Így aktivizáld követőidet a Facebookon - Aktivitásnövelő tippek a Facebook-ra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 bejegyzéstípus, amivel aktivitásra ösztönözheted követőidet a Facebookon

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Míg évekkel ezelőtt elég volt szinte bármiről bejegyzést közölni a Facebookon, hogy az emberek felfigyeljenek egy márkára, ma már igazi kihívás organikus aktivitást szerezni egy poszt köré a platformon.
 

Ennek több oka is van. Egyrészt tagadhatatlan (és nem éppen meglepő), hogy a világ legnagyobb közösségi platformján márkák ezrei versengnek az ügyfelek figyelméért, és egyszerűen túl sok tartalommal kell szembeszállnod, ha szeretnél láthatóvá válni számukra. Másrészt a Facebook algoritmusfrissítései sem éppen a márkáknak kedveznek, hiszen egy jó ideje szándékosan háttérbe szorítják az oldalaktól származó tartalmakat az ismerősök és barátok bejegyzései javára. A Facebook ezzel próbálja arra kényszeríteni a vállalatokat, hogy fizetett hirdetésekkel vásárolják vissza láthatóságukat a platformon.

 

Az algoritmus működése ismeretében a feladat adott: olyan organikus bejegyzéseket kell készítened, amik az első pillanattól kezdve aktivizálják (hozzászólásokra, reakciókra, megosztásokra ösztönzik) közönségedet, hogy a Facebook rendszere lássa, hogy ezeket a tartalmakat érdemes több felhasználónak is megjeleníteni.

 

Ha nincs ötleted, hogy mivel érhetnéd el ezt a világ első számú közösségi platformján, akkor a következő 10 bejegyzéstípust ajánljuk a figyelmedbe!

 

1. Állj elő egy jó történettel

Egy jó történet előadása (azaz a storytelling) az egyik leghatékonyabb taktika a Facebookon, mert a követők könnyedén tudnak azonosulni vele – különösen akkor, ha valami hasonlót tapasztaltak már életük során, vagy éppen most élik meg azt.

 

Ezt többféleképpen is megteheted. Például készíthetsz rövid videókat, amik a márka küldetését mutatják be. Egy rövid személyes interjú az ügyvezető igazgatóval remek opció, hiszen ő az, aki a leghitelesebben beszélhet erről a témáról, és ez egyben a cég emberi arcát is megmutatja a követőknek. Mindez egy érzelmi kapcsolatot alapoz meg a követőkkel, és reakciókra ösztönzi őket.

 

Nem csak a cég kerülhet főszerepbe, hiszen egy ügyfél sikertörténetét, vagy egy személyes esetet is el lehet mesélni ilyen formában. A lényeg, hogy olyan dolgokról legyen szó, amikkel a közönség is képes azonosulni.

 

2. Használd ki a felkapott témákat

A felkapott témákról szóló bejegyzéseket az algoritmus általában előtérbe helyezi. Ehhez nincs más dolgod, mint nyitva tartani a szemed, és figyelni, hogy éppen milyen releváns témákhoz szólhatsz hozzá, amelyek közönségedet is érdekelnék. Még jobb, ha bejegyzésedben egy kérdést is felteszel nekik, ezzel hozzászólásokra ösztönözve őket – amikre aztán jó, ha válaszolgatsz is.

 

3. Ügyelj a bejegyzések időzítésére

Az időzítés egy jó Facebook posztolási stratégia egyik legfontosabb szempontja. Ügyelned kell rá, hogy bejegyzéseid akkor jelenjenek meg a platformon, amikor célközönséged legnagyobb része aktív rajta. Ezt a Facebook oldal Elemzések részéből derítheted ki, ahol pontosan láthatod, hogy a hét mely napjain, és mely napszakokban mennyien aktívak követőid közül.

 

A bejegyzések időzítése egyszerű – amikor posztolni szeretnél valamit, beállíthatod, hogy a tartalom csak később, egy általad megadott dátumon és időpontban (percre pontosan) jelenjen meg az oldalon. Így biztosíthatod, hogy a lehető legtöbben lássák azt, és az algoritmus is felkaphassa.

 

4. Változtasd rendszeresen oldalad borítóképét

A borítókép sűrű változtatásával oldalad mindig naprakész maradhat. Ha mindig valamilyen aktualitást helyezel ki borítóképnek, akkor azzal egyrészt új vizuális tartalmat posztolsz követőid hírfolyamába, másrészt rögtön értesíted őket a legfontosabb eseményekről. Persze ne cseréld le az egyszerű bejegyzéseket borítóképek megosztására, de érdemes néha változtatni a dolgokon, hogy oldalad friss maradjon.

