Google Ads hibák fogászatoknál: Ezeket kerüld el mindenképp

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A 6 leggyakoribb fogászati Google Ads hiba (és megoldásaik)

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Fogorvosként talán te is kísérleteztél már a Google Adsszel (amit egészen 2018-ig AdWords néven ismerhettél), és ha ezt a cikket olvasod, bizonyára nem jártál túl sok sikerrel. Komoly pénzeket fordítottál online hirdetéseidre, de ennek nagy részét beszippantotta egy sötét vákuum, és alig sikerült új pácienseket szerezned velük – ismerős?

A helyzet az, hogy sok fogorvos (és egyéb egészségügyi szakemberek) hajlamos olyan szarvashibákat ejteni az online hirdetések során, amivel teljesen megfosztják magukat a siker lehetőségétől. A következőkben 6 nagyon gyakori melléfogást sorolunk fel, és eláruljuk, hogy hogyan kerülheted el vagy oldhatod meg őket!

 

1. Megpróbálsz mindent hirdetni

Fogorvosnak, fogászati szakembernek lenni nem egyszerű dolog. Az embernek temérdek beavatkozást, eljárást kell észben tartania, ismernie kell az összes fogproblémát, megoldásaikat, és így tovább. Azonban ez nem jelenti azt, hogy az összes ilyen eljárást meg is kell hirdetned az interneten.

A fogorvosok gyakran ott hibáznak, hogy megpróbálnak olyan kifejezéseket megcélozni hirdetéseikben, mint a [foghúzás] vagy a [gyökérkezelés] – ezekkel azonban nem igazán lehet új pácienseket szerezni. A lehetséges új ügyfelek általában nem konkrét beavatkozásokra keresnek rá, hanem olyan kifejezésekre, mint [fogorvosok a közelben] vagy [fogorvos ]. Azok, akik a foghúzásra, a fogszabályozásra és egyéb szolgáltatásokra keresnek rá, gyakran csak árakat próbálnak összehasonlítani.

Éppen ezért fontos, hogy csak konkrét szándékú kulcsszavakat célozz meg hirdetéseidben, amelyek arra engednek következtetni, hogy a felhasználó szeretne időpontot foglalni rendelődben.

 

2. Nem leplezed le áraidat az első időpont előtt

A helyzet az, hogy az embereknek manapság csak kettőt kell pöccinteniük az ujjaikkal okostelefonjukon, és máris több információ tárul eléjük, mint valaha. Ebből következik, hogy sokan igyekeznek majd levadászni a legkedvezőbb árakat, így ha szeretnél minél több lehetséges pácienst megkaparintani magadnak, akkor igazodnod kell ehhez a trendhez.

Íme néhány módszer, amikkel megnyerheted magadnak az árvadász keresőket:

Tüntesd fel az árakat webhelyeden

Gondolj csak bele: versenytársaid valószínűleg nem kísérleteznek ezzel, szóval már annyival is kiemelkedhetsz közülük, ha feltünteted webhelyeden a foghúzások és egyéb beavatkozások, szolgáltatások árait.

Félreértés ne essék, ez nem jelenti azt, hogy muszáj kőbe vésned az áraidat. Nyugodtan odaírhatod, hogy „megközelítőleg” vagy „általában” X összegbe kerül egy-egy beavatkozás, amitől aztán a körülmények szerint eltérhetsz valamelyest.

Azonban már ezzel is előrébb helyezed magad, hiszen ha egy lehetséges páciens felhív fél tucat fogorvost, mielőtt elér hozzád, de csak te tudsz neki egy hozzávetőleges árajánlatot adni, akkor jó eséllyel máris nyertél magadnak egy új ügyfelet.

 

Szerezz egy jó értékesítőt

Ha nem szeretnéd elhelyezni áraidat webhelyeden, akkor egy másik opció szerezni egy vagy több ügyes értékesítőt, akik megnyerik majd neked az érdeklődőket. Ezen rengeteg múlhat, ezért érdemes elgondolkodnod rajta!

 

Zárd ki az árvadászokat

Egy másik opció kizárni hirdetéseid célzásából azokat a felhasználókat, akiknek keresései egyértelműen árvadász szándékokra utalnak. Ehhez kizáró kulcsszavakat kell használnod kampányaidban: [ár], [olcsó], [árak] és így tovább. Ha nem az árvadászokat szeretnéd megcélozni hirdetéseiddel, akkor miért fizetnél a kattintásaikért?

