Bannerhirdetés készítése - Banner készítése hirdetéshez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A hatékony bannerkészítés alapelvei

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A display hirdetések hírneve sokat romlott az elmúlt évek során, és egyre többen használnak hirdetésblokkolókat, hogy megszabaduljanak azoktól az idegesítő, villogó reklámoktól, amik látszólag minden webhelyre követik őket. Ezek a reklámok az úgynevezett bannerhirdetések, amelyek különböző méretekben bukkanhatnak fel egy webhely lényegében bármelyik részén.

 

Bannerhirdetésekkel napi szinten találkozhatunk az internet böngészgetése közben, és habár rengeteg olcsó, összecsapott változat van közöttük, a kreatívabb darabok képesek igazán kitűnni a tömegből. Ilyenekből válogattunk most össze egy csokorra valót, amelyek remek példái a jó bannerkészítés alapelveinek!
 

1. Válassz megfelelő betűkészleteket

Egy bannerhirdetés elkészítésekor rengeteg tényezőre kell odafigyelni, de a betűkészletek kétségtelenül a legfontosabbak közé tartoznak. Egy betűtípus akkor passzol igazán egy bannerhez, ha már megjelenésével segít kiegészíteni a hirdetés üzenetét. Próbáld megtalálni az egyensúlyt a látványosság és az olvashatóság között.

 

A Fanta kiválóan megoldja ezt. A bannereik letisztultak, könnyedén értelmezhetők, és a betűkészletek, habár mutatósak, tökéletesen olvashatóvá teszik az összes feliratot a képeken. Nem csak egységes stílust alkalmaznak a különböző bannerek között, még a legapróbb részletekre is odafigyelnek.

 

Bannderhidetés készítése - A Fanta megoldása

 

2. Használj vonzó, egységes háttereket

A Lexus bannerei kiváló például szolgálnak erre az alapelvre, és remekül szemléltetik, hogy az egyszerű design milyen látványos is lehet. Ha azonban valami egyszínűre vágysz, akkor lehet, hogy jobban jársz egy mintával, vagy egy egyszerű grafikával. Ne feledkezz meg arról, hogy a hátterek is részt vesznek az üzenet átadásában, és fontos, hogy a betűk jól láthatók maradjanak rajtuk. Figyelj oda arra is, hogy a háttér ne legyen túl zavaros, különben elvonhatja a figyelmet a hirdetés témájáról.

 

Bannerhirdetés készítése - A Lexus megoldása

 

3. Használj illusztrációkat

A márkás illusztrációk kiváló vizuális elemei lehetnek egy bannerhirdetésnek, különösen akkor, ha márkádra egyébként is jellemző, hogy ilyen grafikákat használ reklámanyagaiban, és a közönség automatikusan képes párosítani azokat márkáddal. Itt van például néhány Red Bull bannerhirdetés. Valószínűleg akkor is megmondanád róluk, hogy melyik márkához tartoznak, ha nem lenne ott a logójuk, vagy a szlogenjük, hiszen ezt a vizuális stílust a TV-reklámokban is sokszor láthattuk már.

 

Bannerhirdetés készítése - A Redbull megoldása

 

Te is szeretnél költséghatékony hirdetéseket céged vagy vállalkozásod számára? Megerősítenéd az online kommunikációd egy komplex stratégiával? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

4. Szólítsd meg célközönségedet

A hirdetések akkor a leghatékonyabbak, ha egy konkrét célcsoportnak, vagy célközönségnek szólnak. Itt van például néhány reklám a Microsoft egyik bannerkampányából. Egyszerűek, érthetően vannak megfogalmazva, és egy nagyon konkrét célcsoportot (programozókat) szólítanak meg. Persze fontos, hogy a hirdetések célzási opciói is a helyükön legyenek, de attól, hogy egy banner egy lehetséges érdeklődőnek jelenik meg még nem biztos, hogy fel is figyel majd rá, ha nem szól konkrétan neki.

 

Bannerhirdetés készítése - A Microsoft megoldása

 

5. Keverj különböző elemeket

A bannerek elkészítésekor csupán kreativitásod szabhat határokat, de persze csak akkor, ha tudod, hogy mit csinálsz. A Hilton például különböző elemeket kever egymással, hirdetéseik mégis elegánsak és hatékonyak maradnak. Elég csak ránézni ezekre a bannerekre, és láthatjuk, hogy a betűkészletek, a hátterek, és a termékről (ez esetben a szállodákról) készült képek mutatós harmóniát alkotnak egymással, még akkor is, ha nem feltétlenül passzolnak egymáshoz stílusukat tekintve.

 

Bannerhirdetés készítésr - A Hilton megoldása

 

6. Használj világos színeket

Ha ízlésesen válogatod meg őket, a világos színek segíthetnek „eladni” márkádat. Ügyelned kell rá, hogy ne legyenek túl világosak, nehogy zavaróak legyenek, de fontos, hogy célközönséged felfigyeljen rájuk és vonzónak találja őket. Ha márkádnak van saját jellegzetes színe, akkor érdemes azt erősen használni hirdetéseidben, ahogy azt a Kellogg’s is teszi Eggo termékei bannereiben. A márka saját jellegzetesen világos sárga színét használja bannereiben, így fogyasztóik azonnal felismerhetik őket.

 

Bannerhirdetés készítése - Az Eggo megoldása

 


7. Használj termékfotókat

Egy másik gyakori, de bevált taktika a termékekről készült képeket használni, és elkerülni a sablonos stock fotókat.

 

8. Törekedj az egyszerűségre

Néha a legegyszerűbb designok a leghatékonyabbak, különösen ha egy egyszerű, egyértelmű üzenetet szeretnél kommunikálni bannereiddel. 

 

9. Használj különböző betűkészleteket

A betűkészletek szerepéről már esett szó – fontos, hogy kiegészítsék a hirdetés üzenetét, és hogy olvasható, de az általános látványvilághoz illeszkedő színt kapjanak. Azonban nem csak egy betűkészletet használhatsz hatásosan bannereiden, és habár itt most a Kinder reklámjait emeltük ki, listánkon más példákban is megjelenik ez a trend (pl. Hilton). A Kinder egy egyszerű designnal állt elő, amit egy kreatív csavarral tettek érdeksebbé: sikerült úgy párosítaniuk egymáshoz a különböző betűkészleteket, hogy még így is jól mutassanak egymás mellett (ebben mindenképpen segített az egységes színvilág).

 

Bannerhirdetés készítése - A Kinder megoldása

 

10. Használj ügyfélvéleményeket

Az ügyfelek véleményei bizalomgerjesztő hatásúak, és hitelesebbé teszik a termékeket a célközönség szemei előtt. Idézd elégedett ügyfeleid legjobb nyilvános véleményeit, hogy megmutasd, milyen pozitív élményeket is ígérnek termékeid, vagy szolgáltatásaid. A Clairsonic remekül megoldotta ezt, de természetesen figyelt az elegáns vizuális desingra is.

 

Bannerhirdetés készítése - A Clairsonic megoldása

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!