Így jelenhetsz meg a Facebook hírfolyamjában

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Facebook hírfolyamába való bekerülés: Hogyan lássák vállalkozásod a felhasználók?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Bizonyára te is elgondolkodtál már azon, hogy mi szabályozza a Facebook hírfolyamjának tartalmát. Vagy meglehet, hogy egy barátod legutóbbi bejegyzéséről kérdezett, amit azért nem láttál, mert egyszerűen nem jelent meg a többi poszt között, miközben görgetted őket. Könnyedén előfordulhat sajnos, hogy ügyfeleid is így vannak márkád oldalának posztjaival. Szóval miért van ez?

A Facebook természetesen nem véletlenszerűen sorsolja ki, hogy kinek a bejegyzéseit láthatod a hírfolyamban. A titokzatos „algoritmusról” mindenki hallott már, aki üzleti tevékenységet próbál folytatni a világ legnagyobb közösségi platformján, azonban ennek működéséről sokáig nagyon keveset tudtunk csak. A Facebook azonban júliusban új információkat osztott meg az algoritmus működéséről, vagyis pontosabban arról, hogy hogyan működik a hírfolyam.
Az eddig ismert, és az újonnan megosztott információk alapján íme egy rövid útmutató arról, hogy hogyan működik a Facebook hírfolyamja, és, hogy hogyan hódíthatod meg azt márkád nevében!

 

Mi is pontosan a Facebook hírfolyamja?

A Facebook hírfolyam egy folyamatosan frissülő felület, amelyen a Facebookra bejelentkező felhasználók rögtön a láthatják a legújabb, vagy legfelkapottabb bejegyzéseket azoktól, akiket követnek. Ez az, ahol minden cég szeretne megjelenni bejegyzéseivel követőinek, hiszen így kaphatják a legnagyobb figyelmet a felhasználóktól.
A hírfolyamon jelenik meg minden, ami egy felhasználót érdekelhet: a barátok, ismerősök, családtagok bejegyzései (képek, videók, megosztások stb.), a követett oldalak posztjai, a követett csoportok tartalmai, illetve a számukra releváns hirdetések is. Az algoritmus minden felhasználónak egyedi hírfolyamot állít össze.
Az algoritmus azokat a tartalmakat mutatja a hírfolyam tetején, amik a legvalószínűbb, hogy érdeklik majd az adott felhasználót, nem pedig azokat, amik a legújabbak. A hírfolyam lényegében olyan, mint egy ruhásszekrény. A gyakrabban viselt ruhadarabok előbbre kerülnek, hogy könnyedén elérhetők legyenek, míg a ritkábban használtak hátulra, az egyik sarokba, hiszen nincs olyan gyakran szükség rájuk.

 

Hogy működik a Facebook hírfolyamja?

A Facebook algoritmusa rengeteget változott az évek során, de működése mindig is hétpecsétes titok volt. 2021 júliusában azonban a cég egy részletesebb magyarázatot is publikált arról, hogy mi alapján válogatják ki a hírfolyamban megjelenő bejegyzéseket.
Az algoritmus minden posztot megvizsgál, és elképesztő mennyiségű adatot dolgoz fel, hogy meghatározza a bejegyzések sorrendjét, illetve, hogy egyáltalán miket jelenítsen meg minden egyes felhasználó számára. A Facebook által megosztott bejegyzés négy fő szempontot sorol fel ehhez, amelyekre lejjebb bővebben is kitérünk majd.

 

Miért csak néhány bejegyzést jelenít meg a Facebook a hírfolyamon?

