6 tipp a sikeres közösségi média marketinghez

Közösségi média marketing

6 alapvető tipp a sikeres közösségi média marketinghez

A marketing egy meglehetősen összetett dolog, így nem csoda, hogy sokan nem mernek belevágni saját vállalatuk számára. Azonban néhány alapvető jó tanáccsal és kellő kitartással felfegyverkezve te is sikerre viheted cégedet vagy vállalkozásodat.

Közösségi média marketing

A helyzet az, hogy sokan ezen alapok hiányában futnak neki a marketingnek, és első sorban a Facebookon, az Instagramon és a LinkedInen igyekeznek kommunikálni ügyfeleikkel. Azonban fontos észben tartani, hogy csak azért, mert ezek a legnépszerűbb hálózatok, más opcióid is vannak az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni marketinges költségkeretedből, akkor többféle módon is elérhetővé kell tenned magadat ügyfeleid számára.


Akárhány csatornán is vagy jelen, fogadd meg az alábbi 6 alapvető marketingtippet a sikerek érdekében. Ezeket a koncepciókat kell megismerned, hogy igazán beindíthasd online marketingedet! Ha úgy érzed nincs rá időd vagy kapacitásod, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

1. Mindig kell egy ajánlat

Ajánlat hiányában nincs mit eladni, és nincs lehetőség a növekedésre. Közösségi médiás marketingstratégiádnak tehát szüksége van egy ajánlatra, és egy hozzá tartozó felhívásra is, ami pontosan közli az érdeklődőkkel, hogy mit csináljanak, és miért kell most rögtön cselekedniük. Egy visszautasíthatatlan, időhöz kötött ajánlatot kell alkotnod, ami azonnali értéket kínál ügyfeleidnek, amint élnek a lehetőséggel.

 

2. Mindig adj okot a cselekvésre

A marketing legnagyobb veszteségei azok a „majdnem ügyfelek”, akik már közel álltak a kívánt lépéshez, de végül nem tették meg azt. Majdnem reagáltak ajánlatodra, majdnem rányomtak a rendelésre, de úgy döntöttek, hogy még egy kis időt hagynak maguknak, hogy meggondolják a dolgokat. Ezen a ponton fontos, hogy elérd ezeket a „majdnem ügyfeleket”, és megadd nekik az utolsó löketet, amire szükségük van az elköteleződéshez. Adnod kell nekik egy jó okot, hogy tegyék meg az utolsó lépést a konverzió irányába.

 

3. Mindig legyenek egyértelműek az utasítások

Az emberek többsége jól követi az instrukciókat. A zöld lámpánál lehet menni, a pirosnál nem. Tudják, hogy a sor végére kell állni a postán, és a kézhez kapott űrlapokat is a szükséges adatokkal kell kitölteni. Az embereket gyerekkoruktól szoktatják ahhoz, hogy követni tudják az utasításokat.


A legtöbb marketinges kudarca abból fakad, hogy nem közlik egyértelműen célközönségükkel, hogy mire szeretnék rávenni őket. Az összezavarodott vásárlók többsége inkább nem csinál semmit, minthogy rossz vásárlói döntést hozzon, és kidobja a pénzét valamire, amire nincs is szüksége.


Ezért nem működik az sem, ha valaki csak tartalmakat oszt meg cége közösségi oldalain. Kellő instrukciók nélkül az olvasók nem fogják tudni, hogy mi legyen a következő lépésük a konverzió felé.

 

4. Mindig kövesd nyomon teljesítményedet

Ahhoz, hogy marketing törekvéseid igazán sikeresek legyenek, minden bejegyzésed, hirdetésed és más marketinganyagod teljesítményét nyomon kell követned, méghozzá az első pillanattól kezdve.


Egy hirdetési kampány létrehozásakor például ki kell tűznöd egy célt, amelyet el szeretnél érni hirdetéseiddel. Ahhoz viszont, hogy tudd, mennyire jársz közel célod eléréséhez, tudnod kell, hogy honnan indultál, és hogy jelenleg hogy áll a teljesítményed. Ehhez minden valamirevaló közösségi platform kínál egy statisztikai („elemzések”) felületet, amin nyomon követheted fizetett és organikus tartalmaid teljesítményét.

 

5. Mindig figyelj az utánkövetésre

Sajnos sok marketinges nem szán időt az utánkövetésre. Egy érdeklődő, vagy lehetséges ügyfél megnézi egy cég egyik hirdetését, elolvassa marketing emailjét, beszél a recepcióssal, szétnéz a webhelyen… de semmi más nem történik ezek után. Sehol sem rögzül az érdeklődő neve vagy elérhetőségei, és nem kap rögtön olyan utánkövető ajánlatot, ami arra ösztönözné, hogy köteleződjön el a márka mellett. Egy újabb elszalasztott lehetőség.


Nem szabad megfeledkezned róla, hogy amikor fizetett hirdetéseket vetsz be, akkor nem csak a megszerzett ügyfelekért fizetsz, hanem minden kattintásért, minden elküldött emailért, minden megjelenő reklámért, és így tovább. Ha sikerül felkeltened az érdeklődők figyelmét, de nem szerzed meg az elérhetőségeiket, akkor ez mind csak kidobott pénz.

 

6. Az eredmények számítanak

Gondolj bele a következőbe: szeretnéd megkérni a szomszéd srácot, hogy mossa le, porszívózza ki, és még fényezze is meg autódat. Ezért felajánlasz neki egy ésszerű összeget. Na most, ha nem mossa le és fényezi csillogóra az autót, de szeretné mégis megkapni a pénzt, akkor milyen történetet találhatna ki, hogy mégis megkapja az összeget? Ebbe bizonyára bele sem gondolsz, hiszen nem egy történetért ajánlottad fel a pénzed, hanem egy tiszta autóért.


Ugyan ez érvényes a közösségi hirdetésekre és marketingre is. Ha nincsenek eredmények, akkor nem fogsz tudni előrébb jutni hosszútávú céljaid irányába.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok