Google Cégem a KKV szektorban: így érvényesülhetsz Te is a térképen!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan érvényesülhet egy kisvállalkozás a Google Cégem szolgáltatás segítségével?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az internet rengeteg új lehetőséget adott a cégek és vállalkozók kezébe saját márkájuk népszerűsítésére. A közösségi média minden modern, pontosabban digitálismarketing-stratégia részét kell, hogy képezze, de nem minden vállalkozás (különösen a kisebbek nem) engedheti meg magának, hogy egyszerre minden fontosabb platformon aktív legyen.

Hogy melyik cégnek melyik felület az ideális, az sok mindentől függ, és jelenlegi cikkünk nem is ezzel a kérdéssel foglalkozik. Célunk az, hogy rávilágítsunk egy olyan platformra, amit valójában (mérettől függetlenül) minden cégnek érdemes lenne használni digitálismarketing-stratégiája részeként.

 

Ez a Google Cégem, a Google ingyenes cégnyilvántartási szolgáltatása. A „cégnyilvántartás” valójában csak egy részét meséli el a történetnek, hiszen ez a bizonyos platform jóval több egy cégadatbázisnál. A Google Cégemre való regisztrációval lehetőséget adsz márkádnak, hogy a Google keresések között kiemelt pozícióban jelenjen meg, és hogy az emberek a Google Térképen is rátalálhassanak, hogy fontos információkhoz jussanak róla.

 

A Google Cégem profil egyetlen óriási hátránya, hogy a nyilvános adatokat lényegében bármilyen külső felhasználó szabadon módosíthatja. Ez szó szerint azt jelenti, hogy bárki átírhatja azokat a kritikus fontosságú információkat, amikre az emberek kíváncsiak, mikor rákeresnek cégedre az interneten. Ennek köszönhetően a Google Cégem sokkal több, szinte folyamatos odafigyelést igényel az ilyen visszaélések korrigálására.

 

Az égető hátrány ellenére a potenciális pozitívumok, és a kiemelt online láthatóság miatt egyértelműen megéri regisztrálni a szolgáltatásra. Vessünk egy közelebbi pillantást a Google Cégem (GC) legfontosabb funkcióira, és nézzük meg, hogy hogyan segíthet kisvállalkozásodnak az érvényesülésben!

 

Online hírnévkezelés –  a vélemények kezelése mint reputációmenedzsment a Google Cégem fiókban

Az internet egy minden eddiginél hasznosabb (és veszélyesebb) eszközt adott a fogyasztók kezébe, ami képes önmagában felvirágoztatni, vagy megdönteni egy cég vagy márka hírnevét. Ezek az online vélemények és értékelések.

 

Az elmúlt évek során egyre több felhasználó fordul ezekhez a korábbi ügyfelek és vásárlók által írt véleményekhez, hogy kiderítsék, mit kapnának a pénzükért egy adott termék vagy szolgáltatás megvásárlásakor. Egy felmérés szerint az emberek 85%-a annyira bízik ezekben az online véleményekben, mintha saját ismerősüktől hallották volna azokat. Mi több, minden második felhasználó (49%) csak azokkal a cégekkel hajlandó üzletelni (tehát vásárolni tőlük), amelyek legalább 4/5 csillagos értékelést kaptak az interneten.

 

A pozitív és negatív véleményekre (az utóbbiak fontosabbak) való válaszadás az online hírnévkezelés fontos része. Ezzel mind a negatív vélemény megfogalmazójának, mind a véleményeket olvasgató érdeklődőknek bizonyíthatod, hogy igenis fontos számodra az ügyfélélmény folyamatos javítása, és a problémák jövőbeli kiküszöbölése. Lényegében pozitívumot csinálhatsz egy negatív értékelésből.

 

Bejegyzések a Google Cégem profilon: kiemelkedő helyen a találati listán

A Google Cégem is lehetővé teszi a közösségi platformoknál megszokott bejegyzések írását. Ezeket a szöveges bejegyzéseket egy képpel lehet kiegészíteni, el lehet helyezni bennük hivatkozásokat, és felhívásokat (CTA-k) is.

