6 tipp a sikeres közösségi média marketinghez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 alapvető tipp a sikeres közösségi média marketinghez

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A marketing egy meglehetősen összetett dolog, így nem csoda, hogy sokan nem mernek belevágni saját vállalatuk számára. Azonban néhány alapvető jó tanáccsal és kellő kitartással felfegyverkezve te is sikerre viheted cégedet vagy vállalkozásodat.

A helyzet az, hogy sokan ezen alapok hiányában futnak neki a marketingnek, és első sorban a Facebookon, az Instagramon és a LinkedInen igyekeznek kommunikálni ügyfeleikkel. Azonban fontos észben tartani, hogy csak azért, mert ezek a legnépszerűbb hálózatok, más opcióid is vannak az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni marketinges költségkeretedből, akkor többféle módon is elérhetővé kell tenned magadat ügyfeleid számára.


Akárhány csatornán is vagy jelen, fogadd meg az alábbi 6 alapvető marketingtippet a sikerek érdekében. Ezeket a koncepciókat kell megismerned, hogy igazán beindíthasd online marketingedet! Ha úgy érzed nincs rá időd vagy kapacitásod, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

1. Mindig kell egy ajánlat

Ajánlat hiányában nincs mit eladni, és nincs lehetőség a növekedésre. Közösségi médiás marketingstratégiádnak tehát szüksége van egy ajánlatra, és egy hozzá tartozó felhívásra is, ami pontosan közli az érdeklődőkkel, hogy mit csináljanak, és miért kell most rögtön cselekedniük. Egy visszautasíthatatlan, időhöz kötött ajánlatot kell alkotnod, ami azonnali értéket kínál ügyfeleidnek, amint élnek a lehetőséggel.

 

2. Mindig adj okot a cselekvésre

A marketing legnagyobb veszteségei azok a „majdnem ügyfelek”, akik már közel álltak a kívánt lépéshez, de végül nem tették meg azt. Majdnem reagáltak ajánlatodra, majdnem rányomtak a rendelésre, de úgy döntöttek, hogy még egy kis időt hagynak maguknak, hogy meggondolják a dolgokat. Ezen a ponton fontos, hogy elérd ezeket a „majdnem ügyfeleket”, és megadd nekik az utolsó löketet, amire szükségük van az elköteleződéshez. Adnod kell nekik egy jó okot, hogy tegyék meg az utolsó lépést a konverzió irányába.

 

3. Mindig legyenek egyértelműek az utasítások

Az emberek többsége jól követi az instrukciókat. A zöld lámpánál lehet menni, a pirosnál nem. Tudják, hogy a sor végére kell állni a postán, és a kézhez kapott űrlapokat is a szükséges adatokkal kell kitölteni. Az embereket gyerekkoruktól szoktatják ahhoz, hogy követni tudják az utasításokat.


A legtöbb marketinges kudarca abból fakad, hogy nem közlik egyértelműen célközönségükkel, hogy mire szeretnék rávenni őket. Az összezavarodott vásárlók többsége inkább nem csinál semmit, minthogy rossz vásárlói döntést hozzon, és kidobja a pénzét valamire, amire nincs is szüksége.


Ezért nem működik az sem, ha valaki csak tartalmakat oszt meg cége közösségi oldalain. Kellő instrukciók nélkül az olvasók nem fogják tudni, hogy mi legyen a következő lépésük a konverzió felé.

 

4. Mindig kövesd nyomon teljesítményedet

Ahhoz, hogy marketing törekvéseid igazán sikeresek legyenek, minden bejegyzésed, hirdetésed és más marketinganyagod teljesítményét nyomon kell követned, méghozzá az első pillanattól kezdve.


Egy hirdetési kampány létrehozásakor például ki kell tűznöd egy célt, amelyet el szeretnél érni hirdetéseiddel. Ahhoz viszont, hogy tudd, mennyire jársz közel célod eléréséhez, tudnod kell, hogy honnan indultál, és hogy jelenleg hogy áll a teljesítményed. Ehhez minden valamirevaló közösségi platform kínál egy statisztikai („elemzések”) felületet, amin nyomon követheted fizetett és organikus tartalmaid teljesítményét.

 

5. Mindig figyelj az utánkövetésre

Sajnos sok marketinges nem szán időt az utánkövetésre. Egy érdeklődő, vagy lehetséges ügyfél megnézi egy cég egyik hirdetését, elolvassa marketing emailjét, beszél a recepcióssal, szétnéz a webhelyen… de semmi más nem történik ezek után. Sehol sem rögzül az érdeklődő neve vagy elérhetőségei, és nem kap rögtön olyan utánkövető ajánlatot, ami arra ösztönözné, hogy köteleződjön el a márka mellett. Egy újabb elszalasztott lehetőség.


Nem szabad megfeledkezned róla, hogy amikor fizetett hirdetéseket vetsz be, akkor nem csak a megszerzett ügyfelekért fizetsz, hanem minden kattintásért, minden elküldött emailért, minden megjelenő reklámért, és így tovább. Ha sikerül felkeltened az érdeklődők figyelmét, de nem szerzed meg az elérhetőségeiket, akkor ez mind csak kidobott pénz.

 

6. Az eredmények számítanak

Gondolj bele a következőbe: szeretnéd megkérni a szomszéd srácot, hogy mossa le, porszívózza ki, és még fényezze is meg autódat. Ezért felajánlasz neki egy ésszerű összeget. Na most, ha nem mossa le és fényezi csillogóra az autót, de szeretné mégis megkapni a pénzt, akkor milyen történetet találhatna ki, hogy mégis megkapja az összeget? Ebbe bizonyára bele sem gondolsz, hiszen nem egy történetért ajánlottad fel a pénzed, hanem egy tiszta autóért.


Ugyan ez érvényes a közösségi hirdetésekre és marketingre is. Ha nincsenek eredmények, akkor nem fogsz tudni előrébb jutni hosszútávú céljaid irányába.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!