Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 alapvető tipp a sikeres közösségi média marketinghez

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A marketing egy meglehetősen összetett dolog, így nem csoda, hogy sokan nem mernek belevágni saját vállalatuk számára. Azonban néhány alapvető jó tanáccsal és kellő kitartással felfegyverkezve te is sikerre viheted cégedet vagy vállalkozásodat.

A helyzet az, hogy sokan ezen alapok hiányában futnak neki a marketingnek, és első sorban a Facebookon, az Instagramon és a LinkedInen igyekeznek kommunikálni ügyfeleikkel. Azonban fontos észben tartani, hogy csak azért, mert ezek a legnépszerűbb hálózatok, más opcióid is vannak az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni marketinges költségkeretedből, akkor többféle módon is elérhetővé kell tenned magadat ügyfeleid számára.


Akárhány csatornán is vagy jelen, fogadd meg az alábbi 6 alapvető marketingtippet a sikerek érdekében. Ezeket a koncepciókat kell megismerned, hogy igazán beindíthasd online marketingedet! Ha úgy érzed nincs rá időd vagy kapacitásod, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

1. Mindig kell egy ajánlat

Ajánlat hiányában nincs mit eladni, és nincs lehetőség a növekedésre. Közösségi médiás marketingstratégiádnak tehát szüksége van egy ajánlatra, és egy hozzá tartozó felhívásra is, ami pontosan közli az érdeklődőkkel, hogy mit csináljanak, és miért kell most rögtön cselekedniük. Egy visszautasíthatatlan, időhöz kötött ajánlatot kell alkotnod, ami azonnali értéket kínál ügyfeleidnek, amint élnek a lehetőséggel.

 

2. Mindig adj okot a cselekvésre

A marketing legnagyobb veszteségei azok a „majdnem ügyfelek”, akik már közel álltak a kívánt lépéshez, de végül nem tették meg azt. Majdnem reagáltak ajánlatodra, majdnem rányomtak a rendelésre, de úgy döntöttek, hogy még egy kis időt hagynak maguknak, hogy meggondolják a dolgokat. Ezen a ponton fontos, hogy elérd ezeket a „majdnem ügyfeleket”, és megadd nekik az utolsó löketet, amire szükségük van az elköteleződéshez. Adnod kell nekik egy jó okot, hogy tegyék meg az utolsó lépést a konverzió irányába.

 

3. Mindig legyenek egyértelműek az utasítások

Az emberek többsége jól követi az instrukciókat. A zöld lámpánál lehet menni, a pirosnál nem. Tudják, hogy a sor végére kell állni a postán, és a kézhez kapott űrlapokat is a szükséges adatokkal kell kitölteni. Az embereket gyerekkoruktól szoktatják ahhoz, hogy követni tudják az utasításokat.


A legtöbb marketinges kudarca abból fakad, hogy nem közlik egyértelműen célközönségükkel, hogy mire szeretnék rávenni őket. Az összezavarodott vásárlók többsége inkább nem csinál semmit, minthogy rossz vásárlói döntést hozzon, és kidobja a pénzét valamire, amire nincs is szüksége.


Ezért nem működik az sem, ha valaki csak tartalmakat oszt meg cége közösségi oldalain. Kellő instrukciók nélkül az olvasók nem fogják tudni, hogy mi legyen a következő lépésük a konverzió felé.

 

4. Mindig kövesd nyomon teljesítményedet

Ahhoz, hogy marketing törekvéseid igazán sikeresek legyenek, minden bejegyzésed, hirdetésed és más marketinganyagod teljesítményét nyomon kell követned, méghozzá az első pillanattól kezdve.


Egy hirdetési kampány létrehozásakor például ki kell tűznöd egy célt, amelyet el szeretnél érni hirdetéseiddel. Ahhoz viszont, hogy tudd, mennyire jársz közel célod eléréséhez, tudnod kell, hogy honnan indultál, és hogy jelenleg hogy áll a teljesítményed. Ehhez minden valamirevaló közösségi platform kínál egy statisztikai („elemzések”) felületet, amin nyomon követheted fizetett és organikus tartalmaid teljesítményét.

