Google Cégem a KKV szektorban: így érvényesülhetsz Te is a térképen!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan érvényesülhet egy kisvállalkozás a Google Cégem szolgáltatás segítségével?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az internet rengeteg új lehetőséget adott a cégek és vállalkozók kezébe saját márkájuk népszerűsítésére. A közösségi média minden modern, pontosabban digitálismarketing-stratégia részét kell, hogy képezze, de nem minden vállalkozás (különösen a kisebbek nem) engedheti meg magának, hogy egyszerre minden fontosabb platformon aktív legyen.

Hogy melyik cégnek melyik felület az ideális, az sok mindentől függ, és jelenlegi cikkünk nem is ezzel a kérdéssel foglalkozik. Célunk az, hogy rávilágítsunk egy olyan platformra, amit valójában (mérettől függetlenül) minden cégnek érdemes lenne használni digitálismarketing-stratégiája részeként.

 

Ez a Google Cégem, a Google ingyenes cégnyilvántartási szolgáltatása. A „cégnyilvántartás” valójában csak egy részét meséli el a történetnek, hiszen ez a bizonyos platform jóval több egy cégadatbázisnál. A Google Cégemre való regisztrációval lehetőséget adsz márkádnak, hogy a Google keresések között kiemelt pozícióban jelenjen meg, és hogy az emberek a Google Térképen is rátalálhassanak, hogy fontos információkhoz jussanak róla.

 

A Google Cégem profil egyetlen óriási hátránya, hogy a nyilvános adatokat lényegében bármilyen külső felhasználó szabadon módosíthatja. Ez szó szerint azt jelenti, hogy bárki átírhatja azokat a kritikus fontosságú információkat, amikre az emberek kíváncsiak, mikor rákeresnek cégedre az interneten. Ennek köszönhetően a Google Cégem sokkal több, szinte folyamatos odafigyelést igényel az ilyen visszaélések korrigálására.

 

Az égető hátrány ellenére a potenciális pozitívumok, és a kiemelt online láthatóság miatt egyértelműen megéri regisztrálni a szolgáltatásra. Vessünk egy közelebbi pillantást a Google Cégem (GC) legfontosabb funkcióira, és nézzük meg, hogy hogyan segíthet kisvállalkozásodnak az érvényesülésben!

 

Online hírnévkezelés –  a vélemények kezelése mint reputációmenedzsment a Google Cégem fiókban

Az internet egy minden eddiginél hasznosabb (és veszélyesebb) eszközt adott a fogyasztók kezébe, ami képes önmagában felvirágoztatni, vagy megdönteni egy cég vagy márka hírnevét. Ezek az online vélemények és értékelések.

 

Az elmúlt évek során egyre több felhasználó fordul ezekhez a korábbi ügyfelek és vásárlók által írt véleményekhez, hogy kiderítsék, mit kapnának a pénzükért egy adott termék vagy szolgáltatás megvásárlásakor. Egy felmérés szerint az emberek 85%-a annyira bízik ezekben az online véleményekben, mintha saját ismerősüktől hallották volna azokat. Mi több, minden második felhasználó (49%) csak azokkal a cégekkel hajlandó üzletelni (tehát vásárolni tőlük), amelyek legalább 4/5 csillagos értékelést kaptak az interneten.

 

A pozitív és negatív véleményekre (az utóbbiak fontosabbak) való válaszadás az online hírnévkezelés fontos része. Ezzel mind a negatív vélemény megfogalmazójának, mind a véleményeket olvasgató érdeklődőknek bizonyíthatod, hogy igenis fontos számodra az ügyfélélmény folyamatos javítása, és a problémák jövőbeli kiküszöbölése. Lényegében pozitívumot csinálhatsz egy negatív értékelésből.

 

Bejegyzések a Google Cégem profilon: kiemelkedő helyen a találati listán

A Google Cégem is lehetővé teszi a közösségi platformoknál megszokott bejegyzések írását. Ezeket a szöveges bejegyzéseket egy képpel lehet kiegészíteni, el lehet helyezni bennük hivatkozásokat, és felhívásokat (CTA-k) is.

