Bannerhirdetés készítése - Banner készítése hirdetéshez

Bannerhirdetés készítése példákkal

A hatékony bannerkészítés alapelvei

czsofi Szerző:
czsofi

A display hirdetések hírneve sokat romlott az elmúlt évek során, és egyre többen használnak hirdetésblokkolókat, hogy megszabaduljanak azoktól az idegesítő, villogó reklámoktól, amik látszólag minden webhelyre követik őket. Ezek a reklámok az úgynevezett bannerhirdetések, amelyek különböző méretekben bukkanhatnak fel egy webhely lényegében bármelyik részén.

 

Bannerhirdetésekkel napi szinten találkozhatunk az internet böngészgetése közben, és habár rengeteg olcsó, összecsapott változat van közöttük, a kreatívabb darabok képesek igazán kitűnni a tömegből. Ilyenekből válogattunk most össze egy csokorra valót, amelyek remek példái a jó bannerkészítés alapelveinek!
 

Bannerhirdetés készítése példákkal

1. Válassz megfelelő betűkészleteket

Egy bannerhirdetés elkészítésekor rengeteg tényezőre kell odafigyelni, de a betűkészletek kétségtelenül a legfontosabbak közé tartoznak. Egy betűtípus akkor passzol igazán egy bannerhez, ha már megjelenésével segít kiegészíteni a hirdetés üzenetét. Próbáld megtalálni az egyensúlyt a látványosság és az olvashatóság között.

 

A Fanta kiválóan megoldja ezt. A bannereik letisztultak, könnyedén értelmezhetők, és a betűkészletek, habár mutatósak, tökéletesen olvashatóvá teszik az összes feliratot a képeken. Nem csak egységes stílust alkalmaznak a különböző bannerek között, még a legapróbb részletekre is odafigyelnek.

 

 

2. Használj vonzó, egységes háttereket

A Lexus bannerei kiváló például szolgálnak erre az alapelvre, és remekül szemléltetik, hogy az egyszerű design milyen látványos is lehet. Ha azonban valami egyszínűre vágysz, akkor lehet, hogy jobban jársz egy mintával, vagy egy egyszerű grafikával. Ne feledkezz meg arról, hogy a hátterek is részt vesznek az üzenet átadásában, és fontos, hogy a betűk jól láthatók maradjanak rajtuk. Figyelj oda arra is, hogy a háttér ne legyen túl zavaros, különben elvonhatja a figyelmet a hirdetés témájáról.

 

 

3. Használj illusztrációkat

A márkás illusztrációk kiváló vizuális elemei lehetnek egy bannerhirdetésnek, különösen akkor, ha márkádra egyébként is jellemző, hogy ilyen grafikákat használ reklámanyagaiban, és a közönség automatikusan képes párosítani azokat márkáddal. Itt van például néhány Red Bull bannerhirdetés. Valószínűleg akkor is megmondanád róluk, hogy melyik márkához tartoznak, ha nem lenne ott a logójuk, vagy a szlogenjük, hiszen ezt a vizuális stílust a TV-reklámokban is sokszor láthattuk már.

 

 

Te is szeretnél költséghatékony hirdetéseket céged vagy vállalkozásod számára? Megerősítenéd az online kommunikációd egy komplex stratégiával? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

4. Szólítsd meg célközönségedet

A hirdetések akkor a leghatékonyabbak, ha egy konkrét célcsoportnak, vagy célközönségnek szólnak. Itt van például néhány reklám a Microsoft egyik bannerkampányából. Egyszerűek, érthetően vannak megfogalmazva, és egy nagyon konkrét célcsoportot (programozókat) szólítanak meg. Persze fontos, hogy a hirdetések célzási opciói is a helyükön legyenek, de attól, hogy egy banner egy lehetséges érdeklődőnek jelenik meg még nem biztos, hogy fel is figyel majd rá, ha nem szól konkrétan neki.

 

 

5. Keverj különböző elemeket

A bannerek elkészítésekor csupán kreativitásod szabhat határokat, de persze csak akkor, ha tudod, hogy mit csinálsz. A Hilton például különböző elemeket kever egymással, hirdetéseik mégis elegánsak és hatékonyak maradnak. Elég csak ránézni ezekre a bannerekre, és láthatjuk, hogy a betűkészletek, a hátterek, és a termékről (ez esetben a szállodákról) készült képek mutatós harmóniát alkotnak egymással, még akkor is, ha nem feltétlenül passzolnak egymáshoz stílusukat tekintve.

 

 

6. Használj világos színeket

Ha ízlésesen válogatod meg őket, a világos színek segíthetnek „eladni” márkádat. Ügyelned kell rá, hogy ne legyenek túl világosak, nehogy zavaróak legyenek, de fontos, hogy célközönséged felfigyeljen rájuk és vonzónak találja őket. Ha márkádnak van saját jellegzetes színe, akkor érdemes azt erősen használni hirdetéseidben, ahogy azt a Kellogg’s is teszi Eggo termékei bannereiben. A márka saját jellegzetesen világos sárga színét használja bannereiben, így fogyasztóik azonnal felismerhetik őket.

 

 


7. Használj termékfotókat

Egy másik gyakori, de bevált taktika a termékekről készült képeket használni, és elkerülni a sablonos stock fotókat.

 

8. Törekedj az egyszerűségre

Néha a legegyszerűbb designok a leghatékonyabbak, különösen ha egy egyszerű, egyértelmű üzenetet szeretnél kommunikálni bannereiddel. 

 

9. Használj különböző betűkészleteket

A betűkészletek szerepéről már esett szó – fontos, hogy kiegészítsék a hirdetés üzenetét, és hogy olvasható, de az általános látványvilághoz illeszkedő színt kapjanak. Azonban nem csak egy betűkészletet használhatsz hatásosan bannereiden, és habár itt most a Kinder reklámjait emeltük ki, listánkon más példákban is megjelenik ez a trend (pl. Hilton). A Kinder egy egyszerű designnal állt elő, amit egy kreatív csavarral tettek érdeksebbé: sikerült úgy párosítaniuk egymáshoz a különböző betűkészleteket, hogy még így is jól mutassanak egymás mellett (ebben mindenképpen segített az egységes színvilág).

 

 

10. Használj ügyfélvéleményeket

Az ügyfelek véleményei bizalomgerjesztő hatásúak, és hitelesebbé teszik a termékeket a célközönség szemei előtt. Idézd elégedett ügyfeleid legjobb nyilvános véleményeit, hogy megmutasd, milyen pozitív élményeket is ígérnek termékeid, vagy szolgáltatásaid. A Clairsonic remekül megoldotta ezt, de természetesen figyelt az elegáns vizuális desingra is.

 

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.
GDPR mt-20"> GDPR-2499" name="GDPR" class="mycheckbox" type="checkbox" required="">

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok