Egészségügyi analitika a jobb marketingért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így teszi színvonalasabbá a páciensélményt az egészségügyi analitika

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az analitika általános jelentése egy adathalmaz vagy statisztika elemzését (analízis), vagy az ebből az elemzésből származó adatok összességét jelenti. Az analitika egy integratív szakterület, az elemzés (analízis) pedig az analitika egyik részhalmaza. Nehéz manapság olyan területet találni, ami nem igényel rendszeres elemzéseket.

Bizonyos elemzések rálátást biztosítanak arra, hogy az emberek mire keresnek rá, és milyen egyéb lépéseket tesznek, ha szeretnének elérni egy kitűzött célt. Még a hétköznapi életünk során is elemezzük az adott helyzeteket és számításba vesszük a lehetséges kimeneteleket, mielőtt meghoznánk egy döntést.
Az analitikát az adatminták felfedezésére, értelmezésére és kommunikációjára is szokás használni. Hozzátartozik továbbá ezen adatminták felhasználása a hatékonyabb döntéshozás érdekében.
Amennyiben a megfelelő adatok elemzésére alkalmazzák, az analitika az egészségügyben is fontos szerepet tölthet be, és nem csak a szakorvosok, kutatók, adminisztrátorok és biztosítók dolgát könnyítheti meg, hanem a páciensélményt is színvonalasabbá teheti.

 

A páciensélmény javítása az egészségügyi analitikával

Az egészségügyi analitika integrált egészségügyi, pénzügyi és adminisztratív adatokból segít olyan hasznos információkat kinyerni, amely segítségével a páciensek ellátása, a szolgáltatások színvonala, és a meglévő eljárások hatékonysága is javítható.
Az egészségügyi analitika első sorban az alábbi területeken segít az eljárások optimalizálásában:

  • A kórházi és alapítványi adományok és segélyek kezelése.
  • Az ideális orvosi beosztás elkészítése (adminisztrátori feladat).
  • A biztosítók ügyfeleinek nyomon követése és nyilvántartása.

Természetesen fontos észben tartani, hogy az analitika minősége csak annyira lehet jó, mint a forrásként használt adatoké. A leggyakoribb adatforrások a szolgáltatói adatok, a kutatási eredmények, és az elektronikus egészségügyi nyilvántartások.

 

Az egészségügyi analitika 4 fő típusa

Ahhoz, hogy egy egészségügyi szervezet hatékonyan működhessen és törekedhessen céljai elérésére, a lehető legtöbbet kell kihoznia a rendelkezésére álló óriási adatmennyiségből. Ehhez az alábbi főbb analitikai eljárásokat szokás alkalmazni.

 

1. Deszkriptív analitika

Az analitika leggyakoribb formája, amely korábban összegyűjtött adatok elemzését foglalja magába. Az eredményeket általában jelentésekként, grafikonokként és egyéb vizuális formákban szokás ábrázolni, hogy az adatok átláthatók és könnyedén értelmezhetők legyenek.
A deszkriptív analitika az analitika legegyszerűbb típusa, amely segít összegyűjteni és értelmezni egy egészségügyi szervezet általános teljesítményét.
Az analitika ezen fajtájához néhány alapvető készség elsajátítása szükséges:

  • Adatmodellezés
  • Adatkommunikáció a megfelelő vizuális ábrázolások segítségével
  • Jelentési „vezérlőpultok” összeállítása

Az egészségügyben a deszkriptív analízist például a pozitív tesztek száma alapján segíthet megállapítani, hogy mennyire fertőző egy vírus.

 

2. Diagnosztikai analitika

Akárcsak a deszkriptív analitika, a diagnosztikai analitika is meglévő adatokat használ fel, azonban a helyett, hogy a „mi történik” kérdésre adna választ, a dolgok kiváltó okát igyekszik kideríteni. Például azt próbálja megállapítani, hogy miért alakult ki egy betegség egy páciensnél.

 

3. Prediktív analitika

A prediktív analitika egy még be nem következett, hanem feltételezett jövőbéli eseményt igyekszik „megjósolni”. Ehhez manapság meglévő adatokat, gépi tanulást és mesterséges intelligenciát is szokás használni.
Az egészségügyben a prediktív analitika segít a döntéshozásban, a páciensek utólagos kezelésében, illetve általánosságban megkönnyíti az egészségügyi dolgozók dolgát, hiszen kevesebb találgatásra van szükség a később szükséges eljárásokat illetően.
A szükséges technológiai háttér miatt még viszonylag kevés szolgáltató alkalmazza a prediktív analitikát, de hatékonyságának köszönhetően egyre népszerűbb az egészségügyben.
A prediktív analitika például segít megítélni, hogy egy páciens milyen megelőző kezelést igényel meglévő egészségügyi problémái alapján.

 

4. Preszkriptív analitika

„Milyen kezelés lenne a legideálisabb egy páciens számára?” Ilyen és hasonló kérdésekre keresi a választ a preszkriptív analitika, ami egy adott probléma megoldására próbál rátalálni a meglévő adatok alapján.
Ez az analitikai forma új, hatékonyabb, gazdaságosabb eljárások kialakítását segíti elő, amelyeket később a hasonló esetekhez lehet majd alkalmazni.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!