 

A bejegyzések egyetlen hátránya, hogy csak hét napig láthatók az adatlapon (vagy amíg a frissebbek át nem veszik a helyüket), de ha a későbbiekben egy felhasználót érdeklik az előzmények, akkor visszamenőleg is megtekintheti őket.

 

A bejegyzések analitikáit is figyelemmel követi a Google, ezek alapján pedig eldöntheted, hogy milyen bejegyzéseket érdemes írni a jövőben, és hogy melyek kevésbé népszerűbbek.

 

A Google, mint az internet információs központja

A Google terjedelmét senkinek nem kell bemutatni, és valószínűleg nem is lehet teljes mértékben felfogni azt, hiszen egy hihetetlen méretű indexszel rendelkezik, hogy minél több felhasználó egyedi keresési igényeinek eleget tehessen.

 

A Google népszerűségéből következik, hogy egy pozitív image-et fenntartani a Google Cégem profillal nagyon sokat dobhat egy cég láthatóságán, ami persze több forgalmat jelenthet. Ez különösen (de nem kizárólag) azoknak a cégeknek fontos, amelyek helyi ügyfélbázist szeretnének megcélozni.

 

Az ügyfelek elérése hangulatjelekkel? Így optimalizálhatsz a pizza hangulatjelre, ha akarsz...

Ha már a közönség, vagyis a lehetséges és meglévő ügyfelek eléréséről van szó, érdemes említést tenni néhány olyan funkcióról is, amelyek még egyszerűbbé teszik ezt a cégtulajdonosok számára a GC-n keresztül.

 

A hangulatjelekkel mindenki találkozott már, és habár többnyire a Facebookon, az Instagramon, a Facebook Messengeren és hasonló közösségi platformokon és eszközökön használatosak, újabban a Google is elkezdte használni őket keresési funkciói kibővítésére.

 

De mi köze a hangulatjelekhez a Google Cégemnek? Az, hogy a Google-on már a hangulatjelek is kereshetővé váltak. Ez a funkció ugyan még gyerekcipőben jár, de már most temérdek lehetőséget rejt magában, különösen azon cégek számára, amelyek a hangulatjeleket előszeretettel használó, fiatalabb korosztályt szeretnék megcélozni.

 

Például ha valaki egy pizza hangulatjelet „ír” be a keresőbe, majd mellé írja mondjuk egy település nevét, akkor a Google felsorolja a találatok között azokat a helyi oldalakat (köztük a közösségi médiás, például Facebook profilokat is), amelyek a pizza hangulatjelet tartalmazzák. Röviden tehát: a hangulatjelekre is lehet optimalizálni a tartalmakat, és a Google Cégem profilleírások tökéletesen alkalmasak ezek elhelyezésére.

 

Persze nem minden cég arculatában férnek el ezek a hangulatjelek, és egyébként sem érdemes túlzásba vinni őket, de mindenképpen érdemes tisztában lenni vele, hogy a lehetőség adott az optimalizálásra.

 

CTA-k és üzenetküldés

A Google Cégem lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy adatlapjukon egy releváns CTA-t helyezzenek el, amelyen keresztül a felhasználók egyetlen gombnyomással felhívhatják a céget, vagy időpontot foglalhatnak ott. Ezek a CTA-k megkönnyítik az azonnali konverziókat, és kifejezetten profi megjelenést kölcsönöznek a cégek Google profiljainak.

 

Egy másik lehetőség az üzenetküldés – a felhasználók üzenetet küldhetnek a cégnek a GC profilon keresztül, a tulajdonos pedig megszabhatja, hogy ezek az üzenetek a telefonja SMS-ei közé kerüljenek, vagy a külön letölthető, és a GC-vel összeköthető Google Allo alkalmazásban jelenjenek meg.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!