7 tartalommarketing tipp 2019-re

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Íme a 7 legizgalmasabb tartalommarketing tipp és trend 2019-re

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Unásig írhatjuk a tartalommarketing fontosságát - mégis sokan nélkülözik még mindig... De mi van azokkal, akik évek óta űzik, és valami újat is kipróbálnának? Nekik állítottunk össze 7 izgalmas ötletet, amivel felturbózhatják a tartalommarketinget!

A tartalom egy digitális stratégia talán legfontosabb alappillére, és tökéletesen illik a mai közösségi platformokkal behálózott, mindig online, mobilorientált világunkba. Azonban egy marketingesnek nincs egyszerű dolga. A technológia egyre kényelmesebbé teszi a böngészést, és az emberek egyszerűen képtelenek huzamosabb ideig egy dologra koncentrálni.

 

Szerencsére a tartalom egy tökéletes híd lehet márkád és közönséged között, ami segíthet felkelteni az emberek érdeklődését kínálatod iránt. Persze erre csak akkor van lehetőség, ha tartalmaidat arra használod, hogy egy őszinte, emberi kapcsolatot kiépíteni közönséged tagjaival, és nem csak arra, hogy profitot termelj vele.

 

Ebben segítenek a következő tartalommarketing-tippek, amelyek 2019-ben előtérbe kerülnek majd.

 

1. Szükséged lesz egy tartalomstratégiára

Ahhoz, hogy tartalmaidat párhuzamba állíthasd általános üzleti céljaiddal elengedhetetlen, hogy külön tervet készíts tartalommarketingedhez. A legjobb tartalmak nem csak hasznos értékeket kínálnak közönségednek, hanem abban is segítenek, hogy elérd azokat a bizonyos célokat. Ezt a két tényezőt óvatosan kell egyensúlyoznod, amiben egy tartalomstratégia rengeteget segíthet.

 

Az igazán felkészült marketingesek már a tavalyi év végén hozzákezdtek tervezetük elkészítéséhez, de még te sem vagy elkésve. Habár ez némi extra munkát igényel, hosszútávon meg fogod köszönni magadnak, hogy foglalkoztál vele.

 


2. Készíts eredeti, minőségi tartalmakat

Tartalmadnak eredetinek és relevánsnak kell lennie, amit csak egyféleképpen biztosíthatsz: ha magadnak készíted el azt. Nem muszáj konkrétan neked leülnöd a gép elé, és alkotni – felkérhetsz egy tartalomkészítőt, vagy egy ügynökséget is erre a célra.

 

Ami azonban nem fog működni 2019-ben, az az agyontárgyalt témák újrahasznosítása. Ha egy tartalom nem hoz semmi újat egy téma körül zajló beszélgetésbe, akkor csak időpazarlás az egész. Azzal, hogy szinte szóról szóra átveszel egy hírt egy másik blogról vagy hírportálról valójában semmilyen új értéket nem kínálsz.

 

A fogyasztók és a vállalati döntéshozók egyre hatékonyabban képesek kizárni a „klikkcsali” tartalmakat – nem ezekre van szükségük. Az emberek olyan tartalmakra vágynak, amelyek valami újat tanítanak nekik, megválaszolják kérdéseiket, vagy megoldást kínálnak egy problémájukra. Ilyen tartalmakkal nyerheted el az emberek bizalmát.

 

Ne pazarold az emberek idejét felesleges kerteléssel – add meg nekik azt, amire szükségük van, és segítőkészségedet tartalmaid (és ezzel együtt márkád) terjesztésével hálálják majd meg.

 

3. Dolgozz együtt mikroinfluencerekkel

Az influencer marketinget 2019-ben már senkinek nem kell bemutatni, viszont meglepő módon rengeteg marketinges és márka továbbra sem tudja, hogy mi fán terem.

 

A fő probléma az, hogy a legtöbbeket csak a számok győzik meg, pedig nem feltétlenül azok az influencerek a legideálisabbak márkád számára, akik a legtöbb követővel büszkélkedhetnek, pedig az úgynevezett mikroinfluencerek (átlagosan 100 ezer követő alatt), munkatársaid, ügyfeleid szintén sokat tehetnek márkádért. 

 

Egy másik komoly probléma, hogy sokan nagyon egyoldalúan közelítik meg az influencerekkel való együttműködést, és azt hiszik, hogy a legjobb taktika arra kérni ezeket a befolyásos személyeket, hogy csak a saját csatornáikon beszéljenek márkádról.