 

A bejegyzések egyetlen hátránya, hogy csak hét napig láthatók az adatlapon (vagy amíg a frissebbek át nem veszik a helyüket), de ha a későbbiekben egy felhasználót érdeklik az előzmények, akkor visszamenőleg is megtekintheti őket.

 

A bejegyzések analitikáit is figyelemmel követi a Google, ezek alapján pedig eldöntheted, hogy milyen bejegyzéseket érdemes írni a jövőben, és hogy melyek kevésbé népszerűbbek.

 

A Google, mint az internet információs központja

A Google terjedelmét senkinek nem kell bemutatni, és valószínűleg nem is lehet teljes mértékben felfogni azt, hiszen egy hihetetlen méretű indexszel rendelkezik, hogy minél több felhasználó egyedi keresési igényeinek eleget tehessen.

 

A Google népszerűségéből következik, hogy egy pozitív image-et fenntartani a Google Cégem profillal nagyon sokat dobhat egy cég láthatóságán, ami persze több forgalmat jelenthet. Ez különösen (de nem kizárólag) azoknak a cégeknek fontos, amelyek helyi ügyfélbázist szeretnének megcélozni.

 

Az ügyfelek elérése hangulatjelekkel? Így optimalizálhatsz a pizza hangulatjelre, ha akarsz...

Ha már a közönség, vagyis a lehetséges és meglévő ügyfelek eléréséről van szó, érdemes említést tenni néhány olyan funkcióról is, amelyek még egyszerűbbé teszik ezt a cégtulajdonosok számára a GC-n keresztül.

 

A hangulatjelekkel mindenki találkozott már, és habár többnyire a Facebookon, az Instagramon, a Facebook Messengeren és hasonló közösségi platformokon és eszközökön használatosak, újabban a Google is elkezdte használni őket keresési funkciói kibővítésére.

 

De mi köze a hangulatjelekhez a Google Cégemnek? Az, hogy a Google-on már a hangulatjelek is kereshetővé váltak. Ez a funkció ugyan még gyerekcipőben jár, de már most temérdek lehetőséget rejt magában, különösen azon cégek számára, amelyek a hangulatjeleket előszeretettel használó, fiatalabb korosztályt szeretnék megcélozni.

 

Például ha valaki egy pizza hangulatjelet „ír” be a keresőbe, majd mellé írja mondjuk egy település nevét, akkor a Google felsorolja a találatok között azokat a helyi oldalakat (köztük a közösségi médiás, például Facebook profilokat is), amelyek a pizza hangulatjelet tartalmazzák. Röviden tehát: a hangulatjelekre is lehet optimalizálni a tartalmakat, és a Google Cégem profilleírások tökéletesen alkalmasak ezek elhelyezésére.

 

Persze nem minden cég arculatában férnek el ezek a hangulatjelek, és egyébként sem érdemes túlzásba vinni őket, de mindenképpen érdemes tisztában lenni vele, hogy a lehetőség adott az optimalizálásra.

 

CTA-k és üzenetküldés

A Google Cégem lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy adatlapjukon egy releváns CTA-t helyezzenek el, amelyen keresztül a felhasználók egyetlen gombnyomással felhívhatják a céget, vagy időpontot foglalhatnak ott. Ezek a CTA-k megkönnyítik az azonnali konverziókat, és kifejezetten profi megjelenést kölcsönöznek a cégek Google profiljainak.

 

Egy másik lehetőség az üzenetküldés – a felhasználók üzenetet küldhetnek a cégnek a GC profilon keresztül, a tulajdonos pedig megszabhatja, hogy ezek az üzenetek a telefonja SMS-ei közé kerüljenek, vagy a külön letölthető, és a GC-vel összeköthető Google Allo alkalmazásban jelenjenek meg.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!