 

5. Mindig figyelj az utánkövetésre

Sajnos sok marketinges nem szán időt az utánkövetésre. Egy érdeklődő, vagy lehetséges ügyfél megnézi egy cég egyik hirdetését, elolvassa marketing emailjét, beszél a recepcióssal, szétnéz a webhelyen… de semmi más nem történik ezek után. Sehol sem rögzül az érdeklődő neve vagy elérhetőségei, és nem kap rögtön olyan utánkövető ajánlatot, ami arra ösztönözné, hogy köteleződjön el a márka mellett. Egy újabb elszalasztott lehetőség.


Nem szabad megfeledkezned róla, hogy amikor fizetett hirdetéseket vetsz be, akkor nem csak a megszerzett ügyfelekért fizetsz, hanem minden kattintásért, minden elküldött emailért, minden megjelenő reklámért, és így tovább. Ha sikerül felkeltened az érdeklődők figyelmét, de nem szerzed meg az elérhetőségeiket, akkor ez mind csak kidobott pénz.

 

6. Az eredmények számítanak

Gondolj bele a következőbe: szeretnéd megkérni a szomszéd srácot, hogy mossa le, porszívózza ki, és még fényezze is meg autódat. Ezért felajánlasz neki egy ésszerű összeget. Na most, ha nem mossa le és fényezi csillogóra az autót, de szeretné mégis megkapni a pénzt, akkor milyen történetet találhatna ki, hogy mégis megkapja az összeget? Ebbe bizonyára bele sem gondolsz, hiszen nem egy történetért ajánlottad fel a pénzed, hanem egy tiszta autóért.


Ugyan ez érvényes a közösségi hirdetésekre és marketingre is. Ha nincsenek eredmények, akkor nem fogsz tudni előrébb jutni hosszútávú céljaid irányába.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalommarketing
2021-10-21

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Így segít több pácienst szerezni az egészségügyi marketing
2021-10-19

Hatékony egészségügyi marketing a páciens szerzésért

Minden egészségügyi szolgáltató szeretne több pácienst szerezni magának, hiszen arra esküdtek fel, hogy munkájukkal segítenek majd megőrizni, vagy visszanyerni az emberek egészségét. A mai digitális világban, amelyet az internet, a keresőmotorok, a közösségi média és egyéb online csatornák uralnak, minden egészségügyi szakembernek ki kell ismernie magát, ha szeretne több pácienst vonzani praxisához.

instagram marketing tippek
2021-10-14

10 hatékony Instagram marketingtipp e-kereskedőknek

Az Instagram rengeteget változott, mióta a Facebook 2012-ben felvásárolta. Habár az alkalmazás eredetileg képek és videók megosztására szolgált, mára a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb marketingplatformjává vált, többek között az e-kereskedők számára is.

Email marketing fogorvosoknak: Hatékony tippek
2021-10-12

Email marketing fogorvosoknak: 10 profi tipp a hatékonyabb üzenetküldéshez

Egy online fogászati marketingstratégia nem lehet teljes egy jól kidolgozott email marketing terv nélkül. Az email marketing lehetővé teszi, hogy meglévő és lehetséges pácienseidet is elérd üzeneteiddel, ráadásul költséghatékony módon. Azonban egy-egy email kampány kidolgozása komoly feladat. Bárki képes megfogalmazni egy szöveges üzenetet, kijavítani benne a hibákat, és rányomni a „Küldés” gombra. Azonban ha a címzettek nem képesek azonosulni ezekkel az üzenetekkel, vagy szimplán nem vélik őket relevánsnak, akkor csak az idődet vesztegeted az emailekkel. Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg ahhoz, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet az email marketingből fogorvosként!  

Facebook hirdetés tippek
2021-10-07

7 alapvető tipp a sikeres Facebook hirdetésekért

A Facebook egy összetett, funkciókkal teli hirdetési rendszert kínál, aminek segítségével precízen és hatékonyan célozhatod meg ideális ügyfeleidet a világ legnagyobb közösségi platformján.

SEO: a kattintások szerepe
2021-09-30

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!