 

Ezzel szemben ha például egy népszerű blogger vendégbejegyzést ír márkád blogjára (és nem a sajátjára), akkor azzal kiváló minőségű, örökzöld tartalmat szerezhetsz, ami nem csak néhány napig segíti márkádat. A cél tehát nem csak az influencerek saját csatornáira, platformjaira támaszkodni.

 

Bármilyen influencerrel is dolgozol együtt, a célod az legyen, hogy egy tartós, őszinte kapcsolat alakuljon ki köztetek, ami nem csak számotokra hasznos, hanem közönségeiteknek is.

 

4. Optimalizálj hangos keresésre és irányításra

A hangalapú keresés hamarosan nem egy trendként lesz majd jelen, hanem a hétköznapok szerves részévé növi ki magát, ugyanis a különböző okoseszközök (telefonok és otthoni asszisztensek) egyre népszerűbbek a felhasználók köreiben. A hangalapú keresés sokban különbözik a hagyományos keresésektől, amit a tartalmak optimalizálása során is figyelembe kell venni.

 

Ahhoz, hogy egy tartalom optimalizálva legyen az ilyen keresésekre, rövid, tömör válaszokat kell kínálnia hasonlóan rövid kérdésekre. Ahogy ezek az eszközök egyre több otthonban jelennek meg, és ahogy egyre többen használják a hangalapú keresést, úgy egyre inkább konkrét kérdésekben, nem egyszerű kulcsszavakban kell gondolkodniuk a marketingeseknek.

 

5. Kísérletezz más formátumokkal is

Az elmúlt évek során egyre több tartalomtípus került bele a marketingesek tartalomstratégiájába, úgymint a videó, vagy éppen a podcastek. Ha 2019-ben egy szélesebb közönséget szeretnél elérni, akkor több formátummal is foglalkoznod kell tartalommarketingedben.

 

Természetesen nem minden tartalomtípus ideális minden márka számára, ezért is fontos nyomon követni az új tartalmak teljesítményét, és elhagyni azokat a formátumokat, amikkel szemmel láthatóan nem éri meg foglalkozni.

 

Például ha eddig főleg hosszabb tartalmakat írtál blogodra, akkor próbáld ki, hogy hogyan teljesítene néha egy-egy jóval rövidebb bejegyzés. Hasonlóképpen, ha eddig csak 2-3 perces videókat készítettél YouTube csatornádra, akkor ne félj kísérletezni hosszabb, akár 10-15 perces tartalmakkal.

 

Tartsd észben a korábban említett trendeket: tartalomstratégia, és eredeti tartalmak. E két szó lebegjen a szemeid előtt, amikor egy új tartalomtípust próbálsz ki. Ne vágj bele semmibe egy terv nélkül, és ne utánozz másokat, hiszen fontos, hogy bármit is csinálsz, az releváns legyen közönséged számára.

 

6. Foglalkozz a storytellinggel

A storytelling  művészete egy félreértett dolog. Habár mindenki képes előadni egy története, sok marketinges egyszerűen rosszul értelmezi a storytelling lényegét. A legtöbben azt hiszik, hogy a storytelling az önfényezés egy elegánsabb eszköze, pedig ez az elképzelés messze áll az igazságtól.

 

A storytelling lehetővé teszi egy márka számára, hogy igazán megismertesse magát a nagyvilággal – hogy megmutassa, mivel is foglalkozik, és hogy miért teszi ezt. A storytelling lényege bemutatni, hogy márkád milyen élményeket kínál termékein és szolgáltatásain keresztül.

 

Ez persze nem jelenti azt, hogy egy történet nem szólhat magáról a márkáról. Egy nehézségeket, kihívásokat, akadályokat, és végül sikereket bemutató sztori segít, hogy a közönség egy sokkal közvetlenebb, emberibb kapcsolatba lépjen márkáddal.

 

7. Használd a rendelkezésedre álló adatokat

Fontos, hogy tartalommarketing stratégiádat valódi, félreértelmezhetetlen adatokra alapozd meg. Csak így kerülheted el, hogy erőforrásaidat olyan csatornákra pazarold el, amik nem hasznosak márkád számára. Például felesleges minden közösségi platformon jelen lenned, hiszen nem minden ilyen hálózat ideális minden cégtípusnak.

Foglalkozz inkább azzal, hogy a lehető legkiválóbb szolgáltatást nyújtsd ügyfeleidnek. Ehhez persze szükséged lesz azokra a bizonyos adatokra, amik segítenek eldönteni, hogy mi működik, és mi nem. Ha ezekre az adatokra és ügyfeleid igényeire alapozod stratégiádat, akkor több időd marad kipróbálni azokat az újdonságokat, amikről mindenki áradozik.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!