Az internet rengeteg új lehetőséget adott a cégek és vállalkozók kezébe saját márkájuk népszerűsítésére. A közösségi média minden modern, pontosabban digitálismarketing-stratégia részét kell, hogy képezze, de nem minden vállalkozás (különösen a kisebbek nem) engedheti meg magának, hogy egyszerre minden fontosabb platformon aktív legyen.
Hogy melyik cégnek melyik felület az ideális, az sok mindentől függ, és jelenlegi cikkünk nem is ezzel a kérdéssel foglalkozik. Célunk az, hogy rávilágítsunk egy olyan platformra, amit valójában (mérettől függetlenül) minden cégnek érdemes lenne használni digitálismarketing-stratégiája részeként.
Ez a Google Cégem, a Google ingyenes cégnyilvántartási szolgáltatása. A „cégnyilvántartás” valójában csak egy részét meséli el a történetnek, hiszen ez a bizonyos platform jóval több egy cégadatbázisnál. A Google Cégemre való regisztrációval lehetőséget adsz márkádnak, hogy a Google keresések között kiemelt pozícióban jelenjen meg, és hogy az emberek a Google Térképen is rátalálhassanak, hogy fontos információkhoz jussanak róla.
A Google Cégem profil egyetlen óriási hátránya, hogy a nyilvános adatokat lényegében bármilyen külső felhasználó szabadon módosíthatja. Ez szó szerint azt jelenti, hogy bárki átírhatja azokat a kritikus fontosságú információkat, amikre az emberek kíváncsiak, mikor rákeresnek cégedre az interneten. Ennek köszönhetően a Google Cégem sokkal több, szinte folyamatos odafigyelést igényel az ilyen visszaélések korrigálására.
Az égető hátrány ellenére a potenciális pozitívumok, és a kiemelt online láthatóság miatt egyértelműen megéri regisztrálni a szolgáltatásra. Vessünk egy közelebbi pillantást a Google Cégem (GC) legfontosabb funkcióira, és nézzük meg, hogy hogyan segíthet kisvállalkozásodnak az érvényesülésben!
Online hírnévkezelés – a vélemények kezelése mint reputációmenedzsment a Google Cégem fiókban
Az internet egy minden eddiginél hasznosabb (és veszélyesebb) eszközt adott a fogyasztók kezébe, ami képes önmagában felvirágoztatni, vagy megdönteni egy cég vagy márka hírnevét. Ezek az online vélemények és értékelések.
Az elmúlt évek során egyre több felhasználó fordul ezekhez a korábbi ügyfelek és vásárlók által írt véleményekhez, hogy kiderítsék, mit kapnának a pénzükért egy adott termék vagy szolgáltatás megvásárlásakor. Egy felmérés szerint az emberek 85%-a annyira bízik ezekben az online véleményekben, mintha saját ismerősüktől hallották volna azokat. Mi több, minden második felhasználó (49%) csak azokkal a cégekkel hajlandó üzletelni (tehát vásárolni tőlük), amelyek legalább 4/5 csillagos értékelést kaptak az interneten.
A pozitív és negatív véleményekre (az utóbbiak fontosabbak) való válaszadás az online hírnévkezelés fontos része. Ezzel mind a negatív vélemény megfogalmazójának, mind a véleményeket olvasgató érdeklődőknek bizonyíthatod, hogy igenis fontos számodra az ügyfélélmény folyamatos javítása, és a problémák jövőbeli kiküszöbölése. Lényegében pozitívumot csinálhatsz egy negatív értékelésből.
Bejegyzések a Google Cégem profilon: kiemelkedő helyen a találati listán
A Google Cégem is lehetővé teszi a közösségi platformoknál megszokott bejegyzések írását. Ezeket a szöveges bejegyzéseket egy képpel lehet kiegészíteni, el lehet helyezni bennük hivatkozásokat, és felhívásokat (CTA-k) is.
A bejegyzések egyetlen hátránya, hogy csak hét napig láthatók az adatlapon (vagy amíg a frissebbek át nem veszik a helyüket), de ha a későbbiekben egy felhasználót érdeklik az előzmények, akkor visszamenőleg is megtekintheti őket.
A bejegyzések analitikáit is figyelemmel követi a Google, ezek alapján pedig eldöntheted, hogy milyen bejegyzéseket érdemes írni a jövőben, és hogy melyek kevésbé népszerűbbek.
A Google, mint az internet információs központja
A Google terjedelmét senkinek nem kell bemutatni, és valószínűleg nem is lehet teljes mértékben felfogni azt, hiszen egy hihetetlen méretű indexszel rendelkezik, hogy minél több felhasználó egyedi keresési igényeinek eleget tehessen.
A Google népszerűségéből következik, hogy egy pozitív image-et fenntartani a Google Cégem profillal nagyon sokat dobhat egy cég láthatóságán, ami persze több forgalmat jelenthet. Ez különösen (de nem kizárólag) azoknak a cégeknek fontos, amelyek helyi ügyfélbázist szeretnének megcélozni.
Az ügyfelek elérése hangulatjelekkel? Így optimalizálhatsz a pizza hangulatjelre, ha akarsz...
Ha már a közönség, vagyis a lehetséges és meglévő ügyfelek eléréséről van szó, érdemes említést tenni néhány olyan funkcióról is, amelyek még egyszerűbbé teszik ezt a cégtulajdonosok számára a GC-n keresztül.
A hangulatjelekkel mindenki találkozott már, és habár többnyire a Facebookon, az Instagramon, a Facebook Messengeren és hasonló közösségi platformokon és eszközökön használatosak, újabban a Google is elkezdte használni őket keresési funkciói kibővítésére.
De mi köze a hangulatjelekhez a Google Cégemnek? Az, hogy a Google-on már a hangulatjelek is kereshetővé váltak. Ez a funkció ugyan még gyerekcipőben jár, de már most temérdek lehetőséget rejt magában, különösen azon cégek számára, amelyek a hangulatjeleket előszeretettel használó, fiatalabb korosztályt szeretnék megcélozni.
Például ha valaki egy pizza hangulatjelet „ír” be a keresőbe, majd mellé írja mondjuk egy település nevét, akkor a Google felsorolja a találatok között azokat a helyi oldalakat (köztük a közösségi médiás, például Facebook profilokat is), amelyek a pizza hangulatjelet tartalmazzák. Röviden tehát: a hangulatjelekre is lehet optimalizálni a tartalmakat, és a Google Cégem profilleírások tökéletesen alkalmasak ezek elhelyezésére.
Persze nem minden cég arculatában férnek el ezek a hangulatjelek, és egyébként sem érdemes túlzásba vinni őket, de mindenképpen érdemes tisztában lenni vele, hogy a lehetőség adott az optimalizálásra.
CTA-k és üzenetküldés
A Google Cégem lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy adatlapjukon egy releváns CTA-t helyezzenek el, amelyen keresztül a felhasználók egyetlen gombnyomással felhívhatják a céget, vagy időpontot foglalhatnak ott. Ezek a CTA-k megkönnyítik az azonnali konverziókat, és kifejezetten profi megjelenést kölcsönöznek a cégek Google profiljainak.
Egy másik lehetőség az üzenetküldés – a felhasználók üzenetet küldhetnek a cégnek a GC profilon keresztül, a tulajdonos pedig megszabhatja, hogy ezek az üzenetek a telefonja SMS-ei közé kerüljenek, vagy a külön letölthető, és a GC-vel összeköthető Google Allo alkalmazásban jelenjenek meg.