 

3. Dinamikus címsorokat használsz

A dinamikus címsorok a Google Ads leghasznosabb funkciói közé tartoznak, hiszen változatosabbá teheted velük hirdetéseidet, ami több átkattintást és konverziót jelenthet számodra.

Kivéve, ha fogorvos vagy.

A probléma az, hogy a legtöbb fogorvosi rendelő fogászati szakkifejezéseket is használ vállalkozása nevében. Ha fogászati szakkifejezésekre teszel ajánlatot a Google Adsben (ami persze jó ötlet), és ezek mellé dinamikus címsorokat is használsz, akkor gyakran előfordulhat, hogy olyan felhasználók kattintanak majd hirdetéseidre, vagy tárcsázzák telefonszámodat, akik már egy ideje versenytársaid páciensei.

Tegyük fel, hogy van egy fogászati rendelőd Esztergomban, és a Google Adsben ajánlatot teszel a [családi fogászat] kulcsszóra. Eddig minden rendben. Viszont van egy versenytársad, aki az „Esztergom Családi Fogászat” név alatt dolgozik. Szóval előfordulhat, hogy valaki az „Esztergom Családi Fogászat” keresést írja be a Google-ba, mégis a te hirdetésed jelenik meg neki ezzel a címmel, mivel dinamikus címsorokat használsz.

De mi itt a probléma? Elvégre most sikerült elnyerned egy versenytársad páciensét, nem? Nos, a helyzet az, hogy amint egy páciens felhívja rendelődet, és megtudja, hogy valójában nem az Esztergom Családi Fogászatot hívta, rögtön le is rakja majd a telefont. Szóval mi történt? Hirdetésed nem hogy nem hozott új ügyfelet, még a pénzedet is elpazaroltad vele, hiszen a kereső és a hirdető összeköttetése a Google részéről megtörtént, de az már nem számít, hogy lett-e belőle üzlet, vagy sem.

Azok a felhasználók, akik konkrétan egy adott fogászati rendelőre keresnek rá, általában egy meglévő időpontot szeretnének módosítani, vagy új időpontot kérni az adott orvosnál, esetleg kikérni egy szakvéleményt, stb. Tehát nem új fogorvost keresnek maguknak.

A dinamikus címsorok éppen ezért csak a pénzedet vesztegetik – ne használd őket fogászati Google Ads stratégiádban!

 

4. Vannak érdeklődők, de képtelen vagy új pácienseket szerezni

A fogászati marketing egyik legsúlyosabban elhanyagolt része a leadgondozás, vagyis az érdeklődőkkel való törődés. Ha szeretnéd kideríteni, hogy praxisod helytáll-e ilyen téren, akkor gondolkodj el az alábbiakon:

Tudja a személyzeted, hogy hogyan kezelje az érdeklődőket?

Személyzeted minden bizonnyal tehetséges, motivált és rendezett emberekből áll, hiszen ezek elengedhetetlen tulajdonságok ahhoz, hogy praxisod megfelelően működjön. Azonban meglehet, hogy némi útmutatásra van szükségük, ha a hirdetéseken keresztül érkező hívások kezeléséről van szó.

A következő szempontok nagyon fontosak az ilyen telefonos beszélgetések során:

  • Milyen stílusban üdvözlik a hívó félt?
  • Milyen kérdéseket tesznek fel neki?
  • Milyen aggályokat kell leküzdeniük?
  • Hogyan győzik meg a hívó félt, hogy foglaljon időpontot?
  • Mit csinálnak a hívás után?

Ha személyzeted nincs felkészülve ezekre, akkor érdeklődőid csupán egy töredéke konvertál majd valódi pácienssé.

 

Milyen gyorsan válaszolnak?

Egy páciens űrlap beérkezése utáni néhány másodperc a legkritikusabb időszak az érdeklődők konvertálásában, hiszen ez az az idő, amikor az új érdeklődők legnagyobb valószínűséggel válaszolnak majd rendelőd hívására, hogy időpontot foglaljanak maguknak.

Gondolkodj tehát el azon, hogy milyen gyorsan képes reagálni személyzeted egy-egy ilyen beérkező űrlapra vagy emailre. Rögtön felkeresik őt, vagy várnak a kijelölt óráig?

Az esetek többségében megéri azonnal felkeresni az érdeklődőt, különben szinte biztos, hogy le is mondhatsz róla. Sok más hirdetés közül válogathatnak, ezért addig keresgélnek majd, míg valaki fel nem veszi velük a kapcsolatot.

 

A nyitva tartási órákon kívül is futtatsz hirdetéseket?

