B2B tartalommarketing trendek 2019 - 10 lépés a sikeres tartalommarketinghez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A legfontosabb B2B tartalommarketing-trendek 2019-re

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Ha egy valami fix a digitális marketing világában, az – ironikus módon – a változás. Azok a technikák és trükkök, amiket egy évvel ezelőtt mindenki használt mára már elavultakká válhattak (persze vannak örök kivételek). Nincs ez másképpen a tartalommarketingben sem, ahol minden évben megvan az esély rá, hogy egy új csodatrend jelenik meg, feje tetejére állítva ezzel a tartalomkészítők (és –fogyasztók) világát. Ha szeretnél felkészülni azokra az irányzatokra, amelyek várhatóan a legfontosabbak lesznek idén, akkor vess egy pillantást 2019 legfontosabb B2B tartalommarketing-trendjeire!

 

A statisztikák a Content Marketing Institute (CMI) 2019-es B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends Reportjából származnak 
 

1. Légy kifinomultabb

A jelentés szerint csupán a válaszadók 11%-a minősült a „Kifinomult” kategóriába tartalommarketingje „érettségének” szempontjából. Ez az arány még a legsikeresebbek esetén is csak 33% volt. Más szavakkal: a legjobb tartalommarketingesek 2/3-a nem számít kifinomultnak.

 

Ahhoz, hogy egy marketinges az „érett” szintről a „kifinomult” minősítésre lépjen fel, az egész vállalatra ki kell, hogy terjessze tartalommarketingjét. Ez azt jelenti, hogy a többi osztály (HR, értékesítés, stb.) is együttes erővel kell, hogy dolgozzon a sikerek érdekében. Mindezek mellett fontos az is, hogy minden megfelelően mérve legyen (erről bővebben lejjebb).

 

2. Legyen egy jó marketingstratégiád

Habár ez sokak számára egyértelműen hangzik, a jelentés szerint a válaszadók 61%-ának nincs stratégiája, vagy legalább is nem írták le azt. Egy dokumentált tartalommarketing-stratégia elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.

 

Külön érdekesség, hogy azok közül, akik rendelkeznek dokumentált stratégiával, csupán 52%-uk állította, hogy a stratégiájuknak köszönhetően könnyebben tudják azonosítani, hogy mely mutatókra lenne érdemes koncentrálniuk.

 

Az tehát nem kérdés, hogy szükség van egy jól dokumentált tartalommarketing-stratégiára. Ha már rendelkezel ilyennel, akkor is erősen ajánlott egy alapos revízió 2019 előtt, hogy megtaláld a megfelelő mutatókat. Ezek a mutatók lehetővé teszik a kísérletezést és fejlődést; a konverziók megfelelő mérését; a különböző tevékenységek és az azokból származó bevételek párosítását, és sok egyebet is.

 

3. Próbáld ki a fizetett hirdetéseket

A válaszadók 66%-a használt már fizetett hirdetéseket tartalmai népszerűsítésére, ami azt jelenti, hogy egyharmaduk még mindig csak organikus módon próbálja elérni közönségét. Ezek a marketingesek hosszútávon lemaradnak majd a mezőnytől azok mögött, akik célzottan (közösségi média, keresőmotorok) igyekeznek eljuttatni tartalmaikat az olyan közönségek elé, amelyek igazán érdeklődnének azok iránt.

 

4. Építs ki egy közösséget

Kevesebb, mint a B2B marketingesek egynegyede (23%) foglalkozik azzal, hogy közösséget építsen ki márkája köré, vagy hogy bármilyen módon részvételre ösztönözze közönségét. Pedig a digitális marketing világában ez nem csak egyszerűbb, de nélkülözhetetlen is, hiszen manapság több csatornán keresztül érhetjük el közönségünket, mint valaha.

 

A fórumok, a közösségi média, és egyéb felületek mind arra várnak, hogy megteljenek a márkák és ügyfeleik (ez B2B és B2C cégekre is vonatkozik) beszélgetéseivel. Minden marketinges érdeke, hogy felépítsen egy olyan közösséget, amelynek középpontjában saját márkája áll.