A Facebook több százmillió rendszeresen aktív felhasználója temérdek bejegyzést oszt meg napi szinten. Még ha az embernek néhány tucat ismerőse van csupán, és csak egy pár oldalt követ, akkor sem lehetséges az összes bejegyzést megjeleníteni ezektől. A helyett azonban, hogy véletlenszerűen dőlne el, ki mit láthat, a Facebook úgy döntött, hogy inkább rangsorolni kezdi a bejegyzéseket, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa az összes felhasználó számára.
A platform a következőképpen fogalmazott erről:
„A hírfolyam azokkal kapcsolhat össze, akik és amik a legtöbbet jelentik neked: az ismerőseiddel, az érdeklődési köreiddel és a világoddal – mindezt egy helyen. A célunk az, hogy azokat a bejegyzéseket láthasd a hírfolyam tetején, valahányszor megnyitod az alkalmazást, amik a legértékesebbek számodra.”

 

Hogyan „gondolkodik” a Facebook algoritmusa?

Térjünk rá tehát a lényegre, vagyis, hogy mi alapján dönti el a Facebook, hogy mely bejegyzéseket rangsorolja magasabbra a hírfolyamban, és jelenítse meg több felhasználónak is. Nézz rá céged legutóbbi Facebook bejegyzéseire, és gondolkodj el rajta, hogy mennyire felelhetnek meg a Facebook algoritmusának az alábbiak szerint.

 

Az organikus bejegyzések rangsorolása a Facebookon

A Facebook az alábbi tényezők szerint rangsorolja az ingyenesen posztolt, organikus bejegyzéseket, és dönti el, hogy egy-egy felhasználónak mik és hogyan jelenjenek majd meg a hírfolyamban:

  1. Készlet: A Facebook először is megvizsgálja, hogy az adott felhasználó milyen bejegyzéseket láthat az érdeklődési körei, az általa követett oldalak és felhasználók (pl. ismerősök) és a hírfolyamja egyéni beállításai alapján.
  2. Jelek: A Facebook figyelembe veszi azt is, hogy a bejegyzések mennyire lehetnek relevánsak a felhasználó számára. Ezt például az alapján állapítja meg, hogy a felhasználó milyen kapcsolatban áll a posztolóval, hogy milyen interakciók történtek a két fél között a korábbiakban, és így tovább.
  3. Becslés: A két fenti szempont megvizsgálását követően a Facebook megpróbálja megjósolni, hogy az adott felhasználót mekkora valószínűséggel érdekelheti egy-egy bejegyzés, illetve, hogy milyen valószínű, hogy foglalkozik is majd azzal.
  4. Pontszám: A Facebook végül egy pontszámot ítél meg minden bejegyzésnek. Ez a pontszám diktálja majd a megjelenésre jogosult bejegyzések sorrendjét.

 

A hirdetések rangsorolása a Facebookon

2021 júniusában a Facebook arról is lerántotta a leplet (legalább is részben), hogy hogyan használják a gépi tanulást a fizetett hirdetések rangsorolására. A megjelenő hirdetések sorrendjét három fő tényező befolyásolja:

  1. A hirdetés beállításai: Milyen célzási opciókat, kampánycélt stb. állított be a hirdető, amikor elkészítette hirdetését?
  2. A hirdetés értéke: A hirdetés értékét egyrészt az határozza meg, hogy a hirdető mennyit hajlandó költeni rá, másrészt pedig az, hogy mekkora eséllyel foglalkoznak majd vele a megcélzott felhasználók. Szerepet játszik továbbá a hirdetés általános minősége is.
  3. A megtekintők preferenciái: Hirdetőként lehetőséged van megszabni, hogy a Facebook milyen felhasználóknak jelenítse meg reklámjaidat. Azonban a felhasználók ugyan így beállíthatják maguknak, hogy a Facebook milyen témájú hirdetésekből mutasson nekik kevesebbet.

 

Így érhetsz el kedvező organikus rangsorolást Facebook oldalad bejegyzéseinek

Most, hogy tudod, hogyan működik a Facebook hírfolyamjának algoritmusa, ideje felsorolni néhány tippet, amikkel fellendítheted Facebook oldalad organikus, tehát nem fizetett bejegyzéseit.