 

5. Ossz meg néhány személyes gondolatot

Az emberek többsége már nagyon unja az önreklámozó, értékesítő bejegyzések tömkelegét, amit a márkák rájuk erőltetnek a Facebookon. Ehelyett inkább ossz meg néha egy-egy személyes gondolatot követőiddel, és kérd meg őket, hogy osszák meg a véleményüket az adott témáról.

 

Biztos lehetsz benne, hogy ezek a bejegyzések legalább annyi, vagy akár jóval több aktivitást termelnek majd, mint azok, amik csak önreklám céljából készülnek. Az ilyen posztok továbbá azt is mutatják a közönségnek, hogy a márkát ténylegesen érdekli a véleményük.

 

6. Ismerkedj meg követőiddel

Mindig jó ötlet kérdésekkel fordulni követőidhez, hiszen rengeteget megtudhatsz arról, hogy hogyan vélekednek egy iparágadhoz kötődő témáról, márkádról, vagy egy konkrét termékedről.

 

Egy másik opció „fejezd be a mondatot” jellegű bejegyzéseket megosztani, ahol a hozzászólóknak nincs más dolguk, mint kiegészíteni egy adott mondatot a rájuk vonatkozó szavakkal, vagy kifejezésekkel. például: „A karácsonyt idén legszívesebben _________ tölteném.” Az ilyen, és a kérdezős bejegyzések hozzászólások formájában termelhetnek óriási aktivitást márkád körül.

 

7. Személyeskedj

Természetesen első sorban azért vagy a Facebookon, hogy márkádat népszerűsítsd, de egy kis személyes körítéssel sokkal sikeresebbé teheted bejegyzéseidet. Például megoszthatsz néha egy-egy képet munkatársaidról (persze csak beleegyezésükkel), hogy bemutasd őket, és hogy miért olyan fontos részei is a csapatnak. Ezek a képek lehetnek beállítottak, vagy munka közbeni, hitelesebb pillanatok is. Mutasd meg, hogy igazi emberek állnak a márka logója mögött!

 

Egy másik lehetőség (szintén szigorúan csak engedélykérés után) képeket megosztani az elégedett ügyfelekről akár közvetlen feltöltéssel, akár egy nyilvános bejegyzésük megosztásával céged oldalán. Ez sokat dob márkád hitelességén, hiszen az érdeklődők így látni fogják, hogy mások is elégedettek kínálatoddal.

 

8. Legyen célja bejegyzéseidnek

Az olyan bejegyzések, amik egy konkrét célt szolgálnak, rendkívül hasznosak lehetnek közönséged számára, akik ezek láttán később gyakran visszanéznek majd oldaladra még több ilyen reményében. Ilyen célokat szolgáló bejegyzések például a tippek, útmutatók, iparággal kapcsolatos képek és hírek, illetve informatív vélemények.

 

9. Használj videókat

A videók a leghatékonyabb és legsikeresebb bejegyzéstípusok közé tartoznak a Facebookon. Már évek óta a legnépszerűbb tartalmaknak számítanak a platformon, tehát bizonyítottan látványos sikereket érhetsz el velük.

 

A videók mindenre képesek, amire a szöveges bejegyzések, és még jóval többre is: készíthetsz termékbemutatókat, elmesélhetsz egy történetet, interjúkat oszthatsz meg közönségeddel, beviheted őket a kulisszák mögé, megmutathatod egy közelgő rendezvény előkészületeinek mozzanatait, vagy akár egy gyors tippet is megoszthatsz követőiddel. A lehetőségek listája szinte végtelen!

 

10. Írj ki szavazásokat

Az internet egyik közismert jellemzője, hogy az emberek előszeretettel osztják meg a véleményüket a nyilvánossággal. Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy rendszeresen kiírsz egy új szavazást oldaladra, aminek segítségével megtehetik ezt bizonyos kérdéssel kapcsolatban.

 

A szavazások válaszlehetőségei akár közismert GIF képek is lehetnek, amik vizuálisabbá, feltűnőbbé teszik ezeket a bejegyzéseket a követők (és az őket követők) hírfolyamain. A szavazások továbbá általában rengeteg hozzászólást is bevonzanak, és összességében rengeteg aktivitást termelnek márkád körül. Feltehetsz teljesen hétköznapi kérdéseket is, de néha márkáddal, vagy iparágaddal kapcsolatosakat is érdemes megosztani, hogy ezzel is több információt gyűjts be célközönségedről.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!