Az előző kérdés gondolatmenetén továbbhaladva, hirdetéseid sikerei a nyitva tartási óráidtól függnek majd. Hogy kell ezt érteni? Nos, ha szeretnél versenytársaid elé kerülni azzal, hogy éjjel-nappal és hétvégén is futtatod hirdetéseidet, akkor szíved joga. A 24/7 működő fogászati rendelők rengeteg bevételt termelhetnek, de kizárólag csak akkor, ha képes is vagy rögtön foglalkozni az érdeklődőkkel, amint felkeresik rendelődet.

Ha nem tudsz azonnal reagálni lehetséges pácienseid érdeklődésére, akkor óriási pénzkidobás egész héten éjjel nappal futtatnod a hirdetéseidet. Időzítsd őket azokra az órákra, amikor tudsz is foglalkozni velük!

 

Van automatikus email válaszadód?

Ha valaki feliratkozik hírleveledre, mert érdeklik a fogszabályzók, akkor fontos, hogy legyen készenlétben egy automatikus „csepegtetett” (drip) email kampányod, ami rögtön válaszol ennek a felhasználónak, és aztán rendszeresen küldözget neki tartalmakat a megjelölt témában a következő X nap során.

Fontos persze, hogy ezekben a „csepegtetett” emailekben mindig emlékeztesd a feliratkozót, hogy bátran foglaljon nálad időpontot, ha fogszabályzót szeretne csináltatni!

 

4. Túl nagy területet célzol meg

Ha az emberek fogorvost keresnek maguknak, akkor arra minél közelebb szeretnének rátalálni, lehetőleg valahol lakhelyük közelében, de semmiképpen nem a település határain kívül. Fontos, hogy hirdetésiedet ne csak kulcsszavakkal, hanem területileg is becélozd, hogy csak olyan felhasználóknak jelenhessenek meg, akik el is utaznának rendelődig.

Ha valaki két megyével arrébb lakik, biztos nem fog elutazni hozzád, de ha hirdetésed megjelenik neki, érdeklődésképpen azért rákattinthat – ezzel új pácienst nem szerzel, de a kattintásért fizetned kell majd.

Nagyobb városokban elképzelhető, hogy csak a fél városrészre érdemes kiterjesztened hirdetéseidet, vagy akár a határokon kívül is, ha sok kisebb település is található a környéken, amelyeknek nincs saját fogászati rendelőjük.

 

5. Unalmas hirdetéseket és landing oldalakat készítesz

Melyik címsor hangzik jobban az alábbiak közül egy landing oldalon:

  • Profi fogászati implantátumok Miskolcon
  • Mosolyogj te is bátrabban új fogászati implantátumaiddal!

Az első címsor lényegre törő ugyan, de sokkal közönségesebb, mint a második. Ha a felhasználó elolvassa ezt, és meglátja a hozzá tartozó landing oldalt, akkor valószínűleg nem számít majd különleges ellátásra praxisodtól. Egy ilyen szürke, középszerű címsor egyszerűen nem a megfelelő üzenetet küldi lehetséges pácienseid irányába.

A második azonban sokkal erősebb érzelmeket vált ki, és rögtön rátapint arra, hogy miért szeretnének a legtöbben fogászati implantátumot maguknak. Ez a címsor sokkal izgalmasabb, felkelti az emberek érdeklődését, és azt bizonyítja a felhasználóknak, hogy a praxis tisztában van páciensei szükségleteivel, és tudja, hogyan segítsen nekik.

A hirdetések (és a hozzájuk tartozó landing oldalak) elkészítése során tehát fontos elgondolkodni azon, hogy mi motiválja a felhasználókat egy-egy keresésre. Íme néhány példa arra, hogy milyen kulcsszavak milyen motivációkra utalnak:

  • Megjelenésből fakadó aggodalom: fogászati implantátum, fogszabályzó, fogfehérítés, kozmetikai fogászat, stb.
  • Fájdalom: sürgősségi fogászat, azonnali foghúzás, sürgésségi fogászati ellátás, 24 órás fogászati rendelés, stb.
  • Ár: olcsó fogorvos, fogszabályzás ára, stb.
  • Félelem: fogszabályzás fájdalmas, foghúzás érzéstelenítés, stb.
  • Bizalom: közeli fogorvosi rendelő, legjobb fogorvosok , családi fogászat, stb.

Ezek a különböző motivációk mind más és más címsorokat, hirdetési szövegeket és landing oldalakat eredményeznek majd, hiszen máshogyan kell fogalmaznod, hogy megcélozd őket és hatni tudj az ezekkel kereső felhasználókra.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!