 

1. Posztolj videókat

A videók nagyon népszerű tartalmak a Facebookon, és magasabb átkattintási arányt is kínálnak, mint a többi tartalomtípus. Ennek ellenére csupán a bejegyzések mindössze 16%-a tartalmaz videót, tehát könnyedén kiemelkedhetsz a többi oldal tartalmai közül az ilyen posztokkal.
Nézd meg, hogy a hasonló cégek milyen jellegű videókkal érnek el sikereket, és merít ezekből ihletet stratégiád beindításához.

 

2. Rendszeresen ellenőrizd a Facebook szabályait

A Facebook fentebb említett cikkében azt is olvashatjuk, hogy ha egy bejegyzés nem felel meg a Facebook közösségi alapelveinek, akkor az adott tartalmat az algoritmus még az előtt eltávolíthatja, hogy bárki láthatná azt a felhasználók közül.
Továbbá, ha egy bejegyzés nem sérti közvetlenül az alapelveket, de ettől függetlenül kérdéses tartalmú, akkor alacsonyabb rangsorolást kap majd, és kevesebben láthatják hírfolyamjukban.

 

3. Ösztönözd aktivitásra ügyfeleidet

A Facebook cikke arra is kitért, hogy ha egy bejegyzés komolyabb aktivitást ér el (sokan reagálnak rá, osztják meg, szólnak hozzá), akkor a Facebook valószínűbb, hogy több felhasználónak is megjeleníti azt (azok közül, akik láthatnák a bejegyzést).
Érdemes tehát minél nagyobb aktivitásra buzdítani követőidet, hogy beindíthassák ezt a „lavina” effektust. Feltehetsz például kérdéseket, amiket a felhasználók a reakciókkal vagy a hozzászólásokban válaszolhatnak meg. Hirdethetsz továbbá nyereményjátékot is, ahol a nevezéshez a követőknek elég csak megosztani egyszer a bejegyzést, vagy összegyűjteni a legtöbb reakciót egy hozzászólásukra.

 

Így érhetsz el kedvező rangsorolást Facebook hirdetéseid számára

Mint fentebb olvashattad, a hirdetések rangsorolásánál nem csak az számít, hogy ki hajlandó a legtöbbet fizetni az interakciókért. E tudás birtokában fogadd meg az alábbi tanácsokat hirdetéseid előkelő rangsoroltatásához:

 

1. Ellenőrizd alaposan hirdetésed formátumát

A Facebook részben a hirdetés minősége alapján állapítja meg a rangsoroló pontszámot, szóval fontos, hogy hirdetéseid értékesek legyenek, illetve megfejeljenek a Facebook hirdetési szabályzatának is. Ne felejtsd el továbbá a hirdetésekhez tartozó képeket és videókat is jó minőségben feltölteni, ügyelve rá, hogy méreteikben passzoljanak az adott hirdetéstípushoz.

 

2. Gondolkodj el költségkereteden

Egy igazán jó minőségű hirdetés alá nem kell túl sok pénzt betuszkolni, hogy jól teljesíthessen, hiszen a Facebook szívesebben mutat értékes hirdetéseket, mint olyanokat, amikből több hasznot húzhat. Azonban ha a hirdetés minősége nem hozza az elvárt eredményeket, akkor meglehet, hogy nagyobb értékű ajánlatot kell tenned a kattintásokért és egyéb akciókért.

 

3. Végezz A/B teszteket

A célzási beállítások nagyban befolyásolják hirdetéseid teljesítményét, hiszen minden felhasználónak mások az érdeklődési körei, illetve a hirdetési preferenciái. Ha a legtöbbet szeretnél kihozni a Facebook reklámokba fektetett összegekből, akkor többféle célzási opciót is érdemes lesz letesztelned.
A Facebookon szinte végtelen mennyiségű célzási kombináció közül választhatsz, de fontos, hogy ne vedd túl szűkre, sem túl tágra célzásodat. Egy hirdetést többféle célzással is futtathatsz (ha többször is elkészíted), hogy kideríthesd, mely opciók a legeredményesebbek, és melyeket lesz érdemes a jövőben is használni.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!