Egészségügyi analitika a jobb marketingért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így teszi színvonalasabbá a páciensélményt az egészségügyi analitika

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az analitika általános jelentése egy adathalmaz vagy statisztika elemzését (analízis), vagy az ebből az elemzésből származó adatok összességét jelenti. Az analitika egy integratív szakterület, az elemzés (analízis) pedig az analitika egyik részhalmaza. Nehéz manapság olyan területet találni, ami nem igényel rendszeres elemzéseket.

Bizonyos elemzések rálátást biztosítanak arra, hogy az emberek mire keresnek rá, és milyen egyéb lépéseket tesznek, ha szeretnének elérni egy kitűzött célt. Még a hétköznapi életünk során is elemezzük az adott helyzeteket és számításba vesszük a lehetséges kimeneteleket, mielőtt meghoznánk egy döntést.
Az analitikát az adatminták felfedezésére, értelmezésére és kommunikációjára is szokás használni. Hozzátartozik továbbá ezen adatminták felhasználása a hatékonyabb döntéshozás érdekében.
Amennyiben a megfelelő adatok elemzésére alkalmazzák, az analitika az egészségügyben is fontos szerepet tölthet be, és nem csak a szakorvosok, kutatók, adminisztrátorok és biztosítók dolgát könnyítheti meg, hanem a páciensélményt is színvonalasabbá teheti.

 

A páciensélmény javítása az egészségügyi analitikával

Az egészségügyi analitika integrált egészségügyi, pénzügyi és adminisztratív adatokból segít olyan hasznos információkat kinyerni, amely segítségével a páciensek ellátása, a szolgáltatások színvonala, és a meglévő eljárások hatékonysága is javítható.
Az egészségügyi analitika első sorban az alábbi területeken segít az eljárások optimalizálásában:

  • A kórházi és alapítványi adományok és segélyek kezelése.
  • Az ideális orvosi beosztás elkészítése (adminisztrátori feladat).
  • A biztosítók ügyfeleinek nyomon követése és nyilvántartása.

Természetesen fontos észben tartani, hogy az analitika minősége csak annyira lehet jó, mint a forrásként használt adatoké. A leggyakoribb adatforrások a szolgáltatói adatok, a kutatási eredmények, és az elektronikus egészségügyi nyilvántartások.

 

Az egészségügyi analitika 4 fő típusa

Ahhoz, hogy egy egészségügyi szervezet hatékonyan működhessen és törekedhessen céljai elérésére, a lehető legtöbbet kell kihoznia a rendelkezésére álló óriási adatmennyiségből. Ehhez az alábbi főbb analitikai eljárásokat szokás alkalmazni.

 

1. Deszkriptív analitika

Az analitika leggyakoribb formája, amely korábban összegyűjtött adatok elemzését foglalja magába. Az eredményeket általában jelentésekként, grafikonokként és egyéb vizuális formákban szokás ábrázolni, hogy az adatok átláthatók és könnyedén értelmezhetők legyenek.
A deszkriptív analitika az analitika legegyszerűbb típusa, amely segít összegyűjteni és értelmezni egy egészségügyi szervezet általános teljesítményét.
Az analitika ezen fajtájához néhány alapvető készség elsajátítása szükséges:

  • Adatmodellezés
  • Adatkommunikáció a megfelelő vizuális ábrázolások segítségével
  • Jelentési „vezérlőpultok” összeállítása

Az egészségügyben a deszkriptív analízist például a pozitív tesztek száma alapján segíthet megállapítani, hogy mennyire fertőző egy vírus.

 

2. Diagnosztikai analitika

Akárcsak a deszkriptív analitika, a diagnosztikai analitika is meglévő adatokat használ fel, azonban a helyett, hogy a „mi történik” kérdésre adna választ, a dolgok kiváltó okát igyekszik kideríteni. Például azt próbálja megállapítani, hogy miért alakult ki egy betegség egy páciensnél.

 

3. Prediktív analitika

A prediktív analitika egy még be nem következett, hanem feltételezett jövőbéli eseményt igyekszik „megjósolni”. Ehhez manapság meglévő adatokat, gépi tanulást és mesterséges intelligenciát is szokás használni.
Az egészségügyben a prediktív analitika segít a döntéshozásban, a páciensek utólagos kezelésében, illetve általánosságban megkönnyíti az egészségügyi dolgozók dolgát, hiszen kevesebb találgatásra van szükség a később szükséges eljárásokat illetően.
A szükséges technológiai háttér miatt még viszonylag kevés szolgáltató alkalmazza a prediktív analitikát, de hatékonyságának köszönhetően egyre népszerűbb az egészségügyben.
A prediktív analitika például segít megítélni, hogy egy páciens milyen megelőző kezelést igényel meglévő egészségügyi problémái alapján.

 

4. Preszkriptív analitika

„Milyen kezelés lenne a legideálisabb egy páciens számára?” Ilyen és hasonló kérdésekre keresi a választ a preszkriptív analitika, ami egy adott probléma megoldására próbál rátalálni a meglévő adatok alapján.
Ez az analitikai forma új, hatékonyabb, gazdaságosabb eljárások kialakítását segíti elő, amelyeket később a hasonló esetekhez lehet majd alkalmazni.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!