Data Studio, avagy a marketingesek legújabb kedvence

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mérhetőség nélkül nincs online marketing. Ahhoz, hogy értékelhesd eszközeid eredményességét, felállíthasd egy-egy időszakra vonatkozó stratégiádat, vagy éppen tudd, hogy milyen platformon érdemes elkölteni marketing költséged nagyobb részét, pontosan ismerned kell a számokat. A Google ingyenes eszközének köszönhetően a jelentéseidet végre könnyen érthetővé és emészthetővé varázsolhatod nem csak számodra, de ügyfeleid számára is!

A Google Data Studio 

 

Ahogy minden eszköz, a Google Data Studio megjelenése is váratott magára hazánkban. A Google Data segítségével az Analytics – szakavatatlan szemek számára olykor nehezen értelmezhető – adatait végre csillogó jelentésekké alakíthatod. Mindezt a BigQuery-csatlakozási szoftver segítségével teheted meg, a Firebase-alkalmazással való összekapcsolást követően a BigQuery-adatkészletet megjelenítheted a Data Studio-ban.

 

Google Data Studio kezdőknek

 

A Google Data Studio-t IDE kattintva érheted el, a munkát érdemes az elérhető mintajelentésekkel kezdeni, amik egyébként mind a BigQuery sémának köszönhetően elérhető adatokon alapulnak. A Google Data Studio-ba való belépés után az alábbi kép tárul majd elénk:

 

Google Data Studio használata

 

Aki szereti bújni a számokat, és könnyedén válik függővé, annak a felület már első pillantásra maga a mennyország. Pláne akkor, ha az egyes funkciókra kattintva rájön: az adatai egy szempillantás alatt életrekelnek a Google Data Studio segítségével. Nem véletlen tehát, hogy a funkció itthon is hamar a marketingesek egyik legnagyobb kedvence lett.

 

A Google Data Studio és az adatok összekapcsolása

 

Első használatra talán bonyolultnak tűnhet az egyes adatok összekapcsolása a felülettel. A Google saját eszközeinek adatait (AdWords, Analytics, Youtube, stb.) valamivel egyszerűbb importálni, de CSV-t is feltölthetünk. Ahogy azt már megszokhattuk, jelentéseinket különböző dátumtartományon belül, különböző dimenziók és mutatók segítségével vizsgálhatjuk. A Data Studio saját sablonjai egyébként nem rosszak, érdemes velük ismerkedni és próbálkozni. 

 

Google Data Studio használata lépésről lépésre

 

Google Data Studio, a mi kedvencünk is

 

Egy biztos, a Google óriási húzása volt a Data Studio. Könnyedén rendszerezhetjük az adatainkat, és dokumentálhatjuk őket valahogy sokkal emészthetőbb formában. Látványosan szemléltethetjük az eredményeket, a használata egy kis gyakorlás után könnyen megy majd. Segítségével élő, akár valós idejű jelentéseket is létrehozhatunk, akár a webhelyünk teljesítményének mérésére, akár egyéb csatornáink eredményességének vizsgálatához. 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!