 

5. Informálódj az ügyfelektől

A digitális marketing korában elengedhetetlen a nagymennyiségű adatok begyűjtése és kielemzése – hiszen enélkül lehetetlen eldönteni, hogy marketing erőfeszítéseink működnek-e, vagy sem. Azonban kevesen (a megkérdezettek 42%-a) tartja fontosnak, hogy ezeket az adatokat közvetlenül az ügyfelektől szerezze meg.

 

Pedig azok a valódi ügyféladatok, amelyek nem egy analitikai eszköz jelentéseiben jelennek meg felbecsülhetetlen értékeket képviselnek. Fontos, hogy az ilyesfajta személyes adatgyűjtésben mind az értékesítési, mind pedig az ügyfélszolgálati osztály aktívan részt vegyen – kérdezd meg őket, hogy mik a tapasztalataik, és jelölj ki néhány embert arra is, hogy aktívan érdeklődjenek az ügyfelek adatai iránt.


6. Készítsd tartalmaidat az ügyfél konverziós útjának mintájára

A válaszadók csupán fele (52%) vallotta, hogy tartalmait az ügyfél útjának különböző szakaszaihoz alakítják ki. Ez azt jelenti, hogy átlagosan a marketingesek (másik) fele rosszul csinálja a dolgokat, ugyanis nem foglalkozik ezzel.

 

Fontos, hogy az ügyfél utjának minden szakaszához készíts tartalmakat a bevonzástól kezdve az aktivizáláson át egészen a konverzióig.

 

7. Fókuszálj az influencer marketingre

Egy másik érdekes statisztika szerint (szintén a jelentésből) a megkérdezettek 64%-a állította, hogy fontos számukra, hogy kapcsolatokat építsenek ki az influencerekkel, azonban csak 24%-uk létesít partnerkapcsolatot másokkal tartalommarketing céljából.

 

Az influencerek rendkívül hatékonyak lehetnek, ha kínálatod, vagy tartalmaid népszerűsítéséről van szó, de sokkal szívesebben segítenek, ha saját tartalmaikkal végezhetik ezt a népszerűsítést. Támogasd partnereidet abban, hogy saját nyelvükön szólíthassák meg közönségüket (a közönségedet), és lényegesen jobb eredményeket tapasztalhatsz majd.

 

8. Legyen saját közönséged

A közösségi média egyik nagy negatívuma, hogy az ottani közönséged valójában nem a te közönséged. Valójában ezeken a platformokon csak „bérelheted” az emberek figyelmét, méghozzá egyre húzósabb árak mellett.

 

Ezért olyan fontos, hogy közönségedet saját portádra csalogasd, legyen szó egy blogról, vagy a hozzá tartozó email marketingről. Ami azt illeti, csupán a válaszadók 43%-a mondta, hogy igyekszik feliratkozó-bázist kiépíteni tartalommarketingjével.

 

9. Figyelj oda az attribúcióra

A statisztikák szerint a marketingesek sokkal sikeresebbek a konverziós tölcsér felsőbb szintjén, mint az alsóbbakban. 81%-uk állította, hogy tartalommarketingjével jó eredményeket ért el a tudatosság terjesztése terén. A tölcsér alján azonban már más a helyzet – a marketingesek csupán 45%-a állította, hogy a tartalmak segítettek az értékesítésekben.

 

Az nem kérdés, hogy a tartalommarketing segíthet-e fellendíteni az értékesítéseket, viszont nem szabad megfeledkezni azokról a tölcsérszintekről sem, amelyek a legfelső és a legalsó között helyezkednek el – megfelelő tartalmak nélkül nem jutnak majd el az ügyfelek a felfedezéstől a konverzióig. Ehhez persze minden szint önálló mérésére is szükség lesz – erről szól az utolsó pont.

 

10. Ne feledkezz meg a befektetések megtérülésének méréséről

Összességében a válaszadók 49%-a állította, hogy valamilyen módon mérik tartalommarketingjük ROI-ját. Ami érdekesebb, hogy míg a legsikeresebb marketingesek 72%-a képes mérni ezt a megtérülést, addig ugyan ez csak a legkevésbé sikeresebbek 22%-áról mondható el.

 

Több okból is fontos, hogy erőfeszítéseid megtérülését képes legyél nyomon követni. Egyrészt egyszerűbbé teszi a költségvetés elosztását, és az új programok beindítását, másrészt pedig segít, hogy egy bevételi szemszögből tekints a marketingre, ne pedig a költségek oldaláról.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!